رواية كل هذا الحب – الفصل الثاني والأربعون
42
الحلقة 42
قرأه ممتعة
ياسين بضحك😂… يلا بينا يا مزتي نبدأ الحرب بتاعتنا
وبعد خروج ياسين وحنين… رعد طلعت عشان تلبس وتروح شغلها…ودخلت اوضتها وفتحت الدولاب وجابت هدومها …وعيونها بتلقائيه نزلت علي ضلفه هدوم يامن فتحتها وافتكرت لما كان بيفتحها قبل كدا وهو معاها
$$فلاش بااااك$$
رعد رايحة تجيب هدومها من الدولاب عشان تلبس و تروح شغلها… ويامن جه وحضنها من ظهرها وبمكر وحب… رعد قلبي بتعمل ايه؟؟
رعد بتمثيل الجديه… هكون بعمل ايه يا نقيب يامن
يامن لفها ليه وبيملس علي وشها بحب وعشق… وبهمس يخطف القلوب… قلب وروح النقيب انتي يارعد قلبي
رعد بضحك😂…الله يهدك احنا لسه علي الصبح مش عايزين نتاخر عشان عندنا شغل كتير
يامن مسك ايديها ولفها حوالين وسطها وبحب وعشق … بس مينو حبيبك هيموووت عليكي ونفسه يقولك الكلمتين دلوقتي
رعد بحب… بس مينو حبيبي طماع عشان هو لسه قايل الكلمتين إمبارح بليل ودلوقتي احنا ورانا شغل ولازم نمشي
ويامن بهمس اكتر… يعني لما نتاخر شويه الدنيا هتقف يعني ولا ايه
رعد بضحك😂… ايه!!!
يامن بهمس… ايه انتي!!! بقولك هموووت عليكي وهتجنن لو مقولتش الكلمتين دلوقتي يهون عليكي مينو حبيبك يتجنن يهون عليكي هاااا؟؟؟ وبيقرب منها وانفاسهم اختلطت ببعض هااا جاوبيني يلا يهون عليكي مينو حبيبك
رعد بحب وعشق وهمس… هااا ايه
يامن وهو مازال مكتف ايديها وراء ظهرها وبيتكلم بهمس… كفايه كلام بقا لان ده وقت الفعل وبس… و قرب منها اكتر واكتر… والتهم شفايفها بعنف وشراسه والاهم بعشق جارف
رعد دابت بين ايديه… ولفت ايديها حوالين رقبته… وبادلته بوسته بعشق و شوق اكبر منه
وبعد وقت كبييير من بوستهم لبعض
يامن شال رعد وبهمس و صوت خافت… جاهزه تدخلي معايا في جناني ونقول الكلمتين بتفصيل الممل
رعد بهمس وعشق… ازاي مكنوش جاهزه وانا بعشق جنانك ده… وبموت في كل تفصله من تفاصيل كلماتك
يامن بتوهان ورغبه… حطها علي السرير… وعبر لها عن مدي حبه و عشقه وجنانه
وبعد وقت كبيييير… رعد نايمه في حضن يامن وهما شبه عرايا
يامن بحب وعشق… انا بحبك اوووي اوي يا رعد قلبي
رعد… وانا بموت فيك يا قلب رعد وبمكر… علي فكره احنا كبرنا علي الكلام ده…. فهد و دي دي ولادك بقا عندهم 15 سنه يعني احنا متجوزين من 16 سنه
يامن بحب وعشق اكتر… عارفه لو بعد 100 سنه هيفضل حبك و عشقك في قلبي زي أول يوم شفتك وخطفتي قلبي فيه
وهما ما زالوا علي حوارهم تليفون رعد رن… وكان اللواء صبري واول ما رعد فتحت عليه وبتمثيل الجديه… ايوه يا حبيبي معلش اتأخرت النهارده لان..
اللواء صبري بمقاطعه… لأن ايه يا بنت صبري بلاش كدب لأنك انتي مش متعوده علي الكدب وهيبقا شكلك وحش اوي
وبغيظ… عارفه يا بنت صبري طول ما الواد المسهوك ده جنبك هيخليكي بدل… ما تبقي العقيد رعد… هتبقي الصول رعد صدقيني
رعد بضحك و حب… صدقني يا بابا هو طيب اوي وبيحبك اوي
صبري بغيظ اكتر… ماشي يا اختي كفايه حب بقا و تعالي انتي و هو عشان ورانا شغل كتير النهارده
رعد بحب… حاضر يا حبيبي مسافه الطريق مش هتأخر وقفلت
وبتبص ليامن وبضحك😂… دايما الكلمتين بتوعك دول جيبيلنا الكلام
يامن بضحك😂 ومكر… كلمتين ايه هو احنا لحقنا… وبمكر اكتر… طب ايه رايك لو تيجي نقولهم تاني لان انا نسيت اقولك حاجه مهمه فيهم
رعد بضحك😂 وبتشد حاجه عليها عشان تقوم.. والله انت قليل الادب وقامت ولسه هتدخل الحمام
يامن شد حاجه هو كمان عليه و وقف قدامها وبمكر وخبث… رايحه فين يارعد قلبي ؟؟؟
رعد بضحك… هكون رايحه فين يانقيب يامن هاخد شاور و اجهز عشان انقذ ما يمكن انقاذه
يامن بمكر… من غيري ؟؟؟
رعد… اه من غيرك لإنه مينفعش خالص ناخده سواء لان
ولسه مكملتش… يامن شالها وبمكر اكتر…. ودي تيجي برضه و دخل بيها الحمام… واخدوا شاور مع بعض و بعد وقت خرجوا بالبرنس ولبسوا و راحوا الشغل بعد مراوغات كتير من يامن و معاكسه لرعد قلبه
$$بااااااك$$
رعد فتحت عيونها و دموعها نزلت.. علي اتهام حبيبها ليها انه آخر اولوياتها… وكمان مش مهتميه بيه
وما صدق المشكله حصلت بينهم وبعد عنها يعني بقاله كام يوم وهو بعيد عنها و هي متعودتش تنام غير في حضنه مع انهم بقالهم 16 سنه متجوزين وعمرها ما نامت وهي مش في حضنه حتي وهما زعلانين سوا كان حضنه دايما ملجائها وماوئها
ازاي قادر علي بعدها وحتي مكلفش نفسه واتصل بيها يطمن عليها… وبعد وقت ليس بكثير من ذكرياتها مع حبيبها… مسحت دموعها ولبست و نزلت راحت شغلها وقررت تسيبه براحته لغايه لما تشوف هيسأل عليها وهو الي يرجع ولا لاء
***************************#كل_هذا_الحب_بقلمي_ديزل_الروايات_والعبقريه_وغول_الدراما_العربيه_دي_دي_فتحي_صفحتي_الشخصيه_باسم_اللهم_اسالك_الفردوس_لوالدي
عند ياسين وحنين👇👇👇
ياسين اخد حنين وراحوا الشركه والكل مستغرب من وجود حنين
وياسين اخدها… وبعت وجاب لها كذا حد من رؤساء الاقسام عشان يعرفوها علي طبيعه الشغل ويعلموها
ياسين بجديه ليهم… حنين دي هتبقي دراعي اليمين في الشركه… وعايزها تعرف كل كبيره و صغيره في الشركه ومش عايز اي حاجه تعدي عليها من غير ما تعرفها وده كله عايزه يحصل في خلال أسبوعين… فاهمين
واحد منهم اتكلم بجديه… بس يا فندم دي مده قصيره علي كل ده
ياسين بجديه اكتر… عيب عليك تقول كدا وانتوا ما شاء الله تسدوا عين الشمس… انا عايز كلامي يتنفذ بالحرف الواحد مفهوم
الكل في صوت واحد… مفهوم يا فندم مفهوم
ياسين بجديه… كل واحد هيقعد معاها يوم ويشرحلها ويعرفها تفاصيل القسم بتاعه… وده هيكون تحت اشرافي انا شخصيا… ويلا هنبدأ بيك و ييشاور لواحد منهم اللي فضل معاها طول اليوم في مكتب ياسين
وفي وقت البريك ياسين جاب ليه ولحنين واللي معاها أكل
و بجديه ليهم… اتفضلوا استريحوا شويه وكلوا حاجه عشان تقدروا تكملوا
حنين بجديه… لا شكرا أنا مش عايزه
ياسين بجديه اكتر منها… مفيش حاجه هنا اسمها شكرا في كله تمام وحاضر وبس مفهوم
حنين للحظات قلقت منه… وهي شافته عند رعد بشخصية ودلوقتي بشخصيه تانيه خالص
وياسين اتكلم تاني وبجديه… يلا اتفضلوا كلوا و كملوا عشان مبقاش وقت كبير وهنمشي وسابهم وراح يأكل علي مكتبه وهو بيشتغل
وحنين اكلت بس بسيط واللي معاها وبيدربها كل هو كمان… وكملوا شغل
وبعد حوللي ساعتين كان جه ميعاد انتهاء أول يوم شغل
وياسين بجديه لحنين واللي معاها… اتمني تكون خلصت لها كل اللي المفروض تعرفه عن قسمك
مدير القسم بجديه… اه تمام يا فندم
ياسين بجديه… تمام يلا اتفضل انت
وبعد المدرب ما مشي
ياسين بضحك 😂لحنين… يلا يا مزتي اوديكي لرعد واطير لبوسبس مراتي
حنين بصتله بستغراب… وعايزه تقوله هو انت بشخصيتين ولا ايه… بس فضلت السكوت
وهو اتكلم وبضحك😂😂😂… لا لا انا مش مجنون اطمني… بس لازم اكون جد وجد اوي كمان قدام الموظفين وكمان في تعاملي معاهم وإلا… كل حاجه هتبوط و مش هعرف أسيطر عليهم… بس شخصيه ياسين مع رورو ومعارفي حاجه… وشخصيه راجل الاعمال… ياسين السيوفي دي حاجه تانيه خالص… فهمتي يا مزتي فهمتي
حنين هزت راسها بالايجاب
وهو بضحك😂… يلا بينا يا مزتي يلا بينا ده انتي هتشوفي معايا أيام ما يعلم بيها الا ربنا
ونزلوا من الشركه و ركبوا عربيه ياسين وهو سايق في الطريق للفيلا رعد… اتصل عليها وبضحك😂… ايوا يا رورو انتي فين انا خلاص كلها 5 دقايق واوصل الفيلا اهو
رعد بمكر وخبث… وهي لسة نازلة من الجهاز… انا في المول ومستنياكوا… انت اخدتها ليه علي الفيلا… احنا مش متفقين نروح سواء للمول ؟؟؟؟
ياسين وقف العربيه وبجديه وغيظ…هما مين دول اللي متفقين
رعد بضحك… انا وانت وحنين يا ياسو ياجميل
ياسين بغيظ اكتر… هو انا خلفتكوا و نسيتكوا ولا اية وبعدين انا مش فاضي إنا هوصلها الفيلا واتصرفي انتي يا سيادة العقيد عواصف
رعد بمكر و زعل مصطنع… اخس عليك يا ياسو اخس عليك بقا رورو حبيبتك تهون عليك تطلب منك طلب وانت ترفضه اهون عليك يعني
ياسين بغيظ… والله حرام عليكي انتي هتدخلي النار… بقا بتمنعيني اروح اصالح مراتي الصبح واحل معاها مشاكلي وكمان بتمنعيني دلوقتي والله زعلان منك
رعد بمكر وضحك😂… عشان خاطري يا ياسو عشان خاطري انا مستنياكوا اهو في المول
ياسين باستسلام… امري لله مهو انا اللي جبته لنفسي وبيبص لحنين اللي قاعده و مبتسمة علي كلامه
و بغيظ… اضحكي اضحكي يا بنت المحظوظه… ومشي بالعرييه راح لرعد المول… ونزل و حنين نزلت… و رعد كانت لسه نازله من عربيتها
ياسين قرب منها وبغيظ… يعني انتي مش مستنيه في المول ولا حاجه
رعد بضحك😂… يعني قدام المول ولا جواه هتفرق في ايه
ياسين بغيظ… لو مش هتفرق معاكي يا اختي هتفرق معايا انا
رعد بضحك ومكر… وهتفرق معاك في ايه بقا؟؟؟
ياسين بغيظ… هتفرق معايا لو انتي مكنتيش وصلتي المول كنتي جيتي خدتي المزه دي… وانا روحت لمراتي… علي العموم انا جبتهالك اهي انا ماشي بقا الحق مراتي قبل ماتنام واحل معاها مشاكلي ولسه هيمشي
رعد شدته من ايديه و بضحك و مكر… و ربنا ما انت ماشي غير لما تدخل تختار معانا اللبس اللي احنا عايزنه
حنين استغربت… لا لا انا مش عايزاه معانا
ياسين بغيظ وبيشد ايده من رعد… لا لا حوش يا اختي انا اللي هموت وادخل معاكم واسيب مراتي ومشاكلي…بت انتي اهدي كدا و قولي هديت… بدل وربنا ما اخلعلكوا ملط هنا و اوريكوا الجنان علي اصوله
رعد بضحك😂… اعملها كدا وانا اخدك تحري علي طول واحبسك… يلا بينا يلا ربنا يهديك
وشدته من ايديه تاني و ياسين بغيظ… يا بنتي حرام عليكي هو انتي اشترتيني ولا ايه
رعد و بتبص لحنين إللي مضايقه من وجود ياسين في موضوع اختيار الهدوم… وبجديه وضحك… صدقيني هو ذوقه خطير في اختيار الهدوم.. وبعدين احنا هنختار من وجهه نظرنا كبنات… وهو هيختار من وجهه نظره كراجل ونجيب الاتنين
ياسين بمشاكسه… علي فكره بقا اللي انا هختاره مش هيعجب البت دي
حنين بغيظ منه… بت في عينك هو كل شويه بت بت
ياسين اذبهل من ردها وبضحك😂😂😂… الله الله القطه طلع لها ضوافر يا ولاد وأول ما هتخربش
هتخربشني انا… طب يا اختي اتوكسي وخلي الخربشه دي للبأف بتاعك
حنين علي نفس غيظها… بس متقولش عليه بأف
رعد بضحك😂… الله الله احنا ليه مبدأناش واشتغلتي له محامي الله عليكي يا حنون… بركاتك يا ياسو بركاتك
ياسين بضحك😂😂😂… ياسو مين وبتاع مين دي محتاجه مأذون ونجيب البأف بتاعها ونجوزهم ونخلص
حنين بعنف وغضب… لا انا عمري ما هتجوزه لانه خاين زي كل الرجاله ماهم خاينين
ياسين بضحك😂😂😂… لا حول ولا قوة إلا بالله البت قلبت تاني اهي… يلا يا بت ادخلي قدامي يلا بدل مااديكي بوكس في وشك مخلكيش تنفعي بعده
حنين بغيظ…قولتلك متقولش بت دي
ياسين بضحك😂😂😂… روحي يا شيخه اللهي تنشكي في أفاكي يا بعيده زي ما انتي مدوخاني كدا
ودخل قدامهم… و رعد شدت حنين من ايديها … يلا يا حنون يلا
وبدأوا يختاروا الهدوم وكل اما حنين و رعد يختاروا حاجه متعجبش ياسين
لإنهم كانوا بيختاروا هدوم كلاسيكي اوي
وياسين بيختار لحنين هدوم بناتي و شيك واختار كذا طقم
و بمشاكسة لحنين… يلا يا مزتي يلا ادخلي قيسي دول بسرعه كدا وافتكري كل ما تقيسي اسرع كل ما تلحقي تحلي مشاكلك اسرع وبضحك😂… قصدي تلحقي تنامي بدري عشان تروحي الشغل بدري
حنين باعتراض… لا انا مش هلبس دول دول…
رعد بمقاطعه وجديه… دول ايه علي فكره هما حلوين و شيك اووي مع شويه تظبيطات لشعرك وشكلك يبقي كل حاجه تمام
ياسين بضحك😂😂😂… ادخلي بقي الله يسترك ضيعتي عليا اليوم و مراتي هتنام وتسبني اعدا النجوم لوحدي… ادخلي بقا اللي يكرمك
وبعد مرواغات مع حنين… دخلت ولبست و مكسوفه تخرج بالبس… هو مش عريان بس هو بناتي اوي… وحنين مش متعوده علي كدا أبدا… لبست وخرجت وهي في قمه الكسوف
ورعد اندهشت لما شافتها
وكمان ياسين اللي قرب عليها و بمعاكسة و مشاكسه.. اقسم بالله انا ما كدبت لما قولت عليكي انك خسارة في البأف
وبضحك😂😂😂… عارفه أول لما يشوفك هيقول ايه👇👇👇
اكلك منين يا بطه اكلك منين… دا بعادك عني كان… غلطه وندمان عليها يا نور العين أأأأأء
يارتني انام واصحي والاقيكي بين احضاني يا حبيبه الروح أأأأاء
انتي فين يا غاليه و سبتيني لمين أاأأأء
دانا بعدك النوم مجافيني والدمع ما ساب عيوني ولا حتي دقيقتين أأأأأء
واقسملك اني بحبك وبعشقك بجنون أأأاأء
و مؤكد حبك بيجري في دمي يا حنين الروح أأأأأء
تعاليلي يا بوسبس يا حبيبتي ونحل مشاكلنا مهو انتي اللي معذباني ومجنناني ولا حد غيرك يملي مكانك ياضي العين أأأأأء
وبيقرب علي حنين اللي بترجع لورا
ورعد قربت منه وضربته بالبوكس في وشه و بضحك😂… يخربيتك ماكنت ماشي كويس ايه اللي دخل بوسي مراتك في حنين
ياسين وهو بيحسس علي مكان ضربه رعد وبغيظ… والله انتي مفتريه وايديكي تقيله… وبيمسك ايد رعد وبيرفعها قدام عنيه
وبغيظ اكتر… بقا الايد دي تعمل الوجع ده والله انتي مفتريه وهسيبك وامشي… ولسه هيمشي
رعد بضحك😂… امشي مفيش مشكله إنت اختارت لنا اللي احنا عايزينه… ومتنساش تعدي تاخد حنين بكره الصبح فاهم… والا قسما بالله اروقك واحرمك من حل مشاكلك
ياسين بصلها بغيظ… علي اساس انك مش حرماني يا اختي… دانتي هتموتيني ناقص عمر والله… طب اسفوخس عليكي بقا وسابها ومشي
رعد بصت لحنين وبضحك… يلا يا حنون كملي قياسه الهدوم اللي ياسين اختارها عشان نمشي لأن الميكب ارتست علي وصول
حنين بسؤال وبستغراب… هو انتي متاكده ان ياسين ده بني ادم زينا كدا
رعد بضحك… ايوه متأكده يلا كملي قياسه عشان نمشي
وبعد وقت ليس بقليل حنين قاست كل الهدوم اللي ياسين مختارها
ورعد اشترتها كلها مع اعتراض حنين عليه… بس رعد أصرت عليها لأنها كلها كانت شيك وجميله
وبعد ما خرجوا ركبوا العربيه
وحنين بجديه لرعد… ان شاء الله لما اشتغل هديكي الفلوس إللي انتي دفعتها النهارده
رعد بجديه اكتر منها… ياريت بلاش نتكلم في الكلام ده تاني لان احنا اخوات مفيش بينا الكلام ده
حنين… بس انا..
رعد بمقاطعه… احنا قولنا بلاش نتكلم في الموضوع ده بقا خلي كلامنا يبقي في الحاجه اللي تستاهل وبس
وبعد وقت ليس بكثير وصلوا الفيلا ولقوا الميكب ارتيست هناك
اللي ظبطت لحنين شعرها وحطت لمساتها لحنين وفعلا غيرت من شكلها وبعد وقت خلصت لها ومشيت
ورعد بجديه لحنين… كدا تمام اوي يلا بقا عشان نتعشي لو حابه تقعدي شويه اقعدي ولو عايزة تنامي نامي اعملي اللي يعجبك
حنين بجديه… لا انا هنام لاني تعبانه من الشغل
رعد… تمام… يبقا اتعشي ونامي… وفعلا حنين اخدت شاور وصلت واكلت ونامت
وفضلوا اسبوعين علي كدا… ياسين ياخدها الصبح من عند رعد… وتروح معاه… وكل رئيس قسم يدربها علي اللي يخصه… تحت إشراف ياسين… وحنين كانت بتتعلم بشكل اذهلهم كلهم لحبها للشغل
وياسين خلي حنين… تطلب طلبيه من شركه عز الدين للتصميمات… اللي اصحابها… زينب و جوزها و ابراهيم والطلبيه كانت بأسم حنين سيف الدين
***********************#كل#هذا_الحب_عشق_حنين_بقلمي_ديزل_الروايات_والعبقريه_وغول_الدراما_العربيه_دي_دي_فتحي_صفحتي_الشخصيه_باسم_اللهم_اسالك_الفردوس_لوالدي
ونسيبهم شويه 👆👆👆
ونروح نشوف ابراهيم عمل ايه في الاسبوعين دول
👇👇👇
ابراهيم فضل قاعد مع همس حوالي يومين في المستشفى… ولان الجروح والكسور هتاخد وقت وحب يبعد همس عن جو المستشفيات ويروح البيت… طلب من الدكتور يكتبلهم علي خروج وكمان يبعت معاهم ممرضه تتابع حاله همس… والدكتور معترضش لان حال همس مش مستعديه انها تقعد في المستشفى… وفعلا سابوا المستشفى وراحوا الفيلا
وزينب و جوزها و ولادها كانوا دايما معاهم
وكمان أهل حنين ابوها وامها واخوها… كانوا بيروحوا يزوروها علي طول… ودوروا علي حنين كتير بس ملقوهاش واتمنوا انها تسامحهم وترجعلهم تاني
وابراهيم بعد ما عرف ان حنين روحه عايشه وبعدت عنه برغبتها… قلبه اتكسر نصين و اتوجع اكتر واكتر… وكان عايش من غير روح وكل اللي حواليه حاسين بيه وملاحظين كدا بس للأسف مش قادرين يعملوا حاجه
و محاولش يحسس همس بحاجه و كل لما يجي يحكي لهمس عن حنين تعمل نفسها نايمه وترفض تسمعه… وهو مكنش بيغصب عليها… ويغير الموضوع ويحكيلها اي حاجه تانيه وبعد ما تنام يقعد يراجع ذكرياته مع حنين روحه ونفسه يشوفها وتسامحه وترجعله
هو اتعذب كتير في غيابها بما فيه الكفايه ونفسه تاخده في حضنها… ويحكي لها عن كل اللي في قلبه… واد ايه غيابها كسره ومعذبه… وبينام كل يوم علي هذا الحال طول الاسبوعين اللي فاتوا
وزينب جت في يوم و بجديه و توجس… و قربت من ابراهيم وبتديله الملف بتاع الطلبيه
و ابراهيم بستغراب وسؤال … ايه ده يا زينب
زينب بجديه… اقراء ده كدا
ابراهيم بجديه… اقريه و شوفي ايه المطلوب فيه واعمليه…من امتي وانا بتدخل في حاجه بخصوص الشغل غير للضروره
زينب بجديه… ماهو ده الضرروه ومش اي ضروره
ابراهيم بعدم فهم وسؤال … يعني ايه؟؟؟
زينب بتأكيد… شوفه الاول وبعدين نتكلم
ابراهيم اخد الملف من ايديها وقراء اللي فيه وباستغراب… مفيهوش حاجه عادي
زينب بجديه… ملفتش نظرك اسم اللي طالب الطلبيه؟؟؟
ابراهيم بص تاني للاسم وقراءه … حنين سيف الدين
