رواية طفلة للبيع الفصل السادس 6 – بقلم صباح غمري

 رواية طفلة للبيع كاملة بقلم صباح غمري  عبر مدونة كوكب الروايات

 رواية طفلة للبيع الفصل  السادس 6

“اصوت ولا الطم التفاعل ف الأرض لييييي بجد ، بحزن والله”😭😭😭😭😭

جعفر : لو سبتني انزل هتروح البيت هتلاقيها ، لو مسبتنيش هتروح البيت هتلاقي جثت*ها ، وانت عارف جعفر مابيخافش و بينفذ .

حاتم كانت عينه كل دا علي ساندي الكانت واقفه متنحه و ميعرفش مالها و فجأه ميعرفش ليه عمل كدا ، شد ايديها و اخدها معاه  

يوسف نزل سلاحه : امشي يا جعفر بس نت عارف اني هلاقيك و باسرع وقت ، و المرا الجايه انا مش هرحمك 

*************

“ف المطار”

حاتم بخوف : يا جعفر بلاش لو ف ثانيه اكتشفوا أن كل دا مزور هنروح ف داهيه 

جعفر : متقلقش كله ف السليم 

حاتم : انا طول عمري بثق فيك عشان كدا حطيتك تحت ايدي ، بس المرادي انا قلقان 

الظابط : مالها المدام 

جعفر : نامت ف السكه مني 

الظابط : طيب ممكن تفوقها نشوفها عشان تعدي 

جعفر بتوتر بدأ يخبط علي خد شمس : شمس حبيبتي اصحي 

شمس بتوهان : انا فين ، احنا وصلنا بسرعه كدا 

جعفر واخد نفسه براحه : ايوا يا حبيبتي وصلنا ، تمام كدا يا حضرة الظابط 

ظابط عطاهم الباسبور : عدوا 

ساندي بعصبيه سابت ايد حاتم : بقولك ايه يا بتاع انت ، انا لحد دلوقتي سكتالك عشان بس افهم كل حاجه ، انما طلوع علي طيارة مش هطلع ولو علي مو*تي

حاتم بضحكه : هتطلعي يا اسمك ايه 

ساندي : مش هقولك ، ومش طالعه 

حاتم : هتطلعي

ساندي : يا انا يا انت بقولك لا 

“بعد دقائق” 

ساندي بعياط: طب هو احنا ممكن نم”وت ، ولا هنعيش اكيد ، بالله عليك طمني

حاتم بضحك : علي حسب انتي عاوزة ايه 

ساندي بعياط : انت بتهزر ، ونبي الله يسترك طمني 

حاتم مسك ايديها جامد : اطمني يا ساندي 

ساندي بطلت عياط فجأه : عرفت اسمي منين ؟ 

حاتم بضحك : واحنا بتتعارك لما قولتلك يا بتاعه انتي قومي بدل ما اخلص عليكي ، قولتيلي مسميش بتاع ، و جاي يكمل 

ساندي حطيت ايديها علي بوقه : خلاص عرفت اني عبيطه ، اخرس 

“و الطيارة بدأت تتحرك” 

ساندي قربت منه و حضنته : استرني ف حضنك الله يسترك ، انا بخاف 

حاتم بضحك اكتر طبطب عليها : حاضر 

…………………

شمس فتحت عينيها : يوسف ، يوسف 

جعفر : مبقاش فيه يوسف خلاص 

شمس بصيت حواليها بخوف و بصتله : انت ، انت عاوز مني ايه ، انا فين و ليه ، و احنا رايحين فين ، فين يوسف 

جعفر مسكها من ايديها : اهدي ، اهدي خالص ، شمس انا جايبك المرادي عشان انتي التخططي مش انا 

شمس بخوف : يعني ايه 

جعفر : انتي الهتخططي كل حاجه جايه وانا هنفذ ، انتي هتبقي كل حاجه قصادي و ليا ، فاهماني يا شمس

*********************

“بعد ٧ سنوات ” 

شمس باللغه الايطاليه : انا بقالي سنتين خدمت البلد و جايين دلوقتي تتخلو عني ف شئ صغير زي دا ، انا كل الطلباه ورقي و القضايا بتاعتي كامله ف الملف مختومه ، هي دي صعبه عليكوا ؟؟؟ 

الشاب : ارجو منك الانتظار فنحن نعمل قصاري جهدنا 

شمس : مانت بتتكلم عربي اهو ، اومال خليتني اتكلم ايطالي ليه و تعبتني معاك 

الشاب: سيدتي ما تريديه سوف نفعله و لكن باختلاف الوقت فقط 

شمس اخدت شنطتها و مديت ايديها : وانا منتظرة 

“طلعت برا و كانت ماشيه ف حالها ، و فجأه لقيت حد كتم بوقها و شدها، شمس زقته و ضربته برجليها و طلعت السلاح من شنطتها” 

جعفر بضحك : ياستي بهزر بلاش نهزر 

شمس بتحدي : المرة الجايه هقت*لك بجد ، بطل هزارك الرخم دا شوية 

جعفر : لو معملتش كدا مش هحس بقوة و تحدي مراتي البعشقهم 

شمس نزلت سلاحها و دخلته ف شنطتها و ابتسمت : حضر نفسك بليل، كلمتهم بالذوق مش نافع ، ولا حتي بالادب , فأعتقد اني مضطرة أخدهم و اختمهم عافيه 

جعفر : مستعجله عليهم ليه 

شمس : جه الوقت الهنرجع فيه مصر 

جعفر بصدمه :……

أضف تعليق

error: Content is protected !!