رواية عهد الملك الفصل الثامن 8 – بقلم غير معروف

رواية عهد الملك – الفصل الثامن

انت اتجننت يا مالك؟؟؟… دي خطيبتي!!!
مالك كان لسه هيرد له البوكس بس تنح بصدمة من كلامه
مالك بصدمة : خطيبتك ازاي؟؟؟…. دي مراتي!!!
كارم بغضب : نعم؟؟؟…. هو انت بتستعبط؟؟؟…. عهد ما تقولي حاجه!!!
عهد بتوتر : مااااالك يبقى جوزي!!!….انا معرفكش!!!
كارم بصدمة : عهد انتي اتجوزتي!!!…بعد كل سنين الحب دي؟؟؟…..وانتي بتنكري انك تعرفيني ليه؟؟؟… بعدين ازاي تتجوزيه وانتي مخطوبالي؟؟؟
مالك بيقف محتار مش عارف يصدق مين كارم اللي مُصر ان دي خطيبته عهد…ودي اللي بتقول انها ملك مراته ومُصرة على موقفها!!
مالك بهدوء : طب معاك حاجه تثبت انها خطيبتك؟؟؟
كارم وهو لسه بصدمته : معايا صور الخطوبة !!
مالك وهو بيبص على عهد بنظرات تمنت لو الارض انشقت وبلعتها ولا شافتها
: وريني الصور دي؟؟؟
كارم بيفتح تليفونه وبيوري مالك الصور اللي بتكون فعلا معاه عهد فيها وهو بيلبسها الخاتم

مالك وعيونه بتطلع شرار بيتطاير
: ده ايه؟؟؟
عهد بتوتر : بصرااحة انا اتخطبتله لما كنت فاقدة الذاكرة!!!
مالك بهدوء قبل العاصفة : الصور دي من ثلاثه سنين!!!…شوفي التاريخ مكتوب اهو…والحاد*ث من سنتين…هوا انتي بتشتغليني؟؟؟….قدامك دقيقيتين تعترفي فيهم بالحقيقة!!…مين اللي زقك عليا؟؟؟…والا تقولي على نفسك يا رحمن يا رحيم!!!….وبرضو هعرف الحقيقة !!
عهد بتوتر وخوف : الحقيقة انا مش ملك مراتك!!
مالك بعصبية : ما انا عارف انك مش ملك مراتي!!…انا عايز الحقيقة كاملة!!!….وليه كدبتي؟؟؟…وانتي مين؟؟؟…ومين اللي باعتك ليا؟؟؟
عهد بدموع وهي بتقعد على الكرسي : خلاص مصيرك كده او كده تعرف الحقيقة هي……….

 

: الحقيقة انا مش ملك مراتك!!
مالك بعصبية : ما انا عارف انك مش ملك مراتي!!…انا عايز الحقيقة كاملة!!!….وليه كدبتي؟؟؟…وانتي مين؟؟؟…ومين اللي باعتك ليا؟؟؟
عهد بدموع وهي بتقعد على الكرسي : خلاص مصيرك كده او كده تعرف الحقيقة..كل حاجه بدات قبل سنتين!!
كانت سايقة العربية باقصى سرعة عشان متاخره و مثبته التلفون بكتفها وهي بتتكلم وايد بتاكل بيها والايد التانيه بتسوق بيها
: ايوة يا بابا خلاص خلاص وربنا قربت اوصل!!!
رشيد بعصبية : يا عهد مش ممكن كل يوم على نفس الموال!!!….بتتاخري في المواعيد!!!…و بتطلعي بدري!!!…واغلبية الوقت لما احتاجك مش بلاقيكي في اوضة الكشف!!!..مش عشان انا المدير تستهتري كده بالشغل وتستهيني بالمرضى!!!…انتي حالفة قسم طبي على فكرة !!!
عهد بملل : يووووووه يا بابا خلاص والل… اععععععععع
: عمرررررررر اقف متجريش في الطريق!!!
: ماما انا عايز الحق العربية بتاعت الايس كريم !!
ملك : يا عمر هجبلك الايس كريم والله بس متجريش !
عمر وهو بيجري و بيبص على عربية الايس كريم وهي في الجزء التاني من الشارع : يا ماما العربية على الناحية التانيه لازم نعدي تعالي وراياااااا بسرعة قبل ما تمشي العربية !!

ملك بخوف وهي بتبص للاشارة : يا عمر الاشارة فتحت متجريش وتعدي امسك ايدي …. بتبص بتلاقي عربية جاية بسرعة وفي نفس الوقت عمر بيعدي الشارع وهو بيجري!!
: عمرررررر خد بالك العررررررررربية!!!
بيبص عمر على العربية اللي خلاص هتصدمه فجاة بيحس بحد بيزقه بسرعة وبيقع على الارض بقو..ة بيبص وراه
عمر بصدمة : مااااااااااااااماااااااااااا!!!
شاف امه واقعة على الارض سايحة في د.. مها بعد ما زقته عشان متصدمهوش السيارة وصدمتها هنا وواحدة تانيه مع امه!!
عمر بخوف وهو بيبكي وبيهز امه : ماماااااا ردي عليا انا خايف !!
بس امه مكانتش بترد عليه
عهد بهمس وهي بتبص عليه بالم قبل ما تغمض عيونها : مساعدة مساعدة روح دور على اي حد يجيب مساعدة… وبتغمض عيونها
وعمر بيجري يفتش على اي حد هنا عشان يجيب مساعدة
رشيد بخوف : عهدد بنتي حصلت لها حاجه مش كويسه كانت بتكلمني فجاة صرخت وسمعت صوت خبطة قوية وتاني التلفون فصل ومش بترد عليا!!
كارم بخوف : ايه!!!…. احنا نروح بالطريق اللي بتيجي بيه عهد وان شاء الله نلاقيها كويسه!!!
وبيروحوا وبيلاقوا عهد وملك مكان الحاد*ثة وبياخدوهم بينقلوهم بسرعة المستشفى

كارم وهو دكتور جرا..حة القلب في المستشفى : دكتور القلب اتضرر اوي عند عهد لازم نلاقي لها قلب متطابق بسرعة والا هتمو*ت!!
رشيد بخوف وهو بيبص ناحية ملك اللي الاجهزة محاطة حواليها : خد قلب دي!!
كارم بصدمة : انت بتقول ايه يا دكتور؟؟؟… انت اتجننت!!… عايز تمو*ت واحدة مش في وعيها عشان تنقذ بنتك!!
رشيد وعيونه اتحولت لحمراء : هيييي اصلا واحدة ملهاش حد!!…وكده كده شكلها هتمو*ت فاحسن نستفيد منها!!..وبرضو تاخد مبلغ حلو !!
كارم بخوف على عهد وتفكير : خلاص تمام!!
وعملوا العملية او بالاصح مو*توا ملك عشان ينقذوا عهد
كارم بخوف : احنا هنطلع الجثـ*ـة دي ازاي دلوقتي بدون ما نطلع شهادة وفا..ة؟؟.. او حد يستلم من اهلها يستلم الجـ..ـثة؟؟
رشيد بتفكير : طلع شهادة الوفا*ة باسم عهد وانا هتصرف في الباقي !!
كارم : تمام!!
وبيطلع شهادة الوفا.. ة باسم عهد وبيد..فنوا الجـ..ـثة وبعدها على طول رشيد بيبيع المستشفى كلها وبيختفي من الانظار
مالك بيبرق عيونه بصدمة من الكلام اللي سمعه وهو بيحاول نظره من عهد اللي بتبكي بحر*قة الى كارم اللي بيبصله بأسف و بندم !!
فجاة بينزل بيقعد على الارض ورجليه مش شايلاه وهوا على نفس الحالة

: يعنييييييييي ايييييييييه؟؟؟…يعنييييييييي ملك ما*تت خلاص؟!!مش هترجع تاني؟؟؟…انا كنت فاكر انها هترجع!!

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية عهد الملك) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق