رواية رهف الفصل الثالث عشر بقلم ندى رأفت

رواية رهف الفصل الثالث عشر بقلم ندى رأفت

رواية رهف الفصل الثالث عشر بقلم ندى رأفت

#رهف 

البارت الثالث عشر 

الكاتبه : Miyano Shiho (ندى رأفت )

جاب ياسين منديل وقعد يكح فيه 

وبعدها بص في المنديل وكانت أيده بتترعش فلقى دم ..وفجأه حس بدوخه جامده وبقى مش عارف يقف خالص فقعد على الأرض وقال:دماغي مش قادر ..دماغي ..أنا مش هعرف اطلع اااه… وانا بالحاله دي ..انا هتصل بيوسف يجي ياخد رهف من هنا ..طلع الموبيل فبص وقال:انا مش شايف حاجه .. الارقام مش واضحه انا هحاول اقوم اغسل وشي ..حاول ياسين يقوم ..بس مش عارف ..حاول تاني مش عارف ..ياسين :يارب ساعدني ..وفجأة قال ياسين : لا يا ياسين متقفلش عينك ..فوق ..متقفلش وفجأة ساب ياسين الموبيل وقفل عينه …

عند رهف…..

رهف قاعده منهاره في العياط مش قادره تبطل فجأه جه الدكتور وقال:تقدري تخشي تشوفيها ..

رهف :شكرا ..ليك جداا يا دكتور .. وقعدت تحاول تمشي لغايه ما دخلت و لقت مامتها قاعده و مفتحه عينيها وبصه في اتجاه واحد ..

راحتلها بسرعه على قد ما تقدر ومسكت أيدها وقالت:ماما ردي عليا يا ماما ارجوكي ماما ..طب امسكي إيدي حتى .. ماما ….وقعدت تعيط جنبها ..ودخلت الممرضه وقالت :اتفضلي اخرجي يا انسه ..كفايه كداا ..

رهف :دا انا لسه داخله ..

الممرضه :معلش يا انسه اتفضلي ..

رهف :طب معلش تساعديني لغايه ما اطلع اقعد بره ..

الممرضه :طبعااا ..هاتي ايدك 

بعد فتره في الفلا …

يوسف :رد يا ياسين ..رد بقا ..واتصل تاني ..يوسف :رد …يوه ..

فجأه 

ياسين بينهج :ألو …يا ..يوسف…

يوسف :ياسين إيه يا عم مبتردش ليه ..

ياسين :بقلك ..رهف في ..المستشفى مع مامتها …رحلها علشان تبقى معاها .. علشان انا جالي …شغل ..اااه واضطريت اسيبها ..

يوسف :مستشفى أيه ومامتها مالها ومال صوتك …

ياسين :بعدين ..هقولك روح على العنوان دا ..

يوسف :مالك يا ياسين ..

ياسين :يوسف ..انا ..ورايا شغل ..سلام ..

يوسف :هو في ايه بس انا لازم اروح لرهف .. 

وراح يوسف لرهف ..وفضل قاعد معاها ..وعلى بليل …جه ياسين ليهم وقال : تعالوا يلا علشان نمشي ..

يوسف :مالك يا بني باين عليك مجهد ..

رهف :مش همشي واسيب ماما ..

ياسين :ومين قال انك هتسبيها ..

يوسف :ازاي ..

ياسين :كتبت أقرار بالاعتناء بيها .. هجيب ممرضين ..

يوسف :يعيني عليك يا ياسين.. 

ياسين :يلا بقا …انا محتاج اريح ..يلا لو سمحتوا وادور الناحيه التانيه ..وقال:شيل رهف وتعالى يا يوسف ..علشان …

رهف :لا أنا قادره امشي ..ومعايا عصايا ادتهاني الممرضه ..هسند عليها ..

ياسين :ماشي يلا ….

ورجعو الفلا ..وحط يوسف والده ياسين ..في اوضه الخدم ..بأمر من رهف … والممرضين ..راحوا مع والده رهف ..في الأوضه ..بسرعه وفي الأثناء دي كانت والده ياسين قاعده مع والده انجي ووالدها بيحددو معاد الفرح بين انجي و ياسين .. في اوضه الضيوف 

والده ياسين :شكل ياسين جه ..استنوا لما أجيبوا ..يشاركنا ..

الكاتبه : Miyano shiho (ندى رأفت ) 

راحت اوضه ياسين لقتوا قاعد ..فارد على السرير ..

والده ياسين :ياسين تعالى ..يا حبيبي ..

ياسين :مش قادر يا ماما تعبان ..عايز اريح ..

والده ياسين :طبعا ماهو علشان طول اليوم مع الست هانم ..لما اقول تعالى تبقى تيجي ..

ياسين :حاضر يا ماما ثواني وجاي ..

والده ياسين :لا هتيجي معايا دلوقتي ..يلا 

قام ياسين ..ونزل مع والدته تحت ..

في اوضه الخدم .. 

يوسف :شكل أهلي جم ..انجي اتصلت بيا انهارده وقالت لي انهم جاين علشان يحددوا معاد الفرح بتاع ياسين وأنجي .. رهف :طب رحلهم …

يوسف :تعالي معايا ..علشان انا عايز افتحهم في الموضوع بتاعنا ..ولا صح مسمعناش رأي ولدتك ..

رهف :لا انا واثقه أنها هتوافق يا يوسف ..مظنش أنها هترفض واحد محترم زيك ..

يوسف فرح :طب تعالي …

وأول ما نزلت رهف ودخلت اوضه الضيوف شافتها أنجي فقامت وحضنتها وقالت بركيلي يا رهف فرحي على ياسين بعد بكره ……يتبع 

الكاتبه : Miyano shiho (ندى رأفت )

لمتابعة البارت الرابع عشر اضغط هنا

أضف تعليق