رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع 7 – بقلم حبيبة محمد

   رواية احببت فارس الصعيد كاملة  بقلم حبيبة محمد   عبر مدونة كوكب الروايات

 رواية احببت فارس الصعيد الفصل  السابع 7

 

روح: كانت بتعيط

الشاب:كان عمال بيشدها وهي بتقاوم

عند يزن

يزن: كان طالع في حد كب عليه عصير

يزن:مش تحاسب يعم

الشاب:انا اسف يخوي ولله

يزن:يعني اي يعني

الشاب:ولله نا اسف بس اخوي الي وجعها وهو ضرير يخوي

يزن ماشي وراح الحمام

وعمل البقعه مكنتش كبيره وطلع

يزن:دور علي روح وفيروز ملقاهمش لقي فيروز قاعده علي الارض بتعيط

يزن: جري عليها فيروز في اي

فيروز:بعياط الشباب اخدو روح وكانو بيلمسو جمسها

يزن:طيب تعالي خدي ده مفتاح العربيه متنزليش منها واصل

فيروز:نا خايفه عليكم

يزن:متخافيش وراح ورا الشباب

روح:بعياط حرام عليكم سيبوني

الشباب:خلاص بجي هندلعوك يجمر ونرجعك تاني متخافُيش

يزن: راحلهم

روح:بعياط يزن يزن الحقني ونبي

يزن:اي يخوي مش عيب بردك انك تلمس حرمه مش مرتك

الشاب:وانت مالك يواد عمي

يزن: طب سيبوها بزوج عشان منتعاركش

الشباب:وانت تبجي مين بجي

يزن:هقولك نا ابقي مين ومسك واحد منهم انا ابقي فارس الصعيد يروح امك

الشاب:ففارس الصعيد

يزن:زين اجده وفضل يضرب فيه

في اتنين جريو وفي تلاته وقفو

يزن:رمي الي ضربو روح روحي انتي ع العربيه فيروز فيها

روح:لا هيضربوك

يزن:بعصبية اسمعي الكلام مش وجتو

روح:بعياط حاضر ومشيت

يزن:مسك واحد وفضل يضرب فيه

جه شاب من وراه وطلع سكين*ه

روح:كانت واقفه بعيد جمب باب العربيه

يزن:كان عمال يضربه

روح الشاب جه من وراه وادالو السكينه في جمبو

روح:يزنن

يزن:بوجع اههه بس مهتمش قال دا ضربني ب عصايه أو كدا وفضل يضرب فيه

يزن:لسه هيضرب التاني.. لقي في حاجه بتنزل منو والشباب جريت

روح:جريت عليه يزن يزن

يزن:بص علي جمبو لقي فيه سكينه وبينزف

يزن:اهههه ووقع على الارض

فيروز:نزلت بسرعه وروح جريت عليه

روح: بعياط يزن يزن

يزن:….

روح:كانت بتكلمو

يزن:كان لسه مفتح عينو روح اختي فين

روح:اهي جايه

يزن:خديها وروحو

روح:لا لا

يزن:اسمعي الكلام وكان بيقفل عينو

روح:بعياط يزن متقفلش عينك ونبي يزن

يزن:…..

فيروز:بعياط يزن ونبي قوم يزن

روح:كانت بتعيط وهدومها اتملت د*م وكانت حاطه أيدها علي جمبو

فيروز:رنت علي البيت

فيروز:رودو بقي

فيروز:رنت علي رعد

رعد:كان بيشتغل لقي فيروز بترن الو

فيروز:بعياط رعد

رعد:قام في اي انتي كويسه

فيروز:يزن يزن يرعد في شباب ضربوو بسك*ينه وهو اغمي عليه

رعد:بخضه انتي بتجولي اي

فيروز:تعالا بسرعه ونبي هو بيجيب د*م كتير

رعد:انتي. فين

فيروز:احنا عند كافيه **

رعد :نا جاي حالن

رعد:طلع لقي ريتال وامو قاعدين

رعد:بعصبيه ابوي فين

نجوي في اي يبني مالك

رعد مش وقتو ابوي فين

نجوي:عند جد ريتال في اي

رعد:مفيش نا جاي اهو متتحركوش وانتي يا ريتال متمشيش فاهمه

ريتال:حاضر

نجوي :مكنتش فاهمه حاجه

رعد :ركب العربيه وراح علي العنوان

بعد كام دقيقه وصل

رعد :نزل بسرعه فضل يدور علي عربيت يزن لقاها ركنه جري عليها لقي فيروز قاعده وعماله تعيط وروح يزن نايم علي رجليها وبينزف جري عليهم

