رواية احببت خاطفي الفصل الرابع والعشرون بقلم يسرا نصر

 رواية احببت خاطفي الفصل الرابع والعشرون بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل الرابع والعشرون

في فيلا ملك في الجنينة 

.

ملك بعصبية خفيفة : لية يا جاسر وصلت الامور ل عدم تعرض في القسم كدة حسام هيفهم غلط 

ممكن يفهم ان فيه حاجة بيني و بينك 

.

جاسر بغيظ من طريقة تفكير ملك 

.

جاسر : نعم ياختي؟  انتي عايزاني كنت اسكتلوووا ع اللي عملوا فيكي دة؟  

.

جاسر : دا انسان همجي المفروض البني ادم دة بيحبك ع حسب كلامك ومينفعش حتي يفكر فيكي كدة 

.

جاسر : دا وصفك بخاينة..  عايزاني اسكتلة وهو بيقولك يا خاينة؟  

.

جاسر : دنا كنت هاكلة ب اسناني .. لولا الشرطة جات. 

.

قعدت ملك ع الكنبة وهي بتدمع وحاطة وشها ع الارض لان مكنتش متصورة ان حسام يطلع منه التصرفات دي 

.

قعد جاسر جنبها واخدها في حضنة 

.

جاسر، : متعيطيش يا حبيبتي انا مش عايزك ضعيفة كدة 

.

جاسر : فين ملك القوية؟  اللي محدش يقدر يهزمها 

.

جاسر : معقول الحب يضعفك كدة؟  

.

دخلت ملك ف حضن جاسر وهي بتعيط و….  

.

.

💚

.

نروح ع جمب شوية واللي كان واقف ابو وام ملك 

.

ابو ملك : لايقين ع بعض يا حورية صح؟  

.

حورية : فعلا فكرك جاسر بيحب ملك؟  

.

ابو ملك : طبعا انتي مش شايفة واخدها في حضنو ازاي؟  وفوق، كدة دا هو اللي، مربيها 

وفرق السن مش، كبير اوووي 

.

حورية : خلاص اتكل ع الله وفاتحة في موضوع 

جوازة من ملك. 

.

ابو ملك : عندك حق جاسر كويس وطيب و اخلاقة عالية وهيحافظ ع بنتي 

.

.

💚

.

نرجع ل جاسر و ملك 

.

ملك بعياط شديد : بحبووو اوووي يا جاسر بحبوووو اووووي ومقدرش استغني عنوووو 

.

.

وهنا رن موبايل ملك وكان حسام 

.

قامت ملك بسرعة و ردت ع حسام 

.

ملك : الوووووو 

.

حسام بغضب شديد و عصبية 

.

حسام : بقي انا يا ملك تخلي البئف اللي، معاكي دة يعملي محضر ب عدم التعرض لكي؟  

.

حسام بغضب : انتي فاكرة ب كدة هتفلتي مني يا ملك 

.

ملك بدموع : انت مش فاهم حاجة يا حسام 

.

حسام بغضب : انا مكنتش فاكرك رخيصة كدة 

بقي ماشية مع اتنين معايا ومع البئف، دة؟  

.

حسام : بس ورحمة ابويا يا ملك ما هسيبك وهسود ايامك وهندمك انك عرفتي واحد ف يوم من الايام اسمة حسام 

.

ملك بدموع : استني بس يا حسام افهم متبقاش عامل زي الطربش كدة 

.

حسام : انتي، شكلك بت شمال وانا ندمان اني حبيت واحدة رخيصة زيك يا زبالة  

.

ملك بعصبية وصوت عالي : اخرررررررس يا حيوان انا اشرف منك ومن اهلك كلهم 

.

ملك : انا اللي، غلطانة اني حاولت اصلا افهمك بس انت متستاهلش تفهم حاجة وخليك ع عماك كدة 

.

حسام : انتي ليكي عين تتكلمي يا شمال انتي 

.

حسام بغضب : بس، و ماله انا بحب البنات الشمال، 

.

حسام : هه لا وانا اللي كنت ناوي اتجوزك..  مكنتس اعرف انك مدوراها كدة 

.

.

نروح ل جاسر اللي كان مراقب ملك ولاحظ انها اعتصبت قام بسرعة واخد الموبايل منها وسمع…  

.

حسام : انتي ليكي عين تتكلمي يا شمال انتي 

.

حسام بغضب : بس، و ماله انا بحب البنات الشمال، 

.

حسام : هه لا وانا اللي كنت ناوي اتجوزك..  مكنتس اعرف انك مدوراها كدة 

.

