Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية امرأة والزمان الفصل الخامس 5 - بقلم عائشة الكيلاني

 رواية امرأة والزمان الفصل الخامس 5 - بقلم عائشة الكيلاني 

اسرا بخبث:- على كدا بقا انت حبيبي القلب الى بتقبله من وراء جوزها و 
قبل ما تكمل كلامها كان حسام ضر*بها قلم وقعه*ا على الارض من قوته قلم يحمل غضب و احتقار خذلان كره:- اخرسي يا بت 
اسرا حطت ايديها مكان القلم و قالت بانهيا*ر و عصبية:- بتضربني علشان دى اااه اقول اي معلش ما هى مراية الحب عامية و 
حسام مسك*ها من شعرها :- انا مستحمل ارفك علشان البنات غير كدا انتي ولا حاجة بالنسبة ليا فاهمة يا اسرااا انتي ولا حاجة انا بكرهكك يا اسرا 
حسام جرها على السلم و هو مسكها من شعرها و طالع على شقته رمها على الارض :- هتعيشي هنا زيك زى الكلب يا حقيرة بتتكلم على ستك طب هقولها يا اسرا انا بحب امل و هفضل احبها لحد ما اموت لحد اخر ثانية في عمري و لو نطقتي حرف عليها هقط*ع لسانك يا زبالة 
حسام قفل باب الاوضة عليها و قفل باب الشقة و نزل جوه:- اسرا بشر ماشي يا حسام ماشي اصبر عليا الصبر حلو 
تحت ثريا بتعيط:- العيال هيموووت بعض منك لله يا امل اشوف فيكي يوم انتي و اسرا حسبي الله ونعم الوكيل فيكم اشوف فيكم يوم اعمل اي رياض هيموت اخوه 
حمدان:- روقي اهو حبسته جوه مش هيقدر يعمل حاجة لحظة شيطان روقي و حسام نزل من البيت اهدي بقا مهما حصل الد*م عمره ما يبقا ماية دول روحهم في بعض 
في اسكندرية في شقة يوسف في الصالة 
امل:- انت بتقول اي يا خالي لا طبعا مستحيل انا مبقتش صغيرة 
يوسف :- عندك كام يعني سابعة و عشرين برضو صغيرة و بعدين العلام ميعرفش عمرا ولا سن هقدملك في معهد مفتوح و ملكيش دعوة بالمصاريف المهم حياتك قوتك في علامك سلاحك هو شهدك و بعدين اهو تجربي تعب امتحانات المعهد 
خلود بحماس:- عيني العقل يا يوسف هو دا الكلام مالك يا امل شكلك مش متحمس 
امل بقلق :- انا كويسة يا خالتي بس قلقانة من الى جاي و كمان صعبان عليا حسام 
قالتها بوجع و قلق و لخبطة هى اصلا لم بتشوفه بتتلخبط حاولت تنساه و تحب رياض بس رياض مكنش عطي ليها اى فرصة انها تحهبه على ضر*ب و إهان*ة ذ*ل تجاهل
يوسف اتنهد بهدوء:- ليه 
امل باختناق :- حسام 
سكتت اتنهدت بهدوء:- اسرا بتخون حسام و دى مش اول مرة ، البنات مش بنات حسام 
الصمت ملئ المكان 
خلود:- نهار اسود ، امل انتي متاكدة من الكلام دا دى اعراض ناس و شرف انتي مدرجة لكلامك ولا علشان ب 
امل بسرعة و صدق:- والله العظيم انا متاكده من كلامي و مستحيل افتري على ست خصوصا لو مرات حسام انتي بتقولي اي يا خالتي اسرا لم دخلت البيت و انا بعتبرها اختي ، صحيح محصلش نصيب بس مش معنى كدا انى اتهم*ها في حاجة زى دى انا مش كدا انا سمعت و شوفت دا بعيني 
خلود:- يلهوي 
يوسف:- اخرسي يا خلود 
يوسف بص لامل و قال بهدوء:- ربنا يسامحها انتي لا تقولي ولا تعيدي اوعي تكوني سبب في خرا*ب بيت لان ذنبهم هيكون في رقبتك ، انا عارف انكي بتحبيه و هو كمان بس خلاص داري عن الموضوع ولا شوفتي ولا سمعتي مدخليش نفسك في مشاكل انتي في غنة عنها يا بنتي 
خلود:- استغفري ربك و ركزى دلوقتي في مستقبلك و مستقبل بناتك 
يوسف:- و يلا بقا بلاش كلام كتير الوقت اتاخر روحي نامي يا حبيبتي و الصباح رباح 
امل بابتسامة:- ماشي يا حبيبي تصبح على خير 
يوسف:- و انتي من اهل الخير يا حبيبتي 
امل دخلت اوضتها حضنت بناتها و نامت و هى بتدعي ان الى جاي يبقا احسن 
تاني يوم كان يوسف راح شغله و خلود نزلت السوق الباب خبط امل لبست اسدال و اتجهت لباب فتحت الباب و اتجمدت من الخوف 
في مصر في شقة حسام اسرا دخلت المطبخ و خرجت 
اسرا بابتسامة:- و مالو يا حبيبي استحمل دى كمان والله لتدفع التمن غالي اوى يا ابن حمدان الابياري 
اسرا مسكت الفون و قالت بصوت واطي و مرهق و تمثيل التعب:ـ الو بوليس النجدة ارجوكم تعالوا بسرعة في جر*يمة قتل*ت حصلت دلوقتي ، 
اسمه حسام الابياري ايوة دكتور حسام ارجوكم الحقونى اااه اااه 
اسرا رمت الفون مسكت السك*نية بايديها الاتنين و طعن*ت نفسها و 
يتبع 
الحلقة الخامسة 
و نار نار 🔥🫣تفتكروا مين الى طب على أمل رايكم في اسرا و كلمة ليها 
امراة و الزمان 
عائشة الكيلاني



• تابع الفصل التالى " رواية امرأة والزمان  " اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات