رواية عانيت لأحبك (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر كوكب الروايات بقلم فاطمة محمود
رواية عانيت لأحبك الفصل الاول 1 – بقلم فاطمة محمود
“روايـه عـانـيـت لأحـبك”
“الـبارت الاول”
“الكـاتبه فـاطمـه محـمود”
بتبدأ روايتنا بمحافظه الاسكندريه
نروح لبطلتنا كانت نايمه نوم عميق
آيه: سلمي بت يا سلمي قومي
سلمي بنوم : اممم
آيه ابتسمت وجابت مياه ساقعه ودلقتها علي سلمي وسلمي اتفزعت
سلمي بخوف : الحقوني
وآيه وقعت علي الارض ميته ضحك وسلمي اتعصبت اوي
سلمي بصوت عالي : مامااااا
ذينب جات عليهم
ذينب : في اي مالكم
سلمي : شوفي بنتك هتقطعني الخلف
آيه ضحكت اكتر
فارس جيه من ورا آيه وكاب عليها مياه و آيه فجاه صرخت وسلمي ضحكت اوي
سلمي : حبيبي يا فروستي
فارس بضحك: قلب فروستك
آيه بغيظ: هي بقت كدا هتحفلو عليا ماشي وجابت مياه وفضلت ترش مياه علي فارس وسلمي وفضلو يضحك في سعاده
ذينب بتبصلهم بحب: ربنا يخليكم لبعض يا حبايب قلبي ويخليكم ليا
فارس حضنها ويخليكي لينا يا ست الكل وحضن اخواته ومامته
جه محمد : خيانه
ضحكو عليه وسلمي راحتلو
سلمي بضحك : احنا نقدر يا حمودي ياقمر انت
محمد بضحك : البت دي بكاشه اوي يا زوزا
ذينب بضحك : طالعالك يا حبيبي
محمد ضحك : طيب يلا بقا عاوزين نفطر
ذينب : حاضر يا حبيبي
يلا يا حبايبي غيرو وتعالو
كلهم : ماشي يا زوزا
وذينب راحت المطبخ تجهز الفطار ومحمد قعد علي السفر والبنات بيغيرو وفارس خلص وطلع قعد جمب باباه وفضلو يتكلمو شويه
وبعدين آيه طلعت وقعدت
آيه بصوت عالي : اي يا زوزا بقا
ذينب : خلاص اهو
حطيت الاكل ذينب وقعدت
ذينب : سلمي فين
آيه : اهي ليها ساعه جوا مش عارفه بتعمل اي
سلمي طلعت : جيت اهو
وقعدت
سلمي: انهارده اول يوم في الكليه والواحد متوتر
آيه:تتوتري وانا معاكي
سلمي : دا الي قالقني
آيه بتتكلم وهي بتاكل
فارس : اي الاكل هيطير يخرب بيت ام الطفاسه
آيه بغيظ: مبحبش اضيع وقتي
سلمي بضحك: اهدي شويه طيب
آيه بغيظ: باباه سكتهم اهو
محمد : مالكمش دعوه بتوتا قلبي
آيه بابتسامه : حبيبي يا برو
سلمي بضحك : انتي مش ملاحظه يا زوزا هانم الحب دا ولا اي
ذينب بضحك : لا انا واثقه اني الوحيده الي بقلبه
سلمي بضحك : ياواد يا جامد
محمد مسك ايدها وباسها
محمد بحب:ربنا يخليكي ليا يازوزا
ذينب بحب : ويخليك ليا يا حبيبي
البنات وفارس ابتسمو علي حب ابوهم و امهم
محمد قام: يلا يا فارس عشان
توصل اخواتك
فارس: يلا يا بنات
سلمي بصت لـ آيه
سلمي : اي يا استاذه آيه مش ناويه تقومي
آيه: قايمه اهو .. واه قريب هاجي الشركه اتدرب واهو اسليكم شويه
سلمي بضحك :بلاش
فارس بضحك : اه سلمي معاها حق بلاش انتي هتيجي تتخانقي مش تدربي
آيه بضحك : لا عيب عليك متقلقش
محمد: تنوريني في اي وقت يا توتا
آيه: قلب توتا انت
محمد : انا همشي ونت وصل اخواتك يا فارس وحصلني علي الشركه
فارس : ماشي يا بابا .. يلا يا بنات
البنات : يلا
…………………………………………………………
نيجي عند بطلنا بقا
نور : جو يا جو اصحي بقا
يوسف بنوم: خلاص صحيت اهو
فاق يوسف وقعد علي السرير
نور : صباحوووو ورد
يوسف بحب: صباح الجمال
نور : انت السرير عاجبك ولا اي قوم بقا
يوسف بضحك: ماشي يا لمضه
نور : ماما حضرت الفطار يلا متتاخرش مش هقول تاني
يوسف : ما خلاص يابت
نور بضحك: حاضر
نور مشيت ويوسف ضحك علي جنان اخته
وبعدين قام أحد دش ولبس هدوم الشغل الي هي بدله الظباط ورش برفان وكان قمر يعني خرج
وباس راس والدته
يوسف : صباح الخير يا حبيبتي
هناء: صباح الخير يا حبيبي
نور : ماليش في الحب الجانبي دا انا يعني
يوسف باس خدها
يوسف : واحنا عندنا كام نور
نور بضحك: واحده
يوسف ضحك
هناء: امال سيف مجاش لي
يوسف لسه هيرد الباب خبط و نور قامت فتحت
سيف : صباح النعناع
الكل : صباح الخير
نور : لو افتكرنا مليون جنيه ما كان جي
يوسف بضحك: اه والله
نور بضحك:مبيفوتش ثانيه علي الموعد بالظبط
سيف بضحك: مبحبش حاجه تفوتني
هناء:تيجي في اي وقت يا حبيبي
سيف لسه هيرد
نور : هو بيمشي من هنا اصلا
يوسف بضحك: واخد ايقامه هنا
سيف بغيظ:شايفه يا هنونا وقام وقف
هناء : رايح فين يا حبيبي أخص عليكم سبو بقا
سيف:لا انا بس هغسل أيدي يا ست الكل
نور بضحك: اصلا
يوسف بضحك: دا احنا افتكرنا حس
سيف بضحك: بقولك اي اطلع منها انت وهي
وقعد ياكل وبعدين قام هو ويوسف راحو الشغل واخدو نور
يوصلوها معاهم في الطرق و ودعو هناء
………………
في العربيه
آيه:بقولك اي يا فارس
فارس: اي يا توتا
آيه: مش ناوي تفرحني بيك
فارس بضحك: ليه هو انا ناقص وجع دماغ كفايه عليا انت
آيه : حبيبي يا فروسه متحرمش منك والله بس يعني انت مش ناوي تفرح البيت الي ساكنين في دا
فارس : لسه الوقت مجاش
سلمي : وهيجي امتي بقا
فارس : لما الاقي الي تخطف قلبي
آيه بضحك : يعني قلب طيب قلبي هادي قلب فاضي قلب كله حنان وعطف يخطفك من الدنيا خطف ونت عاوزه نوعه أي بقا
فارس بضحك: قلب كله حنان وعطف يخطفني من الدنيا خطف
سلمي بضحك : لا لا فصلتني
آيه بضحك: اي خدمه يزمكس
بعد شويه وصل فارس سلمي و آيه
قدام الكليه
فارس: يلا لا ابوكم يعملني كفته لو اتاخرت اكتر من كدا عليه
آيه بضحك:قلبه قاسي اوي حمودي
سلمي بضحك: طيب الحق نفسك
فارس بضحك :يلا سلام
سلمي و آيه بضحك: سلام
في نفس الوقت وصلو يوسف وسيف ونور بالعربيه ويوسف كان هيدخل في فارس بالغلط بس لحق ووقف العربيه
آيه وسلمي اتخضو وراحو لفارس
سلمي بلهفه : فارس حبيبي انت كويس
فارس : حبيبتي متقلقيش انا تمام
آيه بتوتر : يعني محصلتش حاجه ليك
فارس: اطمني يا توتا
آيه بعصبيه لسهكانت رايحه ليوسف عشان تزعق
فارس ماسكها
فارس : اهدي خلاص
يوسف جي انا اسف مكنتش اقصد والله انت كويس
آيه بعصبية وزعيق: لما حضرتك مش عارف تسوق بتركب عربيه ليه
سيف اعجب بيها وبشجعتها واستغربها في نفس الوقت
سيف :خلاص يا انسه محصلش حاجه
آيه بغضب: انا وجهتلك كلام
سيف ادايق من طريقتها بس مردش عليها تاني
يوسف : حضرتك مكنتش اقصد وبعدين عربيه الاستاذ
راجعه غلط
آيه كانت هتتخانق معاه بس فارس مسكها
فارس : معلش حضرتك احنا اسفين
آيه بزعيق : اسفين علي اي
فارس بعصبية: آيه خلاص
سلمي: معلش حضرتك علي اسلوبها معاك في الكلام متقصتش
يوسف بصلها:تمام ولا يهمك
نور : حصل خير يا جماعه
فارس: الحمدلله جات كدا
يوسف وسيف مشي ونور دخلت الكليه
فارس بص علي آيه: حبيبتي انا اسف لو اتعصبت عليكي بس
مينفعش تزعقي كدا
آيه: انا قلقت عليك بس
فارس ربنا يخليكم ليا وحضنهم
سلمي : يعني انت كويس يا فارس
فارس : انا تمام يا حبيبتي يلا بقا اتاخرتو ويبقا طمنوني عليكم
البنات : اوك
فارس : يلا سلام
سلمي و آيه: سلام ودخلو الكليه
………….
قولولي رايكم في الكومنتات يا قمرات ولو عجبتكم بكره كمان هنزل بارت 💗
• تابع الفصل التالى ” رواية عانيت لأحبك ” اضغط على اسم الرواية