رواية طفلة الفهد الفصل الخامس و الستون 65 بقلم دعاء حجاج

      

رواية طفلة الفهد الفصل  الخامس و الستون

زينه فتحت الباب وقالت: صباح العسل

التفت إليها وفجاه الفرحه اتحولت إلى غضب

_اطلعى برااا

زينه باستغراب:ليه

فهد بصوت جهوري: بقولك اطلعى برااا

_هو انا عملت حاجه غلط

فهد بص ليها وقال: لا لسمح الله ثم كمل بغضب: ازاى تطلعى كده

زينه بصت على نفسها ثم بصت لفهد وقالت: انا مش عريا”نه وطالعه بهدوم على فكره

_واللى حضرتك لابسه ده هدوم

زينه بجراه: اه طبعا هدوم

فهد مسك الفنجان اللى كان موجود على المكتب ورمى على الأرض

زينه اتخضت وفهد قال: اطلعى برااا مش عايز اتعصب عليكى

زينه راحت عند فهد وقالت: اي العيب في الهدوم طيب

_لا مفيش عيب انا واحد مجنون متخديش في بالك

_كنت هلبس فستان بس مالقتش ولا فستان حلو

_ما انتى عارفه المول كنت طلبتى من جاسر يوصلك واشتري اللى عايزه

زينه حضنت فهد وقالت: خلاص انا اسفه مش هلبس كده تانى

فهد بعد عن زينه ومسك التليفون وزينه قالت باستغراب: بتعمل اي

_جاسر انت لسه واقف تحت

_انا على الطريق يا بيه

_طب ارجع

جاسر باستغراب: ارجع

_في ثانيه تكون هنا

فهد قفل التليفون وزينه قالت بحزن: طب بترن عليا ليه طالما عايزنى ارجع

فهد قعد على الكرسي ومردش عليها

_طب هغير هدومى بس والنبي متكسرش بخاطري

فهد بص ليها وقال: محدش قالك أن اللبس ده ممنوع

زينه بصت لتحت وفهد بعصبية: مش قولتلك متبصيش لتحت ارفعي راسك وانتى بتكلمينى

زينه رفعت رأسها فعلاا وقالت بخوف: انا اسفه

فهد قام وحط ايدو على خدها وقال بحب: نظرات الناس ليكى بتقت”لنى يا زينه

_حبيت اغير مش اكتر

فهد بص ليها وقال: وشايفه نفسك كده حلوه

_طالما انت شايفنى وحشه اكيدا مش هشوف نفسي حلوه

_طالما بيهمك رايي اوى لبستى كده ليه

_خلاص انا اسفه

فهد بص ليها بابتسامه: زينه اي الحلو في كده

زينه باستغراب: مش فاهمه

فهد شد زينه من خصرها وقال بهمس: اي الحلو في البنطلون عايزه تلفتى الناس ليكى وخلاص