وبعدم فهم… انتي عايزه تقولي ايه
زينب… ممكن تكون هي
ابراهيم بعدم فهم وسؤال… هي مين؟؟؟
زينب بجديه… قصدي حنين هو نفس اسمها
ابراهيم بستغراب وصدمه…وايه اللي هيودي حنين هناك وكمان بالسرعه دي تشتغل وتبعت طلبيه كمان وباسمها… دا اسبوعين يعني مش كتير ولا حاجه
زينب بجديه… بس حنين ذكيه وبتحب الشغل اوي أنا جربتها قبل كدا صدقني
ابراهيم… معقول!!! معقول تكون هي ؟؟؟
زينب بجديه اكتر… احنا مش هنخسر حاجه هي طالبه طلبيه… وأكيد هيجوا يقولولنا مواصفاتها ايه… واحنا هنقولهم شروطنا… وخلينا نشوفهم يمكن فعلا يكون احساسي صح… وتكون هي حنين… و حد ساعدها و شغلها معاه
ابراهيم بتوهان… تفتكري لو كانت هي هتسامحني وترجعلي تاني
زينب بأمل وجديه… ان شاء الله نتأكد بس انها هي والباقي هيجي بعد كدا
ابراهيم بأمل واشتيااااق… ياريت والله اتمني ده
زينب بجديه… تمام انا هبلغهم يجوا بكره نتفق علي الطلبيه و انت تكون موجود
ابراهيم بجديه… ان شاء الله هكون موجود ومش هتاخر
وعدا اليوم من غير جديد للطرفين
غير أن زينب بعتت لهم… وهما قالوا هيجوا بكره في الميعاد
وتاني يوم رعد خلت حنين تتشيك وكانت لامه شعرها و عملاه كحكه
وياسين كان في قمة شياكته ووسامته… و راحوا شركه ابراهيم… اللي هو و زينب واحمد جوزها كانوا مستنينهم بفارغ الصبر… عشان يتاكدوا هي حنين ولا لا
ولحظات و السكرتيره بلغتهم… ان رجل الاعمال ياسين السيوفي و حنين سيف الدين… موجودين بره… وهما سمحولهم بالدخول علي طول
وياسين مسك ايد حنين وهما الاتنين كانوا في قمه شياكتهم واناقتهم… وأول ما دخلوا
احمد و زينب و ابراهيم قاموا وقفوا و اذبهلوا من منظر حنين… معقوله دي حنين في اسبوعين اتغيرت اوي كدا… لبسها… و شكلها… وشعرها… كل حاجه فيها متغيره حتي نظره عيونها اللي مليانه قوه وتحدي
ياسين لما شافهم كدا فهم موقفهم… وهو مازال ماسك ايد حنين… وهي إتوترت من صدمتهم… بس ياسين ضغط علي ايديها بمعني اطمني انا معاكي
وقرب منهم وهو مازال ماسك ايد حنين
وابراهيم نزل عنيه علي ايد ياسين اللي ماسكه ايد حنين وضاغط عليها اوي
ابراهيم حس ان قلبه وجعه اووي😔… حس بغيره هتموته… لو متكلمش وعبر عن اعتراض قلبه علي اللي هو شايفه
ولسه هيتكلم وبغيره ظاهره علي حنين… وبينه وبين نفسه هو مش عايز يتكلم بس… دا هو عايز ياخد ياسين بوكسين… قلمين… اهو اي حاجه يفضي بيها غيظه و غيرته منه ولسه هيتكلم
ياسين اتكلم وبمقاطعه… اقدملكم نفسي انا ياسين السيوفي صاحب شركة السيوفي للاستيراد و التصدير وشركه السيوفي للتصميماتوبمكر وخبث… وبص لحنين اللي واقفه متوتره من نظرات ابراهيم اللي كلها غيره لها وغيظ من ياسين
اللي كمل بستفزاز لمشاعر ابراهيم… واقدملكوا حنين سيف الدين دراعي اليمين و سكرتيرتي الخاصه
وبمكر و خبث اكتر وببص لابراهيم اللي هيموووت من الغيظ والغيره… وكمل بمكر… ومش بس كدا لانها خطيبتي وخطوبتنا بعد اسبوع ان شاء الله… وانتوا من اول المدعوين علي حفل خطوبتنا
الفصل التالي: اضغط هنا
يتبع.. (رواية كل هذا الحب) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.