رواية عشقي الأسود الفصل الثامن والعشرون 28 – بقلم ملك احمد
@
بعدها خرجت نور وهي فاقده الامل في كل شئ حتي في حياتها ….
بعد مرور ثلاثة أشهر ….
امام شركه كبيره بإسم ” Youssef Aarfa”
وقفت سياره كبيره باللون الابيض ونزل منها يوسف ومعه نور …
وقف يوسف امام هذه الشركه وهو ينظر لها من الاعلي….
ـ نور : انت لحقت جهزتها امتي دي ؟
ـ يوسف : انا كنت عاملها بقالي فتره قبل الجيش بس لما جت الحادثه وقفت كل ده وانا اهو رجعت وعملتها من جديد …
ـ نور : مبروك …
ـ ابتسم يوسف بعدها جاء موظف وهو يقول …
ـ الموظف : يوسف بيه اتفضل كل حاجه جاهزه والمستثمر الجديد جه ….
ـ أومأ له يوسف بعدها دخل …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان ما …. وقفت سياره باللون الأسود ونزل منها فهد وورائه عمر ومعه ساره …
ـ دخل فهد وحوله الصحافه …. في كل مكان … ف ها قد أطلق المبني الجديد الخاص به الذي كان يجهز له منذ سنوات …
ـ دخل فهد بعدها وقف والصحافه تصوره …
فهد : انا فهد يامن انا سعيد جداً بهذه المناسبه لأن المبني الجديد الذي اجهز له منذ 5 سنوات ها هو قد جهز الان اقدم لكم مبني فهد آل يامن المبني رقم 20 في مجموعتي …
ظهر مبني كبير بشكل فخم بأدوار عاليه مكتوب عليه باللون الاسود المزين بالذهب Fahd Al yamen
ـ صفق الجميع …
بعدها نزل فهد من علي المسرح ولكن أوقفها فتاه …
ـ استاذ فهد ؟
ـ نظر لها فهد … ثم أومأ برأسه …
ـ ممكن صوره ؟
ـ فهد : انا اسف بس انا مش بتصور ….
ثم ذهب فهد وجلس في مكانه …
ـ عمر : اي يا فهد اظن كده استريح بقي …
ـ فهد : انا كنت عامل المشروع ده بسريه تامه جدا وكويس أنه نجح بس مش ده النجاح إلي انا مستنيه …
ـ عمر : اي النجاح إلي انا مستنيه ؟ انت غطيت علي كل شركات الاستثمار والتجارة
ـ فهد : هتعرف قريب اوي …
ـ عمر : تمام انا وساره خارجين هتيجي معانا ؟
فهد : لا عندي شغل …
ـ ثم قام فهد ليذهب لكن جاءت ساره..
ـ اي ده انت رايح فين ؟
ـ فهد : عندي شغل …
ـ ساره: بس مقعدتش حتي …
ـ فهد : معلش بس لازم امشي …
ـ ذهب فهد من أمامهم …
ـ ساره : اتغير اوي …
ـ عمر : الزمن بيعلم …
ثم ذهب فهد …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان ما أمام النيل …
وقفت سيارة فهد ونزل منها …
ـ وقف فهد أمام النيل … ثم نظر له وقال …
ـ فهد : 96 يوم و8 ساعات و12 دقيقه وانتي مش معايا 96 يوم وانا ف ضلمه حياتي ملهاش اي طعم حاولت عشانك ابيع الدنيا كلها عشانك بس انتي بعتيني عشان الدنيا … انا بكرهك يا نور أو بمعني أدق مش قادر انساكي ف كيف لعاشق أن ينسي معشوقته ؟ ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ساره وعمر …. رن هاتف ساره … نظرت للاسم بعدها قالت ….
ـ ساره : عمر …
ـ عمر : اي ؟
ـ ساره : خمس دقائق بس وجايه …
أومأ لها عمر بعدها خرجت ساره …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج عند ساره …
ساره : الو ؟
ـ نور : اي يا ساره …
ـ ساره : شفته ..
ـ نور : هو كويس ؟
ـ ساره : ايوه كويس بس واضح عليه الزعل …
ـ نور : عارفه وعارفه أنه موجوع بس ما ب اليد حيله …
ـ ساره : انتي لسه مافيش حاجه نلبينك ومابين يوسف رسمي اصلا حتي الخطوبه متمتش يعيني يعتبر إلي ببنك وبينه مجرد شغل وبس …
ـ نور : عارفه …
ـ ساره : كل هتعملي اي ؟
ـ نور : مش عارفه لما نشوف الزمن ده هويودينا لفين ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي …. وتحديداً في شركة يوسف ….
دخلت نور للشركه … وصعدت لمكتب يوسف …
ـ نور : في اي ؟
ـ يوسف : الشركه خسرت كتير اوي ..
ـ نور : ازاي يعني ؟
ـ يوسف : الاسهم ابتدت تنزل بطريقه مش طبيعيه …
ـ نور : طيب واي السبب ؟
ـ يوسف : في شركه جديده واخده كل الاستثمارات الاجنبيه …
ـ نور : ده خبر وحش اوي …
ـ يوسف : عارف وعشان كده عايز مساعدتك …
ـ نور : وانا ازاي اقدر اساعدك ؟
ـ يوسف : معرفش يا نور فكري …
ـ نور : مافيش غير انك تحاول تعمل مشروع مع شركه كبيره عشان الشركه بتاعتك تقدر تقف من تاني …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور يومين وكل يوم تزداد شركة يوسف سوء أكثر فأكثر…
نور : لقيت حد ؟
ـ يوسف : اه في مستثمر جاي النهارده …
ـ نور : ومين هو ؟
ـ يوسف: مقالش اي معلومات عنه …
ـ نور : غريبه دي …
ـ يوسف : انا متفائل …
نور : خير إن شاء الله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الأسفل عند المدخل …..
وقفت سيارات كثيره باللون الاسود ونزل منها شخص ….
ومعه الحراس دخل لشركة يوسف ….
وصعد للاعلي … وقف ذلك الشخص أمام باب المكتب …
دخل الحارس الذي يقف عند باب المكتب ليوسف …
الحارس : في شخص بره عايز يدخل بيقول أنه مستثمر….
ـ يوسف : دخله بسرعه يا غبي …
ـ أومأ له الحارس بعدها خرج …
ـ نور : مش طريقه دي علي فكره …
ـ يوسف : عصبني …
دخل المستثمر شعرت نور بأن قلبها ينبض …
دخل ذلك الرجل وقلع نظراته السوداء وقال … بابتسامه جانبيه وهو يضع يده في جيبه
ـ فهد يامن المستثمر الجديد …
الفصل التالي اضغط هنا
يتبع.. (رواية عشقي الأسود) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.