رواية الملك ام الحب الفصل الثامن 8 – بقلم روان خالد

   رواية الملك ام الحب كاملة   بقلم روان خالد    عبر مدونة كوكب الروايات  

 رواية الملك ام الحب الفصل الثامن 8

 

و عندما أدار حاروت وجهه وجده اعجم

حاروا بعصبية و عينان مليئة بالشرار: انت بتعمل ايي هنا و عرفت مكانى ازاى اصلا

ضحك اعجم ضحكة كلها خبث و هو ممسك بكأس الخمر فيده

هقولك يا سمو الامير

Flash back

عندما كان يرقص اعجم مع حور و يقوم بسالها بعض الأسئلة لمح بطرف عينه احد يرتدى وشاح و يتسلل بحرص

اعجم: أستاذنك يا سمو الأميرة هروح اشوف حاجة مهمة و جو علطول

حور: اتفضل سموك

اعجم و هو يغمز لها: دى اجمل سموك سمعتها فحياتى

ضحكت حور ضحكة رقاصين ما شاء الله عليها

اعجم بضحك :ودييينى😂😂😂ثوانى يا قمر و جايلك اوعى تمشي

حور: اوك مستنيه

ذهب اعجم بكل اناقة و كبرياء و طلع على سلم القصر بهدوء و عندما وجد حاروت متجها ناحية غرفة الكهرباء امشي وراءه ببطء و عندما أمسك حاروت بالمقبص أمسك به اعجم

حاروت بضحك مصحوب بسخرية: انت من تافه و حركاتك تافهة و اظن ان محدش عزمك عندنا

اعجم ببرود: محصلش روووز اختك عزمتنى

حاروت بعصبية و هو يمسك بقميص اعجم: انت بتقول ايي ؟!روز لا يمكن تعمل حركة خسيسة زيي دى هى عارفة انى مش بطيقك ولا بطيق سيرتك

اعجم بعصبية: انا مش فاهم انت ايي مشكلتك معايا لى حاططنى فدماغك

حاروت يعينان كادت ان تدمع: و لسا بتسأل ايي مشكلتى معاك لو كنت نسيت اللى عملته روح اسأل روح و هى تقولك

اعجم بعصبية: دى متستاهلش دى خاينة و كدابة انت المفروض تشكرنى انى كشفتها مش تبعد عنى و تقرر نبقى اعداء بعد ما كنا اعز صحاب

حاروت: اشكرك؟! اشكرك على ايي على انك نمت مع البنت اللى كانت هتبقى مراتى البنت ال انا حبتهابكل ما فيا لى عملت كدا لى لعبت عليها و غاويتها و انت عارف ان صاحبك بيحبها

اعجم بدموع: مكانتش بتحبك و الله ما كانت بتحبك انا بس حبيت اثبتلك انها شمال يا حاروت و انت من ساعتها واخدنى عدوك

حاروت ببرود مصحوب بياس: امشي من قودامى يا اعجم مش عايز اشوف وشك تانى

اعجم: ماشي يا صاحبى بس افتكر ان انت اللى طلبت العداوة هتفضل طول عمرك ساذج و غبى بطيبتك الزيادة

حاروت بعصبية: انا مش صاحبك و لما تتكلم مع سمو الأمير وريث العرش تتكلم باللغة الرسمية مفهوم؟!

اعجم بسخرية: مفهوم يا سمو الأمير

حاروت بعصبية و غضب: و حاجة كمان حور ملكش دعوة بيها حور دى بتاعتى انا يا اعجم انت سامع بتاعتى

اعجم بضحك عالى: ضحكتني يا اخى حور ؟! خدها يا حبيبي حور دى و اللى زيها اخرتها معايا ليلة او اتنين و هقولهامع السلامة شوفى مغفل يلبسك 🤣🤣🤣🤣 قال حور قال

حاروت بعصبية و هو ممسك برقبة اعجم و يهمس فاذنه: الا حور انت فاهم الاااااا حور اياك تمس شعرة منها انا سببتك فمرة روح لكن حور لو فكرت بس تمسها و الله لهمحيك من وجه الأرض

اعجم و هو ممسك برقبته بعدما افلته حاروت: ه.هتشوف يا حاروت و بعدين انت مالك شاغل بالك بيها لي هى اختارتنى انا و رقصت معايا انا و هتيجى معايا لقصرى انا و هتشوف يا حاروت هتشوف .

حاروت بضحكة سخرية: انا هسيبك تكلمها و تحيب اخرها مش لأنى خايف منك انا و انت عارفين انك بتترتب منى بس عشان عارف ان حور نضيفة مش شبه الأوباش بتوعك حور غالية اما انت ملكش الا فالرخيص اللى شبهك روح يا اعجم جرب حظك و انا مش حايشك بس اياك تلمسها اخرك معاها كلام و دة امر ملكى

تركه اعجم متجها لأسفل و هو يعدّل ملابسه و ذاهب إلى حور

و عندما وصل لقاعة الاحتفال وجد حور واقفة مكان ما قالها

اعجم بضحك: لا و مطيعة كمان😂واقفة مكانك متحركتيش

حور بضحكة خفيفة: مش قولتلك هستناك و ادينا استنيتك اهو

اعجم : طب يلا يلا نكمل رقص هاتى ايدك

اعطته حور يدها و بدأت ترقص معه

كان حاروت فذلك الوقت ذهب لغرفته قام بالاستحمام و خرج و ارتدى زي المُلك الخاص به و وقف يعدّل خصلات شعره الطويلة و بعدما أنهى قال لنفسه بالمراة: مالك خايف من ايي دى حور لا يمكن تخونك يا حاروت حور ملكك انت بس بتاعتك انت و بس و اعجم دة انت عارف انها هتديه درس تخليه يكره صنف الحريم كله

ثم نظر للسماء من نافذة : بحبك يا حور بحبك بس مش هقولهالك الا فوقتها يا حورى💖

اعجم لحور: حد قالك قبل كدة ان عنيكى جميلة؟!

حور بضحكة بريئة: كتير اوى 😂

اعجم بغيرة: كتير ايه لا بقولك ايي انا بغير😂

حور و قد عقدت حاجبيها:تغير لى انا اللى مسموحله يغير عليا هو حاروت و بس

اعجم باستغراب مصتنع: حاروت؟!انتى تعرفيه

حور بقلق: حاروت ايي انا مقولتش حاروت انا بقول حد شبهه يعنى اصل انا اميرة فلازم اللى ياخد واحدة شبهى و فجمالى و منصبى يكون اقل حاجة وريث عرش زيه مش هو بعينه يعنى

اعجم : امممم طب منا كمان امير و وريث عرش مملكة الشمال

حور: لا انت كيوت و كل حاجة بس مش نوعى المفضل

اعجم بغيرة: مش نوعك المفضل ازاى انا نوع كل المفضل

حور: اممم كله بقا بس مش حور محدش يعرف يملك قلبي غيره

اعجم بعصبية منها؛ و مين بقا الاخ اللى واخد عقلك و قلبك كدة

حور بهيام و هى تفكر بحاروت: ح…. اي دة لحظة انت مالك

اعجم: صح انا مالى بقولك ايي خدى اشربي دة

حور و هى تنظر الكأس: استغفر الله ايي دة منكر؟!اخمرة هذة؟!

اعجم : انتى شكلك هتتعبينى معاكى ولا ايي

حور: بتقول ايي؟!

اعجم : بقول لالا مش منكر دة تصير تفاح

حور بتفكير: يمكن تصير التفاح اللى عندهم غير اللى عندنا اعمل ايي اشرب ولا لا

اعجم: خدى بقا متكسفنيش

اخذت حور الكأس و شربته و بعدها أعطاها اعجم كأس اخر و كأس اخر حتى ذهب عقلها تماما

اعجم بخبث اشرب اشرب يا جميل و الله لوريك يا حاروت

حور: كفاية كدا مش قادرة طعمه وحش هرجع كفاية

اعجم : خلاص خلاص كفاية انتى كدة عسل تعالى قومى معايا

قامت حور و هى تتمايل و فاقدة توازنها: اه هى الدنيا بتلف ولا انا متهيألى

اعجم و هو ممسك بها من خصرها: لا ياروحي الدنيا مش بتلف تعالى انتى بس شكلك تعبانة و محتاجة تنامى

كان حاروت لغرفته إذ به يشعر بشئ غريب ناحية الاسم الذى على صدره

و نظر فالمرأة وجد ذلك الاسم ينير باللون الازرق و مع يعنيه أن حور بورطة

فتح حاروت الباب بسرعة قائلا: و الله لاموتن من اجلك يا حور

جرى حاروت و لم يهمه أن كان ابيه سيراه و هو مخترق القانون و رجع أرضه من غير أذنه

نزل حاروت بأقصى سرعته و تفاجئ الجميع من مجيئه

شامل باستغراب: حاروت انت بتعمل ايي هنا و مين اذنلك بالرجوع

تجاهله حاروت و جرى ناحية حور و اعجم الذى كان ممسكا بها

حاروت بعصبية: حوووووووور

حور بلا وعى: كابتن كابتن فى دبانة بتزعقلى

حاروت بعصبية: تعالى هنا يا حور بقولك

سانثير و هى تغمز لشامل: غيرااان عليها😂😂

ذهل جميع الحضور من تصرف حاروت و كان الجميع يتسال من ما الذى بينه و بين حور

اعجم بخبث: مش قولتلك هتيجى معايا

حاروت و هو يجز على اسنانه: انت عارف انت لو مبعدتش عنها نعمل فيك ايي

اعجم بضحك و صوت عال: حور هتيجى معايا ولا هتروحي حاروت

حور بلا وعى: حاروت؟!هو فين هو فين اللى محير قلبي و عقلى و تقلان عليا مش عايز يعترف بحبه ليا

حاروت و هو ينظر له بفخر و سحب حور منه: قولتلك حور بتاعتى انا بس

سانثير و هى تجرى عليه : حاروت خلى بالك

حاروت و هو يدير رأسه للخلف:***********

و بكدة نكون وصلنا لنهاية البارت

أضف تعليق