رواية طفلة الفهد الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم دعاء حجاج

     

رواية طفلة الفهد الفصل الواحد والثلاثون

شيري بدأت تكسر كل حاجه وكانت متنرفزه اوى وراحت عند حسام ومسكت في لياجته وقالت: انت السبب كلوا بسببك

الأمن شد شيري لانها كسرت كل حاجه حواليها

_طلعوها برا ده شكلها مجنونه٠٠٠٠٠حسام عدل الجاكيت ورن على فهد

_فينك الطايره طلعت من نصف ساعه

_فهد كل الملفات معاك صح

_ايوه معايا المهم الطايره اللى بعد ده هتكون امتى

_للاسف الطيران وقف

فهد باستغراب:وقف ازاى

_بيقولوا حالات كورونا في تزايد عشان كده وقفوا الطيران

_طب متعرفش الطيران هينفتح امتى

_لا معرفش بس اعتقد هيقعد فتره طويله كده

_خلاص ولا يهمك انا هتكفل بكل حاجه

_سلاااام

_سلام فهد قفل التليفون وزينه قالت:في اي ؟!

_الطيران وقف

زينه بفرحه:يعنى شيري مش هتيجى صح

_وانتى فرحانه كده ليه

_لا ولا حاجه ٠٠٠٠٠زينه كانت في قمه سعادتها٠٠٠٠٠

في الطريق ✨✨

_اي رايك نتغداا سوا في المطعم

_انا مش عارفه انا راكبه معاك ازاى بعد اللى حصل امبارح

مالك وقف العربيه وقال بكل عصبيه:خلاص انزلى

سمر اتعصبت وراحت نازله فعلاا ومشت ٠٠٠٠مالك نزل وراها وقال:انتى مجنونه يا بت

_انا فعلا هكون مجنونه لو ركبت معاك بعد كده عن اذنك

_انتى مش خايفه الا يطلعلك حاجه

_واي اللى هيطلعلى تانى من بعدك انت الر’عب ذات نفسه

_هههه خلاص ماشي انا هركب العربيه ومش هرجعلك ابدااا

_يكون احسن

مالك ركب العربيه وشغلها ومشي بالفعل

سمر قالت بصدمه:هو الواد ده مجنون ده فعلا مشي

سمر كانت بتبص حواليها وكانت خايفه اوى وقالت:ينهار اسو’د مفيش حد على الطريق اعمل اي ؟

وفجاه سمر سمعت صوت كلا’ب

_😳😳٠٠٠

في قصر الكيلانى ✨

شيري دخلت القصر وكانت متعصبه اوى

_شيري انتى لسه هنااا

شيري طلعت على فوق من غير ما ترد على زينب

_شيري ٠٠٠٠٠

شيري دخلت اوضتها وقفلت الباب وكانت متنرفزه اوى

_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠٠انا مش هستسلم ابدااا وفهد ليا مهما كان

شيري مسكت ڤازه ورمتها على المرايا لتنكسر مليون حته

_فهد ليا بس ايوه ليا بس وانا هعرف زينه حدها

وفجاه الباب خبط جامد

شيري قامت وفتحت الباب وقالت:خالتى تعالى

_اي ده يا بنتى انتى كويسه

_معلش بس كنت متعصبه شويه بس بقيت كويسه

_متعصبه من اي ؟؟

_للاسف مالحقتش الطايره وبيقولوا أن الطيران وقف

_وفهد وزينه فين

شيري ضغطت على سنانها وقالت:سافروا

زينب كانت فرحانه اوى وقالت:انا هنزل اعملك كوبايه ليمون تروقي بيها اعصابك

شيري ابتسمت ابتسامه تحمل العصبيه والغل زينب طلعت وقالت: يا رب اعمل المستحيل عشان يكونوا مع بعض بقااا انا عارفه اللى حصل ده مش صدفه ده اشاره منك

في الطريق✨✨

سمر سمعت صوت الكلا’ب جرت عالطول وقعدت تصرخ وتنادي باعلى صوت:مالككككك

سمر لقت مالك واقف بيكلم حد في التليفون جرت عليا عالطول وحضنتوا وقالت:الحمدلله انك هنااا الكلا’ب كان ممكن تفتر’سنى

مالك ابتسم وقال:ما انتى بتخافي اهو ليه بتقولى انا بس اللى بخوف

سمر زقت مالك ومسكت منه التليفون وفتحت التليفون ولقت صوت كلا’ب وقالت:انت عارف انى بخاف من الكلا’ب اوى انا كان ممكن امو’ت

مالك قعد يضحك وسمر اتعصبت اوى وقالت:انت طول عمرك متهور وفجاه مالك وسمر انصدموا

سمر مسكت في مالك وقالت:اي ده ده كلا’ب بجد

_انتى محسسانى انك من بنها {احتراماً لاهل بنها طبعا}

سمر زقت مالك وقالت:يعنى انت مش خايف

_وهخاف من اي ؟؟ وفجاه كل’ب طلع يجري عليهم وسمر حضنت مالك جامد اوى وصرخت باعلى صوت: اعاااااااا

_منال اهدي

سمر فتحت عين واحده وقالت:الكل’ب راح فين ؟

_دخل الغابه ٠٠٠٠٠سمر بعدت عن مالك وقالت:الحمدلله

_اعترفي انى قوي جدااا

_هههه مستحيل ٠٠٠٠سمر كانت ماشيه ولكن مالك شدها وقال:كفايه غرور

_لو هتكلم عن الغرور مفيش إلا أنت مغرور

_مغرم بيكى

نبضات قلب سمر ازدادت كالعاده وقالت:انا قولت غرور مش غرام

_الاتنين واحد ٠٠٠٠٠سمر زقت مالك وقالت:يلاا يا خفيف عايزه اروح

_مش هركب العربيه الا بشرط

سمر خدت نفس عميق وقالت:شرط اي

_نروح مطعم نتغدا سوا

سمر ضغطت على سنانها وقالت:موافقه

_كده تمااام ٠٠٠٠٠سمر ركبت العربيه ومالك كذلك ومشوااا

في قصر الكيلانى ✨✨

_رايحه فين يا شيري

_مش هتاخر يا خالتى

_طب اشربي الليمون طيب

_مش عايزه يا خالتى عن اذنك

_في ثانيه كده مزاجها اتغير اللى يشوفها من شويه يقول إنها هتمو’ت نفسها

شيري طلعت وجاسر قال:على فين يا انسه

_وانت شاغل بالك ليه

_اسف بس انا بسألك عشان اوصلك

_لا انا هروح لوحدي عن اذنك ٠٠٠٠شيري ركبت العربيه ومشت

_مفيش إلا الحل ده عشان تكون ليا يا فهد بس اللى هعملوا مش هعرف اعملوا لوحدي عشان كده هروح اخد مساعده من الشخص صح

بعد مرور ربع ساعه تقريبا

في السجن ✨✨

_جمال بيه حد عايزك

جمال قام وقال بانتهاد:مين

_معرفش اتفضل معاياااا

جمال طلع ولقي شيري 🔥

_مش شيري بردو ولا انا غلطان ؟؟

شيري قامت وقالت:ايوه انا شيري بنت اخت مراتك

_وعايزه اي

_انا هنا عشان اطلعك من السجن بس بشرط تجوزنى ابنك

جمال قال باستغراب:بس ابنى متجوز

_متجوز ولا مش متجوز انت مش عايز تطلع من هنا ولا اي

_ايوه طبعا بس ازاى

_انا بابا شغال محامى ومعروف اوى في نيويورك ممكن اكلموا قولت اي

_وابوكى هياخد قد اي كده عشان يطلعنى من هنا

_مش اقل من شهر

_شهر ده كتير اوى

_كتير على سنتين انا سمعت انك قاعد هنا سنتين انا همشي بس هرجع تانى عشان اعرف جوابك سلااام

