رواية انتقام هزم بعشق الفصل الخامس عشر 15 – بقلم فيولا عماد

      رواية انتقام هزم بعشق كاملة    بقلم فيولا عماد    عبر مدونة كوكب الروايات 

 رواية انتقام هزم بعشق الفصل الخامس عشر 15

 

:طب هو احنا مش ممكن نعرف نوع الجنين ؟

الطبيب:طبعا يا دكتور ياسر بس المدام قالت إن هي عاوزة مفاجأة يوم الولادة

ياسر:لا عاوز اعرف دلوقتي

ناني بسعادة و خوف:لا مش دلوقتي لما أولد

ياسر برجاء:عشان خاطري دلوقتي انا عاوز اختار الاسم و

ناصر بزهق: مخلص بقا احنا مش عوزين نعرف دلوقتي الله

ياسر بإحراج:احم خلاص عادي كله كام شهر و اشيلها علي ايدي

ناصر برفعة حاجب:لا انا عاوز ولد مش عاوز بنت

ياسر باستغراب: انا الاب مش انت

ناصر:انا جدهم وانا اللي أقرر

الطبيب ليفض بينهم:يا جماعة حصل خير علي العموم المدام ناني حامل ف توام بس انا مش هقدر اقول بنت او ولد او اتنين متشابهين

ياسر بسعادة:بجد توام وقبل ناني و جينتها بحب

ناصر بغضب:ابعد عنها

الطبيب بسرعة:اتفضلوا بقا لو سمحتوا و كمان مدام ناني المفروض ترتاح من الارهاق و كمان يكون حواليها هدؤء

ناصر و ياسر:طبعا

في الخارج

ناني بتعب:ي بابا مش وقته

ناصر:هيجي بيتي يعمل اي ؟

ياسر:انا مش حابب اجي بس دي مراتي وعيال عاوز اقضي معاهم وقت أطول و كمان الوحم و حاجات كتير لو سمحت

ناني يزهق:ي بابا وافق أن اقعد معاه هو جوزي مش هياكلني يعني

ناصر بغيرة و خوف:لا اقعدوا معايا ف البيت انا كده كده هسيب بيتي و شركاتي و فلوسي لمين م ليكي اقعدوا معايا وكمان تكوني معايا وشايفك علطول

ناني بحب :ربنا يطول في عمرك يا بابا

ياسر: طب انا هجيب حاجتي وعربيتي واجي علي القصر علي طول

ناصر:تمام يكون الخدم جاهزلك جناح

ياسر باستغراب:لا انا هعيش مع ناني ف جناحها ؟

ناصر :لا تعيش لوحدك لحد م تعملها فرح كبير دي وحيدتي اعملها فرح كبير زي البنات و اكمل بحزن ولا عشان خلاص بقا مش بنت يبقا ملهاش فرح

ياسر بسرعة:لا والله أبدا يتعملها اكبر فرح في مصر كلها

ناصر بفرح:طب يلا انت تعال ف عربيتك وانا وبنتي مع بعض

في عربية ناصر

ناصر بحزن: انا عارف ان قصرت معاكي وكمان خليتك تعملي تمثلية علي اسد لعبة وسخة انا اسف ي بنتي بس الانتقام عاني عيوني بس دلوقتي والله هفضالك و هعوضك عن كل حاجة بس انتي سامحيني انا اسف من النهاردة انا مش هعمل اي حاجة تزعلك أو هاذي حد انا اسف

ناني بدموع و حب:انا اللي اسفة و سامحني اني خليت راسك ف الأرض انا اسفة بس انا و ياسر بنحب بعض و هو كويس و طيب جدا انا اسفة أن أنا ضيعت من ايدي كل حاجه حلوه معاك بس كنت بخاف منك من وفاة ماما وانت بعيد عني و بتعاملني بجفاء و عصبية ف لقيت ياسر و كان حنين عليا انا اسفة ي بابا

ناصر بحب:انا اللي اسف وانتي منزلتش راسي الأرض ولا حاجة انا اللي قصرت ف حقك بس كان غصب عني امك كانت احلي حاجة ف حياتي بموته و بعدها عني خوفت تبعدي انتي كمان كنت فاهم أن بغضبي و أن أكون جامد معاكي ده صح انا اسف

ناني بحب:خلاص ي بابا صافي ي لبن و اللي فات مات وانا مسامحك اهم حاجه دلوقتي انك بتحبني وان انا وانت وياسر هنعيش ف سعادة و حب خلاص مفيش جفاء تاني

ناصر و يقبل رأسها: خلاص ي حبيبتي كل الوحش راح دلوقتي انا عايش لأجل سعادتك انتي واحفادي

اسد :قولت اي ي نور ؟

نور :انا معنديش مشاكل انكم تتجوزوا علي بركة الله

حسن :بس خالي بالك هتلعب كده كده هجيبك

نور برفعة حاجب:يبقا يعملها أو يفكر يخلي دعتها تنزل أو تزعل بس اقسم بالله اطربقها فوق دماغه

اسد بهمس ل فيروز:بحبك

مصطفي بغيظ :ركز معانا شوية بتقولك هطربقة فوق دماغك

اسد بخبث:ليه كده بس ي نور عشان خاطر غلاوة مصطفي عندك 

أضف تعليق