رواية عشقي الأسود الفصل الرابع والعشرون – بقلم ملك احمد
Part 24
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
اومأت لها نور ولكن رن هاتفها …
وعندما رأت الاسم نظرت لساره قائله …
ـ امسكي عمر بيرن …
ـ ساره : لا مش عاوزه …
ـ نور : علي فكره عمر مويس متخسريهوش …
ـ لم تجيبها ساره … ووجدت نور رساله علي هاتفها من عمر …
ـ الرساله …
ازيك يا نور …. انا عارف إن ساره جمبك وعارفه اني عايز اكلمها ف من فضلك قوليها اني مستنيها بره …
نور : اقرئي كده …
ـ قرأت ساره الرساله …
ـ نور : يلا روحي اخرجي …
وقفت ساره لتخرج لعمر …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج خرجت ساره ووجدت عمر يقف عند سيارته ويرتدي نظارة شمس ويستند علي سيارته …
ـ اقتربت ساره ….
ساره : نعم ؟
ـ عمر : اي نعم دي ؟
ـ ساره : مش انت كنت عايزني اطلع ؟
ـ عمر : ايوه بس ..
ـ ساره : بس اي ؟
ـ عمر : متزعليش…
ـ لم تجبه ساره ونظرت الجهه الأخري ..
ـ عمر : يا سلام ؟
ـ ابتسمت ساره …
ـ ساره: بس بقي ..
ـ عمر : خلاص يعني كده مش زعلانه ؟
ـ ساره : لا خلاص …
ـ عمر : طيب كويس أنا كنت محتاج حد يفهمني عشان نحاول نصلح بين الاتنين دول …
ـ ساره : وده ازاي ؟
ـ عمر : انا هقولك …. اول حاجه *
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الفندق وتحديداً عند فهد ….
ـ استيقظ فهد أو بمعني أدق لم ينم من الأساس ….
نزل فهد من الفندق وهو يرتدي قميص اسود وبنطال اسود … وذهب حتي يقابل عمر …
نزل فهد لمطعم قريب … ووجد عمر جالس …
ـ اقترب فهد وجلس أمامه …
ثم قال …
ـ فهد : اي يا عمر عامل اي ؟
ـ عمر : كويس أنا إلي المفروض أسألك علي حالك يا فهد ….
ـ فهد : عادي …
ـ عمر : متأكد ؟
ـ فهد : ايوه …
ـ عمر : طيب بحيث كده بقي عندنا النهارده اجتماع…
ـ فهد : الغيه …
ـ عمر : شُفت مش بقولك مش كويس …
ـ لم يجيبه فهد …
ـ عمر : متخليش حاجه زي كده يا فهد تأثر عليك …
ـ فهد : انا لازم امشي ورايا مشوار …
ـ ثم قام فهد وذهب …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المشفي …
كان اليوم يوم خروج والد نور من المشفي …
نور : ممكن بعد اذنك تقولي لاستاذ يوسف يجهز العربيه ؟
ـ اومأت لها الممرضه بعدها خرجت …
ـ نور : هنجهز العربيه وهنمشي علي طول يا بابا …
ـ صالح : ماشي يا حبيبتي …
ـ نور : الحمدلله يابابا انك كويس …
ـ صالح : انا هبقي كويس اكتر لما اشوفك مع يوسف …
شعرت نور بغصه بداخل قلبها … وحل الصمت ف المكان …
ـ قاطع ذلك الصمت يوسف وهو يدخل ويقول ..
ـ يوسف : العربيه جاهزه يا نور …
اومأت له نور بعدها نظرت لوالدها قائله …
دقيقه واحده بس اشوف الكرسي …
ذهبت نور وجلبت الكرسي وذهبت هي وساره مع والدها في سيارة يوسف …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في سيارة يوسف …
صالح : انت قولت لأهلك يا ابني انك رجعت ؟
ـ يوسف : اه …
ـ صالح : طب كويس أنت مش متخيل انا مبسوط ازاي اني شوفتك … انت بالنسبالي ابني إلي مجبتهوش والله …
ـ يوسف : وانت كمان والله يا عمي انا مبسوط اني شوفتك اوي ….
في الخلف عند ساره ونور …
همسات ساره بنور قائله…
ـ ساره : بكره كده …
ـ نور : اسكتي هيسمعوكي …
ـ ساره : عادي …
ـ نور : اسكتيييي
بعد قليل … نزلت نور من السياره ومعها والدها وساره …
دخلت نور المنزل والجميع معها …
دخلت نور بعدها جلس والدها علي الاريكه …
يوسف : طيب يا عمو عايز حاجه ؟ استأذن …
صالح : لا يا حبيبي تسلم …
ـ يوسف : طيب بعد اذنك …
ثم نظر لنور قائلاً….
ـ باي يا نور …
نور : باي …
خرج يوسف …
صالح : واللهِ الولد ده كويس …. الحمدلله أنه رجع بالسلامه …
ـ بسمه : اه الحمدلله
ـ صالح : عايزين نحدد يوم الخطوبه ولا اي يا نور …
نور : بعد اذنك يابا … انا هروح اغير …
ـ ساره : طيب انا همشي عايزه حاجه ؟
ـ نور : لا خليكي ..
ـ ساره : لا معلش عشان هروح الشغل …
ـ نور : ماشي يا قلبي باي …
باي…
سلمت ساره علي والداي نور بعدها خرجت …
بعد أن خرجت ساره دخلت نور لغرفتها …. وأغلقت الباب … بعدها بكت … وأخرجت الهاتف ونظرت لصورتها هي وفهد …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد قليل في غرفة نور ….
رن هاتف نور ….
نور : الو اي يا ساره ؟
ـ ساره: نور انا قدام النيل ومش لاقيه اي مواصله ممكن تجيلي ؟
ـ نور : طيب خمس دقائق واكون عندك …
أغلقت نور الهاتف وذهبت لتبدل ملابسها …
خرجت نور وهي ترتدي شيميز ازرق غامق ومعه بنطال ابيض ورائعه شعرها علي شكل ذيل حصان
نزلت نور للاسفل وركبت سيارتها وذهبت …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان أمام النيل …
وقفت سيارة فهد السوداء ونزل منها وهو يرتدي قميص ازرق قاتم … وبنطال ازرق قاتم وتاني أكمام القميص والجاكيت ف السياره….
وقف فهد أمام السياره وأخرج هاتفه ورن علي عمر …
فهد : انت فين ؟
ـ عمر : انا جاي اهو …
ـ فهد : تمام بسرعه يا عمر انا مش بحب التأخير وانت عارف كويس …
عمر : حاضر خمس دقائق واكون عندك …
اغلق فهد الهاتف واقترب
ووقف أمام النيل وهو ينظر للبحر … اغمض عينيه وتذكر ….
فهد : انا مش بحب الاماكن دي ومش بحب اقعد علي النيل …
ـ نور : لا اسمعني بس تخيله انسان قدامك مش مجرد جماد … احكيله همومك …
ـ ابتسم فهد بسخريه …
نور : انا بتكلم بجد …
فهد : وده ازاي بقي ؟
ـ نور : بص غمض عينك وادي وشك للنيل وفكر ف اي حاجه ممكن تريحك .. هتلاقي همومك راحت….
ـ اغمض فهد عينيه وفكر بنور
فتح فهد عينيه ولم يجدها أمامه مثل قبل …
فهد : انا موجود انا وهمومي بس انتي فين ؟
ـ تأفف فهد والتف حتي يذهب وعندما التف وجد نور تقف أمامه ….
فهد : نور ؟
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بقلمي / ملك احمد محمد
“غير مسموح بأخذ النص دون إذني”
الفصل التالي اضغط هنا
يتبع.. (رواية عشقي الأسود) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.