رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم ميرو محمد

 رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم ميرو محمد

نغم بغيره : دا ايه دا أن شاء الله .

مالك : احم احم يلا نبداء الاجتماع .

نغم : لاء معلش ابداؤ انتو عن ازنكم .

مالك : نغم نغم يوووه.

سليم : انت مستني ايه روح وراها وانا هكمل الاجتماع .

نڤين هانم : هو في ايه يامالك .

مالك : في أن الانتي حضنتي.ني قدمها دي خطبتي .

نڤين : وفيها ايه هو تفكيرها معقد ليه كده .

مالك بغض.ب : هشش مسمحلكيش تكلمي كلمه عنها . ثم وجه كلامه لسليم .

مالك : سليم الغي الصفقه .

سليم : بس يامالك كده .. ولم يكمل .

مالك : كلامي يتنفز واي كلام هيحصل هكون انا المسؤل ثم خرج ورا نغم ..

سليم : للاسف يانفين الاتفاق اتلغي 

نڤين : مش مشكله انتو الهتندمو.

عند نغم جريت برا الشركه وهي تبكي .وتقول : يعني حتي مكلفش نفسه يقولها دي خطبتي كل همو أن الصفقه تتم ماشي يامالك ماشي .

عند مالك ….

مالك طلع يجري وسأل الأمن . وركب عربيته واتجه الي قصر احمد الديب وحامد ….

خرجت جني وحلا وهنا الي بيت صاحبت جني .

جني : ياطنط كنا قولنا لسليم هيزعقلي .

هنا : اسكتي يابت بدل والله نرجع .

حلا : اهدي ياهنا بصي ياحبيبتي سليم ميقدرش يقول علي حاجه انا وافقت عليه لاء ولو كلمك قولي له أن انا القولت نروح ماشي .

جني : ربنا يستر ماشي . ووصلو بيت صاحبت جني …..

…….

للاسف مراد وعلا خارج مصر لان 

( علا عندها مر.ض وبتتعالج منه وطبعا نغم وساندي مقيمين مع حلا واحمد )

وصل مالك القصر ودخل …..

كان جالس حامد وأحمد يتحدثون في الشغل .

حامد: نظر وقال ايه الجابك يامالك في حاجه ولا اي .

مالك : نغم فين .

قام وقف حامد وأحمد .

حامد : نعم في الشركه هي موصلتش لحد دلوقتي ولا اي .

مالك : لاء لاء وصلت بس بس .

حامد : بس ايه انطق .

احمد : اصبر ياحامد لما نفهم اكلم يامالك في ايه .

وبداء يحكي مالك الحصل .

حامد : والبنت فين دلوقتي.

مالك : معرفش فكرتها جات علي هنا .

احمد : طب يمكن مخرجتش من الشركه .

مالك : لاء الأمن قالو انها خرجت وكانت بتجري .

حامد : انت لو البنت مرجعتش هيكون ليا تصرف فاهم .

نزلت زينه علي الصوت .

زينه : فيه ايه ياابيه .

حامد : اسالي الاستاذ نغم مختفيه وياعالم حصلها ايه دلوقت . ومراد وعلا لما يعرفو هيعملو ايه .

زينه : مالها نغم يامالك .

مالك : والله ياخالتو معرف انا هروح ادور عليها . ثم خرج برا القصر …

احمد : تعالي نتصل علي يونس يشوفلنا حل ياحامد ثم نظر الي زينه المتوترة .ثم قال .

احمد : رني عليه يازينه لحد منشوف هنعمل ايه .

زينه : احم بس بس مش..

حامد : مش وقته يازينه وعلي فكره يونس ليسه بيحبك مش عارف ليه انتي رافضه كل دا شوفي نفسك انتي خلاص هضيعي يابنتي .

زينه بحزن : حاضر هرن عليه …

نزلت فرح علي الصوت …

فرح : في اي ياجماعه.

احمد : مفيش ياحبيبتي بس نغم مختفيه 

فرح : وايه يعني هي صغيره .

حامد : فرح لو اكلمتي كلمه كمان هتزعلي اطلعي اوضتك

ثم ذهبت فرح بغض.ب 

( فرح مش بتحب نغم وساندي وخصوصا ساندي عشان فرح بتحب زين )……..

في الشركه ….

سليم : بتقول ايه ياعني هتكون راحت فين يامالك .

مالك في الجه الأخري ..

مالك : مش عارف مش عارف .

سليم : طب انا هروح علي القصر اشوفها هناك تاني .

مالك : ماشي ياسليم .ثم اغلق الهاتف وقال فينك بس لازم تتعبيني كده يانغم 🥺……..

عند ساندي في الجامعه …..

زين مسك عمرو فضل يضر.ب فيه جامد ودي متخصش حد غيري انت فاهم. فاهم يعني ايه تخص زين هاني الشيمي ياحيوا.ن …

ساندي بعياط : خلاص ونبي يازين خلاص خلاص .

وقف زين عن ضر.ب عمرو لما شاف انهيا.ر ساندي .

زين : اهدي ياحبيبتي اهدي انا جنبك .

ساندي : انا خايفه اوي يازين .

زين : حد ياخاف وانا مع متخفيش .ثم نظر لعمرو بغض.ب وقالو اياك اشوف ظلك جانبها تاني .ثم ذهب زين وساندي الي البيت …..

عند حلا وهنا وجني …..

جني : يلا ياجماعه نمشي بقا عشان اتاخرنا .

نسمه صاحبت جني : ليه خليكم شويا ياجني .

حلا : معلش ياحبيبتي عشان سليم ميزعقش احنا مقولناش له أننا جاين .

نسمه : بجد نورتوني ..

ثم خرجو ونزلو وركبو العربيه واتجهو الي القصر …..

وصل سليم الي القصر …

حامد وأحمد جريو عليه وقال : نغم فين ياسليم .

سليم : انا قولت يمكن رجعت ياعمي .

احمد : يعني ملقتهاش يابني .

سليم : لاء يابابا بس مالك قالب الدنيا عليها متقلقش ياعمي.

ولم يكمل كلام حتي دخلت جني وحلا وهنا . واتصدمة جني من وجود سليم ….

جني : احم سلام عليكم .

حامد وأحمد وسليم: عليكم السلام

سليم : كنتو فين 🙄😬

جني : احم كنا كنا .

حلا : كنا عند نسمه زميلت جني في ايه .

سليم : وانا قولت ايه ياجني .

جني : اصل اصل والله ..

حلا : انا القولت هتكسر كلامي ياسليم .

حامد : ياجماعه احنا في ايه ولا ايه .

حلا وهنا بقلق : في ايه عيالنا فيهم حاجه .

احمد : للاسف نغم اتخنقت مع مالك ومش عارفين هي فين .

هنا : نغم راحت فين حد يكلم ..

حلا : حد يكلم البنت فين هقول ايه لعلا ردو عليا 

سليم : اهدي ياماما احنا بندور عليها . ولم يكملو حتي دخل زين بي ساندي والكل أنصدم…….

….

بصو عشان مش تعرفو مين ابن مين 

احمد وحلا _سليم 

مراد وعلا _نغم وساندي 

هاني وملك _زين ومالك

حامد وهنا _فرح وجني

واحده واحده هتفهمو الروايه عشان بس في الاول والأشخاص كتير …

وسليم هيعمل ايه مع جني 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية “رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق