رواية نقاء قلبي الفصل الرابع عشر 14 – بقلم اية عيد

رواية نقاء قلبي – الفصل الرابع عشر 14

عز دخل الفيلا بسرعة،وشاف الخا*دمة.
عز:هي فين؟!
الخا*دمة:في اوضتها يا بيه.
عز طلع بسرعة علي فوق.
دخل بسرعة وشافها….شافها قاعدة علي السرير وماسكة صندوق صغير في أيدها.
قرب منها ومسك أيدها وقومها وحضنها بقوة،كان بيضمها اكتر….خايف لتبعد عنه تاني.
بعد وحا*وط وجهها بيديه:انتي كويسة؟!
اومأت له.
عز: هر*بتي ليه….انا كنت جاي ليكي.
ليل سكتت بحزن.
عز بحده خفيفة:اتكلمي قولي حاجة….ساكتة ليه؟!
ليل رفعت قدامه الصندوق ،وهو استغرب….مسكه وفتحه ولقي فيه صورة وجواب،لكن اتصدم لما لما لقي صورة رقية ام جميلة فيها.
بص ل ليل ،ال دموعها بدأت تتجمع في عينها….مسك الرسالة وبدأ يقرأها.
” ليل ، الصورة دي تبقي صورة امك….رقية، انا متأكدة أن لو جرالي حاجة ،هتيجي وهتلاقي الصندوق….انا عايزة اقولك،دوري علي امك،وشوفيها، وكلميها،واسمعي منها….هي اه غلـ.طت لما سابتك بس هي ليها أسبابها اسمعي منها الاول….اوعي تحكمي عليها بسرعة….بحبك يا بنت اختي…. خالتك صباح”
عز بص ل ليل ال بتعيط وبتترعش،حط الصندوق علي السرير وقرب منها واخدها في حضنه.
وهي أنها*رت من العياط.
ليل بدموع:ا انا روحت بيت خالتي الاول ولقيت الصندوق دا…. ورقية طلعت امي، دي كانت قدامي ،و وانا مش عارفة أنها امي….ط طب ازاي ه هي محستش اني بنتها.
عز بهدوء:اهدي….كل حاجة هتتحل،يلا تعالي عشان نرجع القصر.
ليل حركت رأسها ب لا :ل لا م مش هرجع هناك تاني.
ورفعت رأسها وبصتله بدموع: و والنبي يا عز،خلينا هنا….ا انا حابة اقعد هنا،م مش عايزة ارجع….عايزة افضل هنا.
عز مسح علي شعرها: طب اهدي….اهدي وهعمل كل انتي عايزاه،بس متعيطيش.
مسح دموعها بإبهامه،وهو ينظر لها.
بعدها علي السرير ومسك أيدها:المهم دلوقتي ،هربتي ليه؟!
ليل :ا الدكتورة، ع عملت ليا صد*مات كهـ.ربية.
عز نزل رأسها بحده وهو بيتوعد للدكتورة.
ليل بخوف:ا انت مش هترجعني هناك تاني يا عز،صح؟!…ا انا هبقي كويسة بس لو قعدت هنا.
عز نظر لها بهدوء:مش هنرجع، ال انتي عايزاه هو ال هيحصل.
استلقت علي السرير بتعـ.ب وهو غطاها كويس،وجه يمشي….لكن هي مسكت أيده :عز.
عز نظر لها بهدوء:مش هتأخر…هعمل حاجة، وهرجع.
نظرت له وتركت أيده ،وهو اقترب وبا*س جبينها.
وبعدين خرج.
وهي غمضت عينها ونامت.

في مخزن اخر.
تجلس الدكتورة والبنات علي الارض بخوف.
فجأة دخل كريم ،ووراه الرجالة ال داخلين ب ثلاث كراسي،عليهم نفس الأجهزة.
الدكتورة انكـ.مشت في بعضها بخوف،خصوصا لما الرجال قربوا منها واخدوها وقعدوها علي الكرسي.
الدكتورة بخوف ودموع:ا انا اسفة ولله، خلوني امشي….انا مليش فيه،ه هي ال طلبت مني كدا.
كريم بحده: ايوااا،مين بقي ال قالك تعملي كدا؟!
الدكتورة بخوف:ه هي ،ا ال اسمها جميلة دي ،هي ال قالتلي اعمل كدا.
كريم :اممم.
وبص للرجال ،ال نفذوا وبدأوا يشغلوا الجهاز،والدكتورة بتترعش وتصر*خ بقوة.
كريم بعد شوية ومسك تلفونه واتصل بعز.
كريم: زي ما قولت….طلعت جميلة.
عز بحده: الدكتورة ال عندك دي….متطلعش من عندك غير وهي ميـ.تة خليها تعرف هي كانت بتلعب علي مين.
كريم:أوامرك يا باشا.
وقفل معاه،ونظر للدكتورة.
قعد أمامها علي الكرسي ببرود:اممم،قوليلي بقي ….في حاجة تانية عارفاها؟!
الدكتورة بخوف ورعشة:ل ليل هانم….
كريم:مالها؟!
الدكتورة بتعـ.ب: ح….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت شريف.
نزلت جميلة بغضب:يا ماما ،بابا فين كل داااا….دي اول مرة ميتصلش يتطمن عليا.
رقية بضيق:علي اساس اني عارفة يعني ،ما انا زي زيك.
جميلة بعصبية:ما انتي ملكيش فايدة اصلا….قاعدة معانا زي اي كرسي في البيت.
رقية بصت لبنتها بصدمة وغضب:انتي ازاي تتكلميييي معايااا كدا!!!
جميلة بعصبية:انا اتكلم زي ما انا عايزة،انتي ملكيش حق عليا.
رقية بعصبية:انا امك علي فكرة….لو انتي ناسية افكرك.
جميلة وقفت قدامها وبصت لها بحده:لا مش ناسية،بس شايفة ان مبقاش ليكي لازمة في حياتي مش اكتر.
رقية رجعت خطوتين للخلف وهي مصدومة في بنتها:انتي مستحيل تكوني بنتي….جبتي القسـ.وة دي كلها منين.
جميلة عقدت ذراعيها بغر*ور: انتي ال مش امي اساسا.
وبعدين نادت علي الحارس بعلو صوتها،وجه ليها فورا.
جميلة بكبر*ياء: طلعها برا.
الحارس بص برقية بتوتر….ورقية بتبص لبنتها بصدمة.
جميلة بعصبية:انا مش بكلمك؟! يلاااا.
رقية بعصبية:دا بيتيييي.
جميلة ابتسمت بسخرية:متنسيش ان بابي سايب ليا كل الحرية الكاملة في البيت والقرارات.
رقية والدموع بتتجمع في عينها:هتطر*ديني يا جميلة!!!
جميلة لفت واعطاها ضهرها:هبقي افكر في يوم ارجعك.
الحارس مسك أيد رقية وشدها وخارجها لخارج الفيلا ،ورقية بتبص لجميلة بدموع وصدمة.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الفيلا عند ليل.
معرفتش تنام،قامت ودخلت الحمام ،واخدت شاور.
خرجت وغيرت ملابسها،لبيجامة بنص كم، وهـ.وت شو*رت.
خرجت ودخلت البلكونة وقعدت علي الارض وكانت حاطة مرتبة ومخدات كتيرة ملونة وشكل البلكونة جميل وهي واسعة.
فجأة الباب اتفتح ،ودخل عز ،شافها وقلـ.ع جاكت بدلته، وفـك اول ثـ.لاث ازرار في قميصُه ….واتجه عندها.
قعد وراها،وشدها من خصـ.رها وضمها لحضـ.نه ،وضهرها قدام صد*ره،ورجعت برأسها للخلف تستند علي كتـ.فه.
ميل ودفن وجهه في رقبـ.تها،يستنشق رائحتها ال وحشته.
وهي سكتت ،وكانت عارفة أنه هو.
ليل ببراءة:شايف النجوم دي؟!
عز:اممم.
ليل بابتسامة خفيفة:حلوة….مش كدا؟!
عز بهمس:انتي احلي.
ليل لفت وشها ورفعته وبصت لعز: عز…انت بتحبني؟!
عز بصلها بهدوء:كلمة حب دي قليلة علي ال في قلبي.
ليل ابتسمت ولفت وشها تاني:انا عايزة اقعد هنا،يكون لينا بيت مستقل بينا احنا وبس….ا انا اسفة،بس انا مش عايزة اعيش مع العيلة، كدا يكون افضل،وكل واحد يعيش مرتاح.
لفت وشها وبصتله: انت زعلا*ن مني؟!
عز:مقدرش.
ليل ابتسمت بخفة وقربت منه وطبعت قبـ.لة خفيفة علي خد*ه.
عز ابتسم بخفة: بس انا عايز اكتر من كدا.
ليل ابتسمت بخجل وسكتت.
عز مسك أيدها وبهدوء نظر لها والحزن في عنيه:سامحيني….سامحيني علي كل مرة زعـ.لتك فيها،انا عارف اني غل-طت كتير…. وزودت عليكي، خليتك استحملتي ال اكبر منك ومن سنك…. ا انا اسف.
ليل ابتسمت بخفة وبطفولية: الله اكبر، عز الرفاعي بيعتذر!!!
عز ابتسم ورفع رأسه للاعلي وع”ض شف”تيه من الاسفل :متتعوديش علي كدا.
ليل مسكت ياقة قميصُه :ولو اتعودت يعني، هيحصل ايه؟!
عز حا*وط خص”رها اكتر وقربها منه وبصلها: مش هيحصل كويس.
ليل بدلع وهي بتقرب منه اكتر:اممم، ال هو ايه بقي؟!
عز ابتسم باندهاش:دا انتي اتجرأتي اوي…. مبقتيش تخافي علي نفسك مني ولا ايه؟!
ليل بثقة:لا مش خايفة.
عز امسك قدميها وقربها منه: طالما كدا يبقي استعنى عالش*قا بالله.
وجعلها تستلقي علي الوسادة، واعتلا*ها.
ليل بتوتر:ا ل لا، انا كنت بهزر ولله.
عز بخبث:وانا مش بحب الهزار ولا متعود عليه.
واقترب منها وطبع قب*لة علي شفا*يفها، من*عت دخول الهواء لها.
تجاوبت معه، ولفت ايدها حوالين رقب*ته، وليدها علي شعره من الخلف.
عز بهمس وهو لا يستطيع السيطرة علي نفسه: بحبك.
واقترب منها ووووووو.
(استغفر الله العظيم)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر عيلة الرفاعي.
العيلة موجودة ورقية معاهم بتعيط.
سلمي:طب قوليلي بتعيطي ليه طيب… من وقت ما جيتي وانتي بتعيطي.
رقية اخدت نفس وسط دموعها: مفيش حاجة، مش*كلة بيني وبين شريف، ومقدرتش اقعد في البيت…. استأذنك بس اقعد معاكي الليلة دي.
سلمي:لا طبعا ليلة ايه، انتي تقعدي الوقت ال انتي عايزاه، دا بيتك.
رقية:شكرا ياسلمي.
سلمي:كنتي تجيبي معاكي جميلة تقعد معانا…هي سابتك تمشي لوحدك ازاي؟!
رقية ابتسمت ابتسامة خفيفة بسخرية، وسكتت.
ريهام:طب اطلعي ارتاحي في الاوضة شوية.
رقية قامت طلعت ومعاها سلمي.
رنيم:انا متأكدة ان في حاجة غير كدا.
ريهام:الله اعلم.
رنيم: طب المهم، كنت عايزة اقولك حاجة.
ريهام: ايه؟!
رنيم بابتسامة:قررت اني هروح اشتغل في الشركة من بكرا.
ريهام بفرحة:بجد!!!
رنيم:اه كلمت عز ووافق.
ريهام:الف مبروك يا حبيبتي، بس ايه التغيير دا كله.
رنيم بخجل:يعني قررت اني اهتم بمستقبلي، واغير من نفسي شوية.
ريهام:احسن قرار تاخديه في حياتك.
رنيم ابتسمت، وبصت علي شريف ال قاعد علي الكرسي وماسك الاب توب.
رنيم بتوتر:ايه رأيك يا بابا؟!
نبيل: في ايه؟!
رنيم:اني اشتغل في الشركة…. مش فرحان؟!
نبيل بابتسامة: لا فرحان، دا احسن قرار تاخديه.
رنيم قامت وقفت بابتسامة:ربنا ما يحر*مني منك لا انت ولا ماما.
وقربت منه وحضنته، ونبيل لاول مرة قلبه ينبض و يحس بمشاعر الابوة اتجاه رنيم، ابتسم بتلقاءية ومسح علي ضهرها بمحبة:ةلا يحر*مني منك انتي كمان يا قلب ابوكي.
رنيم بعدت بابتسامة واسعة ومحبة: طب انا هطلع انام بقي، عشان اصحي بدري للشغل، تصبحوا علي خير.
نبيل ابتسم ليها :وانتي من اهل الخير.
ورنيم طلعت…. ونبيل عينه عليها بابتسامة، ومش ملاحظ ريهام ال بتبص عليه بابتسامة.
بص علي ريهام ال بتبصله، واتكلم بتوتر:ا احم، في ايه؟!
ريهام اتنهدت بابتسامة:ها، لا ولا حاجة…. بتأمل فيك بس.
نبيل قام وقف بهدوء: ما انا عارف اني لسة وسيم.
وخرج من الفيلا، وريهام ضحكت بقوة عليه.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الفيلا.
ليل صحيت من النوم وهي في البلكونة، فتحت عينها ولقت عز واقف وماسك تلفونه وبيكلم حد…. وكان واقف عا*ري الصد*ر.
( وهي لابسة هدومها بلاش النية تلعب🙂)
عز شافها وبعدين قفل تلفونه، وقرب منها وقعد جمبها بهدوء.
مسك ايدها ونظر لها:هنروح انا وانتي مشوار النهاردة.
ليل باستغراب:علي فين؟!
عز اتنهد: القصر.
ظهرت علامات الخوف علي ملامحها.
عز: متقلقيش،هنشوف حاجة وهنرجع علي طول.
ليل بتوتر:وعد؟!
عز:وعد.
اتنهدت وقامت وقفت واتحركت واتجهت للحمام، وعز قام ودخل اوضة الملابس وغير ملابسه.
بعد مدة خرجت ليه وهي لابسة بنطلون جينز اوفر سايز رما*دي….وبلوزة لونها ابيض في وردي، وبه خيط من الخص*ر، وطرحة مخت”لطة بين اللون الوردي و الرما*دي.
خرج عز وهو لابس بدلته الرسمية كالعادة ولونها اسود بقمي*ص ابيض.
مسك ايدها وطمنها، واخدها وخرج.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر، كانت رقية قاعدة مع العيلة وسلمي بتتكلم معاها.
رنيم خرجت من القصر وراحت الشركة.
ودخل عز وفي ايده ليل ال باصة في الارض بضيق، العيلة كلها قامت وقفت لما شافته….. وعز اتحرك ووقف تحديدا قدام رقية ال بصتله باستغراب.
ليل رفعت رأسها وبصت لرقية، واتصدمت وبصت لعز…. ال بصلها بهدوء وبعدين بص لرقية.
رقية باستغراب:في ايه؟!
عز بهدوء:دققي في ملامحها وازاي تعرفي.
رقية استغربت اكتر وبصت علي ليل ال بصتلها بضيق، وعيونهم اتقابلت…. رقية مقدرتش تبعد عينها عن ليل، وحست بشعور غريب.
ليل كانت باصة ليها بحزن، بس ساكتة.
رقية اتصدمت وعينها اتجمعت بالدموع والصدمة: مش معقول!!!
عز طلع من جيبه الرسالة وعطاها لرقية ال اخدتها، وقرأت محتواها واتصدمت.
رفعت عينها وبصتلها بصدمة ودموعها بدأت تنزل:ل ليلة.
ليل مسكت في دراع عز بحزن، وبعدت عيونها عن رقية.
رقية بدموع:ا انا ازي معرفتش، ازاي مركزتش في اسمك…. ليل.
سلمي باستغراب: هو في ايه يا عز؟!
عز بهدوء:هحكيلك بعدين.
ونزل رأسه وبص لليل ال دا*فنة وشهل في دراعه :ليل، اقعدي معاها شوية.
حركت رأسها بمعني لا.
مسك دراعها وبصلها بهدوء: يلا.
واخدها وراح لمكتبه ورقية ميت وراهم.
دخل المكتب وسابها.
ليل بدموع: عز.
عز حا*وط وجهها بأيده:متقلقيش، انا معاكي. لو احتاجتي حاجة، ناديني.
ليل سكتت، وهو خرج وسابها هي ورقية.
ليل عقدت ذراعيها بضيق وعطت ضهرها لرقية.
رقية بدموع بس ابتسمت:ليلة.
ليل بصتلها بحده:اسمي ليل.
رقية بابتسامة حزينة:بس انا بحب اناديكي كدا.
ليل غص*ب عنها دموعها نزلت:ل ليه، ليه سبتيني…. ددا اناي مسبتيش حتي صورة ليكي، عشان اعرف شكلك.
رقية بدموع:غ غص*ب عني…. ا انا قلبي كان وا*جعني ولله لما سبتك.
ليل بانفعال:طب قوليلي لييييه، ليه تعملي كدا وتسبيني في حالتي دي…. ك كنتي بتربي بنتك التانية ازاي وانا موجودة.
وفجاة سكتت بصدمة:ل لحظة، دي جميلة اكبر مني…. ي يعني ايه؟!
رقية بحزن:ج جميلة م مش بنتي، دي بنت شريف.
ليل اتصدمت ورقية كملت كلامها بعد ما اتنهدت تنهيدة طويلة : و انا صغيرة، كنت بحب شريف، خصوصا انه كان اغني مني…. ب بس بابا موافقش عليه، قال لانه مش كويس وشغله مش مظبوط….. و وجوزني باباكي، و وابوكي كان شخص قا*سي اوي وكان بيش*ك فيا علي طول….. ك كان بيضر*بني.
معرفتش اعمل ايه وغير كدا انتي كنتي موجودة، شريف رجع وشافني وقالي انه اتحوز بس مرات راحت، وعايز يرجعلي….. غص*ب عني مشاعري ليه رجعت تاني، وبعدت عنك وعن ابوكي وروحت مع شريف وربيت بنته.
ليل كانت بتسمعها وهي بتعيط ومصدومة:ع عشان كدا سبتيني….. ع عشان حبك!!!
رقية بدموع:ليل، صدقيني، م مكنتش في كامل ارادتي زمان…. حياتي مع ابوكي هي ال وصلتني لكدا.
ليل بأنفعال دموع:ولله، مكنتيش في كامل ارادتك….. اناي مش مستوعبة انتي عملتي فياااااا ايه؟! انا طول حياتي كنت بعيط بليل في اوضتي، بسأل نفسي هي مشيت وسابتني ليه….. طول حياتي بقول علي نفسي اني بنت مش كويسة عشان كدا امي مش بتحبني، اتاري مشيتي عشان حببببك….. حر*ام عليكي ولله.
رقية سكتت بدموع،وهي مش عارفة تقول ايه؟!
ليل بصتلها بضيق ودموع، وخرجت من المكتب علي طول.
لقت عز قاعد علي الانتريه مع عيلته، وهي خرجت بسرعة، وهو شافها وخرج وراها.
خرجت ووقفت جمب العربية وهي بتاخد نفسها بدموع.
خرج عز وحط ايده علي ضهرها، لفت وشافته وفجاة اترمت في حضنه بدموع ورأسها علي صد*ره العريض.
مسح علي ضهرها بهدوء.
ليل بدموع: ا انا عايزة امشي، مش عايزة اقعد هنا….. م مش قادرة.
عز اومأ لها ومسك ايدها وركبها العربية، وهو لف وركب وانطلق بالعربية.
ورقية فضلت في المكتب بتعيط بند*م.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الشركة.
رنيم كانت قاعدة في مكتبها وماسكة الورق، شافت شوية غل*طات بسيطة.
قامت وقفت وعملت نفسها متعصبةوخرجت من المكتب ووقفت قدام الموظفين:انتوا ياشوية بتوعات….. مين ال جاب الورق دا.
قربت منها السكرتيرة:انا يا فندم.
رنيم:انتي مش المفروص تركزي فيه شوية….. دا ايه دا؟!
السكرتيرة: ما انتي ال اخدتي الملف مني بسرعة وكنت لسة ملحقتش اكمل.
رنيم:الكلام دا مينفعش معايا انا…….
كانت لسة هتتكلم بس سكتت بتوتر وخوف لما شافت انس قدامها.
رنيم بتوتر:ا انا، ا انت…
انس بابتسامة جانبية:انا ايه؟!
رنيم بتوتر بصت للسكرتيرة:ط طب امشي انتي خلاص.
اومأت ليها ومشيت السكرتيرة، وانس قرب منها بهدوء.
انس:مكنتش اعرف انك بتشتغلي هنا.
رنيم بصدمة:ها، ا اه ايوا بتغل هنا.
انس بضحكة خفيفة:اسمها بشتغل.
رنيم با*حراج:ا ايوا صح.
انس:المهم فين عز، كنت عايزه.
رنيم:عز مش هنا، لما يوصل هبقي اقوله انك جيت.
انس بخبث:وليه تقوليله، قوليلي انا وهبقي اجي تاني.
رنيم بتوتر:م ماشي، ل لما يجي هبقي اتصل بيك.
انس بابتسامة:من غير رقمي؟!
رنيم:ها؟!
انس :ها ايه؟! ركزي معايا شوية….. هاتي تلفونك.
عطته تلفونها بتلقاءية وهو اخده وسجل رقمه واتصل علي تلفونه وسجل رقمها.
عطاها التلفون وابتسم ومشي، وهي عينها عليه.
استعبت وبعدت عينها بسرعة:لا يا رنيم، انسي…. انتي جاية هنا عشان تشتغلي بس، يلا علي الشغل.
ودخلت مكتبها وهي بتحاول تفكر في حاجة تانية غيره.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الطريق وخصوصا اما البحر بمسافة بعيدة قليلا.
عز وقف العربية فجاة ونزل منها، وليل استغربت ونزلت وراه، وهو وقفو قدام العربية…. وهي قربت منه.
ليل باستغراب:في ايه؟!
عز قرب منها ورفعها من وسط*ها وقعدها علي العربية.
سابها ومشي وقل*ع جاكت بدلته وحطه في العربية، ونشي لمكان….. وليل بتبص عليه بتوتر وخوف، زي الطفلة ال منتظرة ابوها.
………. بعد مدة.
جه عز وفي ايده شنطة صغيرة، قرب من ليل وعطاها الشنطة.
استغربت وفتحت الشنطة ولقت فيها شكولاتات وايس كريم، من الانواع الغالية والفخمة.
ابتسمت ليه واخدت الايس كريم وبدأت تفتحه وتاكله.
اما هو وقف جمبها بالظبط وسند ذراعه علي العربية واخرج سيجا*رته وول*عها وبدأ ينفث الد*خان بهدوء.
وبقت عينهم علي البحر.
ليل مدت ليه الايس كريم:اتفضل.
عز حرك رأسه ببطء بمعني لا.
ليل سكتت وبقت بتاكل هي في الايس كريم بهدوء.
عز نفث الد*خان و نظر لها بهدوء:عايزة تتكلمي في ال حصل؟!
ليل بصت في الارض بحزن:مش عايزة اتكلم دلوقتي.
عز حط ايده علي ايدها: لما تتحبي تتكلمي، اعرفي اني موجود…. وهتلاقيني.
ليل ابتسمت،وقربت الايس كريم منع ولمست انفه.
عز ابعد وجهه بابتسامة جانبية خفيفة:تؤتؤتؤ، مش عايزين شق*اوة هنا.
واخرج منديل ومسح انفه.
ليل بضحكة خفيفة :عشان هيبتك، صح؟!
عز نظر لها بخبث:وهو انتي خليتي فيها هيبة.
ليل بصت في الارض بخجل وابتسمت.
عز قرب منها ولسة هيقرب اكتر، ليل بعدته بصدمة: عز، احنا ف الشارع….عي*ب.
عز اتنهد وبعد عنها بخبث:ماشي، لينا بت يلمنا.
ليل بخجل:طب اصبر بقي، علي ما اخلص الايس كريمة.
عز ابتسم ابتسامة جانبية خفيفة:ماشي ياكريمة انتي.
ليل ابتسمت بخجل وبصت علي البحر، وعز عينه عليها بهدوء….. ولكن عينه فيها حب وعشق.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت جميلة.
كانت رايحة جاية بقلق، واتصلت بأبوها كتير ومش بيرد.
دخل الحارس:الست ريتاج عايزة تقابل حصرتك يا هانم.
جميلة بضيق:اوووف دخلها.
الحارس خرج، ودخلت ريتاج.
جميلة قعدت علي الكرسي بغر*ور:عايزة اايه يا ريتاج، انا مشغولة، فا بسرعة بليز.
ريتاج بجمود:ابوكي اتق*تل يا جميلة.
جميلة قامت وقفت بعصبية:انتي اتجننتي، ازاي اقولي كدا علي بابا.
ريتاج :انا سمعت كريم وهو بيقول كدا علي التلفون…. ودا معناه ان عز خلص علي ابوكي.
جميلة اتصدمت ووقعت علي الارض بصدمة وهي بتتنفس بقوة:م مش معقول، ب بابا!!!
ريتاج بش*ر:انا هساعدك تنت*قمي من عز، انتي عشان ابوكي….. وانا عشان جوزي.

يتبع.. (رواية نقاء قلبي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق