رواية احببته ظابط الفصل السابع 7 – بقلم دينا دخيل

رواية احببته ظابط – الفصل السابع

البارت السابع

البارت السابع

البارت السابع 💃💃💃

مر اسبوع ع ابطالنا

جوري وادهم بيحضروا لكتب الكتاب ونسمه بتساعدوهم

نسمه وافقت ع أحمد وحددوا معاد الخطوبه بعد ما تخلص الامتحانات

جاسر اتقدم لريهام واهلها وافقوا بس لسه محددوش معاد

الخطوبه

يوم كتب كتاب جوووري و ادهم 💃💃💃

جوري لبست فستان نبيتي ومرسوم عليه ورد أبيض

وطرحه من نفس لون الفستان بس درجه افتح

وحطيت ميكب خفيف اوي أبرز جمالها وملامحها

ريهام: بسم الله ما شاء الله..الله اكبر عليكي يحبيبتي

قمرررر اوووي ي جوري والله

جوري : بجد ي ريموو

ريهام : اه والله……..دا أدهم هيخطفك كدا 😂

جوري كانت مكسوفه اووي لأنها لسه مش مستوعبه أنها كمان شويه هتبقي مراته

شعور وإحساس غريب بس الاكيد أنه جميل

أدهم جه هو ونسمه لبيت جوري

وكان لابس كاجول  بنطلون جينز وتيشيرت وجاكت بدله

ودخلت نسمه عند جوري

نسمه: الله ي جوري اي القمر دا ابت

جوري: حبيبتي ي نسومه دي عيونك يقلبي

نسمه : طب يلاا المأذون وصل برا

وطلعت جوري اللي كانت متوتره ومكسوفه

وأدهم اللي إنبهر من جمالها ورقتها

ياااه لو يقدر  يخطفها عن عيون الناس ويخدها يعيشوا ف كوكب لوحدهم مفهوش غيرهم وبس

فاق ع صوت اخته

نسمه بمزاح: اي ي حضرت الظابط سرحان ف عروستنا 😂

أدهم : اسكتي ابت مالكيش دعوه

ووقف أدهم قدام جوري

بقا القمرر دي هتبقي مراتي كمان دقايق

ف كلام كتير عايز أقوله بس هأجله لما نكتب الكتاب

جوري كانت مكسوفه ومش عارفه ترد عليه اصلا

المأذون: يالا يجماعه انا مستعجل

مامت جوري : حاضر…… خالها جاي ف الطريق اهوو

ووصل خال جوري وإبن خالها عشان يبقي وكيلها

وسلم خالها عليها

الف مبروك يحبيبتي كبرتي وبقيتي عروسه قمرر

الله يبارك فيك ي خالو

ابن خالها بيمد إيده يسلم عليها

الف مبروك ي جوري

مسك أدهم هو إيده وسلم عليه

الله يبارك فيك …… عقبالك

معلش اصل جوري مش هتسلم ع حد غيري بعد كدا

_ احم…… الله يخليك ومشي

وجوري كانت كاتمه ضحكتها ع غيره أدهم اللي اول مره تشوفها وكانت فرحانه جدا

بيكتبوا الكتاب

المأذون: أين الشاهد الثاني

أحمد: انا

لازم أبقي شاهدع جوازك ي أدهم

ادهم: قام حضنه ….. ربنا يخليك ليا

وكتبوا الكتاب

البيت إتملي  بالفرحه والزغاريط والكل بيبارك وفرحان

أحمد لنسمه : عقبالنا

نسمه بكسوف : أن شاء الله

أحمد: تعرفي احلي حاجه فيكي كسوفك دا

نسمه خلاص هيغمي عليها من التوتر

ايه…. انا هشوف جوري …عن اذنك

أحمد: هههههههههههه عثل بنت اللذينه وهي مكسوفه 😂

راحت نسمه ل جوري

جوري : مالك وشك احمر كدا ليه ابت 😑

نسمه : هااا …… لا مفيش حاجه

جوري : عليا بردو ….. اه صح هو حضرت الظابط أحمد كان واقف معاكي اكيد هو السبب ف إحمرار خدودك دي

نسمه: بس بقا ي جوري متكسفنيش

جوري : حاضر

نسمه : بس انتي مالك مبوزه كدا ليه

دا النهارده حتي كتب كتابك

جوري : يشيخه اسكتي كتب كتاب ايه …. انتي اخوكي مقاليش حتي مبروك ومختفي بيتكلم ف موبايله من ساعتها

نسمه: هههههههههههه دلوقتي يقولك

جوري : انا اللي هنكد عليه دلوقتي بس لما يجي

خليه بقا يشوف هيستحمل نكدي ازاي 😒

نسمه : يالهوي حرام عليكي الراجل دا انتي لما بتنكدي الواحد بيبقي عايز يولع ف نفسه عشان ترتاحي 😂😂

جوري : طبعا لازم تقولي كدا ما انتي اخته🙂🙂

نسمه : هههههههههههه مش قادره…… هو جاي علينا اهوو

ربنا معاه ع اللي هتعمليه 😂

أدهم : ايه ي جوري قاعده كدا ليه 😂

جوري : لو سمحت متكلمنيش ي أدهم

أدهم : ليه بس يقلب أدهم

جوري هتزعقله ازاي بس بعد طريقه كلامه اللي بتخليها مكسوفه ومتقدرش تتكلم دي

جوري : كدا بقااا انت سايبني من ساعتها ولا كائن فرحان أصلا إن اتجوزنا ي أدهم

أدهم : يقلب أدهم من جوا دا انا كنت بحضرلك مفاجأه

جوري : بجدددد ي دومي

أدهم : والله دي أحلي دومي سمعتها ف حياتي

اه بجد يروحي

نسمه : عاااااااااا إيهههههههه ي بشر انا لسه واقفه

ما جراهههههههههه

أدهم : مالك يحبيبتي بتجعري كدا ليه

نسمه : يبني راعي إن سنجل شويه

وانتي ي اخت جوري مش كنتي هتنكدي عليه من شويه اي اللي حصل

جوري : لا أدهم مقدرش أنكد عليه

نسمه : طب أنا همشي عشان مرارتي هتتفقع

جوري : هههههههههههه

أدهم : ضحكتك حلوه اوي ي جوري ربنا يقدرني واخليكي تضحكي ع طول

جوري: ربنا يخليك ليا ي أدهم

أدهم : طب يالاا بقا اقولك انا سايبك من ساعتها ليه

جوري : يالا أنا متحمسه اووي

أدهم : وانا بحبك اووي

جوري : ادهممم كفايه تكسفني بقاا

أدهم: ههههههههه حاضر يالاااا

واخد أدهم جوري وراحوا ف مكان ع البحر

جوري :بحر !!

احنا جاين هنا ليه ي أدهم

تعالي بس وهتعرفي دلوقتي واخد أدهم جوري وغمي عينيها

بتحط البتاعه دي ع عيني ليه

استني بس وهتشوفي

ي ادهم انا خايفه وانا مش شايفه حاجه كدا

اوعي أسمعك تقولي خايفه تاني وانا معاكي ي جوري

مفيش حاجه تخوفك ولا حد يقدر يأذيكي طول ما انا عايش أصلا

جوري وعينيها دمعت من كلامه : طب انت بتقولي الكلام الحلو دا وانا مش شايفاك

يالا شيل البتاعه دي

أدهم : حاضر…….احنا اصلا وصلنا

وشال أدهم اللي ع عينيها

وكانوا واقفين قدام يخت كبير اووي وكان مزين بطريقه جميله

وكان ف العاب ناريه  ف السماء بتكتب  إسم جوري وأدهم

وكلمه بحبك

جوري : الله ي أدهم حلوو اووي

أدهم: انتي لسه شوفتي حاجه

تعالي

ودخلوا اليخت وكان ف تربيزه وكرسين ليهم

وعليها عشاء رومانسي وموسيقي هاديه

تسمحيلي بالرقصه دي ي ملكتي

جوري : أكيد ي أميري

ورقصوا ع أنغام الموسيقى وأكلوا وقعدوا  يتكلموا كتير اووي ويهزروا

وجوري اكتشفت إن أدهم دمه خفيف اوي وشخص طيب ومن كلامه عن شغله بقت فخوره بيه جدا

وأدهم عرف إن جوري بريئه جدا ورقيقة وعرف أنه مغلطش لما إتجوزها

أدهم : جوري كنت عايز اقولك حاجه

جوري: اتفضل ي أدهم

أدهم : بلاش تقولي أدهم كتير

بتقوليها من هنا وببقا عايز اعمل حاجات مش هتعجبك والله……….  يخربيتك رقتك 😂

جوري : أدهمممممم بطل قله أدب

وقول عايز إيه

أدهم : حاضر 😂😂

المهم انا هسافر بكره

جوري:ايه …….. ليه بس كدا ي أدهم

أدهم :. والله ع عيني  يقلب أدهم بس عشان الشغل وهما يومين تلاته بس وهرجع أن شاء الله.

جوري بعياط : طب خلي بالك من نفسك كويس

وكمان عايزه اسلم عليك بكره قبل ما تمشي

أدهم : ما أنا همشي الفجر ف هسلم عليكي دلوقتي بقا

جوري عيطت اووي

أدهم: عشان خاطري متعيطيش مش كفايه كانت نسمه

بقيتوا انتو الاتنين

وبعدين لما اجي هخرجك ونبقا ناخد البت نسمه معانا بدل ما تقعد تقر علينا 😂

جوري : هههههههههههه

أدهم : ايوه كدا اضحكي  وحضنها جامد اوي وهي بقي حضنه أمانها

وبعدين روحها البيت وهو فرحان أنه اتجوز الانسانه اللي حبها ودعا أن السعاده تدوم ليهم.

بس ياتري الفرح هيفضل كتير ولا…!!!

#رايكم

#أحبتته_ظابط

#Dina Dekhil

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية احببته ظابط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق