رواية خادمة قلبي الفصل الثاني و العشرون 22 – بقلم زهرة عصام

    رواية خادمة قلبي كاملة     بقلم زهرة عصام    عبر مدونة كوكب الروايات 

 رواية خادمة قلبي الفصل  الثاني و العشرون 22

 

حازم اللي أخيراً نطق : مين المزة بصلها و قال يا مساء الأناناس على عيون أجمل الناس ممكن النمبر بس عشان اشيلك من عيلتي اللي جاية عليا جامد دي

مالك بص لـ حازم بغضب و راح ضربة على قفاه خلاه يطلع لقدام شوية و قال يغضب : أخرس بدل ما أعرفك شغلك

حازم بهيام: أخرس اية بس قدام الجمال دا كله بص لجميلة و قال: مش ناوية تجيبي النمبر برضوا

ملك : إن شالله تسلم يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم : و الله انتي اللي سعادة البية

ريا خرجت من صدمتها و قالت: عادية يعني مفهاش حاجة مميزة

ملك لوت شفتيها بحركة شعبية و قالت: لو على التمير فاحنا متميزين و أوي كمان إنما الاعمي اعمي يعنيا أنا نفذت التحدي نفذي الشرط.

ريا بصت ليها بغيظ و راحت على الحيطة و عملت زي ما ملك قالت ليها

ملك استنت ربع ساعة عدي و قلعت الشبشب و حدفتة في ريا .

ريا لفت وشها و قالت بغضب: اية الغباء دا

ملك : لفيتي وشك ليه كدا هتعيدي من الأول يلا يا سعادة البيه كريم شانتيه اظبط من الأول

حازم بهيام: عيوني يا بسبوسه بالقشطه إنتي ما تجيبي حته

ملك برقت و مالك مسك اديها و اخدها على اوضتة

وليد : حط القطرة بضمير يا مالك و ضحك و بص لـ ريا و قال: أنا مراقبك أي حركة هبلغ جميلة علطول

مالك قفل الباب و بص لـ جميل بغيظ و في ثانية كان بايسها بغيظ

ملك عمالة تزق فيه بس مش قادره لحد ما بعد منه لنفسة

ملك بتنهج و بتبصله بغيظ وقالت بغيظ : انت إزاي تعمل كدا ؟!

مالك : اية يا حلوه هي أول مره وإلا اية و بعدين اية اللى انتي لبساه دا ها مش ملاحظة إن معاكي شباب في البيت

ملك بغيظ و حاجب مرفوع: نعم يا حضرت سمعني تاني كدا معلش و من كتر غيظها كانت بتهز رجليها جامد

مالك بضيق: مش عاوز حد يشوفك غيري رجعيلهم جميلة و سبيلي انا ملك تبقي بتاعتي لوحدي

ملك بخبث: بس ملك مش ملك حد ملك ملك نفسها بس

مالك : ملكيش انتي دعوة بملك انا هعرف اغليها توافق و قرب عليها باسها برومانسية و قال: كدا بقت ملك بتاعتي و غمز ليها

ملك.: أنت اية ها قولتلك متبوسنيش تاني مش فاتحنها مبوسة يعني

مالك راح بايسها و قال: فتحنها مبوسة حبيبتي عاجبها ملكيش انتي دعوة

ملك بغيظ : انت خدت مني بوسة غصب رجعهالي لو سمحت

مالك بخبث غالي و الطلب رخيص و راح بايسها بس المرة دي ملك بادلتة البوسة و تعمقوا فيها أوي لدرجة إن شفايفها احمرت

ملك خبت وشها في صدره و هي بتقول: هتعمل فيا ايه اكتر من كدا

مالك خرجها من حضنه و بصلها بحب و تحذير: لحد ما نتجوز مش عاوز حد هنا في البيت يشوف وشك مفهوم

ملك هزت راسها بايجاب و مالك باس على رأسها و قال: الحب معرفش بأبي غير لما دخلتي قلبي يا ملاكي

ملك بصتله بتوهان و قالت: بحبك من ساعة ما عيني وقعت عليك اوعي تخيب ظني فيك يا مالك هتتعب أوي لما ترجعني ليك تاني

مالك باستغراب: لية بتقولي كدا

ملك : معرفش بس حسيت إني عاوزة أقول كدا لمحت باديها الساعة قالت يا لهوي اوعي بسرعة

مالك بخضة : في اية

ملك و هي بتخرج من الاوضة البت متشعلقة بره و الساعة قربت تخلص و أنا بعون الله نويت اشعلقها اليوم كله

ملك خرجت و حطت ايديها على بوقها و هي بتقول محدش يعمل صوت خلعت فردت الشبشب و ضربتها في رأسها

ريا بغيظ : اااه و اختل توازنها ونزلت رجليها بصت ليها بغيظ

ملك رفعت كتفها و قالت: الاتفاق إتفاق يا عينا لفي يا بت و على رجل واحدة و ايدك فوق

ريا بغيظ: هوريكي يا اللي اسمك جميلة انتي هوريكي مبقاش ريا إلا لو ما خرجتك من هنا بفضيحة

——–

في مكان أول مره نروحة واقفة نتشر الغسيل و هي بتغتي الواطي واطي أهي و الخاين خاين أهي و مش هيتغيروا ولاد الوارمة ابدا

خلصت اللي في الطبق بصت تحت البيت لقت واحد معدي ابتسمت بخبث و قالت: بقي يا ابن الورا’مة انت عاوز تكرشني انا وأمي من البيت تعالي بقي دا انا هطلع عين اللي خلفو’ك

مسكت طبق الغسيل و دلقت الماية اللي فيه عليه

– ينهار منيل على الصبح مش تفتحوا يا عمي

– شهقت بصدمة مصطنعة هي جت عليك يا معلم إسماعيل لمواخذة يخويا مشوفتكش

اسماعيل: مشفتنيش وإلا قاصدة تدلقيها عليا عشان تنتقمي مني يا منه

منه بردح : وانا هعمل عقلي بعقلك انت يا راجل و بعدين أنا لو عاوزه انتقم مش هدلق عليك ماية غسيل لا هدلق ماية نار اهو نكون خلصنا البشرية كلها منك و كمل في سرها يا راجل يا عرة

اسماعيل: لا بقي دا انتي متربتيش و عاوزة اللي يربيكي

منه بغضب و شهقة : نعم نعم عاوز اية يخويا تربيني طب راجل خليك واقف لحد ما انزل و رمت طبق الغسيل على الأرض و جريب على تحت

– نازل فين يا منه انتي يا بت

منه : اهدي انتي بس يا منولة في راجل عرة تحت عاوز يتربي و أنا اللي هربية بقي ها

و نزلت تجري على السلم

منال: هو انا هسيب البت تضرب لوحدها عليا الطلاق ابدا لازم أضرب معاها و خدت طرحه حطيتها على رأسها و نزلت جري على تحت

منه : بقي انت يا راجل يا اللي مش قادر على أهل بيتك ولا عارف تمشي كلمة عليهم جاي تتشطر علينا إحنا اكمن مفيش فينا راجل لا اصحي دا منه و الأجر على الله

اسماعيل: هاتي اخرك يا مره يا قادرة دا انتي يا بت بشنبات

منال : حوش حوش على الأقل عندها اللي مش عندك يخويا جاي تتشطر على بنتي يا اسماعيل اية انت مفكر محدش هيوقفلك وإلا اية

– أهدي يا ام ملك و اقصري الشر يختي

واحدة ماسكة منه حيشاها عن إسماعيل و واحد من أهل الحارة حايش إسماعيل عنهم

منه : سيبي يا ولية سيبي لحسن هضر’بك انتي مكانه

– يختي اسكتي انتي فيكي خبطة لما هتاخدي التانية

الحارة كلها اتلمت و الصوت بدأ يعلي

منه بصوت عالي: اسمعي يا حاره بنت كـ’لب الراجل دا غلط فيا و في أمي كدا غلط صح

الحارة كلها : صح

منه : حلو و أنا بقي كنت مستنياه يغلط سيبي يا ولية و فلتت منها هجمت على إسماعيل بطحته وقعته على الأرض

منه : بقي يا راجل بتغلي الإيجار كل شهر و قلنا ماشي لكن تغلط فينا و عاوز تكرشنا و احنا بينا عقد انت مفكرني فافي هروح اشتكي للحكومة لا أنا حقي باخدة بايدي و نزلت ضرب فيه

الستات شالوا منه من علية بالعافية و الحارة كلها بقت تتكلم منهم اللي متعاطف و منهم اللي شمتان

منه حست بالفون بيهز بصت فية و ضحكت و قالت للحارة كلها بصوت عالي: صااااامت

الحارة بقت هوس محدش بيتحرك منه خدت نفس و ردت

منه : ملك روحي انت فين يا وحش

ملك : عاملة ايه يا منه و ماما عاملة اية كله تمام

منه : كله لوز لوز انت سايب وراك رجالة يسطا طلاق تلاتة ما تشيل همنا تاني هاتيجي امتي بس

ملك : قريب يا حبيبي قريب انتي فين كدا اية الجو الصامت دا

منه بصت للحارة و الخناقة و قالت : لا يا حبيبتي دا انا حتي قاعدة في اوضتي قدام التلفزيون الخاص بيا على سريري اللي من ريش نعام تحت التكيف حجي

ملك ضحكت جامد و قالت: ربنا يسعدك يا حبيبتي هقفل أنا دلوقتي

منه : سلام يا روحي سلام سلام سلام و قفلت بصت للحارة و استعدت للخناقة تاني و قالت: كما كنت

الحارة كلها الصوت رجع فيها تاني و بقي الكل يتخانق مع بعضة

——

ملك كل ما ريا خلاص هتخلص الساعة تخليها تتحرك عشان تعيدها من الأول لحد ما ريا زعقت و قعدت

ملك : حلو غلطت وانا كنت مستنياها تغلط اوعي تكوني فاكره إني دلوقتي كيوت لا دا من العشوائيات يا بت تعالي بقي يا حلوة و نزلت فوقها ضرب

ملك : متشكرين لخدماتك يا سعادة البيه كريم شانتيه دي انا كفيلة بيها لوحدي و نزلت ضرب في ريا

مالك كان شايف نظرات الإعجاب من حازم اتعصب و …

—-

منه و منال بيتسحبوا وسط الخناقة و بصلوا لبعض و طلعوا على شقتهم

منال: انتي كويسة يا بت

منه : لوز اللوز دماغي صدع من الخناقة دي هنفضها إزاي

منال بخبث أنا هقولك هنفضها ازي

منه : تعجبني هاي الدماغ الشريرة و ضحكت بخبث و قالت عندي خطة أحسن

أضف تعليق

error: Content is protected !!