رواية الفريسة والصياد – الفصل الثامن والأربعون
48
الفريسة والصياد
الحلقة الثامنة و الأربعون :
في نقطة التفتيش بطريق القاهرة الغردقة ،،،،،
وصل الاتوبيس بعد ساعة من انطلاقه إلى نقطة التفتيش و…
-يوسف: أنا طالع اشوف الاتوبيس ده ، وانت شوف العربية اللي وراه يا جاسر بيه
-جاسر: عنك يا يوسف بيه ، أنا هطلع افتشه وخليك انت مرتاح
-يوسف: اوك
-جاسر بصوت مرتفع: اجهز يا عسكري منك ليه ، فتش الأتوبيس ده حتة حتة ، مش ناقصين يكون في حد ارهابي متنيل مستخبي فيه
-العسكري: حاضر يا باشا
تعرفت يارا على صوت الظابط الذي ينادي على العساكر في الأسفل ، وايقنت أنه هو حينما رأته
-يارا برعب : لأ مش ممكن ده… ده جاســـــــــر ..!! أعمل أنا ايه الوقتي ؟؟ ده ..ده لو شافني هنا مش..مش بعيد آآآ..يرجعني تاني ليهم .. لألألأ .. مش لازم يشوفني ، طب أتصرف ازاي ؟؟ أحسن حاجة أغطي وشي كده واعمل نفسي نايمة كده ، وربنا يستر بقى !!
……………………
في فيلا رأفت الصياد ،،،
عاد عمر من الخارج وعلى وجهه الحزن و..
-عمر: بجد البيت هيبقى قبر من غيرك يا يارا ، كان غصب عني اني أسيبك تمشي بس هاعمل ايه ، مش هستحمل تتعذبي هنا ، ومحدش هيدافع عنك غيري
كانت شاهي تقف في الشرفة تتحدث هاتفياً مع رزان حينما لمحت عمر يدلف لداخل الفيلا و…
-شاهي هاتفياً: طبعاً ، أنا كنت ناويالها ع أكتر من كده ، بس لأجل بختها نفدت مني
-رزان: الصراحة الكل في النادي وع الواتس بيحكوا عن اللي حصل ، بس مقولتليش أدهم جابلك ايه ؟؟
-شاهي بتردد: آآآ.. جابلي حاجة ماتتوصفش
-رزان: ايه هي يعني ؟
-شاهي وقد لمحت عمر : هه.. هي عبارة عن آآآ… الله ! مش ده عمر ؟؟؟ أيوه هو
-رزان: عمر مين ؟؟؟
-شاهي: بقولك ايه يا رووزا ، أنا هقفل دلوقتي واكلمك بعدين
-رزان: ليه في ايه ؟؟
-شاهي: بعدين ، بعدين
رأت ناهد ابنتها وهي تدلف من الشرفة وترتدي ملابسها وتتجه لخارج الغرفة فاستوقفتها و
-ناهد: في ايه يا شاهي ؟؟ رايحة فين ؟؟
-شاهي: رايحة أشوف عمر
-ناهد باستغراب: عمر مين ؟؟؟
-شاهي: عمر أخو ادهم
-ناهد: وتشوفيه الوقتي ليه ؟؟؟
-شاهي: أصلي لمحته راجع من برا ، فعاوزة أعرف كان فين
-ناهد: ملكيش دعوة يا شاهي ، سيبيه في حاله
-شاهي: لأ طبعاً مش هاسيبه ، اصل خروجه ورجوعه الوقتي من بره مش مريحني ، حاسة ان وراه حاجة
-ناهد: شاهي ، كفاية أوي اللي حصل النهاردة ، ده خالتك كان ممكن تطلق في اللي حصل ، واحنا كان ممكن نطرد من الفيلا بعد اللي عملتيه لكن جوز خالتك طلع راجل ابن اصول ومحترم ومكلمناش بكلمة واحدة
-شاهي: يوووه ، مامي ! أنا عارفة أنا بعمل ايه
-ناهد: انتي مش عارفة حاجة خالص !!!
-شاهي: بعدين نتكلم
أسرعت شاهي في خطواتها لتلحق بعمر ثم استوقفته و…
-شاهي: كنت فين يا عمر
-عمر: وانتي مالك !!!
-شاهي: لأ مالي ونص
-عمر: بقولك ايه ابعدي ع السعادي عشان أنا مش فايقلك خالص
-شاهي: مش هابعد عنك غير لما أعرف انت كنت فين ؟؟؟
-عمر: استغفر الله العظيم يا رب ، يا بنتي حد مسلطك عليا ، خليني أطلع أوضتي أرتاح
-شاهي بصوت مرتفع: ترتاح من ايه يا عمر ، انت ليه مش عاوزني أعرف انت كنت فين ، ولا خايف حد يعرف في الفيلا انك خرجت من غير ما يعرفوا
-عمر: والنبي علي صوتك أكتر لأحسن اللي فوق لسه ماسمعوش
………………
في غرفة المعيشة ،،،،
-سمعت فريدة وأدهم صوت شجار بين عمر وشاهي بالخارج و…
-فريدة: ايه صوت الزعيق اللي بره ده
-أدهم: ده عمر بين مع شاهي
-فريدة: طب تعالى نشوف في ايه بيحصل بره
-أدهم: اوك
………………
في غرفة المكتب ،،،،
استمع رأفت مع خالد لصوت شاهي العالي واشتباكها مع عمر ، فخرجا من الغرفة ليعرفا السبب و…
-خالد: مكنش يصح يا بابا انك تمد ايدك ع مامام مهما كان
-رأفت: امك خرجت الواحد عن شعوره
-خالد: كنت اصبر عليها شوية
-رأفت: اصبر عليها لحد ما تخلي البنت تنتحر ولا تعمل حاجة في نفسها ، امك هتفضل طول عمرها كده ومش هتتغير
-خالد: ايه الصوت اللي بره ده
-رأفت: تعالى نشوف في ايه
-خالد: ده عمر مع شاهي
-رأفت: آهي دي النسخة المصغرة من امك !!!!
………….
-عمر: هو انتي مفكرة اني هخاف منك ؟؟؟ ده انتي واحدة أصلاً لو الواحد يطول كان خنقها بايده من زمان بسبب عمايلها السودة
-شاهي: عمايلي السودة ، ولا عمايل البت البيئة اللي مأثرة عليك دي
-رأفت بحدة: في ايه تاني اللي بيحصل هنا ؟؟؟
-شاهي: تعالي يا انكل رأفت شوف عمر بيعمل ايه ؟؟؟
-رأفت: عملت ايه يا عمر
-أدهم: في ايه ؟؟
-خالد: هببت ايه انت التاني ؟؟؟؟
-عمر: أنا معملتش حاجة
-شاهي: اومال كنت جاي تتسحب من بره ليه السعادي ؟؟؟
-عمر: وانتي مالك ؟؟؟
-فريدة: نعم ؟؟ بتتسحب ؟؟؟
-رأفت: كنت فين يا عمر ؟؟؟
-أدهم: رد ياله ع أبوك ؟؟
-عمر: كنت مع يارا !
-الجميع : ايييييييييييييييه ؟؟؟
………………………..
في نقطة التفتيش بالطريق ،،،،
-جاسر بصوت مرتفع : نزل الناس كلها اللي في الباص ده وفتشوه كويس ، وخد بطايق الكل واكشف عليها
-العسكري: تمام يا فندم
-جاسر: شوفلي العربية الملاكي اللي هناك دي يا أمين
-أمين الشرطة : حاضر يا فندم
بالفعل أنزل العساكر كل من كان يوجد بالاتوبيس وحاولت يارا قد المستطاع أن تتوارى عن الأنظار ، كانت تتابع جاسر بعينيها ، وكلما كانت تشعر أنه يمكن أن يراها تختفي من أمامه فوراً و…
-يارا في نفسها: استر يا رب ومايشوفنيش ، الحمدلله انه ملبوخ ومش مركز معانا وإلا كان زمانه شافني ، الحمدلهر يارب
……………..
عودة إلى فيلا رأفت الصياد مرة أخرى ،،،،
-رأفت مستفهماً : يعني ايه كنت مع يارا وانت لسه راجع من بره
-أدهم: انت أهبل ياض
-خالد: وبعدين فين يارا ؟؟؟
-شاهي: ده كداب يا أنكل
-ناهد: كفاية بقى يا شاهي اللي بتعمليه ده !!!
-شاهي: لأ يا مامي لازم الكل يعرف ان البت دي خلت عمر الكيوت المحترم يتعلم الكدب
-عمر: أنا مش كداب ، وبطلي بقى تتكلمي كده عن الناس وتتهميهم بالباطل
-فريدة: ولد اتكلم عدل مع اللي اكبر منك !!
-عمر: هي عشانها أكبر مني يبقى من حقها انها تتهمني بالكدب وانتو ع طول تصدقوها من غير ما تسمعوني ، انتو بالظبط بتعملوا معايا زي ما بتعملوا مع يارا ، اقسم بالله البت ليها حق تطفش من هنا
-رأفت: بتقول ايه؟؟
-خالد: تطفش
-عمر: والله ده ربنا بيحبها عشان نجدها مننا
-رأفت: فين يارا ؟؟ اتكلم يا عمر ؟؟ هي فيييييين؟؟؟
-خالد: أنا هطلع أشوفها في أوضتها
-عمر: ماتتعبش نفسك ! مش هتلاقيها !!
-رأفت: عمر ، انطق ! فين يارا ؟؟؟؟
-عمر: مش قايل ، بس اللي عاوزكوا تعرفوه اني هربتها من هنا
-أدهم: هربتها ؟؟؟؟
-فريدة في نفسها: خير ما عملت !
-رأفت: يعني ايه هربتها ؟؟؟ اتكلم !!!
-عمر: كل يوم وجودها معانا كان بيدمرها نفسياً ، ,انا مش هفضل أقف اتفرج عليها وهي بتتهان من كل واحد فينا شوية
-خالد: انت اتجننت ازاي تعمل كده
-رأفت: انت عارف انت عملت ايه ؟؟؟ ازاي تسمح لبنت عمك بده ، لأ وكمان تساعدها تمشي في نص الليل من هنا
-عمر: تمشي من هنا على رجليها بدل ما تموت كل ثانية وسطنا ومحدش معبرها غير بس بالذل والاهانة حتى انت يا بابا ، وافق تتفرج عليها هي بتتهزأ من اللي يسوى ومن اللي مايسواش كأن البيت مافيش فيه راجل يحميها ويدافع عنها.!!!
لم يتحمل رأفت كلام عمر اللاذع فصفعه بشدة على وجهه و..
-رأفت وقد صفعه: اخرس !!!
-فريدة: رأفت !!!
-خالد: بابا !!!
-عمر بعصبية : والله لو ضربتني بدل القلم عشرة أنا مش هاسكت ابدااااا وهاقول الحقيقة والكلام اللي بيوجعكم زي ما كانت يارا بتتوجع بكلامكم وتسكت !
-خالد: عمر اهدى
-رأفت: الظاهر ان أنا معرفتش أربيك
-عمر: هو انت من أمتى كنت موجود عشان تربيني ولا تربي أي حد ، انا مافيش حد في البيت ده اهتم بيا إلا يارا، أيوه يارا وبسسس هي الوحيدة اللي حست بيا وانا حسيت بيها ، ولعلمكم أنا مبسوط انها لجأتلي عشان أهربها ، ولو موتوني مش هانطق واقول هي فين
-خالد: عمر ، لازم تعرف اننا كلنا بنحبك وبنحب يارا وعاوزين مصلحتها
-فريدة: هي مش غارت في داهية ، سيبونا بقى منها
-رأفت: يارا لازم ترجع البيت ده فورا ، بالذوق بالعافية هترجع هنا!!!!! انتو فاهمين ، وهتتكلم يعني هتتكلم يا عمر ، حتى لو اضطريت اني أموتك عشان تنطق
-أدهم: بابا ، اهدى !!!
-ناهد: مبسوطة دلوقتي أما ولعتيها بزيادة
-شاهي: أنا ..أنا
-رأفت لشاهي: انتي آوس البلاوي كلها يا شاهي
-شاهي: يا أنكل ..آآآ
-فريدة: رأفت مايصحش يا رأ…
-رأفت مقاطعاً: ده بدل ما تكوني اخت ليها ، عمالة تنفذي اللي فريدة تقولك عليه بالنص ،لأ وكمان طفشتيهالي من هنا !!!
-ناهد: احنا أسفين يا رأفت ع اللي حصل ، وهنلم حاجتنا ونمشي الوقتي
-فريدة: ايه الكلام اللي بتقوليه ده يا ناهد ، تمشوا ايه السعادي
-ناهد: معدتش ينفع نقعد أكتر من كده هنا
-شاهي: يالا يا مامي
-خالد: لأ محدش هيمشي
-رأفت: يا ناهد هانم وجودك هنا على عيني وراسي ، لكن عمايل بنتك خلتني مش طايق أبص في وشها بصراحة
-ناهد: انت عندك حق وأنا هاخد بنتي وأمشي
-أدهم: بابا !! قول حاجة
-رأفت: الصباح رباح يا ناهد هانم
-شاهي: يالا يا مامي .. احنا بنطرد عشان بندافع عن الأصول والتربية
-عمر: في داهية
-فريدة: بتطردوا ايه ، رأفت لو ناهد وبنتها خرجوا من الفيلا الوقتي أنا هخرج معاهم ومش راجعة تاني
-أدهم: بابا ، لازم تمنعم يمشوا
-رأفت مستسلماً: محدش هيمشي من هنا الوقتي
-ناهد: بعد اللي اتقال ده آآآآآ….
-رأفت مقاطعاً: اتفضلي يا ناهد هانم ارتاحي انتي وبنتك فوق ، يالا يا فريدة خديهم معاكي
-فريدة: تعالي يا ناهد ، يالا يا شاهي
-رأفت مشيراً لعمر: هاتولي الزفت ده ع أوضة المكتب
-عمر: والله لو عدمتوني العافية ما هنطق واقول فين يارا !!!
-أدهم: انجر قدامي
-خالد: تعالى !!!
……………………………
في نقطة التفتيش بالطريق ،،،،
انتهى العساكر من تفتيش الأتوبيس ، ومن التحقق من جميع بطاقات الهوية الشخصية ، وبدأوا في تسليمها للركاب ، كانت يارا تتنفس الصعداء لأن جاسر ظل بعيداً عنها ولم يلمحها و…
-يارا: الحمدلله ربنا لبخه بعيد عني ، هانت فاضلي بس أخد بطاقتي ,اكت من هنا .. الحمدلله
بدأ أمين الشرطة في المناداة على الأشخاصبصوت مرتفع لتسليمهم بطاقات الهوية والصعود إلى الأتوبيس و…
-امين الشرطة : داليا رؤوف منسي
-أحد الفتيات: أيوه
-أمين الشرطة : أحمد عبدالله السمان
-أحد الأشخاص : أنا اهوو
-أمين الشرطة : يارا رفعت الصياد
كان دوي الاسم كالصاعقة التي نزلت على كلاً من يارا وجاسر الذي صُدم حينما سمع الاسم بكل وضوح ، فترك ما بيده وتوجه إلى الاتوبيس على الفور ليتأكد مما سمع و…
-جاسر: لأ مش ممكن !!!
-يارا: يادي النصيبة ، يارب ميكونش سمع ، يارب ميكونش خد باله ، كان لام يني تعلي صوتك وانت بتقول الاسم
-أمين الشرطة مكرراً: يارا رفعت الصياد !!
-يارا بقلق: آآآ… ايوه
-أمين الشرطة : اتفضلي .. يالا يا اسطى ، اتوكل على الله
-السائق: حاضر يا بيه
-جاسر بصوت مرتفع من بعيد : يــــــــارااا
-يارا: ماتبوصيش يا يارا ، طنشيه يا يارا ، كأنك مش سمعاه
صعدت يارا إلى الاتوبيس بسرعة ، فأسرع جاسر ورائها وطلب من السائق ألا يتحرك بالأتوبيس ، ثم صعد على متن الاتوبيس وظل يتفقد الركاب و…
-جاسر: الباص ده مايمشيش
-السائق: ليه بس يا باشا ؟؟؟
-جاسر بحدة: افتح الباب بسرعة
-السائق: حاضر يا باشا
-جاسر في نفسه : أنا سمعت الاسم صح ، مش معقول تهيؤات ، لازم اتأكد بنفسي انها هي ..!!
ظل جاسر ينظر بتمعن إلى وجوه الركاب ، بينما جلست يارا في رعب خائفة من أن يراها جاسر و…
-يوسف بصوت مرتفع: جاسر بيه ، في حاجة ؟؟
-جاسر : متأكد بس من حاجة يا يوسف باشا
-يوسف: اوك
-يارا: استر يا رب
لم تكمل يارا كلامها حتى وجدت جاسر أمامها ينظر إليها بغضب و…
-جاسر: يارا
-يارا: آآآآآ…
-جاسر: بتعملي ايه هنا ؟؟؟
-يارا: آآآ..