جاسر بغضب : اخرس يا حيوان انت ملكش دعوة ب خطيبتي تاني واياك تكلمها تاني 

.

حسام بغضب : هو انت معاها في بيتها مغلطش اما قلت عليها بت شمال 

.

جاسر بغضب : بقولك ياض انت لو لمحت رقمك ع موبايل ملك مش هيحصل طيب انت كل دة شفت جاسر الطيب ومتعرفش الوش التاني فيه اية 

.

جاسر : لم نفسك لحسن بعون الله شركتك اللي انت فرحان بيها دي عليا النعمة اقفلهالك واخليك قاعد جمب امك زي الولية المطلقة 

.

حسام بتحدي : هنشوف مين هيقدر ع مين؟  

.

افل حسام الخط ف وش جاسر 

.

جاسر : اما حيوان صحيح 

.

جاسر : ازاي مستحملة البني ادم دة؟  

.

ملك : قالك اية؟  

.

جاسر : منتي سامعة بني ادم غريب يا سااااتر دنتي ربنا رحمك منووو 

.

قعد ملك ع الكنبة ورجعت تعيط 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

نروح ل حازم و فريدة .. قام حازم من النوم بس ملقاش فريدة جمبووو اتخض وقام بسرعة يدور عليها ولبس هدومة وخرج برة وفتح الحمام بس ملقاش حد خرج برة لقي خطوات ع الرمل مشي ورا اثار الخطوات دي واخيرا لقاها بعيد اووي اعدة ع الرمال وعماله تعيط، 

.

.

نروح ل فريدة وهي، بتجررري وبتحاول تهرب من المكان اللي هي فيه دة بس ملقتش غير صحراء 

قعدت ع الرمال في يأس شديد انها تهرب وقعدت تعيط 

.

سمعت فريدة صوت جاي من وراها واللي خلاها تتخض وتتفزع 

.

حازم وهو حاطط ايده ف جيبووو 

.

حازم : انتي فاكرة انك هتقدري تهربي مني؟  

.

فريدة ب انهيار : انت عايز مني اية؟  حرام عليك سيبني اروح ل حالي وعندك بابا انتقم منوو براحتك انا مليش زنب في اي حاجة 

.

هنا حازم اتعصب جدا وجاب فريدة من شعرها وجرها لغاية الشقة وهي عماله تصرخ جامد ودخلها الشقة ورماها ع السرير 

.

حازم بهدوء مستفز، : اديكي شفتي المكان برة مفيش غير رمال صحراء بس 

.

حازم : وايااااكي، بعد كدة تحاولي تهربي تاني 

.

حازم : قومي فزي اعمليلي كوباية شاي 

.

فريدة : مش قايمة ولا عاملة زفت ع دماغك ودماغي 

.

حازم مسكها من دراعتها الاتنين بعنف 

.

حازم بعنف : حسك عينك صوتك دة يعلي تاني انتي سامعه؟  وقومي فزززي اعملي اللي، قلتلك علية بدل ما انتي ادري ممكن اعمل اية؟  

.

وبدأ حازم يحاول ب اغتصابها 

.

فريدة : لااا لاااا خلاص هقوم هقوم خلاص ابعد بقي 

.

خرجت فريدة بسرعة ع المطبخ وقعد حازم ع السرير عمال يفكر ينقذ امووو ازاي؟  

.

طلع حازم موبايلة واتصل ب رياض بية 

.

ترررررررن ترررررررن ترررررررن 

.

رياض : الوووووو بقالك كتير مكلمتنيش اية من لقي احبابة نسي اصحابة 

.

حازم بضيق : بلا احباب بلا زفت دنا مش طايقها 

.

رياض، : لية خير؟  هي، مش مريحاك ولا اية؟  

.

حكي حازم كل اللي حصل وخطف احمد، بية لامو 

.

رياض : ينهر اسود يا ابن الكلب يا احمد..  وهتعمل اية؟  

.

حازم : ما دي الخدمة اللي عايزك تعملهالي 

.

رياض : مش فاهم 

.

حازم : عايزك تخطف، امي من المستشفى 

.

رياض : وبعدين؟  اوديها فين؟  

.

حازم : وديها مكان امن 

.

رياض : طيب هشوف الموضوع دة 

.

حازم : معلش يا رياض بية متقل، عليك 

.

رياض : لا مفيش حاجة انت واد جدع وانا بحب، اخدم الجدعان 

.

افل حازم مع رياض  وخرج برة قعد ع الكنبة 

.

حازم : كل دة بتعملي كوباية شاي؟  

.

خرجت فريدة ف اللحظة دي وهي ماسكة صنية الشاي و كيك جمب الشاي 

.

فريدة : عايز، حاجة تانية؟  

.

حازم : ع فين العزم 

.

فريدة : هدخل انام 

.

حازم : لا تعالي اقعدي معايا 

.

قعد فريدة جمب حازم وكانت عماله بتمسح دموعها 

.

حازم : متزعليش مني يا فريدة بس، انتي متعرفيش ابوكي عمل معايا اية تاني دا خطف امي 

.

فريدة بصدمة : بجد؟  بابا خطف طنط سهير؟  

.

حازم : ايوا و دخلت في غيبوبة ووداها المستشفى 

.

فريدة وهي حاطة وشها ع الارض 

.

فريدة بهدوء وهي بتحاول تتماسك 

.

فريدة : طيب انا زنبي اية ف كل دة؟  

.

حازم : فريدة انتي لسة بتحبيني؟  

.

سكتت فريدة و دورت وشها الناحية التانية 

.

حازم : سكتي لية؟  

.

فريدة : انا بقيت بخاف منك 

.

اخد حازم فريدة ف حضنوو وهنا قرر يفتح صفحة جديدة مع فريدة و يحاول يبعدها عن كرهو لابوها 

.

حازم : طيب اية رايك نتفق؟  

.

فريدة ب استغراب : نتفق ع اية؟  

.

حازم : نتفق اننا نفتح صفحة جديدة مع بعض وهبعتدك تماما عن مشاكلي مع ابوكي 

.

فريدة بسعادة : بجد يا حازم؟  

.

حازم : بجد يا رووووح حازم 

.

اترمت فريدة ف حضن حازم وحطط ايديها حوالين رقبته ودخلت في حضنة وحازم شالها ودخلوا الاوضة وهنا بدأوا اول يوم في شهر عسلهم 

.

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

.

في مكان مهجور مجدي كان مخضوض و هانم مرمية ع الارض قتيلة بالخطأ مجدي جه يهوشها بالمطوة بس سرحت في قلبها بالخطأ 

.

طلع مجدي موبايلوووو واتصل ب احمد بية 

.

تررررررررن ترررر. ررن تررررررن 

.

احمد بية : الوووووو 

.

مجدي : ألحقني يا باشا 

.

احمد، بية بزعر : في اية يا مجدي،؟  

.

حكي مجدي اللي، حصل ل احمد بية عشان يشوف حل 

.

احمد، بية : ختودينا ف داهية يا غبي 

.

مجدي : والله ما كنت اقصد دنا جيييت اااا 

.

قطع احمد، بية كلام مجدي 

.

احمد بية بحزم : اخرررررس بقي و خد الرجالة و روحوا ادفنوها في طريق صحراء بعيد جداً 

.

مجدي : اوامرك يا باشا 

.

نفذ مجدي اوامر احمد بية واخدوا جثة هانم جليسة سهير اللي اتقتلت غدر بدون اي ذنب 

.

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

.

نروح ل سلمي وهي في اوضتها وكانت اعدة ع السرير سرحانة و اول مرة تسرح ف احمد ولاول مرة مالك ميجيش ع بالها خالص وبدأت سلمي تبتسم ع رقص احمد وخفة دمة ومسكت سلمي موبايلها وفتحت الصور وبدأت تتفرج ع الصور اللي ألتقطها احمد من موبايلها قررت سلمي تفتح صفحة جديدة مع احمد وتنسي مالك للابد، 

.

و هنا رن موبايل سلمي و كان احمد 

.

ترررررررررررن تررررررررن تررررررررن 

.

سلمي : الووووووو 

.

احمد بحب : وحشتيني 

.

ابتسمت سلمي : وانت كماااا 

.

قطعت سلمي كلامها بسرعة واتكسفت 

.

احمد بفرحة : يا دين النبي اخيرا ابو الهول نطق؟  

.

ابتسمت سلمي : انا ابو الهول؟  طيب انا زعلت 

.

احمد : مين الحمار اللي قال كدة؟  

.

ضحكت سلمي ع خفة دمة : ههههههههه انت 

.

احمد : انا قلت كدة؟  لا انا اقصد اخيرا القمر نطق 

.

ضحكت سلمي : ههههههههههه  دا انت فقري 

.

احمد : ياااااااه وحشتني ضحكتك يا سلمي 

.

سلمي : بجد؟  

.

احمد، : جد الجد يا روح قلبي 

.

احمد : بقولك اية؟  عايز أسألك سؤال 

.

سلمي : نعم؟  خير ؟ 

.

احمد : انتي خلاص مبقتيش تفكري في حد غيري 

.

فهمت سلمي تلميح احمد لها 

.

سلمي : لا يا احمد انا قررت افتح صفحة جديدة معاك مالك ميستاهلش حبي ولا يستاهلني اصلا 

.

احمد : يعني افهم من كلامك دة انك مش بتفكري فية ولا شوية صغيريين؟  

.

سلمي : بصراحة بصراحة انا انهرضة كنت بفكر فيك انت وجنانك واحنا ف المركب وانت بترقص 

.

سلمي : انت استحملتني كتير اوووي 

.

احمد بفرحة: مش، بقولك هنسيكي اهلك؟  

.

ضحكت سلمي ضحكة صافية جميلة وهنا بدأت تحس انها بتحب احمد وقلبها اتعلق بية متعرفش ازاي؟  

.

احمد بحب يا دين النبي 

.

احمد : سلمي 

.

سلمي : نعم؟  

.

احمد : بحبك 

.

ابتسمت سلمي ابتسامة جميلة وحست ان قلبها مليان بالفرحة والحياة 

.

سلمي : وانا شكلي كدة وقعت فيك 

.

احمد بسعادة : بجد يا سلمي؟  بجد بجد؟  

.

سلمي : مش عارفه يا احمد فجأة كدة حسيت اني بحن لك انت مش عارفه لية ولا ازاي ولا امتي 

حقيقي مش عارفه 

.

احمد بسرعة : تتجوزيني يا سلمي؟  

.

سلمي : …….. 

.

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

.

نروح ل حسام اللي كان هيتجنن من خيانة ملك له ع حسب تفكيرة 

.

حسام : اما انتقم منك يا ملك مبقاش انا حسام  

.

وقعد حسام يفكر ازاي ينتقم من ملك؟  

.

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

.

في فيلا ملك  .. حورية ام ملك كانت قاعدة مع محمود جوزها ابو ملك 

.

حورية : انت قاعد مستني اية؟  متقول يا راجل كلم ابن اخوك 

.

محمود، : اكلمة ازاي بس ولية اقولة اخطب، بنتي؟  

.

حورية : المثل بيقول اخطب، لبنتك يا راجل قوم قبل ما عينة تزوغ ع بنت تانية غير ملك 

.

قام محمود وهو مطر ومش عارف يفتح الموضوع

الجواز ل جاسر 

.

محمود : جاسر جاسر 

.

جاسر : ايوا يا عمي في حاجة؟  

.

محمود، : تعالي عايزك ف المكتب 

.

محمود، : حورية حضري العشاء ع متكلم مع جاسر 

.

حورية : من عنيا يا ابو ملك 

.

دخل جاسر المكتب ورا عمة محمود وقعد ع الكرسي 

.

جاسر :اؤمر يا عمي؟  

.

محمود : انا عايز افرح افرح بيك يبني بقي واشوف ولادك بيتنططوا حوالينا 

.

جاسر : ايدي، ع كتفك يا عمي عندك ليا عروسة؟  

.

محمود : انا ووالدك كنا متفقين ان انت وملك تكونوا لبعض وانتم صغيرين 

.

جاسر بصدمة : ممم مش فاهم ياعمي ممكن توضح؟  

.

محمود ب أمر : انت لازم تتجوز ملك بنتي ما مش معقول واحد يجي من برة طمعان ف بنتي وياخد الجمل بما حمل 

.

جاسر بلجلجة : بس، فكرك ملك هتوافق،؟  

.

محمود : اكيد، طبعا ملك عمرها ما تكسر كلمتي ابدا 

.

جاسر : انا عن نفسي معنديش مانع بس لازم ملك توافق عن اقتناع 

.

محمود بفرحة : لا متقلقش 

.

جاسر : ……… 

.

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

.

ستوووووووووووب هنا 

.

توقعاتكم 

.

. يا ترا فعلا سلمي بدأت تحب احمد؟  

. يا ترا حازم فعلا هيبدأ صفحة جديدة مع فريدة ولا بيخطط ل شيء مجهول؟  

. يا ترا ملك هتوافق ع جاسر؟  

. يا ترا حسام هيتصرف ازاي لما يعرف ان ملك هتتخطب؟  

. يا ترا جاسر وافق لية انة يتجوز ملك مع انة عارف ان ملك بتحب غيرووو؟  

.

يتبع الفصل الخامس والعشرون اضغط هنا

أضف تعليق