روح:ررعد رعد الحق يزن ونبي 😭

فيروز:يرعد الحقنا ونبي

رعد:شال يزن

روح:كانت حاطه أيدها ع الجرح لسه عشان بينزف كتير

يزن:حط رعد ورا وروح قعدت وحطت أيدها علي الجرح وفيروز جمبو

رعد:طلع علي المستشفي

بعد شويه وصل

رعد:نزل فضل يزعق عاوز جازلونج بسرعه

الدكاتره جريو عليه

رعد:نزل يزن ونيمو

روح:كانت حاطه ايدها علي الجرح وبتبصله وبتعيط

بعدين وقفو ودخل العمليات

رعد:كان وقف برا وكان قلقان علي يزن رن علي امو تيجي

رعد:الو

نجوي:ايوا يرعد ابوك هنا اهو

رعد:ماما مش وجتو تعالي علي مستشفي ** انتي وبابا

نجوي: في اي يحبيبي انت كويس

رعد:بعصبيه مش وجتوو وقفل

نجوي:كانت مخضوضه ايهاب

ايهاب:نعم

نجوي:رعد بيزعق وبيقولي تعالو علي مستشفي**

ايهاب:طب يلا بينا بسرعه

ريتال:نا هاجي معاكو هو كويس

نجوي: مش عارفه هو قفل ومينفعش تيجي عشان رجليكي

ريتال:طيب كلموني ونبي طمنوني

نجوي:حاضر يحبيبتي ومشيو

ايهاب للسواق:اطلع يبني علي مستشفي **

بعد شويه وصلو

ايهاب :نزل هو ونجوي وطلعو

الكل :كان بيرحب بيهم وسألو علي رعد قالولو في دور العمليات راحو

عند رعد

رعد:كان واقف متوتر وخايف علي يزن

روح:كانت منهاره وبتبص لايدها ولد*م يزن وبتفتكر وهو بيقولوا كلامو الاخير

فيروز:كانت واقفه بتعيط

ايهاب:شافهم وراحلهم

ايهاب:رعد في اي

رعد:مردش

نجوي:جريت علي روح بخضه

نجوي:اي الدم دا حصل اي في اي انتي كويسه

روح:كانت عماله تعيط ييزن يطنط

نجوي:يزن ابني مالو

روح:ففي شباب ضربو بسكينه

نجوي:يييعني دا د*م ابني

روح:بعياط ااه

نجوي:بصويت ابنييييي واغمي عليها

رعد:جري عليها وشالها وداها غرفه تانيه عشان يكشفوا عليها

ايهاب:في اي

رعد:يزن يبوي في شباب ضربوه بسَكينه

ايهاب:يزن مين يزن اخوك

رعد:ايوا يبوي

ايهاب:كان واقف وخايف والكل في حاله توتر

بعد ساعتين

المستشفي كانت ف حاله فوضي

الدكتور:طلع عاوزين دم بسرعه للمريض لانو فقد د*م كتير

رعد:تمام نا اهو

الدكتور:للمرضه خدي منو الد*م الازم

الممرضه:حاضر وخدتو في غرفه التحاليل وسحبت منو د*م

بعد شويه

رعد:خلص وقام

الممرضه:رعد بيه لازم تشرب حاجه عشان دم حضرتك

رعد:مش وجتو وقام راح قدام العمليات

الدكتوره :طلعت من عند امو

رعد:مالها يداكتوره

الدكتوره:عندها انهيار عصبي انا اديتلها مهدء

رعد:تمام وراح وقف قدام العمليات

روح:كانت واقفه في مكانها لسه وبتعيط كل الي في دماغها أن يزن كدا بسببها

بعد 4ساعات

دكتور:طلع

الكل جري عليه

رعد:خير يادكتور

الدكتور:احنا عملنالو عمليه وهو بقي في حاله مستقره حالن تقدرو تشفوه بس كل شخص لوحدو لو سمحتو وبهدوء

رعد:تمام

بعدين الدكتور مشي

روح:كانت لسه بتعيط

بعدين نقلو يزن علي اوضه عاديه

رعد:نا هدخله ودخلو أول واحد

رعد:دخل اطمن عليه كان لسه نايم وكلمو حبه وطلع

فيروز:بعياط انا ونبي يبابا ودخلت

فيروز:كانت عماله تعيط وشافتو وطلعت

ايهاب:دخل

ايهاب:اطمن عليه وشافو وخرج

فيروز:روح مش هتدخلي ليزن

روح:نا هروح وكانت ماشيه وهي بتعيط وروحت عند ريتال

فيروز:طيب استني

روح:لا لا ومشيت

روح:ركبت تاكس ومشيت

بعد شويه وصلت

روح:نزلت دخلت بيت القط

ريتال:كانت قاعده لقت روح داخله وهدومها ومليانه د*م

ريتال:يخضه وقلق روح انتي كويسه اي الد*م دا في اي

روح:مردتش

ريتال:بزعيق روح

روح:راحتلها نعم

ريتال:اي الد*م دا

روح:دم يزن 😭

ريتال: يزن فين

روح:ييزن كلو بسببي اانا وفيروز كنا قاعدين جم شباب خدوني وهو اتخانق معاهم وفي واحد ضربو بسكينه