شيري كانت ماشيه ولكن جمال وقفها وقال:انا موافق

شيري أديرت وقالت بخبث:كنت عارفه انك هتوافق المهم زينه عايزها تختفي من حياه فهد

جمال بشر:اي رايك نقت’لها

_غلط تقت’لها مش نقت’لها ايوه انت اللى هتق’تل زينه

_انا مستحيل

شيري خدت الشنطه وقالت:خلاص انت حراا خليك قاعد هنا سنتين بقا عن اذنك

_موافق بس لما اطلع

_وانا موافقه ٠٠٠٠٠جمال مد ايدو لشيري وشيري كذلك وابتسموا ابتسامه مليئه بالش’ر والح’قد

في الامارات ✨✨

زينه وفهد نزلوا من الطايره اخيرااا

زينه كانت فرحانه اوى إنها هتكون مع فهد ولوحدهم

_خليكى هناا هروح اجيب الشنط

زينه هزت راسها وكان معها تليفون فهد ٠٠٠٠

_لما اطمن على شيري اكيداا تعبانه اوى ٠٠٠٠٠زينه طلعت رقم شيري ورنت عليها

في الطريق

_جمال إللى هيساعدنى اقت’لك يا زينه وبكده اقدر ارجع فهد ليا تانى

وفجاه تليفون شيري رن ٠٠٠٠

شيري بانتهاد:فهد ٠٠٠٠الووو

_من صوتك اقول انك تعبانه اوى

شيري بصت في التليفون وقالت:بتعملى اي بتليفون فهد

_وانتى مالك مش زوجى ولا اي

_عايزه اي

_عايزه اقولك انى فرحانه اوى ومش عارفه اشكر بلدي على القرار العسل ده ازاى

شيري اتعصبت اوى وقالت:أوعك تفرحي يا زينه لأن فرحتك ده هتختفي في لحظه وللابد

_هههه معتقدش يلا سلام بقااا اصلا لسه واصلين من السفر ومراهقين اوى باااي

شيري رمت التليفون على العربيه وساقت العربيه باقصي سرعه وكانت متعصبه اوى

زينه مسحت المكالمه عالطول وفهد وصل وقال:يلااا

زينه بابتسامه:يلاااا

زينه وفهد طلعوا من المطار وركبوا عربيه متجهين الى الفندق

بعد مرور ربع ساعه فهد وزينه وصلوا الفندق وزينه كانت منبهره بجمال الامارات

_لو سمحت كنت حجزت غرفه هنااا

_ايوه اسمك حضرتك اي

_فهد الكيلانى

_وده المدام بتاعت حضرتك

_ايوه

_ثانيه واحده !!

بعد شويه:حضرتك في حجز لثلاث غرف

_لا احنا هناخد غرفه واحده

_تمااام

فهد خلص كل حاجه وطلع هو وزينه الاوضه

زينه دخلت وقالت:الاوضه حلوه اوى والاحلى انها قصاد البحر

فهد ابتسم وقال:انا هدخل اخد شاور أوعك تتحركي

_حاااضر !!

زينه طلعت في البلكونه وبصت على البحر وبدأت تستنشق الهوا الجميل وفجاه فتحت عينها وكانت في حاله صدمه وقالت:اي القر’ف ده البنات ده مش مكسوفه وهي لابسه كده

زينه دخلت وشدت الستاره وقعدت على السرير

_انا عايزه انااام حاسه بارهاق اوى٠٠٠٠زينه اول ما حطت دماغها على المخده راحت في أحلامها

فهد طلع وقال:زينه اي رايك وفجاه لقي زينه نايمه ابتسم

فهد طلع تليفونه ورن على شركاء الصفقه اللى في الامارات طبعاا

_اهلا فهد بيه نورت الإمارت

_الامارات منوره بأهلها المهم عايزين نتقابل النهارده المسا

_طبعااا قولى انت فين واحنا نجيلك فوراا

_انا في فندق *****

_تمااام أن شاء الله هنكون عندك المسا

فهد قفل التليفون وفجاه الباب خبط ٠٠٠٠فهد فتح الباب

_الاكل يا بيه

_بس انا مطلبتش اكل

_ده من مدير الفندق هو يعرفك وعايز يتكلم معاااك

_طبعاااا ٠٠٠

_تماام ارتاح انت يا بيه وفي اي وقت تقدر تجيلواا

_تمام شكرااا

فهد قفل الباب وقال:زينه ٠٠٠٠زينه

زينه مسكت المخده وحطتها على وشها وقالت:انا عايزه اناام

_مش هتاكلى طيب

_لا مش جعانه ٠٠٠٠

فهد حط الاكل على جنب وفتح الاب توب وبدأ يشتغل علياا

في مصر ✨في المطعم ✨

_اتفضلى يا ستى

سمر قعدت ومالك قال:اطلبنا اكل على زوقك بقاا

سمر مسكت المنيو وبصت لمالك بخبث وطلبت الاكل وبعد شويه الاكل وصل فعلا ومالك كان في حاله صدمه

