Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اخذت بذنب اخى الفصل الثانى عشر 12 - بقلم ساره عادل

 رواية اخذت بذنب اخى الفصل الثانى عشر 12 - بقلم ساره عادل 

انت ليه بتعمل كدا أنا طلبت منك حاجه خلي املاكك ليك أنا مش عايزة حاجه منك غير انك تط لقني وفي اسرع وقت

مراد بهدوء:انتي طا لق يروح قالها بكل برود وسابها وخرج 

روح بدموع:ط لقني بالسهولة دي بصت لنفسها في المراية وقالت بعتاب لنفسها:انتي بتع يطي علي اي مش دا اللي كنتي عايزاه دا اللي المفروض كان يحصل من الاول استوعبت نفسها ودخلت تجهز حاجتها عشان تمشي قبل ما يرجع 

..........

مراد بغضب:دا اللي كان لازم يحصل مش هظ لمها معايا زي شروق كفاية اللي حصل خلاص تعبت 

ادهم بزعيق:حرام عليك نفسك انت لو عايزها مش هتسبها مهما كانت الظروف 

مراد بيأس:أنا مبخل فش مستوعب يعني اي يعني هركنها جمبي وهيا ملهاش ذنب في اي حاجه غير كدا هيا بتكر هني اصلا يعني مش عايزاني أنا هجبر نفسي عليها يعني

ادهم:للاسف انت اهبل ومش فاهم مين بيحبك ومين بيكرهك صدقني البت دي لو بقيت كويس معاها هتعرف أنها بتحبك بجد وعموما دي حياتك انت شوف اللي في مصلحتك واعمله 

مراد : خلاص كل واحد يروح لحاله دا الاحسن وااه خلي مراتك تبعد عن حياتي كفاية بقي استحملت منها كتير 

ادهم بغضب:مراتي دي تبقي امك وفي الاول والاخر اكيد عايزة مصلحتك بس هيا اللي أسلوبها و حش ومش بتفهم الناس كويس 

مراد بغضب:بلاش منه الكلام دا الست دي مش عايزة غير مصلحتها هيا وبعدين ايه امي امي دي أنا امي ما تت من زمان

ادهم ضر به وقال بغضب:دي امك غصب عنك دي اللي ربتك من اول يوم في حياتك تخيل بقي أنا كنت زبا لة رحت اتجوزت عليها ومن وراها وفي الاخر اللي اسمها امك سر قتني وسبتك من اول يوم لوحدك في البيت تخيل لو مكنتش جيت كان زمانك مي ت وفي الاخر استحملت اللي عملته فيها وخدتك ربتك وعمرها ما قالت دا مش ابني غيرها مكنش رضي بيك انت ناكر الجميل يلا وقت لما تحس بغلطك تيجي تعتذرلها وتبوس راسها قال كلامه بمزيج من الغضب والحزن وسابه ومشي

..........

محمد بفرحة:نورتي يبنتي بيت ابوكي جوزك فين مجاش معاكي ولا اي 

روح بهدوء:مراد طل قني يبابا خلاص خلصت منه 

محمد بحزن:طل قك 

روح:انت زعلان ولا اي يبابا انت مش عايزني ولا اي للدرجادي مش حابب وجودي

محمد:مش هعوزك ازاي يبنتي انتي حتة مني انا بس زعلان عليكي كنت مفكر يمكن تتصافو وتعيشوا سوا والمشاكل تتحل بعد مو ت اخوكي 

روح بدموع:خلاص يبابا كل حاجه خلصت من ساعه مو ت عمار وحشني اوي يبابا والله بحبه اوي مهما عمل اي دا اخويا 

محمد بدموع:ادعيله بالر حمه يبنتي ادخلي يلا ارتاحي شوية وروقي بالك هعوضك عن كل الح زن اللي سببهولك الز فت دا 

روح بضحك:عندك حق زف ت فعلا يلا اهو راح لحال نصيبه 

محمد بضحك:عيب يبنت دا مهما كان زوجك النها يات اخلاق 

...........