_والله بداا وبعدين هعمل كده ليه ما انا متجوزه احسن واجمل شاب في العالم

_اممم طب لبستى كده ليه

_حبيت اغير

_متحبيش تانى

زينه بابتسامه: حاضر

فتح الباب من غير ما يخبط ألتفت عالطول وقال: اي ده يا فهد مش تكح

فهد بعد عن زينه وراح عند حسام وقال: مين فين اللى يكح

حسام بلع ريقه وقال: احنا في شركه وعيب اوي كده يا أستاذ

_طب عايز اي يا محترم

حسام بص لزينه وقال: عامله اي يا زينه

فهد حط ايدو على وش حسام وقال: كلامك معايا انا

_براحه يا عم المهم باتريك رن وقال موافق

_طب كويس يلا يا زينه

حسام مسك فهد من دراعه وقال: عايز افهم الاول

_تفهم اي

_باتريك رن وقال انه موافق عايز اعرف موافق على اي

_الصفقه اتاجلت لبكره في حاجه تانى

_اخر طلب الله يخليك

فهد بنفاذ صبر: أنجز

_عايز اطلع انا كمان وبوعدك هاجى بكره بدري اوى

_ومين اللى هيكون في الشركه

_اتكلمى معا يا زينه

فهد بعصبية: طب وربنا ما انت طالع الا الساعه واحده بليل

حسام بصدمه: اي

فهد مسك ايد زينه وقال: عشان تتكلم مع مراتى تانى

فهد طلع وحسام بغضب: بلاش والنبي

اول ما فهد طلع الكل بص لتحت

نزلوا تحت وركبوا العربيه وزينه بفضول: هنروح فين

فهد بص ليها وقال: على القصر

_مصمم بردو

فهد بحده: اه مصمم

زينه اتعصبت اوى وقالت بضيق: طيب

———————–بقلمى دعآآء حجآآج—————————

عند مالك وسمر

_هاتى ايدك

مدت أيدها وشدها ليا وباسها من خدها وهي زقتوا

_اهدي يا بت

_هنروح فين

راكبين مركبه هنروح فين يعنى

قعدت وقالت: يعنى هنروح فين بردو

قعد جنبها وقال: انتى عقلك صغير اوى

دفنت وشها في رقبته وقالت: نوعاً ما

ابتسم وقال: هوديكى مكان حلو اوى

سمر بصت في عيون مالك وقالت: ولا مرعب

ابتسم للمره التانيه وقال: متخافيش ده مكان رومانسي اوى

_ازاى واحنا في مركبه

خدها في حضنه اكتر وقال: المكان ده عباره عن خيم هتعجبك اوى

ابتسمت وقالت: متحمسه أشوفها

_ربنا يستر

في قصر الكيلانى ( نور الدين المنصوري)

قاعد في اوضته ومنتظر مكالمه

واخيرااا حد رن مسك التليفون عالطول وقال: اي

_بكره أن شاء الله فهد هيكون معانا

_بكره ليه

_احنا جهزنا كل حاجه يا بيه والمخزن جاهز وانا بقول بكره احسن

جمال قام وقال بشر: المهم تعرفوا تخطفوا

_متخافش يا بيه ده حاجه سهله اوى

_اتمنى

وقفت عند الباب وقالت بصدمه: عايز تخطف مين يا جمال

جمال اتخض وقال: هكلمك بعدين

دخلت وقالت بعصبية: عايز تخطف فهد صح

جمال بهدوء: اهدي ده مكالمه مهمه اوى

_وممكن اعرف اي المهم فيها

جمال وقف على جنب وقال بكذب: حمزه عايز يقول كل حاجه

شيري راحت عند جمال وقالت بخوف: يقول اي

_راح لفهد الشركه عشان يقولوا انا وانتى اللى عملنا كده في زينه

شيري بصدمه: اي

_ولحسن الحظ فهد مكنش موجود

شيري خدت نفس عميق وقالت بابتسامه: وانت عايز تخطف حمزه قبل ما يروح لفهد

جمال بابتسامه تحمل التريقه: ايوه بحب ذكاءك ده

_وهتعمل فيا اي

_هعمل فيا اي ده هيشوف عذ”اب وربنا لاخلى يتمنى المو”ت

(جمال كان بيتكلم عند فهد وشيري مفكره انه بيتكلم عن حمزه )

دخلت الاوضه وقعدت على طرف السرير وبص ليها وقال: هتفضلى قاعده كده كتير

_امال هروح فين

_مش عايزه تطلعى

زينه قامت وقالت: يعنى موافق اطلع كده

_هو انا لو موافق انك تطلعى كده كنت جبتك القصر

زينه هزت راسها وفهد ضر”بها على رأسها وقال: غبيه أوى

_امممم هدخل اغير

_هنزل تحت متتاخريش

زينه هزت راسها وقالت بفرحه: ماشي

طلع فعلا وهي طلعت احسن فستان عندها ودخلت الحمام

فهد وقف مره واحده وقال: شيري وجمال مع بعض يا تري ناوين على اي

_طب يا جمال اعمل اللى تشوفوا اهم حاجه نفضل في أمان

_متخافيش يا شيري طول ما انا موجود على قيد الحياه محدش يقدر يقف في وشنا

فهد ابتسم وقال: وانا اللى هقف في وشك يا جمال

عند مالك وسمر

كانوا في مكان يوحى الى الهدوء والاستقرار

نزلوا من المركبه وقال بابتسامه: اي رايك

بصت ليا وقال: عرفت المكان ده منين

مالك حط ايدو على كتفها وقال: اي رايك الاول

_حلو اوى

_اممم طالما حلو اقدر اقولك عرفت المكان ده ازاى

سمر بتحذير: مالككك

_لا متخافيش مش من ناحيه البنات

ضمت حواجبها وقالت: امال من ناحيه اي

_كنت مره زهقان اوى قررت اركب المركب بالصدفه شوفتوا

سمر حضنت مالك وقالت: بس الصراحه المكان تحفه

_طب تعالى معايا

سمر بفضول: فين

مسك أيدها وقال: مش عارف موجوده ولا لا

_هي اي

_تعالى بس

راحت معا فعلاا وقال بفرحه: ياااا من سنتين ولسه موجوده

_تقصد اي

_الخيمه ده كنت عملها

_اممم وكنت قاعد فيها لوحدك

_مع الشباب طبعاا

سمر بغيره: ويا تري الشباب دول بنات ولا ولاد

_يخربيتك وانتى غيوره اوى

سمر دخلت الخيمه وقالت: ده صغيره اوى ما تيجى نوسعها

_امممم موافق

بالفعل بدأوا يوسعوا في الخيمه

_مالككك

_اممم

_تعالى هناا

مالك راح عندها وقال: في أي

_مين دول

مالك بابتسامه: اتاخرتوا اوى

سمر مكنتش فاهمه حاجه ومالك بصلها وقال: قولت بدل ما نكون لوحدنا قولت اكلم الشباب يجوا اي رأيك

سمر بصت لمالك باحتقار

_مش يلا يا شباب نعمل خيم

_يلااا

راحوا فعلا وهي فضلت واقفه وقالت باحتقار: ازاى يجيب شباب وانا موجوده معاااا

مالك لاحظ غضب سمر

_ثانيه يا شباب

مالك راح عند سمر وقال: مالك

سمر بغيظ: ماليش

مالك ضم حواجبه وقال: متاكده

سمر بعصبية: ايوه متاكده

مالك انخض من عصبيتها المفاجئه وقال: انا قولت حاجه غلط من غير ما اخد بالى

سمر بصت ليا بقرف وقالت: كلك على بعضك غلط مش هتكبر خالص

_في اي يا سمر

_في انى عايزه أمشي

_تمشي

_اه عايزه أمشي

_حد كلمك من الشباب

سمر بصت ليا بعصبية: انت مش مكسوف من نفسك لما تجيب شباب ومراتك معاك

_واي المشكله

_ده في حد ذاتها مشكله

_اي ده الشباب وصلوا

سمر التفت ولقت اكتر من عشر بنات وبعدها بصت لمالك وقالت: مين دول

_وانتى مفكره انى هوافق اجيب صحابي وانتى معايا

_مالك اخبارك اي وانتى يا سمر اخبارك اي

سمر ابتسمت ومالك قال: اتاخرتوا كده ليه

_اسكت الباص اتعطل كتير اوى على الطريق المهم انا جعانه اوى

مالك ضر”بها على رأسها وقال: مش هتتغيري هتفضلى طول عمرك كده

البت قربت من مالك وقالت: انا مش بتغير يا مالك انت اللى اتغيرت

مالك خد سمر في حضنه وقال: واتغير مليون مره عشان القمر ده

البت بصت لسمر وقالت: اممم ربنا يخليكم لبعض عن اذنكم

سمر زقت مالك وكانت ماشيه ولكن مالك مسك أيدها وقال: في اي مالك

_بكل وقاحه عملت كده امال لو كنت لوحدك كنت عملت اي

_ازاى

سمر دخلت الخيمه ومالك حط ايدو في جيبوا وقال: انا عملت اي عشان تزعل كده

في قصر الكيلانى (نور الدين المنصوري)

نزلت اخيرااا وقالت: فهد فهودتى

زينه باستغراب: راح فين بس

دخلت المطبخ وقالت: مشوفتيش فهد يا سناء

_برااا يا خانم

زينه طلعت وفهد كان واقف وبيتكلم في التليفون

زينه جرت وحضنت فهد من ضهروا وقالت: فكرتك مشيت

_طب تمام هكلمك بعدين

التفت اليها وقال: كل ده عشان تطلعى

زينه لفت وقالت: اي رايك

فهد بتفكير:امممم

زينه بغضب: يعنى اي مش حلو صح

فهد قرب من زينه وقال: لما تلبسي فساتين بتبقي زي اميرات ديزني واحلى منهم كمان

زينه مسكت دراع فهد وقالت: غلط ومش هيتكرر

_اتمنى

_مش يلاااا بقااا

فهد فتح الباب وقال: اتفضلى يا سمو الاميره

زينه ركبت فعلاا وكل ده وجمال واقف في البلكونه وماسك سيجاره وبيضحك بخبث

_مو”تك بكره يا فهد واول ما تمو”ت هاخد زينه في حضنى

في الطريق

زينه بفضول: هنروح فين؟

_مفاجاه

زينه مسكت دراع فهد وقالت: بليزز

فهد بعصبية: هنعمل حادثه يا هبله

زينه بعدت عن فهد وقالت: طب اي هي المفاجاه

_ما انا لو قولت مش هتبقا مفاجاه

_عشان خاطري يا فهد

فهد بص لزينه وقال بابتسامه: فضوليه اوى

_قول بقااا

_عند الين وتيم مش كنت وعدتك اننا نروح

زينه بفرحه: بتهزر صح؟

_ممكن

زينه حضنت فهد وفهد مكنش شايف حاجه وقال بعصبية: أوعى يا بت هنعمل حادثه

زينه بعدت عنه وكانت فرحانه اوى

———————–بقلمى دعآآء حجآآج————————

قعدوا كلهم وبدأوا يلعبوا لعبه الصراحه

_الدور عليك يا مالك

_انا مش بقول الحقيقه على فكره

_مالك ده اسمها لعبه الصراحه ولازم تقول الصراحه

_خلاص موافق

بصت لسمر واتعمدت تسأل السوال ده

_كام مره سهرت مع بنات يا مالك

مالك بص لسمر اللى بصتلوا أيضا

_اي يا مالك مش عارف تعد ولا اي للدرجه ده كتير

مالك بص ليها وقال بابتسامه: طب ممكن أسألك سوال وبوعدك هرد على سوالك

_امممم موافقه

_كام مره عرضتي عليااا نسهر سوا في مكان خاص وانا رفضت

البنت انحرجت اوى وقالت بارتباك: ولا مره

_هي مش ده لعبه الصراحه بردو

البت بصت لتحت ومالك قالها: فين الاجابه

_انا زهقت عن اذنك

قامت ومالك ابتسم وقال: طب تعالى اجوبك على سوالك

_في اي يا مالك احنا هنا عشان نتسلى

مالك قام وقال بعصبية: بالطريقه ده معتقدش عن اذنكم

_مكنش ينفع تقول كده

سمر دخلت لمالك وقالت:

_مالك زعلان كده ليه ولا خفت من الاجابه

مالك بص ليها وقال: لا مخفتش وكنت مستعد اجوبها

_طب انا عايزه اعرف الاجابه الصراحه عندي فضول

_يعنى اي

_هو اي اللى يعنى اي عايزه اعرف اجابه السؤال

مالك قام وقال: يعنى مصدقه كلام الزبا”له ده

_مش قصدي بس سكوتك بيدل على أن كلامها حقيقي

_عايزه تعرفي

_اتمنى

_سهرت مع بنات كتير اوى ومش عايز ادخل في التفاصيل

الدموع نزلت من عين سمر وقالت: بجد

_مش عايزه تسمعى كده وانا قولتلك اللى انتى عايزه تسمعى عن اذنك

سمر ضر”بت بايدها على رأسها وقالت: اما هبله بشكل

قعد على جنب وكان متعصب اوى

_مالك

بص لتحت وقال: عايزه اي تانى ما قولتلك اللى عايزه تسمعى

سمر قعدت جنبه وقالت: انا اسفه

_مش اول مره لحد دلوقتى بتشكى فيا

حطت راسها على كتفه وقالت: مش عارفه ازاى قولت كده والله

مالك بعد عنها وقال:بس انا عارف

سمر بصت في عيونه وقالت بفضول: عارف اي

_مش بتوثقي فيا ولو حد جي وقالك حاجه عليا هتصدقي

_لا مش صح

_والدليل ؟

_انى سايبه حياتى ملكك

مالك:________

سمر حضنت مالك وقالت: انا مش هطلع معاك تانى

مالك بضيق: ليه

سمر بصت لمالك وقالت: كل ما نطلع مع بعض نفترق

مالك أبتسم وقال: فعلا

سمر ابتسمت على ابتسامته وقالت: ما تيجى ناخد جوله عندي فضول اوى اتجاه المكان ده

مالك قام وقال: طب يلاا

مسكت ايدو وقامت فعلاا

في شقه الين وتيم

كانت بتخبط على الباب جامد اوى

فهد مسكها من شعرها وقال: عيب كده يا هبله

فتحت الباب وكانت في حاله صدمه وفرحه في نفس الوقت وقالت: زينه

_مفاجاه صح

الين حضنت زينه وقالت: واحلى مفاجاه كمان

_امال فين تيم مش شايفوا

_قال أنه رايح مشوار هتفضلوا واقفين كده كتير اتفضلوا

دخلوا فعلاا

_على فكره يا فهد تيم زعلان منك اوى

زينه بصت لفهد وقالت: قوليلوا يا الين كسر بخاطري والله

قاطع حديثهم رنت تليفون فهد

_ثانيه واحده

_كل مره يهرب من الاجابه

الين قعدت جنب زينه وقالت: المهم اخبارك اي

_انا تماام

_مش ناويه تجيبي عيل بقااا

زينه بصت ليها وقالت: وانا اجيب عيل واربي

_واي المانع

_مش لما اتربي انااا الاول

الين قعدت تضحك وقالت: زي ما انتى متغيرتيش

_طب تصدقي ايام الامارات كانت احلى أيام

_كانت هتبقا احلى لو حسن معملش اللى عملوا

_يلا خاد جزءاته

_زينه

زينه قامت وراحت عند فهد وقالت بابتسامه: نعم

فهد حط ايدو على خدها وقال: لازم نمشي

الابتسامه اتحولت إلى غضب وقالت: ليه احنا لسه واصلين

_حسام رن عليا وحصل شويه مشاكل في الشركه

زينه بحزن: طيب

الين قامت وقالت: في اي

_معلش يا الين لازم نمشي

قالتها وهى زعلانه اوى

الين بحزن: ليه انتوا لسه واصلين

_معلش يا الين عندي شغل مستعجل

_طب ممكن اطلب منك طلب يا فهد

فهد هز رأسه وقال: طبعاا

_خلى زينه معايا ووقت ما تخلص شغلك عدي عليها وخدها

_يا ريت

فهد بص لزينه وقال: خلاص ماشي

زينه فرحت اوى وقالت: حبيبي يا فهودتى

فهد باسها على رأسها وقال بتحذير: اوعك تطلعى

زينه هزت رأسها وفهد طلع والين قالت: بقينا لوحدنا تيجى نلعب

زينه ضمت حواجبها وقالت: نلعب

_في المطبخ

زينه بابتسامه: قصدك نبدع

الين هزت راسها وقالت: حاجه شبه كده

_اشطا

الين وزينه دخلوا المطبخ والين قالت: بتعرفي تعملى اي يا زينه

_بصي ماليش في المطبخ اوى اقل حاجه اعملها اسلق بيض

الين قعدت تضحك وقالت: طب اقعدى واوعك تعملى حاجه الا ننحر”ق

_طب والله حصلت حر”قت المطبخ قبل كده

الين قعدت تضحك وقالت بتريقه: اكيدا فهد بجبروته قال اي اللى عملتى ده

_بالعكس خاف عليا اوى

_وقتها كنتى بتحبي فهد يا زينه

_والله ما فاكره المهم هتعملى اي

_تحبي تاكلي اي

_بصي انا من عشاق المكرونه بكل أنواعها

_بشاميل ؟

زينه هزت راسها وقالت: ماشي

———————-بقلمى دعآآء حجآآج———————–

بعد مرور ربع ساعه وخصوصاً في شركه نور الدين المنصوري

وصل الشركه وقال: في اي

الكل قام وحسام راح عند فهد وقال: الشركاء بتوع الامارات هنا

_امال رنيت عليا وقولت في مشكله حصلت ليه

_كان لازم اقولك كده عشان تيجى

فهد زق حسام وراح غرفه الاجتماع وقال: اي المفاجاه ده

قاموا وقال أحدهم: رنيت عليك كتير يا فهد لكن مردتش

فهد بص في التليفون وقال: انا اسف اوى التليفون وقتها كان صامت

_ولا يهمك المهم عايزين نكملوا الصفقه

حسام فتح الباب وقال: الورق كلوا اهو يا فهد

قعد على الكرسي وقال: اتفضلوا

قعدوا فعلاا واتكلموا في كل التفاصيل والشركه على موعد اعلان اكبر صفقه في تاريخ شركه الكيلانى

(نور الدين المنصوري )

حسام بص لفهد وقال: مش هتوقع يا فهد

فهد وقع فعلا وتمت الصفقه

قام وقال: الف مبروك

بصوا لبعض وكانوا في قمه السعاده اخيرا تمت الصفقه بنجاح وده اكبر صفقه في تاريخ شركه نور الدين المنصوري

_بما أن الصفقه تمت بنجاح حابين نعمل إحتفال

_اي رايك يا فهد

فهد بتكفير: طبعااا

_ممكن نحتفل في فندق المساء

_اي رايكم عندي في القصر

بصوا لبعض وقالوا: خلاص موافقين

_بس رجااء بلاش الاعلام يدخل

_طبعا يا بيه

طلعوا وحسام كان فرحان اوى وقال: وربنا ما فرحت كده يوم فرحى

فهد بص ليا بقرف وقال: وانت بتفرح اصلا

_في اي يا فهد والله عايز اعيط

_ليه

_نفسي اتحن عليا شويه

فهد بتريقه: حاضر هاخدك في حضنى المره الجايه

_طب وزينه تروح فين

فهد زقوا وقال: مش قولتلك بلاش تجيب اسم زينه على لسانك

_هطلع بقاا

_امممم موافق

حسام باس فهد من خدوا وقال: صاحب عمري يا ناس

_في اي يا حيو”ان

_ده مكنتش بوسه يااض

_طب امشي من قدامى

حسام طلع عالطول الا فهد يغير رأيه

عند مالك وسمر

كان حاطط ايدو على كتفها

_هنفضل ماشين كده كتير

مالك وقف وقال: عايزه اي

سمر بصت حواليها وقالت: اي رايك نلعب

مالك بتريقه: نلعب

سمر هزت راسها وقالت:اه والنبي

_نلعب اي؟

_انا هستخبا وحضرتك هدور عليا

_موافق

طب غمض عينيك

_حتى في ده اغمض عينى

_يلاا يا مالك

_حاضر يا قلب مالك

غمض عينه وفي ثانيه سمر اختفت

بعد مرور عشر ثوانى مالك فتح عينه وحط ايدو على شعروا وقال: يا تري راحت فين

_سمر سمر

بعد شويه مالك مالقاش سمر وبدأ يقلق عليها وقال: سمر انا بدأت اخاف اطلعى بقااا

قعد يدور لحد ما استسلم وقال: انتى يا بت اطلعى بقاا والله قلبي هيقف

وفجاه سمع صوت صريخ: مالككك

مالك بصدمه: سمر

يتبع الفصل السادس والستون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية طفلة الفهد” اضغط علي اسم الروايه

أضف تعليق