ريتال:بصدمه نعم

روح:ولله 😭

ريتال:طب هو كويس ولا حصلوا اي

روح:مش عارفه بس هما دخلو شافوه وكالة انو كويس

ريتال:طب قومي غيري هدومك

روح :نا خايفه كل دا بسببي بسببي 😭

ريتال : لا يحبيبتي انتي بتقولي أنهم شافوه يبقي هو كويس متخافيش

روح:يارب

ريتال:طب اطلعي غيري

روح:حاضر وطلعت

الساعه بقت 11:00بليل

ريتال:كانت قاعده ومش عارفه تعمل اي هما اتأخرو لقت روح نازله

ريتال:روح

روح:بحزن نعم

ريتال:هو كويس طيب

روح:مش عارفه اول ما الدكتور طلع هما جريو عليه ونا مرحتش

ريتال:انا برن علي فيروز تليفونها مقفول

روح:طب رني علي رعد أو طنط أو عمو(ملحوظه هما اخدو ارقام بعض)

ريتال:طيب ورنت علي رعد

رعد:كان واقف في اوضه يزن لقي فونه بيرن

رعد. :الو

ريتال:بسرعه الو رعد يزن كويس حصلو حاجه

رعد:بهدوء هو كويس

ريتال:ططب هيطلع امتي

رعد:مش عارف

ريتال:طيب هو فاق

رعد:اه بس محدش كلمو لسه

ريتال:طيب طنط عامله اي

رعد: برا

ريتال:طيب ايدهاني ونبي

رعد:ماشي وطلع عند مامتو

نجوي:بتعب اي

رعد:كلمي ريتال

نجوي:الو

ريتال بسرعه ايوا يطنط انتي كويسه

نجوي:ايوا يحبيبتي

ريتال:طب كويس عمو كويس

نجوي:اه

ريتال:طيب يطنط ابقو طمنوني عليه ونبي

نجوي:حاضر

وقفلت

روح:بقلق اي

ريتال:كويس وفاق بس محدش كلمو لسه

روح:اه طب الحمدلله

ريتال:الحمدلله انتي كويسه

روح:اه

ريتال: متأكده

روح:اه

ريتال:طيب

عند رعد

الدكتور جه

رعد:في حاجه يداكتور

الدكتور:رعد بيه الوقت أتأخر ولازم تروحو

رعد:تمام مينفاعش حد ينام معاه

الدكتور:لا ولله بس لو عاوزين نشوف في اي وقت اتفضلو

رعد:تمام هو ميته هيطلع

الدكتور:اول ما الحاله تستقر نهائيا

رعد:ماشي

وخد فيروز ونجوي وايهاب وروحو

بعد شويه وصلو

رعد:دخل وهما بعدو

ريتال:لقتهم داخلين

ريتال:رعد طنط امال مين هيقعد مع يزن

رعد:مردش

نجوي:محدش يحبيبتي

ريتال:طيب هو كويس

نجوي:ايوا

ريتال:بصوت واطي هو رعد كويس

نجوي:لا رعد مخنوق وتعبان عشان اخوه

ريتال:اه أن شاء الله هيقوم بسلامه

نجوي:بحزن إن شاء الله

رعد:طلع اوضتو

وفيروز:طلعت اوضتها

وايهاب:راح مكتبو

وروح+ريتال+نجوي كانو قاعدين

نجوي:روح

روح:بهدوء نعم

نجوي:انتي كويسه يحبيبتي

روح:اه

روح:انا تمام

نجوي:ماشي يحبيبتي

ريتال:طنط يزن اكل

نجوي:لا مينفعش

ريتال:طيب مين هياكلو

نجوي:نا هروحلو بكره إن شاء الله

ريتال:طيب

نجوي:رعد وايهاب وانتو لسه مكالتوش

ريتال:لا انا تمام

نجوي:هو بقي كويس الحمدلله واطمنا عليه وفاق لازم تاكلو بقي ونادت علي نوسه ودخلتها تعمل الاكل

أضف تعليق