-جاسر: انتي ازاي تسيبي الفيلا وتيجي لوحدك هنا
-يارا: أنا.. أنا
-جاسر: تعالي معايا
-يارا: هه ، لأ …
-جاسر: ايه ؟؟
-يارا: مــ..مش هينفع ، أنا لازم ارجع الغردقة فوراً
-جاسر: نعم ؟؟؟ ترجعي الغردقة ؟؟؟ طب عمي رأفت عارف بده
-يارا: هه ؟؟؟
…….
-السائق من بعيد: ها يا باشا في حاجة ؟؟؟
-جاسر: خليك في حالك
-السائق: حاضر يا باشا ، أنا بس بسأل ان كان في مشكلة كده ولا كده
-جاسر بحدة: تحب تشرف معانا الليلة
-السائق: خد راحتك يا باشا
…….
-جاسر: تعالي يا يارا ، مش هينفع نكمل كلامنا هنا
-يارا: لأ وأنا مش هينفع أنزل من الباص
-جاسر: تعالي معايا بالذوق أحسنلك
-يارا: آآآآ…
جذب جاسر يارا من يدها بقوة وسحبها خلفه لينزلا سوياً من على الأتوبيس …
-جاسر وهو يجذبها من يدها: يالا بينا
-يارا : استنى بس .. استنى !
-جاسر: لأ ، هنتكلم تحت
-يارا: كده الباص هيمشي وآآآ…
-جاسر مقاطعاً: مايمشي ، يالا !!!
ثم طرق بيده على باب الأتوبيس و…
-جاسر بحدة: يالا يا اسطى من هنا
-السائق: حـ..حاضر يا باشا
-يارا: انت عملت ايه ؟
-جاسر: تعالي معايا هنتكلم جوا في المكتب
لمح يوسف من بعيد ما يحدث بين جاسر واحد الفتيات فتدخل على الفور و…
-يوسف في نفسه: ايه اللي بيحل هناك ده ، ومين البت دي ؟؟
-جاسر: امشي يا يارا معايا
-يارا: استنى بس
-يوسف مقاطعاً: خير يا جاسر بيه ، مين دي ؟؟؟؟
-جاسر: آآآ.. دي بنت عمي رأفت الصياد
-يوسف: أها ، في حاجة ؟؟
-جاسر: لأ ، بس كانت مسافرة لوحدها وانا آآآ.. كنت مستغرب من ده وآآآ…
-يوسف متفهماً : مممم… مافيش مشكلة
-يارا: هه
-جاسر: انا بس بستأذنكيا يوسف بيه 5 دقايق أتكلم معها في الأوضة جوا وارجع تاني
-يوسف: اوك
-جاسر: عن اذنك بس يا يوسف بيه
-يوسف: اتفضل
-جاسر: شكراً
…………….
في داخل الغرفة الموجودة بنقطة التفتيش ،،،
خلع جاسر الحزام الخاص بالمسدس الذي يرتديه ووضعه على الطاولة، وطلب من يارا الجلوس ثم …
-جاسر: ممكن تفهميني ايه اللي بيحصل هنا ؟؟ وازاي تيجي لوحدك في السوبر جيت بالليل ؟؟؟
-يارا: ماحصلش حاجة ، واحدة وراجعة بيتها دي فيها ايه !!
-جاسر: نعم ؟؟ بيتها ؟؟؟ بعد نص الليل ؟؟ وازاي عمي رأفت يسمح بده ؟؟
-يارا: والله ده أمر يخصني لوحدي أنا وبس
-جاسر: لأ مايخصكيش ، انتي مش عايشة لوحدك عشان تتصرفي زي ما أنتي عاوزة وآآآ
-يارا مقاطعة: عاوزني أقعد عشان اختك تبهدل فيا أكتر
-جاسر باستغراب: اختي ؟؟
-يارا: ايوه الست شاهي هانم ، سليلة الحسب والنسب ، بنت الأصول اللي مالهاش زي
-جاسر: اتكلمي عدل يا يارا
-يارا: هو أنا قولت حاجة غلط ؟؟ ده انا بمجد في اختك وبعلي من شأنها
-جاسر: يارا !!
-يارا: خلاص خلاص .. أمثالي المفروض مايتكلموش عن أسيادهم ، فهمت
-جاسر: يارا ماتتكلميش كده !!
-يارا: مش هكلم خالص أصلاً
-جاسر وهو يزفر بضيق: طيب خلاص اهدي ، انا هكلم عمي رأفت وأفهم منه اللي حصل
-يارا بفزع: لأ
-جاسر وهو يخرج الهاتف المحمول من جيبه : لأ ليه بس ؟ ده هو عاوز يطمن عليكي .
-يارا: ماتكلمش حد ، أنا مش عاوزة حد يعرف أنا فين
-جاسر: لأ مش هينفع ، لازم اكلمه واعرفك انك معايا
-يارا: لألألألأ
-جاسر مكملاً: زمانته يا يارا قلقان عليكي ، ماينفعش أسيبه كده
-يارا وهي تحاول أخذ الهاتف من يده : بقولك متكلمش عمي
-جاسر وهو يدفعها بعيدً : لأ هطلبه !
لمحت يارا المسدس الخاص بجاسر على الطاولة فأسرعت ناحيته ، ثم جذبته من جرابه و…
-يارا وهي تهدد جاسر بالمسدس : بقولك سيب الموبايل ومتكلمش حد
-جاسر بقلق: يـ…يارا .. سيبي المسدس من ايدك
-يارا: مش قبل ما تسيب الموبايل
-جاسر: ماشي حاضر
-يارا وهي تمد يدها : هاته
-جاسر: حاضر ، بس ..بس هاتي المسدس
-يارا: لأ
-جاسر وهو يمد يده بالهاتف : طب .. خدي الموبايل أهوو
-يارا : هاته
-جاسر: اتفضلي
مد جاسر يده بالهاتف إلى يارا ، وما إن أمسكت بالهاتف حتى جذبها بشدة إليه وحاول تخليص يدها من المسدس الذي تحمله و…
-جاسر وهو يجذب المسدس من يدها: هاتي ده
-يارا وهي تقاوم: آآآه
-جاسر: كان ممكن تودينا في داهية بعملتك دي ، الحمدلله ربنا ستر
-يارا: آآآ….
وفجأة سُمع صوت طلقات نارية بالخارج وهتاف عالي و…
-يارا بفزع: في ايه
-جاسر: الظاهر ان في كارثة بره بتحصل
-يارا: اييييه ؟؟؟
-جاسر وقد أسرع للخارج : خليكي هنا يا يارا ، متخرجيش مهما حصل
-يارا: يااااالهوي
-يوسف من الخارج : كله يستعد، الأوامر جت بفتح النار ع الأوبترا البيضا اللي جاية علينا
-أمين الشرطة : حاضر يا باشا
-يوسف : أمنوا الكمين كويس
-أمين الشرطة : جاهزين يا باشا
-جاسر : ايه اللي حصل يا يوسف بيه ؟؟؟؟
-يوسف: عربية اوبترا فيا ملثمين ضربوا على الكمين اللي قبلنا نار ، واحنا مكلفين باصطيادهم
-جاسر: تمام يا باشا
-أحد العساكر : باشا ، العربية جاية من بعيد
-يوسف: افتح النار
…….
في داخل الغرفة بنقطة التفتيش ،،
-يارا في نفسها: بيتهيألي الجو بقى هادي الوقتي ، أما أخرج من هنا بدل ما يتحدف عليا قنبلة ولا صاروخ أر بي جي ومحدش يدرى بيا هنا !
……..
توجهت يارا خارج الغرفة وهي تبحث بعينيها عن جاسر ، ولكنها استغربت من اختباء الجميع وانبطاحهم في وضعية استعداد للقنص و…
-جاسر بصوت مرتفع: ياااااااااارا !!
-يارا: هه
-يوسف بحدة : اضــــــــــــــرب !!!!
دوت الطلقات النارية في المنطقة وكأن الحرب أعلنت فيها قبل ثواني ، وما كان من جاسر إلا أن تخلى عن مكانه وتوجه مسرعاً ناحية يارا ليحميها من الطلقات و…
-جاسر بصوت عالي: وطي يا يارا ، انزلي تحت بسررررعة
-يارا: ايييه ؟؟
-جاسر: حااااااااااااسبي …………………………………… !!!!!!!
………………………………………
الفصل التالي: اضغط هنا
يتبع.. (رواية الفريسة والصياد) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.