رواية عشق ليث الفصل السابع 7 – بقلم شهد وائل

   رواية عشق ليث كاملة  بقلم شهد وائل  عبر مدونة كوكب الروايات

 رواية عشق ليث الفصل السابع 7

 

صالح طلع يجري علي أخو وخده وطلع والكلهم طلعوا

عند كوثر

:كوثر:يلهوي بنتي فيها أي عصام مالك يا خويا

: أيه وجريت علي آيات:في أي يا ليث بابا انته كويس مين دول

:ايات صحيت :اه دماغي و عيطت

:كوثر:في أي مالك يقلب امك

:ليث قال ليهم كل حاجه حصلت

:سمير بعصبيه راجل صعيدي:الراجل دا عا**وز الق**تل

: آيات:مين دول يبابا

:عصام: دول أهلي

: آيات وايه:احنا لينا أهل من صعيد

:عصام: اعرفكم جدك ستك عمك صالح عمك سمير عمتك مريم ومرات عمك صالح ومرات عمك سمير

: آيات وايه:سلامو علي أهل أبوهم

ليث مشي داخل الشقه بتاعته

آيات دخلت المطبخ وجات عليها هدي

:هدي:ازيك يا آيات

: آيات: الحمدلله يمرات عمي

:كوثر:خلاصي يا آيات وتعالي نادي ليث يلا

: آيات:حاضر يا ماما

آيات راحت لي ليث

برأ في غرفة المعيشة

:سهر:هو ليث دا جوز آيات

: عصام:لا يما دا قعد عندنا

:القناوي:وه كيف بنتك تروح لي كيف يولدي وده شاب

:عصام:لا يبوي هو ولد ابن حلال وهيشتغل معايا

:كوثر:ايوا يعمي دا كويس

:سهر: هوا اهلك مش عارفوكي لما الرجال تتكلم تسكتي خلاص ولا بنات البندر غير كدا

دخلت آيات

: آيات:لا يتيتا أهل ماما مربينه

:سهر:وه بتردي عليا اياك مهو لو ابني عارف يربيكي كان علمك الربايه

:معلش:معلشي يتيتا آيات مش تقصد

:سهر:ولا تقصد عادي هاخد اي من بنات البندر

: عصام:معلش يما

:سهر:خلاص

: عصام: بوسي رأس ستك

: آيات:حاضر/فعلان آيات وبتبوس راس سته

:سهر:خلاص

: أيه:تعالي يا ليث اتفضل

:ليث:حاضر

ودخل قعد مع الرجاله

والبنات وستات قعدوا مع بعد

:سهر:وانتي وآيات مش اتجوزت و لي

: آيات:مش لقيت لي يحبني ويتقي ربنا فيا

:سهر:لو كل البنات كدا محدش كان اتجوز

: آيات:سوال يتيتا هو انتي بت حبي جدو اه ولا لا

:سهر:اه بحب جدك مش جوزي وتاج راسي

: آيات:شوفتي بقا يتيتا انا عاوزه وحد يحبني وحبه

ليث سمع كلام آيات وحب كلامها جدا

:ليث وقال في نفسه:لسا في بنات كدا لحد الآن

آيات وشافت ليث بي بوص عليها تكسفت وي وشها أحمر من الخجل

وليث لحظ كدا ولف وشه

: أيه وشافت كدا لي آيات:في أي بينك وبين ليث

: آيات:يعني هيكون بيني وبينه اي هو انتي غبيه لسا جاي قعد من يومين فل يومين دول هي حبني او انا

: أيه:امال مكسوفه لي وشك جاب ألوان لي

: آيات:جرا اي يبت سكت تخشي بحمارك عليه

: أيه:يعني انا حماره

: آيات:ايه مش عاوزه غباء الله يخليكي

(ايه دي غبي منو في 😂😂😂 نخش فل روايه)

في بيت الأحمدي في غرفة بسمه وكانت بترسم الشخص إلي بيجي ليها فل حلم علي طول ودخلت مامته

: ميرفت:مش تعرفي حاجه عن اخوكي

:بسمه:لا يماما وحشني جدآ

: ميرفت:وانا الله يسامح إلي كان سبب/وهنا داخل الاحمدي

: الاحمدي:امين ميرفت

:بسمه:ازيك يا بابا

: الاحمدي: كويس مش تعرفي مكان اخوكي فين عشان امك مش تدعي عليا

: ميرفت:انته لي كدا يعني مطلع ابنك من البيت وشايف نفسك صح اي البرود دا انته مش إنسان/مره وحد لقت قلم علي وشها/ بسمه انصدمت بابا

: ميرفت:بتضر**بني عشان بقول ألحق

: الاحمدي:اخرسي واكسر راسك كمان

:بسمه : كفايه يابابا جاي بعد العمر دا كلها تضر**بها قدامي احنا كبرنا مش بقينا عيال صغيرين عاوز نسيب البيت

: الاحمدي:يعني انا ظالم ماشي يا بسمه

:ميرفت استني الاحمدي استني لو بتحبني

: الاحمدي وقف:نعم يا ميرفت

ميرفت وترمت في حضنه

: ميرفت:رجع ليث احنا مش كنا كدا

: الاحمدي وحضنها :تعالي يا بسمه/بسمه جريت علي

: مصطفى وداخل بمرح:يلهوتي أبويا وامي واختي في حضن أبويا يختي اه ياني

: الاحمدي:بس يبن 🐶🐶

ميرفت وبسمه ضحكوا عليهم

: ميرفت:صح

: الاحمدي:كدا يا ميرفت

:بسمه:يعيني يا بابا

: ميرفت:جرا اي يبت انا قالت كدا يحمودي

: الاحمدي:لا يقلب حمودك

:بسمه:جرا اي يحاج حمودي اقصد الاحمدي

: الاحمدي:سيبك منهم تعالي عاوزك

(الحمدلله الحاج الحمودي 😂😂بقا كويس )

أضف تعليق