ادهم:خلاص يسيرين اكيد ميقصدش وبعدين انتي زودتيها معاه اوي انتي عارفة مراد مندفع كدا علطول مبيفكرش في اللي بيقوله 

سيرين بدموع:انت مشفتش كان بيبصلي ازاي يعني دي اخرتها ابقي وحشه وكل حاجه تتنسيلي انت السبب يا ادهم 

ادهم بنفاذ صبر:السبب في أي بقي ولا هو كله علي ادهم 

سيرين:انت اللي سبته علي مزاجه ومبقاش بيكبر لحد 

ادهم:متنسيش أنه بقي راجل كبير مش هروح اض ربه علي تصرفاته يعني خلاص بقي هو هيستوعب غل طته وهيجي يعتذرلك قومي بس جهزيلي حاجه اكلها 

سيرين:ما تنادي علي اي حاجه يجبلك

ادهم:لا انا مش عايز غير من ايدك يا جميل 

سيرين:انسي يا ادهم قوم هات لنفسك بقي سلام هروح انام شوية عشان مصدعة قالت كلامها وراحت للمطبخ تحضرله اكل 

ادهم دخل المطبخ لقاها واقفة بتطبخ بتركيز قرب منها من غير ما تحس بيه واتكلم بهدوء :ما من الاول لازم يعني تعاندي 

سيرين بصتله بتوتر حطت ايدها علي قلبها وقالت بغضب:خضتني يا ادهم فيه حد يدخل كدا 

ادهم بضحك:معرفش أن قلبك خفيف كدا يلا بقي هسيبك تركزي عشان تطلعي مواهبك الحلوة 

سيرين بخبث:لا رايح فين تعالي قط ع البصل دا قعدته وادته الادوات اللي هيستخدمها وحطتله البصل وقالت:يلا ربنا معاك 

ادهم :قلتلك مبحبش تق طيع البصل 

سيرين بضحك:لا اعمل باكلك

..........

محمد بهدوء: روح عايزه تقابلك لاخر مره بتقول فيه حاجه ضرورية لازم تعرفها 

مراد بخوف:روح فيها حاجه يعمي هيا كويسة 

محمد :اه يبني هيا كويسة الحمد لله بس الموضوع دا يتعلق بيك معرفش عبارة عن أي بس لما تيجي هيا هتقلك

بعد ساعه 

مراد بهدوء:ابوكي قلي انك عايزاني في موضوع 

روح:اه أنا مش عارفه ابدأهولك منين وعارفه أن أنا غلطانه اني خبيته للوقت دا بس لازم تعرف مراد شروق كانت حامل قبل ما تموت حد بعتلها ستات ض ربوها جامد لعند لما نزلت الطفل وكمان شا لت الر حم وهيا قلتلي اعرفك بس انا سكتت ومقلتش حاجه 

مراد بصدمة:ازاي حا مل أنتي بتقولي اي 

روح:انا اسفه أن سكتت للوقت دا عارفة أنه مكنش من حقي بس 

مراد بزعيق:بس اي يروح انتي ليه مقلتيش أن شروق كانت حا مل كان ممكن ارجعلها وقتها انتي ليه خبيتي عليا حاجه زي دي 

روح:بس انا شروق قيلالي قبل ما تمو ت علطلول يعني مكنش فيه فرصة بينكو تاني 

مراد بزعيق:انت ملكيش حق انك تخبي عليا في حاجه زي دي انت كنتي مين يعني دي كانت امانه توصليها ليا ازاي تسكتي لدلوقتي 

روح بدموع:وانت اذت ني كنت مستني مني اي يعني 

مراد بغضب:كل حاجه بتعلقي شمعتها علي اني اذ يتك خلاي يروح كل واحد بقي في طريقه ولا اعاتبك ولا تعاتبيني انا ماشي في إجراءات الطلا ق وورقتك هتوصلك قريب 

يتبع

اخذت بذنب اخي12

هنزل البارت الاخير في خلال اليومين الجايين رايكو فيها♥️


• تابع الفصل التالى " رواية اخذت بذنب اخى  " لكي تظهر لك كاملة

reaction:

تعليقات