رواية حكاية ورد الفصل العاشر والاخير 10 – بقلم كوكي سامح

رواية حكاية ورد – الفصل العاشر

حمزة.. يا ابراهيم ده عمر ابنه

انا نقذته من ايدها

وعمر بالنسبه ليها ميت دلوقتى

عمر بيعيط

ابراهيم ضمه لحضنه وبطل عياط

حمزة.. انا عندك دلوقتى بطلب منك

ان عمر يكون امانه فى رقبتك

وانا هتكفل بكل مصاريفه

انا عاوزة يكبر واشوفه بيه متعلم

ابوس ايدك يا ابراهيم

انا مليش غيرك

وعارف انك الوحيد اللى هتقف معايا

ابراهيم حضن عمر وقال

انا حاسس ان ربنا عوضنى بيه

انا هسميه جلال

ايوة جلال على اسم ابنى اللى مات يوم

ما اتولد هو وأمه
😭😭😭😭

حمزة.. وانا معاك خطوه بخطوه

وكل إللى تعوزه

وانا هقدر عليه هساعدك بيه

ابراهيم.. سبها على الله

بس المشكله الشركه

وهسيب جلال مع مين

حمزة.. ابوس ايدك اوعااا

تاخده الشركه

هتعرفوا اللى ما تتسمى

وممكن تقتلوا زى ما قتلت امه

ابراهيم.. قتلت امه

حمزه.. انا هحكيلك على كل حاجه

عووووووووووده

وحكيتله على كل حاجه

من يوم سناء ما دخلت الڤيلا لحد ما قتلوا

امك وموضوع خطفك كمان

وبصراحه ابراهيم مقصرش

معاك يا عمر ورباك وانا كنت على طول

بشوفك من بعيد ولما كبرت وبقيت محامى

انا طلبت منه انه يشغلك فى مال

ابوك بشهادتك علشان متبعدش عنه

وعينك تفضل عليهم

وكمان مستواكم اتغير بعد ما ابراهيم

طلع ان عنده ميراث وخد شقه

جمبنا وفتحلك مكتب

ومات فجأه الله يرحمه

جلال.. وايه اللى خلاك تقولى الحقيقه

دلوقتى

حمزه.. لما شوفتك لعبه فى ايد ورد

وكمان جه اليوم

اللى اتطرد فيه قدام عينى من ڤيلاتك

ورد رمتك بره

روح.. انا

حمزة.. رمتك بره

وعرفت انك هتسيب الشركه ومكانش ينفع

كان لازم اتصرف

يا ابنى

روح.. والصوره اللى فى المرسم بتاعت

مين

حمزة.. هههه الصوره دى لعبه منى

هى بتاعت سناء

معرفش لمين بالظبط
بس هى معلقاها فى المرسم

وانا اخدت منها فكره الورقه اللى فى ايد

البنت علشان اوصل ل عمر بيه

شهاده ميلاده

ما دى الحاجه الوحيده اللى تثبت شخصيته

انا سرقتها من المكتب من زمان

واحتفظت بيها لنفسى

لان ابراهيم كان عامل شهاده لعمر

باسم جلال وانه كان ابنه

وبص لجلال وقال : انت لازم

تثبت انك عمر صاحب كل حاجه

وتغير اسمك فى البطاقه

وتعمل إثبات نسب انك ابن محسن بيه

جلال.. يعنى انا مش ابن ابراهيم

وامى ماتت مقتوله

وابويا مجنون

وكل ده بسبب بنت الكلب دى

اللى اسمها سناء

انا مش هسبها انا لازم اخد حقى من عينها

وبنفس طريقتها

حمزة.. لا يا ابنى انت متعلم

ومحامى استعمل شهادتك

وذكاءك فى شغلتك وخد حقك

ومعاك ورد اهى

هتقف جمبك

روح.. انا مش ورد

انا روح 23 سنه من السيده

صدقونى يا ناس وكنت بشتغل فى بيت

شغاله يعنى 🥴وطالع عين أهلى

جلال.. المهم دلوقتى

انا لازم اشوف بابا

روح.. الله يخربيته

ما كله بسببه منه لله والله احسن ان اتهبل
واتجنن

حمزه.. عيب يا بنتى

جلال.. 😭😭😭😭😭
سيبها يا عم حمزه

هو فعلا السبب فى كل اللى حصل لنا

حمزه.. المهم رجع حقك وانا مش هسيبك

وبحمد ربنا انى عايش

