رواية المشاكسة و النقيب الفصل الثالث العشرون 23 – بقلم الكاتبة الصغيرة

     رواية المشاكسة و النقيب كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة كوكب الروايات

 رواية المشاكسة و النقيب الفصل الثالث  العشرون 23

     

    نروح عند فهد

    بيدخا البيت بيسحب زي الحراميه وفاجااه بيقيد النور ويبص جنبه بيلاقيي ابوه واقف بالحزام وامه قاعده

    فهد بخوف: هههه انتو كنتو بتحضرو عفريت ولا اي في ضلمه هه

    جلال بعصبيه:اه بنتعلم نحضر عفريت عشان هبقا احضر عفريتك قريب

    فهد بلامبالاه: ليي هو هتسفروني ولا اي

    جلال بخبث: اومااال هسفرك احلا سفريه

    فهد: ياااااا ياحجيج طول عمرك كريم هتسفرني فين بقا متقولش اكيد المالديف

    جلال: اماال هسرفك مكان الي يروح ميرجعش

    فهد برفعه حاجب: اي هتوديني تل ابيب ولا اي

    جلال بيكون جاب اخره منه: لا للخلقك يابن كلب وبيجري ورا

    فهد بعد مجري منو وبقا حاجز بنهم سفره

    فهد: اشتم براحتك كده كده بتشتم نفسك هيق هيق

    جلال: كنت فين يا زفت لحد دلوقت واي دخل بتسحب زي الحراميه مخلف حرامي انا

    فهد: اكسكيوزمي انا دكتور جراح شاطر حرامي اي وبتاع اي بس

    جلال: يافرحتيييي ياخويا بيك فاكر يلا الكحك الي بتجيبه

    فهد: مش احسن مكنت اجيب لابويا سمسميه حمصيههه حاجه ساقعه بيبس

    جلال: اااه يابن كلب بتعبرني وبيجري عشان يمسكه بلفله ناحيه تانيه

    مريم مش قادره تمسك نفسها من ضحك هه

    مريم: خلاص ياجلال حقك عليا

    فهد: ايوه كده يا روما ياعسل

    جلال: بس ياحيواااان

    فهد: اي ياجوجو انت بتغير ولا اي

    جلال بعصبيه واستغراب: جوجو مين يا ابن كلب

    فهد بغمزه: دلع مدام ليييييك يابو الشقاوه

    جلال: وسعيييييييييي

    مريم: خلاص حقك عليا انا معلش هو بيستفزك

    فهد: سبيه ياما لو انت ابويا بصحيح تعالالي

    مريم: بس يافهد

    جلال: وربنا لو ريك

    مريم: خلاص جلال خليه يدخل ينام

    وبيكون فهد من ورا امه بيغيظ ابوه

    فهد: بص بص الحركه دي ويهزله وسطه حتي بص بص الحركه دي يطلعلو لسانه ويرفعله حواجبه

    جلالل: وسعيييي يا مريم سبني متخلنيش ازوقك بصيييي بيستفزني ازاي

    فهد: بيرفعلو حواجبو ويطلعلو لسانه متتعصبش ياجوجو غلط عليك العصبيه

    بيكون جلال جاب اخره يقلع ابو ورده يحدفه بيه

    فهد: مجتش فيا هيق هيق

    بيفلت جلال مره واحده من مريم ويجري ورااا

    فهد: يلهووووووي الحقونيييي ويطلع يجري علي اوضه الحقونييييي ابويا هينفخني حقك عليا ياحج وربنا انت عسل

    جلال: وربنا ما انا سيبك

    فهد: خلاص بقا ياحج قلبك ابيض خدي دي يبعتلو بوسه ع الهوا

    جلال: وربنا لو عملت اي لو جبتلي ابويا من الترب من سيبك

    فهد: يا وقعه مربربه ومطينه بطين فيغمز الامه انها تعمل حاجه

    مريم: ااه الحقني ياجلال ااه راسي مش قادره

    جلال بيسب فهد ويجري عليها

    جلال: مالك في اي كنتي كويسه

    مريم: مش عارفه وعنيها علي فهد

    فهد: وضحكت عليك وضحكت عليك بيجري لسه هيدخل الاوضه يلبس بوشه في الباب وبيفتخو ويدخل قبل ما ابوه يمسكو

    فهد: يخراابي ده اب ده

    جلال لسه هيقوم

    مريم: الله اي يا جوجو سيبو بقا

    جلال: بس عشان بسببك الواد مستفز ده بيقولو ليا

    فهد بيطلع دماغه من الاوضه

    فهد: اي يا جوجو متزعلش كده انا زي ابنك

    ويدخل بسرعه

    جلال: بقولك اي تعالي كده في كلمه نسيت قولهالك ويشيلها ويدخل بيها الاوضه

    عند فهد بنلاقيه بيرن علي حد

    بنلاقي ان فون سيلا بيرن

    هدي بتبص علي رقم بتلاقيه غريب

    هدي: الو

    فهد: الو

    هدي: مين حضرتك

    فهد بإحراج لانه حس انو صوت مش صوت سيلا

    فهد: احم هو مش ده رقم الانسه سيلا بردو

    هدي: ايون بس هي نايمه دلوقت

    فهد: طيب هي كويسه

    هدي: ايوه الحمدلله

    فهد: تمام قبقي خليها تتطمني عليها اول متصحا لو سمحتي

    هدي: ققولها مين طيب

    فهد: قوليلها دكتور فهد

    هدي: حاضر ان شاءلله سلام

    فهد: سلام

    وبيقفل معاها ولسه هينام بيلاقي ادم بيرن عليه

    فهد: الو يا ادم في اي

    ادم: مفيش يغالي بكره خطوبه اخويالازم تجي وعشان اعرفك علي اهلي لان يوم شبكه كنت مبسوط با لبت فا نسيت اعرفك عليهم خالص

    فهد: تمام ياصحبي ان شاءلله هاجي

    ادم: تمام يصحبي هستناك متتاخرش هتبقا في جنينه عندنا بعد العصر

    فهد: تمام ياحبيب اخوك تصبح على خير

    ادم: تمام اشق وانت من اهله سلام

    وبيقفلو مع بعض

    عند مرام بنلاقي مرام بتحاول تنام بسبب صوت مزعج بتطلع بلكونه

    مرام: متسكت بقااااااا عوزه انام

    مراد: متناااامي حد مسكك

    مرام: مانا مش عارفه انام من تنهيق الحمار الي في بلكونه جمبي

    مراد: انا حماار ياجموسه بتندغ برسيم

    مرام: انا جموسه ياصفيحه صاج مصديه يافوطه معفنه علي كوم زباله مرميه يا لمبه من غير عمود يا اؤفه من غير ودان واحمد يااااااااعمررررر

    مراد بستغراب من لسانها الي اطول منها: بتقوليلي انا يا احمد ياعمر

    مرام بستغراب: كل ال شغلك احمد عمر وكلام باقي ده لا

    مراد: ردي بتقوليلي انا يا أحمد ياعمر

    مرام: اااه بقولك انت تحب قولك محمد كمان مش عندي مانع

    مراد: طييييييب وبنلاقي ان مراد نط عندها في بلكونه بقااا بتردحيلي بتردحي لنقيب مراد عز الدين مصطفي ايووب

    مرام: اااه انت وطظ كمان

    مراد بيقرب منها

    مرام: بتقرب لي ياض اقسم بالله هصوت ولم عليك الناس

    ولسه هتصوت بحركه سريعه من مراد يسد بؤها

    مراد: اي يا عسل متصوتي مش سامع صوت يعني وبنلاقي ان مراد بيطاطي عشان ينزل مستواها تقوم ضربا في بطنه برجل

    مرام بصوت عالي: متحمررررررررش الحقوووني بيسمعه اخواتها وبيجرو علي باب لسه هيفتحو بيكون مراد نط بلكونته

    مرام بتبصله بنصر وبتطلعله لسانه وبتدخل الاخواتها

    عدي: في اي

    ادم: انتي كويسه يبنتي ردي

    مرام: اه مالكم بس كان كابوس فكنت بحلم عادي يعني

    عدي: تمام ياقلب اخوكي يطبطب عليها نامي واقراي قران ويلا عشان اغطيكي

    مرام: حااضر

    وبفعل بتنام مرام وبيغطيها ويبوس رأسها وبيطلع هو وادم ويقفلو الباب عليها

    بتفتح مرام وبتضحك علي شكل مراد

    مرام: هههه هنسلي باين كتير اوي ههههه وبتنام

    بيجي الصبح با احداث جديده الابطالنا

    خديجه: عدي اصحي يلا

    عدي: اممم شويه بس ياماما

    خديجه: يلا علشان تبدا تجهز نفسك وتلحق يلاااا

    عدي: اهو ياماما صحيت خلاص

    خديجه: ماشي ياحبيبي وبتروح الادم

    خديجه: ادم اصحي يلا انت يبني انا هتعب نفسي لي وبتجيب كوبايه المايه وبترشها عليه

    ادم: الحقوووووني

    خديجه بضحك:قوم يلا يالطخ

    ادم: اي ياماما الهزار ده فكرت اني بغرق حرام عليكي

    خديجه: يلا قوم

    ادم: حاضر صباح الخير يعسل انت

    خديجه: صباح الورد

    بتروح لمرام

    خديجه: انتي يا زفته يالمضه هاانم قومي

    مرام:…………

    خديجه بتجي عند ودنها: مراااااااااااااام

    خديجه: دي طريقه بتاعت الغيبوبه الي زيك

    مرام: ماشي يستي لما اطلع لابويا هقولو عليكي

    خديجه: طيب ياختي وبتروح لسيف تصحيه

    خديجه: اصحااا سيف اصحااا سييف

    وبتلاقيه بيشدها فاجاه وحشتني وبيبقبلها

    خديجه: سيف اتلم وبعدين مكنت معك امبارح

    سيف: انتي بتوحشيني دايما وفي كل وقت حتي وانتي معايا

    خديجه: قوممم يلا عشان تفطر وتروح مع اخوك المصنع وتلحق تجي هبه لسه متصله وقالتلي اقولك

    سيف: حاضر يلا داخل اخد شاور اهو

    عند مرفت وساره

    مرفت: يلا يا ساره انجزي قومي

    ساره: حاضر ياماما انا صاحيت اهو

    بتصحي ساره وهي مبسوطه وبتبدا تجهز عشان تروح لكوافير وفاجاه بتلاقي رساله من مجهول وبتصدم يتاري رساله اي وشافت اي

أضف تعليق