رواية حياتي فقط الفصل السادس 6 – بقلم ليلى مصطفى

رواية حياتي فقط – الفصل السادس

الفصل ٦

الفصل ٦

طلب بسيط  ياريت تتفاعلوا وتشجعوني

*********،،،،

ملك ذهبت عند حياه في مكتبها

ملك :  حياه انتي ناسيه هنقول ازاي لماما وبابا احنا رايحين سينا

حياه : هقول لعلي يقولهم بس لو قولتلهم هيققلقوا  هشوف حل ما تقلقيش

بعد فتره زارت المرضي وذهبت عند علي

ونادت عليه

علي: نعم يا حياه

حياه : هنقول ايه لبابا وماما يا علي

علي : احنا نقول اننا هنروح معسكر لمده ٤ شهور مكان بعيد مش هنقول سينا

حياه :  هنكدب عليهم

علي : لازم علشان ما يقلقوش علينا

حياه :  وعرفهم ان انت هتروح معانا هيكونوا مطمنين اكتر

علي  اتصل عليهم يلا دلوقتي

علي : الو ازيك يا ماما عامله ايه

ثناء :  لسه فاكريني يا بكاش عامل ايه حبيبي

علي : انا بخير يا حبيبتي وحكي لها اللي اتفقوا عليه

ثناء :  خد بالك منهم يا علي

علي : متقلقيش يا ماما ادعيلنا انتي بس  وانا عاملك مفاجأه

ثناء : مفاجأه ايه

علي : حاجزلك انتي وبابا تعملوا عمره

ثناء : بجد  يا حبيبي

علي : ايوا طبعا وهيكون علي اخر الاسبوع بأذن الله جهزوا نفسكم كدا وعلي اخر الاسبوع هاجي اخدكم يوم الخميس الساعه ١٠ كدا

ثناء : بجد  يا حبيبي الف شكر تاعب نفسك ليه بس

علي : تعب ايه يا ماما انا عايز ارد شويه من جمايلكم عليا

ثناء : جمايل ايه والله اضربك هو فيه جمايل بين الام وابنها

علي : ربنا يخليكي ليا ادعلنا بقي كتير

ثناء: دعيالك يا حبيبي وراضيه عليك  دنيا وآخره

علي : سلميلي علي بابا

ثناء : يوصل يا حبيبي

علي : مع السلامه

وقفل وذهب لحياه

حياه : قولت ايه لماما

علي : اه انا نسيت اقولك اني حاجز ليهم عمره

حياه بفرحه : بجد يا علي بابا وماما هيروحوا عمره

علي : بجد والله

حياه : هيه انا لازم اروح اشوفهم

علي : انا كدا كدا هنزل بكره علشان نجهز نفسينا للمعسكر الأسبوع الجاي انزلي معايا ونقعد معاهم وهما هيسافروا الخميس

حياه : ماشي هقول لملك

وذهبت عند ملك وافقوا انهم هيسافروا لمامتهم وجهزوا حاجتهم للمعسكر

تاني يوم سافرو ملك وعلي وحياه

في الاتوبيس

ملك وحياه جنب بعض وعلي قصادهم  وجنبه واحده

علي بيبص علي ملك نفسه تحس باللي بيحس بيه هو مفكر انها مش بتحبه  وقرر انه يخليها  تغير عليه

علي للبنت : ممكن تساعدني

البنت : عفوا  أساعدك في ايه

علي : البنت اللي قصادي دي بحبها بس مش عارف اقولها وحاسس انها  مش بتحبني اعملي انك بتكلمني اشوفها هتغير ولا لا

البنت : اوك أساعدك انت اسمك ايه

علي : اسمي علي

وفجأه ضحكت بصوت عالي  وقالت انت دمك خفيف اوي يا علوش

ملك وحياه بصوا ليها وبصدمه: علوش

ملك : وكانت بتولع من البنت ونفسها تقوم تشدها من شعرها

وبتقول لحياه : قولي لابن عمك يتلم علي الاقل مش في مكان عام كدا

حياه بعتتله علي الموبايل  : ملك بتقولك اتلم

علي بص علي ملك وقال بصوت تسمعه  : اتلم ليه

ملك : انا كلمتك وبصت علي حياه

ملك : شافت هي كتبت ايه : يخربيتك انتي جبتي سيرتي ليه بقولك انت تقوليله

حياه بخبث  : عادي يا كوكو وبعدين انتي زي اخته يعني وانا بصراحه  عايزاه يتجوز بقي دا قرب يعجز ولا انتي بتفكري في حاجه تانيه

ملك بنرفزه : انا قايمه يعمل اللي عايز  يعمله  ورجعت ورا

علي لحياه : نفسي افهم اختك دي فيه ايه في دماغها

حياه : روح صالحها بقي علشان زعلت وزمانها بتعيط  بس الزم حدودك

علي : ماشي

ملك : قاعده ورا بتعيط علي آخرها واول ما شافت علي مسحت دموعها بسرعه

علي : بتعيطي ليه

ملك : مش بعيط دي حاجه دخلت في عيني

علي ضحك : يعني دي حاجه دخلت في عينك مش دموع

ملك : انت بتضحك علي ايه روح للي كنت قاعد تتكلم معاها وسبني

علي فرح من جواه لأنها غارت عليه : وفيها ايه ما كبرت والواحد عايز يتجوز بقي

ملك : روح اتجوز بعيد عني امشي بقي

علي : يعني مش زعلانه

ملك : ازعل من ايه انت في مقام اخويا ومش هتكون اكتر من كدا وسبته وكانت هتمشي مسك ايديها

علي : استني لسه نا مخلصتش كلامي

ملك بعصبيه  : انت ازاي تسمح لنفسك تمسك ايدي

علي بعد عنها  : يعني يا ملك انتي مش عارفه اني بحبك

ملك : انت اهبل يا بني حب ايه انت عارف أنت أكبر مني بقد ايه وبعدين انا بعتبرك اخويا وضغطت علي الكلمه دي

علي بانكسار:  هو  عارف انه اكبر منها بكتير بس حس انها بتحبه وي ما بيحبها خلاص يا ملك انسي كل اللي قولتهولك انتي من النهارده في مقام اختي وبس

ومشي وسابها

ملك  بعياط : لازم يحصل كدا

حياه رجعت ليها : فيه ايه وعلي ماله

ملك : ارجوكي يا حياه متكلمنيش خديني في حضنك بس وسبيني انام علي ما نوصل

حياه حضنتها وسكتت

بيتبع …….

ياتري قصه علي وملك هتكمل ولا ملك هتعجب بحد تاني هي وعلي ويفترقوا ولا ايه اللي هيحصل ؟؟؟؟!!!!!!!!!

ياريت تشجعوني وتدعموني يا تضغطوا علي يا تكتبوا علي الاقل كومنت ❤️❤️

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية حياتي فقط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق