Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بيت السلايف الفصل الثامن 8 - بقلم فرحه احمد

 رواية بيت السلايف الفصل الثامن 8 - بقلم فرحه احمد 

روايه_بيت_السلايف

البارت الثامن 


فرح_ هي فعلا مصيبه انا وقبل ما تكمل كلمها رن فون زين وكان السيوفي 


زين_ ثواني يا فرح ورد 


السيوفي_ انا داخل علي البيت عايزك متعرفش حد انك كنت عارف فاهم 


زين_ تمام 


فرح_ في اي 


زبن_ جدك خلاص داخل علب الفيلا وعايزنا نتفاجا زيهم اكننا مش عرفين 


فرح_ موضوع جدك ده مش هيعدي بلساهل 


زين_ المهم يلا ننزل دلوقتي ونتكلم بعدين 


كان الجميع منشغل في شئ وفرح وزين وليلي ينظران اللي الباب 


واذا فجاء يدخل السيوفي بهيبته المعتاده


الجميع ينظر بصدمه وهما مش مصدقين المفروض انو مي.ت من سنين 


السيوفي بحب وهو ينظر لأولاده واحشتوني اوي 


وبعد الصدمات والاحضان كان السيوفي يجلس وهو يحكي كل شئ لاكن مقلش ان زين وفرح عرفين 


السيوفي_ لما لقيت في حد عايز يم.وتني وانا راكب العربيه من وقتها وانا هربان والكل فاكر اني مي.ت لاكن خلاص مبقاش في العمر باقيه انا قررت ارجع واعرف مين سبب م.وتي ولي قال إن انا اللي قت.لت ابني ومراتو 


جلال بصدمه _انت عرفت الكلام ده منين 


السيوفي_ انا متابع أخبركم كلكم من بعيد 

دلوقتي انا عايز اطلع ارتاح 


طلعو السيوفي في غرفه نضيفه 

والكل كان في صدمه من رجوع ابوهم تاني 


اما ليلي فكانت متوقعه ان الرجل هيم.وتو قبل ما يوصل 


خرجت ليلي ترن علي الرجل 

فخرجت فرح وراها لتعرف ماذا تخفي 


ليلي بعصبيه_ علشان انت غبي ازي واحد كشف انك عايز تم.وتو اومال انا بعتالك فلوس لي فرصه م.وتو دلوقتي بقت أصعب 


قفلت ليلي ورنت علي الدكتور ولاكن الفون مقفول 

ليلي ياتري انت اي اللي جرالك انا لازم اروح اشوفك 


دخلت ليلي الجراش وأخذت العربيه خرجت فرح وراها وهي راكبه تاكسي 


رنت فرح علي زين 


زين_ فرح انتي فين انا عمال ادور عليكي 


فرح _انا براقب ليلي


زين_ ليلي لي 


فرح_ هحكيلك بعدين 


زبن بعصبيه_ انتي مجنونه ازي تمشي لوحدك ابعتي لوكيشن 


فرح_ حاضر 

وبلفعل بعتت لزين لوكيشن 


توقفت ليلي في المكان الذي يوجد في الدكتور ولاكن عندما دخلت رائت ناس واقفين بس.لاح كانت هتجري لاكن مسكوها وكتف.وها وخرجو 


كانت فرح لسه هتنزل من التاكسي لقت الناس دي خارجه بي ليلي 


ركبت تاني بخوف وخلت السواق طلع وراهم 


كان زين واصل المكان ويرن علي فرح


فرح_ زين ابعد عن المكان ده دلوقتي وانا هاجي البيت وهفهمك 


وقفلت 


وصل العربيات امام مكان غريب وهو مكان المخبي بتاع عباس 


وقفت فرح بعيد لحد ما اختفت من قدمها ليلي وبعدها رجعت علي البيت 


زين بعصبيه_ ممكن افهم بقه 


فرح_ تعالي هقولك انت وجدو 


طلعو غرفه السيوفي وتاكدو ان لا أحد يسمعهم 


فرح_ في مصيبه انا قبل ما جدو يجي سمعت ليلي بتكلم في الفون مع حد وبتقول ان يم.وتك يا جدو وواضح كده ان ده الشخص اللي كان بيرقبك 


ورنت علي حد تاني ولقت الفون مقفول فاتعصلت جدا 


السيوفي بصدمه_ يعني ليلي كانت عارفه اني عايش وكانت عايزه تم.وتني طب وبترقبني لي 


فرح_ المهم لما انت جيت خرجت اتكلمت في الفون مع الرجل ده وقالها انو اتكشف وحد ض.رب عليه ن.ار 


السيوفي _معنها كده مش هي بس اللي بترقبني 


ورنت بعدها علي الرقم بتاع الصبح وبردو لقت مقفول فا ركبت العربيه ومشيت 

مشيت وراها لقتها دخلت مكان غريب وطلعت مع ناس مكتفن.ها 

وبعدها راحو مكان مه.جور كده وبس 


السيوفي _كده احنا لازم نعرف مين الناس دي ونعرف ليلي عايزه تم.وتني لي 


زين بحده_ تاني مره يا فرح متتحركيش من غيري 


فرح_ حاضر حقك عليا 


كانت جميله بتتكلم مع حسنين وبتحدد معاد يتقبلو برا علشان عايزه في كلمتين 


اميره_ علي فين يا ست اسماء 

اسماء _راحه شقتي عايزه حاجه 

اميره_ وده من امتي انتو خلاص هتعيشو هنا علطول 

اسماء_ وده مين اللي قال الكلام ده انشاء الله 


ليلي وهي داخله من الباب انا اللي قولت الكلام ده 


اسماء _انا اسفه انا بمشي بكلمه جوزي بس مش حد تاني 


ليلي _نبقه نشوف صلاح هيعمل اي 


كان في هذا الوقت صلاح يدخل من باب البيت وهو يقول الصوت عالي لي في حاجه 


ليلي_ ست اسماء راجعه بيتها مكن اعرف لي 


صلاح_ عادي يما مش مرتحين 

ليلي_ لي انشاء الله بنصحيها من الفجر ومشغلنها خدامه عندنا 


صلاح_ مش لازم يكون هو ده السبب خلينا علي راحتنا يما وانا هجيلك كل بوم 


ليلي بعياط مصطنع_ براحتك اللي انت عايزه اعملو يابني 


اميره_ خلاص يا ماما متعيطيش براحتو خليه ماشي تبع مراتو 


كان يتابع الموقف من البدايه توفيق الي لا يعجبه الأمر فا تتدخل 

صلاح خد مراتك وروح بيتك وانتي يا  ليلي ابنك قالك هيجيلك كل يوم 


ليلي _اصل هيوحشني 

توفيق _معلش هة مبقاش صغير وعايز يعيش حياتو 


حضن صلاح والده ووالدته وسلم علي الجميع واخذ اسماء ومشي 


في العربيه

 اسماء_ انا اسفه لو حصل مشكله بسببي بس انا مبقتش عايزه اقعد هناك


صلاح  بحنيه _مفيش اي حاجه يا حبيبتي اهدي انتي بس واخذها في حضنه 


زين وهو ينظر علي ليلي ويهمس لفرح 

دي رجعت اومال ازي خط.فوها 

فرح بهمس_ مش عارفه بس والله كانو ربط.نها 

زين_ اسكتي علشان محدش ياخد بالو 


قبل الكلام ده بنص ساعه 


دخلت ليلي المكان الغريب مع الناس اللي خطفنها لقت الدكتور مربوط قدمها 


جريت عليه وهي بتسال مين اللي عمل كده 


عباس_ من وراها انا اللي عملت كده يا ليلي هانم 


ليلي بصدمه _عباس انت بتعمل اي هنا وخطفنا لي 


عباس_ علشان افهم كل حاجه 


ليلي بتوتر _تفهم اي 


عباس بعصبيه_ انا عرفت كل حاجه عايز اسمع منك انتي اخلصي بدل ما اخ.لص عليكي 


ليلي بتوتر بدأت تحكي اللي حصل من سنين 


ليلي _انا يوم ما اتجوزت توفيق وانا كنت الكل في الكل لحد ما السيوفي حن لي ابنه تاني ووافق انهم يعيشو معانا 

 سعتها صفاء والدت فرح دخلت قلب الكل وبقت بتامر في البيت والكل بيعمل ليها حساب وانا اكني مش موجوده بعد ما كنت الكل في الكل 


في يوم جلنا خبر انهم عاملو ح.ادثه سعتها عرفت قبل الكل من مراقبتي ليهم راحت المستشفى واتفقت مع الدكتور يم.وتها لانها كانت عايشه وحصل فعلا ومحدش كشف اللي حصل 


وعدا علي ألموضع ٣ سنين كان في الوقت ده السيوفي بيقول ان في ناس بتحاول تم.وتو 

وفي يوم عرفنا انو م.ات سعتها قررت البس السيوفي موضع ق.تل ابنه 


عباس_ ما الموضوع كان اتقفل لي فتحتي تأني 


ليلي علشان بعد ٣ سنين وبعد م.وت السيوفي سمعت جلال بيقول لمراتو انه بيدور علي سبب ح.ادثه اخوه لانه مش مصدق ان ده قدر ربنا 


فا قررت البس السيوفي الموضوع 

وهو كده كده م.ات 


عباس بتسأل_ طب واي عرفك انو عايش 


ليلي عرفت مرا وانا في اسكندريه صادفتو 


عباس_ مش داخل عليا الكلام اتكلمي 


ليلي بتنهيده_ انا كنت اعرف واحد علي توفيق اللي انت ض.ربتو بل ن.ار وسافرت مره اسكندريه علشان اقبلو 


ويشاء القدر ان تكون شقتو قصاد شقه السيوفي الكلام ده بعد م.وتو ب ٣ سنين سعتها اتصدمت وكنت عايزه اتأكد وعرفت من البواب وفهمت الموضوع ومن سعتها وانا براقب تصرفاتو علشان لو قرر ينزل القاهره اخلص منو 


بس هو ده الموضوع 

عباس_ وكنتي عايزه تخل.صي منو لي 


ليلي_ علشان لو ظهر جلال هيدور في القضيه تاني 


عباس_ اممم احنا كده هيكون في بينا شغل 

روحي دلوقتي وهنتكلم بعدين 


ليلي_ والدكتور 

عباس_ لا ده قاعد معانا يسلينا 


رجوع للوقت الحالي 

كانت جميله تجلس مع حسنين وهما بيتفقو 


جميله بحزن ودموع _ انا مش تقدره انسا يا حسنين لاكن مش عايزاك تبعد عن الاولد والبيت اكتر من كده ارجع وانا لما احس اني بقيت كويسه هقولك 


حسنين بحب وحنيه  معاكي وقتك يا جميلتي 


بقلمي_فرحه_احمد 

تفاعل حلو زايكم يا حلوين 🥰


• تابع الفصل التالى " رواية بيت السلايف  " اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات