رواية زوجة زوجي الفصل الثاني 2 بقلم باسنت اشرف

 

رواية زوجة زوجي  الفصل الثاني

هو انتوا مفيش عندكم احساس خالص عايزيني اروح معاكم انتوا متعرفوش جرح قلبي سيبوني في حالي بليز.

ليلى: اي يا حور مش عايزة تشوفي جوزك مبسوط مش عايزاه يكون مرتاح في حياتة ويتجوز ويكون أب متكونيش انانية يا حور.

حور: انانية؟

انا انانية يا طنط؟

ليلى: ايوا طالما مش بتفكري غير في نفسك تكوني انانية طبعًا.

حور: خلاص يا طنط اللي تشوفية انا هعملة

ليلى: ايوا كده يا بنتي ربنا يكرمك روحي جهزي نفسك و قولي لِ يوسف يجهز نفسة هو كمان.

حور: حاضر يا طنط.

“وتركتها حور وهي تحبس دموعها من الهطول”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مازن: خلصتي يا وتين الناس على وصول؟

وتين: مش هلبس يا مازن وقولتلك اني مش موافقة ومش هوافق بس.

مازن بزعيق: خلصي يا وتين عشان انا جبت اخري منك يلا قومي البسي وبطلي العند اللي فيكي.

وتين: لا يا مازن مش هبطل عند وشوف مين بقى اللي هيلبس.

“اقترب منها مازن وامسك يدها بقوة “

مازن: يلا يا وتين زي الشاطرة خمس دقايق والاقيكي لابسة مفهووووووم؟

وتين: لاا انا مش بخاف علفكرا.

مازن: وتيييييييين.

وتين: حاضر بس عشان تكون عارف انا مش خايفة انا بحترمك بس.

مازن: ماشي يا وتين يلا من وشي.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور بدموع محبوسة: يلا يا يوسف طنط بتقولك جهز نفسك.

يوسف: طب لي الدموع دي يا قلبي؟

حور بتهرب: مفيش بس باين في حاجة دخلت في عيني.

يوسف: والله هتكدبي عليا على اساس اني معرفكيش صح؟.

حور: عايز اي يا يوسف.

يوسف: عايزة اعرف حبيبة قلب يوسف مالها بتعيط لية.

حور: حبيبة قلب يوسف بتعيط عشان خلاص معادتش حبيبة قلبة بعد النهاردة هيسيبها ويتجوز عليها.

يوسف: ومين قال ان يوسف يقدر يعيش من غير حوريتة.

حور: خلاص يا يوسف بالله عليك روح البس عشان طنط هتقول اني بعطلك.

يوسف: كل حاجة تولع يا حبيبتي بس اهم حاجة انتِ.

حور بعتاب: وانا بحبك اووي بس انا هونت عليك وهتتجوز عليا.

يوسف: خلاص يا حوريتي انتِ عارفة انا هتجوز لي متقعديش تأنبي فيا كل شوية.

حور: صح انا اسفة

” وتركتة وذهبت إلى الحمام “

يوسف: هووف يااربي اعمل اي.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مازن: ايوا كده زي القمر.

وتين: وانا بكر#هك برضوا يا مازن.

مازن: شكرًا يا قلبي وانا بحبك اوي.

وتين: مازن ارجوك ابعد عني انتَ معدتش اخويا من بعد ما هتجوز مش عايزة اشوفك ابدًا.

مازن: ماشي يا وتين لما تتجوزي ابقى يحلها الف حلال.

وتين: نينينينيني ابعد عني عشان انا مش طايقة نفسي.

“وبعد القليل من الوقت آتى يوسف و والدته و زوجتة”

مازن: شرفتونا يا جماعة اتفضلوا.

ليلى: شكرًا يا بني انتَ طبعًا عارف احنا جايين لي.

مازن: طبعًا ويشرفنا اننا نناسب ناس زيكم.

ليلى: تسلم يا بني ربنا يخليك مش هتنادي العروسة ولا اي.

مازن: لا ازاي هقوم اناديها حالًا.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مازن: يلا عشان الناس برة.

وتين: مش هترجع في كلامك برضوا مُصِر على كده.

مازن: ايوا يا وتين ويلا عشان تخرجي دلوقتي ومش عايز اسمع منك ولا كلمة قدام الناس.

وتين: ماشي يا مازن ماشي ياخويا يابن امي وابويا.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليلى: ماشاء الله تبارك الله قمري يا حبيبتي ربنا يحفظك

وتين: شكرًا يا طنط.

ليلى: طب مش هنسيب العرسان مع بعض شوية.

حور بإندفاع: لاااا.

ليلى بتبريقة: في أي يا حور.

حور بدموع: مفيش يا طنط انا اسفة.

مازن: اي دا طنط انا كنت احسب الانسة اخت الاستاذ يوسف.؟

يوسف بغيظ: لا دي المدام.

وتين: وكمان معندكش دم وجايب مراتك معاك انا اعرف اي البجاحة دي.

مازن بزعيق: وتييييين اسكتييي.

وتين: سكتنا ياخويا لما نشوف اخرتها حاضر.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وتين: بس من الاخر كده انتَ ترفض انك تتجوزني عشان انا مش عايزة اتجوز مااشي.

يوسف برفعة حاجب: والله المشكلة عند حضرتك يبقى تخرجي انتِ تقولي مش عايزة تتجوزيني.

وتين: لا انا مش هقول مفهوم انتَ اللي هتقول.

يوسف: لا يا اسمك اي المشكلة عندك مش عندي.

وتين: أي اسمك اي دي انا اسمي وتين.

يوسف: مش هتفرق كتير.

وتين: هوف انتَ يعم مش بتحب مراتك عايز تتجوز عليها لي؟.

يوسف: اسبابي الخاصة مش مجبر اقولك.

وتين: ماشي براحتك عنك ما قولت مش هتفرق معايا كتير

ليلى: هاا يا ولاد مبدأيًا مرتاحين لبعض.

يوسف: جدًا يا ماما مرتاحين اووي.

“نظرت له حور نظرة مليئة بالو#جع والكس#رة والع”تاب”

يتبع الفصل الثالث اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية زوجة زوجي” اضغط علي اسم الروايه

أضف تعليق