_اي ده

سمر حطت أيدها على خدها وقالت:مش انت قولت اطلبنا اكل على زوقك ولا زوقى طلع وحش

مالك بص ليها وابتسم ابتسامه تحمل العصبيه وقال:اختيارك في الاكل حلو اوى وتعرفي انى بحب الاكل ده اوى

_طب كل ٠٠٠٠

مالك مسك الشوكه والمعلقه وكان بيبص لسمر وكان متعصب اوى

سمر بدأت تاكل ومالك كان خايف ياكل لانه بيتعب اوى من الحار

_الاكل مش حلو ولا اي

_لا بالعكس ده حلو اوى

_طب كل ٠٠٠مالك بدأ ياكل بالعافيه ومكنش قادر وعينه دمعت وقلبت الى اللون الاحمر

سمر حطت أيدها على ايد مالك وقالت:انت كويس ؟؟

_جداااا

سمر قعدت تضحك وقالت:تاخد مياه

مالك بانتهاد:يا ريت

سمر بتردد:لا لا ماما قالت المياه غلط مع الاكل بتنفخ البطن

_انا كده كده هتنفخ النهارده ٠٠٠٠اعاااا

_مالك انت كويس

مالك شاور ليها وقال:انا كويس اوى

_اي رايك نطلب اكل تانى

مالك قام عالطول وقال:اكل تانى لا انا رايح الحمام ٠٠٠٠

سمر قعدت تضحك وقالت:كده واحده بواحده يا ابن عائله الكيلانى

مالك دخل الحمام عالطول ومكنش قادر وقعد يصرخ بصوت واطى جدااا :اعااااا ٠٠٠٠بطنى

مالك غسل وشه وقال:مش طايق حاسس ان في نا’ر ماسكه فيااا ماشي يا سمر انا هعرف ازاى اجيب حقي

بعد شويه مالك طلع وسمر قامت وقالت:والله كنت خايفه عليك اوى

_يلا عشان نمشي

_اي ده لسه بدري

مالك بعصبية:ولا بدري ولا حاجه أمشي سمر خدت شنطتها وقعدت تضحك على مالك

في المساء✨

زينه فاقت ولقت فهد قاعد وفاتح الاب توب

_صباح الخير

_تقصدي مساء الخير

زينه بصت في الساعه وقالت:كنت تعبانه اوى من السفر فنمت

_طب انا نازل

_نازل فين ؟

_عندي اجتماع تحت الشركاء في انتظاري

_وانا هقعد هنا لوحدي

_خدي الاب توب ده واسمعى كل اللى عايزه مش هتاخر

زينه مسكت ايد فهد وقالت:اجى معااك

_زينه القعده كلها شباب ومينفعش تقعدي معنااا ٠٠٠

_اممم ٠٠٠مااشي

فهد طلع وزينه فتحت الاب توب ودخلت على الصور ولقت صور لفهد كتير اوى

زينه حطت أيدها على خدها وبقت تتأمل فياا

فهد نزل بالفعل تحت

_اهلا فهد بيه اخبارك اي

_تمااام ٠٠٠٠اتفضلوا ٠٠٠بالفعل الكل قعد وقال أحدهم:كنا خايفين اوى الا حضرتك متجيش

_ومجيش ليه ؟

_سمعنا اخبار ان مصر وقفت الطيران

_فعلاا بس الحمدلله أن اخر طايره لحقنها المهم اخبار التصميمات اي

_التصميمات معناا فين تصميم حضرتك

_التصميم اهو المهم العرض هيكون فين

_احنا كلمنا مدير الفندق ولما عرف انك المسئول عن العرض رحب جدااا

_مين المدير ده ؟؟

وفجاه حد جاي من ورا فهد وقال:وحشانى ياااض

فهد قام والتفت لمصدر الصوت وقال:وائل

_اي ده انا كنت فاكر انك مش هتعرفني

_ازاى انسي صاحب عمري

وائل حضن فهد وقال:انت زي ما انت ياااض لسه حلو

_وانت زي ما انت مجنون

وائل قعد يضحك وقال:اي رايك في الفندق

_ممتاز

_ده بتاع والدي صحيح سمعت أن مراتك معاك

_فعلا

_طب هي فين عايز اسلم على مرات اخويا

_فوق مينفعش تقعد معنا خصوصا كلنا شباب

_تمام انا همشي واكيداا هنقعد مع بعض كتير

_اكيداا

بعد مرور نصف ساعه فهد اتفق على كل حاجه مع الشركاء

_خلاص نعمل العرض بعد ثلاث ايام

_تماام ٠٠٠

_فرصه سعيده

_انا اسعد ٠٠٠٠٠

زينه كانت قاعده ومضايقه اوى وقالت:انزل لا لا فهد قالى افضل هناا ولو نزلت هيزعل منى وفجاه الباب انفتح

_اخيرااا

_معلش يا زينه بس كان في شويه اتفاقات كده بقولك اي

_اممم

_غيري هدومك وتعالى نتعشا تحت ونتمشي شويه

زينه قامت عالطول وقالت:ايوه كده

فهد ابتسم وقال:معرفش بس حاسس ان حياتى عباره عن مجانين ٠٠٠٠٠٠

عند مالك وسمر ✨

مالك:اعااااااااا٠٠٠٠٠٠٠

_طب اعملك اي طيب

_مش قادر كلوا منك انتى السبب بطنى بتتقطع يا منال مش قادر

سمر كانت حاسه بالذ’نب وقالت:طب انت أكلت ليه طالما بتتعب من الحار

_مش عارف اللى عرفوا دلوقتى انى مش قادر

_طب اعملك حاجه سخنه

_اعملى اي حاجه تفك الا’لم ده

_حاااضر٠٠٠٠

سمر نزلت عالطول ومالك بص على الباب ووقف قدام المرايا وقال:انا هوريكى العذا’ب على اصوله

بعد شويه سمر جابت حاجه دافيه لمالك

مالك بتمثيل:اعاااااا٠٠٠٠٠

_خد اشرب ده وان شاء الله هتكون بخير

مالك مسك منها الكوبايه وبدأ يشرب ويبص عليها وكاتم ضحكتوا ٠٠٠٠

_خدي مش قادر

سمر مسكت منه الكوبايه وقالت:ارتحت ؟؟

_لا الوجع بيزيد اكتر

_طب اعمل اي ؟؟

_في ايديكى تعملى كل حاجه

_زي اي

مالك قرب من سمر وهمس في ودنها وقال:زي انك تبوسينى

سمر رفعت أيدها لفوق وقالت:كلامك الزبا’له ده ممنوع وبعدين تعالى احنا هو الوجع راح دلوقتى

مالك مسك بطنه وقال:اعاااااااااا

سمر مسكت مالك من لياجته وقالت:كفايه كده بقااا

_اعاااا٠٠٠٠٠مش قادر انتى ليه مش مصدقه

_عشان كداب

مالك انعدل وقال:ما انتى السبب انا مش بحب الحار وانتى طلبتى

_بقا الواحد كان خايف عليك وفي الاخر تطلع بتمثل

مالك غمز ليها وقال:بجد كنتى خايفه عليا ؟؟

_اعاااااا٠٠٠٠٠٠امشي من قدامى اقولك انا ماشيه أناا

_رايحه فين

_اسكت !!٠٠٠٠مالك قعد يضحك وقال:البت ده يا مجنونه يا مجنونه

عند زينه وفهد ✨

زينه طلعت وقالت:اي رايك ؟

فهد التفت ليها وكان في حاله صدمه :😳😳

يتبع الفصل الثاني والثلاثون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية طفلة الفهد” اضغط علي اسم الروايه

أضف تعليق