رواية رحيل الهوارى الفصل الرابع عشر 14 - بقلم هايدى الصعيدى
14
انا جيت ويمرحب بيا 😂😂😉❤️
"ف السرايه بعد القنبلة الي رماها والد رحيل ..
مراد لسه هيرد والغضب مالي عنيه راحت الحجه
مسكت ايده وغمضت عنيها يعني اهدي انت
انا هتصرف لان مراد كان قال لامه ع
وصيت حسن وعارفها انه هيتجوز رحيل ويربي
ابن اخوه ف السرايه زي ما وصاه والحجه ايدت
الفكرة لانها مش هتلاقي وحده احسن من رحيل
لمراد ابنها ..
الحجه بهدوء : ي حچ محمد رحيل لسه ولده مكملتش اسبوع ونافسه والسفر خطر عليها كف الله الشر يچيها حمت نفاس تروح فيها وبعدين الواد لسه صغير ومش هيستحمل حر الطريج ولا السفر..
زينب اتدخلت : الحجه عندها حق ي محمد
انا خايفه ع البنت يحصلها حاجه هي ولا
ابنها وبعدين سبها تكمل نفاسها والحجه
هتاخد بالها منها كويس وبعدين
ابقا تعاله خدها
الحجه بفرحه : عين العجل ي زينب
ابو رحيل بقتناع : خلاص ي جماعه الي انتو شيفينه يلا انتي ي رقيه اختك كويسه والحجه هتاخد بالها منها
مراد كان قاعد وهو كاتم غضبه ومش عجبه الكلام يعني هي هي نفس الجلابيه ابو رحيل هيجي يخدها بعد شهر تقريبن ..
وطلعوا اهل رحيل ومراد خله العربيه توصلهم
محمد : يعني كان لازم نسيب رحيل ي زينب
البنت بقت ارماله واخو جوزها قاعد عاذب
يعتبر انا مش مطمن
زينب : البنت لسه ولده ي محمد وبعدين امن ع بنتك وسطيهم انت مشفتش الحجه تبتت
ف مراد الصغير ازاي كانك هتاخد حته
من روحهاا ..وهما لسه مجروحين ع
حسن وده عوضه ومتمسكين بيه ..
"ف السرايه مراد فضل قاعد ع نار لحد ما رحيل خدت ابنها وطلعت ..
مراد بنزعاج : انتي يامه مفتحتيش ليه معاهم الموضوع
الحجه : اهدي ي ولدي رحيل لسه حزينه ع فراج اخوك وكان ممكن تعند ومتوفجش
وابوها لو كان عارف انك عايز تتجوزها وهي مش راضيه كان هيصمم يخدها ويمشي ..
انا ف الشهر ده ..
قطعتها رحيل الي كانت نزله تاخد تليفونها نسيته تحت وسمعتهم
رحيل بدموع : اا نتو بتقو.له ا.ايه
وبصت للحجه بعتاب :بقا هيا دي اخرتها ي ماما هي دي امانت حسن ..
الحجه قامت وقربت منها بحزن : لاه ي رحيل ي بتي متبكيش بس دي وصيت الغالي وحياتك عندي وصه مراد يتچوزك ويربي الواد ف السرايه حدانه
رحيل بجنون : لا لا لا مستحيل حسن ميعملش كده حسن عارف اني مقدرش اتجوز غيره انا
مستحيل اتجوووووزك انت فاهم انت لو اخر راجل ف الدنيا انا مش هسلم ليك ولا عمرك هتكون جووزي ..
مراد بغضب : والله الي عندي انتي سمعتيه ده وصيت اخوي وانا هنفذها ليه حتي لو موصنيش اتچوزك وربي مراد ..انا كنت هاخد برضو ود اخوي وربيه ف سراية جده احنا عيالنا محدش يربيهم غيرنا ..جصره ابوكي
چاي بعد شهر وشوري نفسك ي توافجي ع الچواز ي تتوكلي ع الله من غير ولدك ولما تحبي تيچي تشوفيها ي مرحب بيكي..
وسبهم وخرج بغضب رحيل انهارت ع الكرسي
: لا مش معقول حسن يعمل فيا كده للدرجه دي انا كنت رخيصه عنده عشان يقول لاخوه يتجوزني لا لا انا مش مصدقه
قربت الحجه : استهدي بالله ي رحيل ي بتي وبعدين انتي عايزه تمشي وتحرميني منك
انتي ومراد ده انتو الي فضلتوا لي من
ريحت الغالي ....والعبرة خنقتها
قربت رحيل وحضنتها : بس ي ماما عشان خطري انا مقدرش علي زعلك وانا مكنتش همشي واسيبك وكنت هعمل وصيت حسن وربي مراد ف السرايه زي ما قالي بس غصب عني مقدرش اكسر كلمت بابا ..وبعدين مراد بيه مالهوش اي حق انه يهددني انو هياخد ابني مني ده ظلم..
الحجه : ي بتي محدش هياخد ولدك منك ده هو بس خايف ع ولد اخوه ومش عايزك تبعدي
عن هنا وياخد باله منكم زي ما اخوه وصاها
انتو امانه عنديه..ده مراد ولدي مفيش احن من جلبه ويهتم بيكي و بولدك وهيخاف عليكم زي عنيه والي تشرطي بيه انا هخليه ينفذه ع طول بس متحرجيش جلبي ع فراجكم وريح حسن ونفذي وصيته ..
رحيل افتكرت كلام حسن وهو بيقولها اسمعي كلام مراد اتريه كان يقصد كده ي ربي اعملي ايه انا تعبت من كل الهم ده وف نفس مش عايزة تزعل الحجه وف نفس الوقت خايفه من مراد ومش عايزة تكون لغير
حسن..
فاقت رحيل ع ايد الحجه بتربت ع ضهرها
الحجه : جومي ي بتي شوفي ولدك وستهدي بالله وفكري زين ف مصلحتك ومصلحت ولدك ولو اختارتي چوازك من مراد ولدي انشالله مش هتندمي ابدآ ..
قامت رحيل طلعت الاوضه وقعدت تعيط لحد ما دمغها كانت هتنفجر من الصداع قامت خدت شور بارد وهيا بتفكر تعمل ايه ..
لحد الساعه 12مش جاي ليه نوم و قررت حاجه ف دماغها وسمعت صوت مراد طالع ع السلم وهو بيتنحنح اخدت حجابها وحطته ع راسها وفتحت الباب
عنيها جت ف عيون مراد وراح لف وشه النحيه التانيه..
رحيل : انا عايزك اتكلم معاك ..
مراد سابها ومردش عليها ودخل اوضته وساب الباب مفتوح رحيل اترددت تدخل وراه ولا لا
بس خدت نفس ودخلت : هو انا مش بكلمك ي بني ادم انت
مراد بصلها بحده : اسلوووبك مش هجولك تاني عشان لو فكرتي تتكلمي كده تاني معايه متزعليش من الي هيحصل ليكي ..
رحيل بعناد : انا حره وبعدين هتعمل ايه يعني ..
مراد رفع حاجب وقرب منها رحيل اترعبت
: متقربش مني انا بقولك اهو انا جايه اقولك كلمتين ورجعه اوضتي
مراد قعد ع السرير : اتفضلي سامعك
ونزل يخلع جزمته ووقف خلع الجلابيه بالصديري وعلقهم وفضل بالسروال بس
رحيل اتفزعت ونزلت عنيها مع انها عالجت مراد قبل كده بس اول مره تشوف عضلات صدره وكتافه وتركز فيهم وجسمها اترعش من شكله
رحيل بصوت عالي : انت قليل ادب ازاي تعمل كده
مراد بسخريه : ايه اول مره ي دكتورة ولا ايه
رحيل معرفتش ترد وفضلت بصه ف الارض
رحيل بتوتر : بص ي عني ا.انا جييت اقولك اني موفقه ع الججوز بس عند شرط
مراد قرب منها اكتر وزاد توترها ونفسها بقا عالي
مراد بهدوء : اسمه طلب جولي طلبااتك
رحيل : جوزنه هيكون ع ورق بس تنفيذ ل وصية حسن وعشان خاطر ماما راضية اتعلقت ب مراد وانا هفضل ف اوضتي وانت ف واضتك وملكش دعوة بيا ومستحيل اخليك تقرب عليا بعد حسن ولو حبيت تتجوز انا بنفسي هجوزك ...
مراد قرب منها بغضب : كلو بمزاچي اجرب منك ولا لاه بس ومالو انا اصلا مش هجرب منك ولا انتي ع بعضك تهزيلي شعره ده انت طول رجلي اول عن اخر ومفكيش حلايت حريم من اساسه
وقرب من رحيل وهمس قدام وشها : بس خليكي ع موجفك ومتغيريش رايك بعدين وهنشوف مين الي هيچي للتاني ..يلا تصبحي ع خير
خرجت رحيل وهيا حطه ايدها ع قلبها وخايفه من مراد ومن ايامها الجايه معاه
مراد فرد جسمه ع السرير وقعد يفكر ف كلام رحيل وانها مش عايزة تكون ليه وهتفضل لي حسن حتي بعد موته وفتكر لما قرب منها وازاي كان عايز يخدها تحتيه ع السرير ويخليها متنطقش غير اسمه... وبإصرار ..اما نشوف مين هيروح للتاني..
تاني يوم نزلت رحيل للحجه وقلتلها انها وفقت وتكلمت مع مراد
الحجه بفرحه : ربنا يكملك بعجلك ي بتي ويفرحكم انا الفرحه مش سيعاني عشانك هتفضلي معايه انت ومراد الصغير ..ومراد جلبي ي حبة عيني ربنا هيعوضه بيكي اخيرا هيلاجي المره الي تستاهله ..
رحيل اتصدمت وقعدت سكته ..
مراد قابل عامر ف الشغل وشاف الحزن في عنيه
مراد قرب منه وربت ع كتفه ببعض القووة
مراد : ايه ي ود عمي شايل الهم ليه
عامر : هاا لا ابد ي مراد مفيش حاجه
مراد : ع العموم يا ود عمي شغل النطيط وراه البيوت والزنيج ف الچناين مش بتاعنا
احنا رجاله ندخل البيوت ورسنا مرفوعه
انا مش مغفل بس عديتها بمزاجي ..
عامر بتوتر : ابدا والله ي مراد بس الجلب وما يريد ي ود عمي انا بس كنت مستني سنوية حسن وهروح اتجدم ليها طوالي
مراد بشرود : الجلب وما يريد شندلو حالنا بنات بحري ..
وبص ليه : ع العموم روح الاسبوع الجاي وفتح مع ابوها الموضوع وتفجوا والفرح خليه بعد السنوية بإذن الله عايزين نفرحوا بيكم
رجع مراد السرايه وهو شارد وبيفكر حياته هتكون ازاي مع رحيل وازاي يخلي قلبها ملكه
دخل قاعد وخد مراد من حضن رحيل وقعد يلاعب فيه ولف لرحيل
مراد : اعمليلي فنچان جهوة
الحجه : ما تخلي ورد تعملك ي ولدي
رحيل قامت : لا ي ماما انا هعمله..
وعملتله القهوة وهيا مستغربه من نفسها وطلعت
مراد : انا بإذن الله ع الاسبوع الچاي رايح مع عامر يجعد مع ابوكي عايز يخطب اختك ..ولو كده هفتح الموضوع مع ابوكي والي فيه الخير يجدمه ربنا ..ف عندك اعتراض
رحيل بخضوع : الي تشوفه ي مراد بيه
الحجه بفرحه : مراد بيه ايه بس ي رحيل ي بتي جوليلي ي مراد طوالي ده كلها ايام
وهتتكتبي ع اسمه ..
مراد بشرود : سبيها علي راحتها يامه ..كل حاچه ف وجتها زينه..
رحيل استغربت هدوئه وحست انه هدوء ما قبل العااصفه ..
بعد اسبوع راح مراد مع عامر وكان ف القاهره فهد وهشام وندي وشهد .. وخطب رقيه وتفقوا اني الفرح بعد سنوية حسن وعامر طلب انهم يكتبوا الكتاب عشان يبقا برحته مع رقيه
ومراد فتح موضوع رحيل و والدها اعترض ف الاول بس اتصل برحيل وقلتلو ان دي رغبتها وحبه انها تربي ابنها وسط اهله ..
عامر فضل عشان يجيب الدهب ومراد سافر قبل العشا ووصل السرايه اخر اليل..
طلع فتح اوضتة رحيل ولاقها نايمه وكان شكلها مغري اووي قاعد يتاملها ومحسش بنفسه غير و ايده بتحسس ع جسمها
............... ............. ......... ..........
+١٨يلا ي اندر ايدج من هنا 😂
ايديه بقت تحسس ع جسمها ومنحانيتها برغبه شديده وشتيااق وقرب من ضهرها وحضنها وحط شفيفه ف رقبتها وقعد يشم رحتها الي جننته و حضانها جاامد اووي ليه
وقعد يبووس ف رقبتها وخدها وايديه ع صدرها ووسطها ..
رحيل كانت وخده اليوم كله عياط ونامت وعندها صدع شديد اووي لما حست ان حد بيلمسها جلها ع انه حلم والشخص ده حسن
مراد اتجنن لم سمع انينها وحركت جسمها وميلها شوية ع ضهرها لقاها مغمصه عيونها نزل وخد شفيفها ف بوس عميقه و بقا بيحرك رجولته عليها بقووة وعنف لما حس بيها بتبدله البووسه
ونزل ع رقبتها يمصها و يعضها
عضاات جاامده وشوه رقبتها من رغبته
الشديده وحس بايد رحيل ع شعره
رحيل : امم اااه حس.سن وحشني
******************************
مراد جسمه اتصلب وقام منفووض ورحيل فاقت وخبت جسمها بالمفرش
رحيل بغضب : انت ازاي تدخل اوضتي وازاي تسمح لنفسك تلمسني ي قذر انا مرات اخوك
مراد سمعاها وراح بضهر ايده ضربها ع شفيفها
والخاتم الي في ايده جرح شفتها
مراد بغضب : اتكلمي معاي كده تاني وشوفي هعمل فيكي اي..وبعدين انا حر
رحيل بدموع : لا مش حر ..
مراد : لا حر واكتر حاچه حر فيها هي انتي
مرتي وملكي واتكتبتي ع اسمي خلاصك
رحيل اتصدمت وقامت وقفت : انت بتقول ايه ..و
****************
انتظروونيييييييييي
اي خدعه ي قمراتي فرجوني بقا
تعلقياتكم ...💋❤️❤️❤️❤️
• تابع الفصل التالى " رواية رحيل الهوارى " اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق