رواية مارد وكنزي الفصل الخامس 5 – بقلم نور محمد

رواية مارد وكنزي – الفصل الخامس


… اطلعيلي من ورا أمك وتعالي

“متبتة ف أمها وخايفة من نظراته”

… لا انا مبروحش لحد ، اللي عايزني يجيني

جز ع أسنانه … بقولك… تعالي… هنا!!!

سعاد بخفوت … عملتي ايه يا بنت المحروقة

… بقولك ايه يا أمان يا لاللي ، اوعى تفكر اني خايفة منك ولا من الكرباج اللي ف ايدك دة ، دة انا ممكن ألفه ع رقبتك وأجرك بيه

“اتوسعت عينه بشر وغضب وضرب الكرباج ف الأرض بقوة”

… وحياة أمك لخلص عليكي النهاردة

… يا لاااهوووووي ، اجري يماااا

“فضلوا يجروا هم الـ 3 حوالين بعض ومش عارفين يروحوا فين وهو بيضرب الكرباج ف الأرض اللي بيزيد ف صراخهم”

صلاح … عملتي ايه يا بنت الكلب مخليه طايح فينا كدة

طلعت فوق الكنبة … معملتش حاجة عااااا

سعاد … والله انا شاكة ان العباية دي هي السبب

“وفجأة رمى الكرباج عليها وسحبها زي الحصان الجامح وطارت عليه وشالها ع كتفه”

عااااا ابعد عني تاك نصيبة

سعاد … يا لهوي واخد البت ع فين

صلاح … باين جينا ف وقت مش مناسب يا سعاد

“طلع برة وبيربطها ف الشجرة بالحبل”

عاااا بتعمل ايه ، سيبني يا جبان

… مش عملالي فيها Strong وبتعرفي تفكري وتمثلي عليا ، وكمان بتعلي صوتك وتشتمي ، هتشوفي رد لكل دة دلوقتي

بعياط … خلاص والنبي ما هعمل كدة تاني عااااااا

“ضرب الكرباج ف الأرض مرة تانية عشان يخوفها”

عااااا .. عيب والله اللي بتعمله دة ف واحدة نسوان .. دة انا ف مقام مراتك!.

صرخ فيها … مراااتي!! اللي ضحكت عليا ف ليلة دخلتي وفهمتني انها تعبانة! .. بتاخدي دوا بيعمل هبوط عشان تهربي مني!!!.

بملامح باكية … منا هفهمك بس ، أصلك مش عارف عملت كدة لييييه

… ومش عايز أفهم .. انتي هتفضلي مربوطة ف الشجرة كدة لغاية الصبح .. وخلي كلب يحاول يفكك

“سابها ف حالة غضب ، وأمها وأبوها جريوا برة القصر بسرعة”

… آه يا جُبنا بقا بتسيبوني لوحدي وتجروا … منك لله يا ديما الزفت ع شورتك المهببة دي
_______

“الساعة عدت 2 بعد نص الليل ، مارد بيلف حوالين نفسه ف الأوضة ، وبيتنفس بغضب قلبه بيقوله يروح يفكها. عقله بيرفض .. طلع ف البلكونة وشاف حد بيقرب منها ، عقد حواجبه بضيق ونزل بسرعة”

_______

كمال … معلش يا بنتي مش هعرف أفكك .. بس خدي اشربي مية

… والله ابنك دة لطلع عين أهله ، هو فاكرني ساهلة بس وحياة أمه منا معديهاله اعااا

… معلش خدي اشربي

“ولسة هيحط طرف الكبايه ع شفايفها ، جاهم صوته من وراهم”

… انت واقف عندك بتعمل ايه !!

“الكباية وقعت من ايده ، وبصله وهو بيبلع ريقه”

_ أ.. أنا … كـ.. كنت بـ..

… كان بيشربني ، ايه حتى بق المية عايز تحرمني منه!

بزعيق … أنا اديت أوامر محدش يقرب منك

بزمجرة … جرا ايه يا عم ابو جهل انت متخف علينا شوية ، هو انت بتعذب واحدة من أيام قريش ولا ايه

… اطلع أوضتك يا كمال باشا ، ومتعملش كدة تاني

“طلع سكينة صغيرة وقطع الحبل عشان يفكها ، وطلعوا اوضتهم”
_______

اترمت ع السرير بتعب … يا رجلي ياني يماااا .. يا ضهري ويا عضمي ويا جسمي ااااااه … ZzZzZzZz

“غطست ف نوم عميق وسمع سمفونية العظماء لما يناموا”

… جاتك القرف

بتمتمه وهي نايمة … وحياة أمك نرجس اللي زلطتك من بطنها لوريك يا أمان لاللي انت

“بصلها وهو مذبهل ، حتى وهي نايمة لسانها متبري منها!!”

_________

“صحيت كنزي تاني يوم ونزلت تحت ، كان أركان قاعد ع اللاب توب”

… أمال الظاهر بيبرس فينه!!

… ههههه انتي مبتحرميش! ع العموم هو خرج يصطاد

… طبعاً بني آدمين دي أقل حاجة بالنسباله

… هههههه

“بطريقة الصعايدة ” … والخالج الخلج لكون شاجّاه نصين ع العملة بتاعة امبارح

“انفجر ف الضحك ع طريقتها” … طب والخالج الخلج انتي غلبانة أوي ههههه

… لا انت بس متعرفنيش ، دة انا كنزي اللي عمرها ما تهزي

… ههههههه يخربيت دمك العسل

… قوللي انت بتدرس ايه

… انا ف كلية طب

“بتردحله” … نعم يا حيلتهاااا

… ههههه والله بتكلم بجد

… أكيد قسم تسليخ وتشريح

“ضحك ع كلامها ، وكان المارد داخل القصر”

… اقطع دراعي ان ما كان هربان من فيلم تركي قديم

“أركان حاول يكتم ضحكته .. ومارد هو وطالع السلم رمقها بنظرة خبيثة ، وبعد شوية طلعت وراه”
______

… انتي بتعملي ايه ف أوضة النوم !!

‘ريم مدتهاش اهتمام ودخلت ف مكان مخصص للملابس كبير وواسع جداً وفيه كل اللي ممكن أي حد يحتاجه”

… أنا مش بكلمك يا زفتة انتي! ولا اتزحلقتي ع البلاط وانتي صغيره!

ببرود … حضرتك بحضر لمارد باشا هدوم

… ليه يختي وهو نوغة مش هيعرف يحضر لنفسه!

… هو متعود مني ع كدة

… متروحي تليفيه بالمرة!!

بخفوت … يا ريت

شهقت لأنها سمعتها … بنت انتي انا شاكة فيكي ، انتي متجوزاه عرفي يا بت

بغرور … هو انا لو متجوزاه كنتي انتي اتجوزتيه!!

… اللاه!!! دة انتي جامدة أهو وشبيحة .. وربنا لديكي ع بوزك

“مسكت فيها وفضلت تضربها والتانية تصرخ”

… بقا عايزة تليفيه يا معفنة يا معرقبة .. خدي

بصراخ … عاااا ، ابعدي عني

“دخل مارد ع صوتهم”

… ايه اللي بيحصل هنا

… الحقني يا مارد باشا ، هتموتني

“مارد بعد كنزي عنها”

بحدة … ف ايه بتضربيها ليه

بزمجرة … اوعى ايدك ياض .. بقا واخدها ورا مصنع الكراسي وداخلة تليفك .. ناقص تجيبها معانا ف قلب السرير تعملك مساج .. وربنا لفضحكم

“مسكها من دراعها وزعق فيها” … اخرسي

… خرسة لما تخرس أهلك ، ابعد عني

“زقت دراعه بعيد عنها .. وراحت البلكونة ووقفت ع كرسي وريم خرجت بسرعة”

… الحقوني يا خلق ، البت داخلة تليف النطع اللي اسمه جوزي قدامي من غير حيا ولا خشااا .. يا لاااااااهوي متجوزني عشان ابقاله اريل .. غطوووني وصوتوووو ، غطوني وصوتووو … يا خرااابي

“مارد صبره نفذ ، وراح ماسكها من شعرها ومنزلها”

… تعالي بقا عشان انا جبت آخري

… يلاّ يا مهزأ يا بتاع الليفة .. طلقني يابن المبقعة

“نفخ وشه بعصبية وراح قابض ع ايده بقوة وضاربها ع دماغها”

… استنى كدة يمكن موقعش

“وهوب طبت ساكتة ع وشها” ……..

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية مارد وكنزي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق