رواية سجينة فؤادة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رولا

 رواية سجينة فؤادة الفصل الخامس عشر

رواية سجينة فؤادة الفصل الخامس عشر

تعالي ف حضني يروحي ، بطلي عایط انا هنا

سکت وبطلت عایط وفضلت أضحك وانا بقوله : انت

هتاكل*ني ، صح !!

بصلي وهو متفاجئ وقالي :- انتي سخنه ، وبدأ يحسس

علي جبيني

شيلت إيده من عليا وقولتله :م هما بيتعاملو مع الضحايا

کده ف التليفزيون ، بيعاملوهم كويس خالص مالص وبعدين

يع*ضوهم من رقبتهم ويمصو د*مهم ويبقو زومبي زي بعض

او بياخدو أعض*ائها ، او عارف برده ممكن يخبو مخ*ضرات ف بطنها ويهربوها و….

لقيته بيحط ايده علي بقي : باااس ، انتي مخك إتلحس امتا

بصيتله ورفعت شفتي بملل وقولتله : محدش لحسه

يخويا هو أيس كريم

يااا صبر أيوووب

وأيوب ماله بالكلام ده بس ي نور

ااه ، دنتي مصممه تشليني بقي

، انا مقدرش أشلك والله دنت حبيبي اللي هيوديني

الجامعه

بصلي بخبث وقالي : الله قولي كده بقي ، أتاريكي بتجري

ناعم

وربونا م بجر حاجه ، انت بتجرجرني حجات انا

مجرجرتهاش لي 

جت سهير حطت الاكل وإستأذنت ودخلت

قومني من حضنه وقعدني على كرسي وقعد يقطعلي الفراخ

ويحطلي قدامي ، وانا باكل

من سكات ، حسيت وقتها أن الدنيا مش سيعاني

وفرحانه جدا من اهتمامه بیا ، حسيت اني لقيته تاني بعد م

ضاع مني ..

خلصنا أكل وطلعنا علي الاوضه ، غيرت هدومي ونمت في

حضنه

تاني يوم صحاني من النوم وهو بيلعب ف شعري وبيقولي

: يلا يحوري عشان منتأخرش ع الشغل

ردت بكسل :- إستني شويه بس ، شويه صغننين

فضل يداعب وشي بأنفه ففتحت عيوني وانا بصاله بحزن

کده وقولتله : هو مش انت المدير

_ اه

يبقي نتأخر براحتنا ، تعالي نام تعالي ، قولتها وشديته من

رقبته نيمته ف حضني

فضل نايم شويه وقام تاني وهو بيقولي : مخصوم منك نص

يوم

بصيتله وكشرت وانا بقوله : دا بتاع اي ده ، هو انا اشتغلت

ربع يوم لما هتخصم مني يوم ?

منتي معطلاني عن شغلي

رديت وانا مقموصه وبزقه بعید :- روح ي خويا لشغلك

امشي

بصلي وهو رافع حاجبه وقرب مني وهوووب شالني

فضلت احرك رجلي واقوله : نزلناIIIIاي

نزلني ووقفني قصاده تحت الميه

وقرب من كتفي وكان بيع*ضني بخفه وبعدين بصلي لقاني

مغمضه عيوني ، ف خرج وسابني

وقالي وهو برا : خلصي بسرعاااه

خرجت وراه وانا بجز علي سناني وزهقانه ولاويه بوزي وهو

واقف قدام المرايا يضحك ..

قربت منه وضر*بته علي كتفه لقيته باصصلي ورافع حاجبه ،

ف رجعت لورا کام خطوه لقيته بيقرب مني رجعت وهو يقرب وانا

ارجع وهو يقرب ، جريت منه فقعد يجري ورايا ، وقفت جمب

السرير وهو قدامي ، كان بيلفلي في فضلت أبعد

قرب مني قوي ف طلعت علي السرير ولفيت الناحيه التانيه

وبصيتله وطلعت لساني وانا بحرك دماغي ، كان بيلف عشان

يمسكني ف طلعت تاني ع السرير لكنه طلع هو كمان ووقعني 

وقع عليا ، قید ایدي الاتنين بإيد والايد. التانيه ، كان بيحركها علي

وشي ، بص لشفاي*في وهو بينحني عشان يطبع بو*سه عليها ، ف لفيت وشي الناحيه التانيه ، فنزل بإيده يلعب في زرار قميصي

وهو بيبو*سني ف رقبتي

قولتله بصوت متحشرج : الشغل ينور ، هنتأخر … ع

الشغل

همس ف ودني : إنتي شغلي

غمضت عيوني وانا مسلماله ، سابني وقام

وانا بصيتله ب إستغراب فقالي :- هنتأخر ع الشغل

وسابني وراح يلبس 

قومت من مكاني ودخلت الحمام عشان أتوضي ، وخرجت ،

غيرت هدومي المبلوله وخرجنا من الاوضه ، ومن الفيلا كلها ،

ركبت معاه العربيه و احنا في اتجاه الشرکه ،

دخلت معاه الشرکه تحت أنظار الكل ، طلعنا لمكتبه ف

شاورلي علي المكان اللي هقعد فيه ( اللي هو عباره عن مكتب

السكرتيره اللي قدام مكتبه )

هزيت راسي وطلب من سكرتيرته القديمه تعلمني الشغل

فوافقت

قعدت معاها وشرحتلي الشغل كله ، وبعد م خلصت قالتلي:۔

ي بختك والله

بصيتلها من غير فهم وقولتلها : مش فاهمه

قالت لي بضحكه صفرا شکل وشها اللي دهناه بویا ده :۔

اصل شكلك عرفتي توقعيه

مرديتش عليها فكملت كلامها :- باين عليكي مش سهله

صحيح المظاهر کدابه ، وسابتني ومشيت وهي بتضحك ضحکه خليعه

جاتلي وحده ومعاها ملف وقالتلي : محتاجين نوقع الملف

ده ، دخليه لمستر نور يوقعه وهاتيهولي علي برا ..

خدته منها ودخلت لنور ، وانا مكشره :_ محتاجين حضرتك

توقع على الملف ده

خده مني ووقعه وقالي : تفطري أي

ردت عليه بجمود : ي ريت حضرتك تلتزم معايا في طريقة

تعاملك قدام الموظفين بتوعك ، وتفصل بين البيت و الشغل

لقيته ساب القلم اللي كان في ايده وقالي : مالك يحور ، حد

ضايقك

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية “رواية سجينة فؤادة” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق