رواية اخذت بذنب اخى الفصل الحادى عشر11 - بقلم ساره عادل
ابنك انتح ر يحاج عمار ما ت
محمد بصدمة: مستحيل انت بتقول اي ابني أنا لا انت كداب مش عايز اسمع حاجه
فرحات بحزن:عمار كان بيهرب ** وبيتاجر فيها ولما مسكوه مستحملش يبقي في السجن يوم ومو ت نفسه
محمد بزعيق:اطلع برا قلتلك مش عايز اسمع منك حاجه ابني بخير وهيرجع تاني
.........
مراد بحزن:ممكن تهدي بقي كفاية اللي عملاه في نفسك دا
روح بزعيق وعياط:انت مالك بيا ابعد عني بقي كفاية كدا شمتان فيا يعني خلاص اللي كان مضايقك مني راح عايز اي مني تاني
مراد:أنا هسيبك شكلك مش واعية للي بتقوليه وبعدين انا هشمت في أي اعقلي كلامك يروح مهما كان مين كان في يوم صاحبي وحتي لو مليش صلة بيه دا بنأدم هشمت في مو ته يعني وانا اسف علي ازعاجك هسيبك تهدي مع نفسك قال كلامه وخرج من اوضتها
روح بصت للباب ورجعت تعيط اقوي من الاول
مراد وقف برا سامع صوت عياطها بس مش في ايديه يعمل حاجه وزعلان علي الحاله اللي وصلوله قال في نفسه:خلاص يمراد كدا خلصت اللي كان ليك حق عندهم راحوا كفاية بقي علي الغلبانة دي سبها في حالها وعوضها عن كل التعب اللي سببتهولها
.........
سيرين بغضب:يعني اي الكلام دا انت واعي للي بتقوله مين اداه الحق يعمل كدا وازاي
..:معرفش يهانم دي تعليمات مراد بيه وقال الكلام دا ميخرجش ما بينا متعرفهوش حاجه عشان ميشكش فينا
سيرين بغضب:دا شكله اتجنن ازاي يعمل كدا من ورانا اقفل انت كدا دلوقتي واي معلومة جديدة تيجي تبلغني بيها قفلت بغضب ورنت علي مراد
سيرين بغضب:نص ساعه تبقي في البيت ومش عايزة جدال
مراد:فيه اي أنا مش فاضي دلوقتي هبقي اجيلك في وقت تاني
سيرين بزعيق: قلتلك تيجي حالا مباخدش موافقتك والا هاجيلك أنا وسعتها متزعلش علي اللي هعمله
مراد بنفاذ صبر: خلاص جاي مسافة السكة بس
روح من وراه:رايح فين متسبنيش هنا لوحدي مش حاسه اني كويسة
مراد : مالك وشك اصفر كدا لي انتي تعبانة تحبي اخدك للدكتور
روح بصتله بتوهان فجأه حست أن كل حاجه بتدور حواليها متمالكتش نفسها ووقعت
........
سيرين بغضب:انت مجتش ليه هو كلامي بالنسبالك هوا يعني
مراد:مش هعرف اجي دلوقتي روح تعبانة ومش هعرف اسيبها لوحدها هجيلك في وقت تاني قال كلامه واسرع عشان يقفل المكالمة
سيرين بغضب:دقيقتين واكون أنا عندك سلام
مراد مسح علي وشه بغضب وقعد يفكر في اللي هيعمله بعد كدا
........
بنتي مش هتفضل هناك ثانية كفاية خسرت ابني مش مستعد اخسرها هيا كمان هعمل اي حاجه عشان ارجعها
..:استهدي بالله يحاج محمد مراد ابن ناس ومستحيل يأذيها واهي معاه طول الفترة دي والوضع مستقر لو عايز يعمل حاجه كان عملها من زمان
محمد بغضب:وانا هستني لما يعمل لو ليه حق يجي ياخده مني إنما بنتي خلاص مش هتفضل معاه ثانية ولا هو عشان ابنك هتبررله
ادهم بهدوء:لا انا بقلك كدا عشان عارف ابني سبهم هما يحلوا مشاكلهم سوا ولو مقدروش يكملو مع بعض هما من نفسهم هيسيبو بعض
محمد:أنا سمعت كلامك طول الفترة دي ومبقتش واثق في حاجه بنتي ملهاش ذنب في حاجه ولا عايز اي حاجه تأذيها أنا هديه فرصة تيجي من عنده هوا بس مش هصبر كتير
ادهم:اللي انت عايزه المهم متضايقش حالك وانا لو ابني زعلها بس ولا عملها حاجه أنا اللي هقفله روح زي بنتي واكتر متخافش عليها طول ما هيا معانا
..........
سيرين بغضب:انت ازاي تعمل كدا انت مين اداك الحق بكدا دا تعب سنين من حياتنا تروح تديه لواحدة تربية شوا رع زي دي
مراد بغضب:دي مراتي وياريت متغلطيش فيها ودا بردو تعبي وشقايا أنا مخدتش منك حاجه عشان تحاسبيني عليها أنا حر
سيرين بزعيق:لا مش حر مش اشوفك تبعتر فلوسك في.الارض واسكت البنت دي ملهاش قاعدة هنا تاني ورجع كل املاكك ليك وسيبك من الهبل دا
مراد:لا انتي زودتيها اوي اوعي تنسي انك مش امي عشان تأمريني كل شوية وتتحكمي في حياتي كدا انا حر ملكيش دعوة بحياتي تاني
سيرين بكسرة:عمرك ما قلتلي كدا يمراد أنا امك غصب عنك أنا اللي ربيتك وكبرتك لعند لما بقيت كدا أنا اللي لقتني في حياتك من اول ما اتولدت معملتش زي الست اللي خلفتك ورمتك أنا ليا حق عليك اكتر من اي حد متشكرين علي الكلمتين دول وحاضر مش هتدخل في حياتك تاني انت حر يبني قالت كلامها بحزن شديد ودموع نازلها من عينيها بتحرق فيها اكتر بصتله بانكسار ومشيت وهيا حاسه ان كل حاجه خسرتها في حياتها
يتبع
اسفه علي التأخير كل سنة وانتو طيبين وعيدكم مبارك♥️
اخذت بذنب اخي11
• تابع الفصل التالى " رواية اخذت بذنب اخى " لكي تظهر لك كاملة
تعليقات
إرسال تعليق