وان شاء الله هشوفك منصور عليهم

جلال.. انت بتقول ابويا كتب ليها

كل حاجة بيع وشراء

يعنى كل ده بأسمها

ده لوحده مشكله

روح.. ما وسيم عايز يلهفه

ويهرب

ده غير ياسر

قاتل ابن عمه

جلال.. قاتل ابن عمه؟

ازاى ده؟

روح.. هو قالى ان البت اللى اسمها

ورد دى قالت إنه اغتصبها

وقتله بس معرفش تفاصيل

حمزه.. ما كلهم زى بعض

يلا داهيه تاخدهم

روح.. يمكن يكون ظلمه

ما البت ورد دى باين كده انها مش سالكه

حمزة.. المهم يا بنتى ان عمر

اسمه يرجع وياخد حقه

والحق يرجع لأصحابه بقى وارتاح

جلال.. بس انت ليه مبلغتش من الاول

يا عم حمزة

حمزة.. مكانش ينفع

انا راجل غلبان وكانوا هيودونى ورا الشمس

كان كل اللى فى بالى انى احافظ عليك يا ابنى

روح.. والبنت الصغيره دى كانت مين

يا عم حمزه

حمزة.. البنت دى كانت؟؟؟

بعدين المهم دلوقتى

انا عاوز اعرف جلال هيعمل ايه

روح.. انا روح ولا ورد

جلال.. انت روح مش ورد

انا عارف ورد كويس

روح.. اخيرا ظهر الحق

انا روح يا خلق

حمزة.. وطى صوتك يا بنتى

الحيطان ليها ودان

روح.. حاضر

حمزة.. هو انا قدرت اتصرف غير لما

شوفت البنت الجميله دى

وعرفت انها مش ورد

قولت دى هى اللى هتساعدنى

وفضلت امثل انها ورد واقولها

كلام هى متعرفوش

اصلا وكانت بتصدق

ومن يوم ما اتكلمت معاها وقولت ربنا بعتها

طوق نجااه ليه وليك يا ابنى

روح.. اومال فين ورد

حمزه.. انا كل اللى اعرفه انها اتخانقت

مع وسيم ومشيت

وقال انها سافرت

وبعدها بكام يوم لقيته راجع الڤيلا

وشايل على ايده ورد

بس لما كلمتها عرفت انها مش هى

ورد

وياسر قعد جمبها

وطبعا انتم عارفين ياسر بيتعاطى ودماغه مش فيه

وسيم سبها ومشى

ورجع بعدها مع سناء،

جلال.. هو ياسر ده ابنها

حمزة.. بعد ما ابوك اتجنن

ورمته فى المستشفى

انا حتى كنت بخاف اروحله

علشان الملعونه متعرفش انى ليه علاقه بيه

وتطردنى

لقيتها داخله معاها راجل وبتقول

انها اتجوزت

وخلفت منه ياسر ده
وبعد كده أطلقت منه

روح.. جلال فى حاجه مهمه

تقريبا ورد كانت بتلعب عليك

علشان تظبط بها حاجه فى التوكيلات

وكمان على علاقه ب وسيم

وغير كده كانت طليقته

كان مكتوب فى الورقه كده

حمزة.. ده اللى عرفته من كلامه معاها

هما داخلين الڤيلا هنا علشان

ياخدوا كل حاجه

وعرفت انه طليقها

اصلهم كانوا مكشوفين

وانا سبتهم يلعبوا

لحد ما روح ظهرت

جلال.. ايوه صح صح

هى كانت متفقه مع ياسر يكتب لها كل حاجه

وانا أقف معاها بس رفضت للأمانة

مكنتش اعرف انى حاجتى

وقرب من روح وقال

انتى ورد من دلوقتى

عليكى وعلى ياسر

انا عارف ان كل حاجة باسمه

يمضى وبس

ويكتبلك كل حاجه بأسمك

من الاخر توكيل عام منه ليكى

وبعد كده انتى ترجعيلى حقى اللى ضاع

روح.. وانا هرجعلك حقك يا جلال

حمزه.. عمر يا روح

روح.. عمر يا عم حمزه

حمزه.. ايه ده فى صوت بره يا ولاد

استخبى يا عمر بسرعه

سناء داخله وبتقول بصوت عاالى

دى قله ادب وسفاله

قال الشركه ولعت قال

وسيم.. الحمد لله يا سن سن

ياسر.. اه الحمد لله

انا طالع اوضتى

ودخلوا الڤيلا.

روح.. انا طالعه بقى

علشان محدش يشك فى حاجة

جلال.. خلى بالك من نفسك

روح.. حاضر

بس انت عرفت ازاى ان انا مش ورد

جلال.. بعدين المهم التوكيل عام

من ياسر ليكى

حمزه.. يلا يا ولاد بسرعه

جلال خرج يتسحب

حمزه قفل عليه اوضته

روح طلعت بتتسحب لحد اوضتها

ولما فتحت الباب

قالت فى سرها

انا لازم ارجع الحق لأصحابه

ياسر.. حبيبتى ورد كنتى فين

روح قربت منه وقالت

حبيبى كنت فى الحمام

بس انت وحشتنى

ياسر.. كل سنه وانتى طيبه يا حبيبتي

روح..وانت طيب بس ليه

ياسر.. انتى ناسيه ان بكره عيد ميلادك

اقولك على سر

روح قربت منه وقالت :

قول

ياسر.. بكره هنعمل حفله كبيرة ليكى

وسيم قالى كده

روح قالت فى سرها

هنا لازم اضرب على الحديد وقالت

وقربت من ياسر وحضنته

.. وانت هديتك ليه ايه

ياسر.. اللى تطلبيه ان شالله عمرى كله

روح.. انا عاوزه

ياسر.. انا محضرلك اللى هيسعدك

وتبقى ست البيت زى ما طلبتى منى

روح.. اه يا حبيبى بجد

وقالت فى سرها يا ترى ايه؟

ياسر.. بكره الصبح هتعرفى

بس انتى ارضى عن جلال المحامى

روح.. بس كده انا هكلمه دلوقتى واعتذرله

على اللى حصل منى

كلمه وهاته

وفعلا ياسر كلمه

وروح خدت الفون وابتدت تمثل انها ورد

وبالاتفاق مع جلال

واعتذرت على اللى حصل منها

وياسر خد الفون وطلب من جلال

اللى مكانش متوقعه

انه يعمل توكيل عام ل ورد

فى التصرف فى كل شئ

ولما قفل معااه

روح كانت طايرة من الفرحه

وحضنت ياسر

الباب بيخبط وكانت الشغاله

روح قامت فتحت وكان معاها قهوه

الشغاله.. خودى بسرعه وانجزى

وسيم بيقولك هو عاوز التوكيل فى اققرب

وقت

روح.. حاضر كلها اسبوع بس

بس لازم يفهم ان الورق كلة خلص

الا التوكيل

الشغاله.. سلام دلوقتى

القهوه دى فيها منوم بس خليه يطفحها

علشان وسيم عايزك فى المرسم

روح.. ماشى ماشى

وقفلت الباب ودخلت وقالت فى بالها

كويس خليه ينام علشان اقدر انام

وشرب القهوه

ونام

ونامت روح على الكرسى

وسيم قاعد فى المرسم على الأرض وبيبكى

روح منزلتش

قام وطلع اوضته وكان مضايق منها

وفى صباح اليوم التالى

الساعه العاشره صباحا

ياسر مع جلال وعمل توكيل عااام ل ورد

وسيم بيحاول يكلم روح

إنما هى مطنشاه

وقاعدة فى اوضتها

ولما ياسر وصل

عرفت منه أن خلاص عمل لها التوكيل

فرحت وحاولت تمشى من الڤيلا

ولكن نزلت لحمزة

تبلغه ان الحق رجع ب التوكيل

ولازم تمشى من الڤيلا

وكله فى ايد جلال

بس طلب منها تأجل العيد ميلاد اسبوعين

وتقعد فى الڤيلا وده طلب جلال

ووافقت وقعدت

وفى نفس الوقت جلال راح لابوه المستشفى

وشافه واخد منه عينه تحليل dna

علشان يثبت قدام الكل انه ابنه

بس محسن كان مش عارفه

وكانت حالته سيئه ومريض

وجلال سابه ومشى

ورغم اللى عمله فى امه وفيه

بس صعب عليه

ورجع بيته تعبان نفسيا

وافتكر ورد

وروح فى نفس الوقت

وقال اكيد وسيم عارف ان دى مش ورد

وحب يلعب بيها

واكيد ورد جرالها حاجه

انا عارف

بس اخلص من الإجراءات اللى بعملها

وكله حاجه هتظهر

كلها كام يوم

وبعد اسبوع..

فى الڤيلا..

الوضع زى ما هو

ياسر وضعه بيسيئ من الشرب

وبعد روح عنه

والام مع وسيم فى دوامته

ووسيم مستنى روح

تجبله توكيل عام

علشان يهربوا الاتنين

وياخدوا كل حاجة

وطبعا هو عارف انها مش ورد

وبيلعب عليها

روح قاعده فى الجنينه

حمزة شاور لها ودخل المرسم

روح دخلت وراه

وقالها

.. جلال بيقولك قولى ل ياسر

يعملك عيد الميلاد

يوووم الخميس

روووح.. اخيرا حاضر

وفعلا روح طلبت من ياسر

يعمل لها اكبر عيد ميلاد

فى الوقت اللى طلبه جلال

بعد ما أجلته معااه

ياسر نزل جرى وطلب من وسيم يجهز

العيد ميلاد

وطلع اوضته

روح نازله

وسيم.. تعالى هنا عاوزك

روح.. ايدى فى ايه

وسيم.. مالك

متغيره ليه

وبعدين المغفل ده معملش التوكيل ليه

المفروض كان عمله

دى المخدرات لحست عقله

يا ست انجزى

روح.. ما دى بقى المفاجأه اللى كنت محضرهالك

وسيم.. مفاجأه ايه
روح.. ما يوم الخميس

التوكيل هيكون هديه عيد ميلادى

وسيم.. بجد بجد ياااه اخيرا يا حبيبتى 😍

روح.. شوفت بقى يا عمرى

انا بحبك قد ايه

وسيم قرب منها ولسه هيبوسها

روح.. ايه ده حد يشوفنا

وسيم مبتسم وفرحان

ومش قادر ياخد نفسه من الفرحه

روح.. انا خارجه الجنينه 💋💋💋

وسيم.. بحبك 💋💋

وبعد ايام وكان يوووم الخميس

وابتدت الڤيلا تجهز لعيد ميلاد ورد

وكانت الساعه 7 مساءا

بحضور جلال المحامى

وكل أعضاء، الشركه

والمدعوين من أصحاب سناء

وسيم ظهر وكان وسيم فعلا فى هيئته وملابسه

رووح نزلت زى الملكه

بملابس انيقه وكلها انوثه

وكانت جميله جمال مش، عادى

وسيم قال فى سره انا شايفك ورد وبس😭

سناء،.. امتى تحلى عننا

ياسر.. قلبى نازل

جلال واقف عينه منها

حمزه.. ما شاء،الله 😍

وابتدت نغمات الدى چى تشتغل على موسيقى

انزل يا جميل فى الساحه

روح نزلت كالملكه

وسيم قرب منها ونسى ومد ايده

ياسر مد ايده يرقص معاها

جلال مد ايده وشغل ريموت الشاشه

وهنا شاشه العرض اشتغلت بنفس الفيلم

وصوت الموسيقى وقف

روح بصت ل وسيم وقالت

شوف كده الفيلم ده

الفيلم اشتغل والمره دى كان فيه

صوت بيتكلم وكان صوت جلال

الكل بص على الشاشه متنح

ايه ده وفى ايه

سناء بصت ومتنحه

ياسر.. ايه ده فى ايه

سناء ابتدت تتوتر

جلال قرب منها

وأول لما ظهرت غرفه النوم

والست بتخنق الست التانية

روح.. قتلوها

والراجل شال الست ودفنها

روح.. خدوا الولد يا عينى

يا حرام

جلال قرب من سناء وقال

ايه يا مدام سناء الفيلم ده مفكرش حضرتك بحاجه

سناء.. انت مين وعاوز ايه

جلال.. انا عمر

وسيم.. فى ايه

حمزة.. عمر يا سناء فكراه

اللى قتلتى امه وضيعتى ابوه ورميتيه

فى مستشفى المجانين

وكنتى كمان عاوزاه يضيع

وتقتليه زى امه

سناء.. انت بتخرف يا راجل انت

عمر مين؟

محسن ظهر وحالته سيئة

جلال.. ده ابويا

والحق ظهر وانا عمر محسن القلعاوى

وامى سلوى أطهر ست ماتت مظلومه

مهربتش زى ما قالوا

سناء.. يلا اطلعوا بره

ده بيتى انا

جلال.. ههههههه ههههههههه

ما الاستاذ ياسر عمل التوكيل ل ورد

وورد بقى كتبت كل حاجة بأسمها

ورجعتلى حقى

وطلع كل الورق اللى يثبت انه عمر

روح قربت منه وحطت ايدها على كتفه

وقالت : حصل يا سناء، هانم

وسيم قرب منها وقال

انتى عملتى ايه يا مجنونه

وطلع مسدس، من جيبه

ولسه هيضربها

جلال دافع عنها وكان راجل بجد

وخد المسدس من ايده وخنقه

وقاله.. فين ورد

وسيم.. دى ورد

جلال.. انت عارف انها مش ورد

بقولك فين ورد

روح.. الشغاله

ومسكت الشغاله وقالت

هى دى اللى عارفه

فين ورد يا بت

الشغاله.. معرفش

روح.. بقولك قولى فين ورد

الشغاله.. وسيم ضربها على دماغها

وماتت فى ايده

ودفنها فى الصحراء

هو قالى كده

انا مليش دعوه

روح.. يا ولاد الكلب

سناء ابتدت تنهار

لما قرب منها محسن ومحدش واخد باله وخنقها ووقعت ماتت

ياسر.. ماما ماما

سناء ماتت فى الحااال

وسيم انهار وقال :انا قتلت ورد حبيبتى

كله بسبب عمايلها

كانت بتغيظنى بجلال

وفى الاخر قالت انا هعيش مع ياسر

بعد ما ضحكت عليه وخلتنى طلقتها

علشان تتجوز المتخلف ده وتاخد فلوسه

بعد ما عرفت ان امه كتبت بأسمه كل حاجه

جلال.. هى تعرفه منين

وسيم.. كانت بتشتغل فى الشركه

سكرتيره

وهو كان عينه منها

وفى يوم كان مبسوط وكان لسه بعقله

وقالها ان سناء كتبت كل ما تملك بأسمه

لقيتها راجعه البيت وكانت زى المجنونه

وفرحانه فى نفس الوقت وطلبت الطلاق

واتفقت انا وهى

واتجوزت انا سناء وهى اتجوزت ياسر
لحد ما حصل اللى حصل

وموتها بإيدى دى 😭

كانت تستاهل الموت

وفى يوم شوفت بنت واقعه على المحطه

مغمى عليها والناس بتقول فين شنطتها

عاوزين يعرفوا هى مين

كنت واقف بركن

ولما شوفتها لقيتها ورد

فى الاول اتلغبطت انا عارف انى قتلتها

بإيدى بس خدتها وقولتلهم انى اعرفها

وشيلتها ورجعتها الڤيلا

وساعتها كل اللى فكرت فيه انها تكمل اللعبه

وكنت بمثل عليها طول الوقت

وسبتها ومشيت بعد ما فهمت ياسر انها

رجعت من السفر

أصلها كانت متخانفه

معايا وقالت إنها مسافره

كانت زهقت منى

سى جلال كان مالى عينها

واتجننت لما منع نفسه منها

انا مستحملتش وقتلتها

وياسر كان شارب

ومش عارف حاجه خالص

وفرح لما شافها رجعت

ياسر.. يعنى دى مش ورد 😭

روح.. انت ده انت مش سهل يا قتال القتله

وقربت من وسيم وقالت فين شنطتى

وسيم.. شنطتك انا رميتها

روح.. يخربيتك

وسيم.. ابعدى عنى كتك القرف

روح.. يلا يا قتال القتله

وبعدين فين الخاتم بتاعى

حرام عليك ده ذكرى من امى

وسيم.. قولتلك انا رميت كله كله

روح.. منك لله 😭

=وهنا البوليس دخل عليهم ببلاغ من جلال

وقبض على كل الموجودين

وسيم بعد اعترافه انه قتل ورد اعترف بقتل نبيل

صديق جلال

اتقبض عليه وخد جزاءه وأوراقه اتحولت لمفتى
الديار

روح اعترفت ان ياسر قتل ابن عمه

حسام واتقبض عليه بعد ما اعترف بجريمته

سناء ماتت بخنق من محسن

ام محسن رجع المستشفى الأمراض العقليه

وحالته ساءت اكتر لحد ما ماااات

والشغالة خدت نفس جزاء وسيم

واتقبض عليها بعد ما اعترفت ان الطفله فريده

بنت اختها مش بنت ورد وكله كان تمثيل

** اما جلال حقه رجع ورجع ڤيلته وعاش فيها

واسمه رجعله وأصبح عمر محسن القلعاوى

حمزة .. البنت روح وحشتنى

جلال.. تخيل وانا كمان

بس انا كلمتها النهارده علشان تيجى

تتغدى معانا يا عم حمزة

حمزه قال بابتسامه عريضه

معانا ولا معاك

بصراحه البنت حلوه وأخلاق

وهى كانت طوق نجاه ليه وليك يا ابنى

جلال.. انا خايف بس

أصلها شكل ورد اوى

ورد دى كانت حاجه حلوه

اغراء وانوثه وكل حاجة

حمزه.. يلى تغور اهى ماتت وريحتنا

إنما روح

حاجة تانيه خالص

جلال.. عارف رغم كل اللى حصل بس كان

نفسى اعرف صوره مين اللى فى المرسم

بعد ما تم تجديده اصل انا رميتها

حمزه.. الصوره دى سناء بعد ما جننت ابوك

وسرقته أطلقت منه

وحطت الصورة دى وكانت كل لما تشوفها

تعيط

روح داخله الڤيلا

يلى هنا عمى حمزه

جلال.. روح 😍

حمزه.. تعالى يا بنتى

روح.. انتوا هنا بتعملوا ايه

جلال.. كنا بنتكلم على الصوره اللى فى المرسم

روح.. واللى يقولك موضوع الصوره تديله كام

جلال.. عمرى كله ❤️

روح.. انا سألت ياسر

وطبعا قالى وهو مرعوب

انها كانت صوره خالته وطبعا سناء كانت واكله

حقها وماتت من القهره

كانت بتيجى فى الأحلام ل سناء تطلب حقها

راحت لشيخ وعمل عمل على الصوره

وقالها تحطها فى المكان اللى عايشة فيه

ومش هتحلم بيها تانى

وفعلا عملت كده

جلال.. وحشتينى وحشتينا

روح.. وانتم كمان عارف يا جلال

قصدى يا عمر

انا مبسوطه ان حقك رجع اول مره اعمل حاجة

مفيده فى حياتى

عمر.. احكيلى انتى مين بالظبط

عندك اخوات ولا لأ

روح.. انا يتيمه مليش حد

اتربيت مع ماما لحد ما ماتت اشتغلت علشان

اصرف على نفسى

شغاله فى بيت

كنت ساعات بحلم ان ليه اخت

أسمها منار

وكنت بتكلم معاها كمان

تخيل لما وسيم الله يلعنه قالى

انتى ورد

قولتلوا انا روح 23 ساكنه فى السيده

وكمان ليه اخت اسمها منار مستنيانى

انا مكنتش بكذب

بس الوحده اللى عملت فيه كده

عمرى ما عرفت يعنى ايه راجل

وحضن راجل

ده لما وسيم حضنى حسيت احساس

غريب

عمر.. ايه ده هو حضنك

روح.. يعنى بس انا بعدت

عمر.. انتى جميله

روح.. مش هتقولى عرفت ازاى انى مش ورد

عمر.. من ضهرك

أصلها كان فيها شامه فى ضهرها

وعلى فكره ورد كانت غيرك فى حاجات

وكويس ان ياسر وسناء مخدوش بالهم

روح.. زى ايه

عمر.. عينها كانت أخضر عسلى

وانتى لون عينك عاديه

روح.. اكيد افتكروا ان لابسه عدسات 😂

عمر.. اكيد

ما هى كانت مجنونه

روح.. شكلك بتحبها

عمر قرب منها وقال

ده مش حب

اللى بنا كان فى السرير وبس

إنما الحب ده هى متعرفوش

روح قالت فى سرها : اه بحبك اوى

ياريت تحس بيا

عمر.. ايه ده

روح.. ايه ده

ده البنت يا جلال قصدى يا عمر

الحقها قبل ما تختفى

اكيد فى مصيبه جديده

حمزه… ههههه دى تبعى

عارف يا عمر بيه دى مين

عمر.. مين

حمزة.. جدتها كانت صاحبت مامتك الروح بالروح

وكمان أصحاب ارض الڤيلا المهجوره

اصلهم ماشيوا من زمان ولما رجعوا

انا شوفتها وقولتلها الحكاية كلها

ولما عرفت الحكايه

عرضت عليه انها تساعدنا

وفى يوم بعتت بنتها الكبيره

وبنتها اللى من سنك

وكمان زوج بنتها

ومثلوا الفيديو ودى كانت فكرتهم

علشان نساعد روح فى إظهار الحقيقه

كامله

وطبعا كانت سناء فى الشركه وياسر نايم كالعاده

وروح كانت مع وسيم

عمر.. انت باشا وحاجه عظمه يا عم حمزه والله تنفع

فى المخابرات

حمزة.. والله يا ابنى زوج بنتها

اللى قال الفكرة ورتب لكل شئ

روح.. كده يا قمر

كنت كل لما أقرب منها تستخبى

البنت.. كنت بدخل غرفه جدو حمزه

عمر.. ان شاء الله لازم اشكرهم

وكمان نعزمهم على الغدا

وقرب من البنت وحضنها وطلب منها

يشوف مامتها وجدتها

البنت.. بابا بره

ودخل ابو البنت وسلم على عمر

وكان فرحان من رجوع الحق ل عمر

وبعد ما مشى عمر دخل الڤيلا

حمزة.. تتجوزى عمر يا روح

روح قالت بفرحه ولهفة : هو قالك

يا عم حمزه

عمر.. انا اللى بقولك اهو

تتجوزينى يا روح

روح.. انت بتحبنى

ولا بتحب ورد

عمر مسك ايدها وقال

ورد راحت

وعمرى ما حبيتها وانا قولتلك

هى كانت بالنسبه ليه ايه

إنما انتى حاجه تانيه

انا نفسى اتجوز وأخلف

واعمل عيله يا روح

روح.. وانا كمان

وبعد مرور شهر..

عمر اتجوز من روح

وعمل لها أجمل فرح

وكانت زى الأميره وبعد 9 شهور

خلفت تؤام بنت وولد سلوى على اسم مامته

وجلال على اسمه علشان اسمه اللى عاش

بيه يفضل موجود

وبعد مرور 5 سنوات سعاده وحب

بين روح وعمر

روح قاعده مع ولادها فى غرفتهم

وكانت بتنيمهم وقالت

يلا نحكى حكايه

سلوى.. قولى يا مامى

روح.. احكلكم ايه

سلوى.. حكايه سندريلا

روح.. فى حكاية تانيه

بس حلوه اوى

جلال الصغير قال..

أسمها ايه

وابتدت روح تحكى وقالت :

كان فى بنت جميله اسمها ورد

كانت حكايتها حكاية

سلوى.. مين ورد

دخل عليهم عمر وقااال :

تاااانى يا روووح ورد تااانى

روح.. خلاص خلاص

يا قلب روح

عمر.. بحبك ❤️

روح.. بموت فيك 💋

وتمت قصتنا😍

يتبع.. (رواية حكاية ورد) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق