رواية رحيل الهوارى الفصل الرابع 4 - بقلم هايدى الصعيدى
الفصل الرابع
...
رايكم يهمني متنسوش ال⭐
**********************
عند رحيل قعده بتفكر في حسن الي ليه سنه متابعها
وفتكرت لما وقفت مع حسن وستغربت نفسها وزاي رجليها خدتها لحد عندو وكانت عايزة تطمن عليه وسرحت ف عيونه الي كلها حب وديما شاغل بالها من اخر مره اتكلمت معااه وكل مره شفته واقف منتظرها تخرج وبسمته وصله لعنيه وكل مره يشاور لها من بعيد وزاي هي مطمنه ليه ومش خايفه ولا قلقانه منه
وفجأة اتنفضت رحيل ع صوت
رقيه الساخر : الي واخد عقلك ي رورو البسمه دي مش مطمناني
رحيل بتهرب : هاا لا ابدا مفيش حاجه
رقيه : ع روكه برضو احكيلي احكيلي
رحيل : ابدا ي ستي ده حد كنت عالجتو قبل كده نظراته ليا ي رقيه خطفت قلبي .... وديما بشوفه واقف
قدام المستشفي ف وقت خروجي وديما بيحاول بيشاور لي ويطمن عليا ويمشي لمدة سنه مملش انو يجي كل يوم يشوفني من بعيد او يبتسملي مش عارف انه بحاجه بسيطه زي كده اتعلقت بيه وبقيت ديما ادور عليه اشوفه مستنيني ولا لا ..
رقيه : ايه ده ايه ده دا انتي وقعتي ولا ايه ي ست رحيل
رحيل : بدا والله ي بنتي بس اهتمامه البسيط ده لمس قلبي ممكن اكون اتعلقت بيه مش عارفه
وفجاءة قامت ع صوت صريخ مامتهم وطلعو برا لقوها بتعيط وجنبها والد رحيل ف الارض جريت رحيل كشفت عليه ولقت انه ضغطة مرتفع ادته حقنه ظبطت الضغط ونزلت بيه ع المستشفي تعمل ليه فحص كامل
حسن زي كل يوم كان مستني رحيل تخرج من المستشفي بس اتأخرت وبعدين افتكر انه يوم اجازتها
زعل و جاي يمشي ولقاه تاكسي وقف قدام المستشفي ونزلت منه ومعاها راجل كبير والدموع والقلق مالي وشها كان عايز يجري ويطمن عليها ويقولها متخفيش انا جمبك
ودخلت رحيل هيا و باباها والدكاترة اهتموا بيه لانها مكنتش قدرة تقف ع رجليها من الخوف
الدكتور : ايه ي د.رحيل مالك ليه القلق ده هما شوية ارهاق سببو ليه ارتفاع ف ضغط الدم وانتي لحقتيه
رحيل بامل : يعني بابا كويس يا دكتور احمد.. ده زميل رحيل في المستشفي
احمد ببسمه : هو زي الفل بلاش دموع واطمني يلا روحي ليه ....وراح مديها منديل ونظرته ليها كانت جريئه وكلها رغبه ... وكل ده حسن متابع الموقف من بعيد
رحيل دخلت ل باباها تطمن عليه
احمد وقف مع زميل ليهم : ايه ياعم الحنين كلت البت بعنيك
احمد بوقاحه : حقي دي عليها شفايف تتاكل اكل انا لازم اوقعها فيا انا مش قادر استنه اكتر من كده هموت عليها
: ده انت عشمان برضو رحيل هتبصلك انت كان غيرك اشطر .. وفجاءة محسوش غير بواحد منقض ع احمد وعايز يطلع بروحه
رحيل طلعت ع الصوت العالي ولقت حسن نازل ضرب ف احمد ..
رحيل : استاذ حسن ميصحش كده ف مرضي هنا
احمد اول ما عرف ان رحيل تعرفه نفد بجلدة عشان حسن سمع كل كلامه عن رحيل
حسن بصلها بغضب وتعدها ودخل الغرفه ابوها
حسن: سلام عليكم ازي حضرتك
والد رحيل : وعليكم السلام يبني خير مين حضرتك
حسن : بص حضرتك انا راچل صعيدي ومليش ف الف ولا الدوران وانا معچب ببنت حضرتك الدكتورة رحيل وباخلاقها ..وعلمونا ف بلدنا ان الراچل يدخل البيت من بابه وتمني حضرتك تديني فرصه وتوافق
والد رحيل باعجاب من شهامة حسن : والله ي بني انت فجأتني وانا معرفكش ومقدر شهمتك وانت شايف الظروف فخليها علي الله ي بني ولكل حادث حديث ..
حسن : والله ياعم انا غصب عني اني اكلمك ف موضوع زي ده هنا وانا ياعمي من عيلة كبيره ف الصعيد ومعانه شركه هنا ف القاهره ومصانع و ...
محمد قطعو : ي بني مش القصد يعني
حسن : بص ياعم انت اخرج من هنا بسلامه ولو وفقت هجيب اهل وعزوتي ونچي نطلب يد الدكتورة رحيل
والد رحيل : تنورني ي ابني ف اي وقت بيتي مفتوح ..
ولف لرحيل : شوفي ي رحيل يلا ومشينا من هنا انا مش بحب المستشفيات ..
وعرض عليهم حسن انو يوصلهم بعد اصرار من حسن طبعا وافق والد رحيل
والد رحيل : اتفضل ي بني اشرب فنجان قهوة
حسن : ربنا يزيد فضلك ي عمي شكرا بكره انشالله بعد العصر هاجي ازوركم وتديني رايك مبدأين
والد رحيل : خير انشالله ي بني تنورني ف رعايه الله
كل ده طبعا ورحيل مصدومه مش مصدقه اني حسن الي كانت سرحانه فيه بيتقدملها وايه هيكون رد باباها
وراي رحيل هيكون ايه
والاكبر من كده راي مراد باشا الهواري ع الخطوة الي خدها حسن من غير ما يرجع ليه
******************************
انتظررررررروني❤️💋
• تابع الفصل التالى " رواية رحيل الهوارى " اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق