Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بيت السلايف الفصل الثانى 2 - بقلم فرحه احمد

 رواية بيت السلايف الفصل الثانى 2  -  بقلم فرحه احمد 

روايه_بيت_السلايف

البارت التاني 


تدخل هيام ومعها ليالي اللي كانت صدمه للجميع وجودها بعد اللي عملتو في زين والصدمه الأكبر انها داخله مع هيام 


توفيق بعصبيه_ اي اللي جاب البت دي معاكي يا هيام


هيام _اسمع بس يا بابا الأول خلي حد يطلع ليالي الاوضه بتعتها 


جلال بزعيق_ انتي عبيطه يا بت انتي 


اميره_ استني لما نفهمها الأول يا عمي 


وطلعت ليالي فوق وكل ده فرح واقفه مش مستوعبه ان ليالي دي موجوده في البيت وعماله تبص علي ملامح زين اللي كانت مش بتعبر عن حاجه خالص 


نعمه ممكن دلوقتي تفهمينا في اي 


هيام بخبث_ اصل وانا راكبه الطياره في واحده تعبت فاعلشان انا دكتوره روحتلها لقيت مغمي عليها وبيقولوا اتبخطت بعد الكشف اول ما فاقت كانت مش فاكراك حاجه خالص فقدت الذاكره


اميره بستعباط_ سبحان الله ربك مش بيسيب حق حد 


نعمه _وانتي مالك يا هيام تجبيها لينا لي


هيام_ صعبت عليا تقعد يومين لحد معرف عنوان ليها وابعتها 


ليلي بخبث_ وهي مش داخل عليها الحوار ده قالت 

ومالو تقعد طلما مش فاكره حاجه 


فرح معجبهاش الكلام ولاكن مقدرتش تتكلم وطلعت علي فوق 

طلعت وراها جميله 


جميله _فرح متزعليش انتي عارفه ليالي متفرقش مع زين صح 

فرح بعياط _صح بس انا بحبو وبغير عليه وهو مش حاسس بيا لحد يوم دخلتي سابني وسافر ورجع الفجر لي كل ده انا زبي اي اعيش طول عمري موجوعه اتوجعت زمان لما عرفت انو بيحبها ومش عاوزني واتوجعت تأني لما صممو اني لازم اتجوزو لاني مكتوبه علي اسمو من زمان واتجوز ولسه زين بيظلمني 


كملت كلامها بعياط شديد في حضن جميله 

انا بحبو يا جميله متعلقه في من وانا صغيره وهو مش شايف ده اعمل اي بس وهيام جيبالي حبيبت جوزي لحد بيتو زين هيضعف وهيحن ليها وانا هرجع اتزل تاني وكل ده لي علشان حبيت سا جميله 


جميله_ اهدي يا حبيبتي زين خلاص نسي ليالي وبقه جوزك تنتي دلوقتي يا فرح اهدي 


فرح_ المهم القلب ملك مين 


وكان في وسط حديثهم غافلين عن اللي بسمعهم ومكنش حد غير زين اللي طلع علشان يرضيها


زين نزل وهو مكتهب وزعلان انو اتسبب في كل ده لي فرح 

وحب عمري ليالي رجعه دلوقتي وفاقده الذاكره 

بس لا يا فرح انا عمري ما احن يكفي اللي اتعمل فيه بسببها 


فلاش باك 

كان زين بيحب ليالي جدا ومستعد يضحي علشانها ب اي حاجه 


زين بعصبيه_ انا مستحمل علشانك كلام كتير من ابويا وعمي علشان فىح مكت به علي اسمي وانا مصمم اتجوزك انتي وجايه دلوقتي تعقدي الامور 


ليالي_ معرفش يا زين اتصرف بابا مش هيقبل اقل من ٣مليون 


زين_ لي يا ليالي وفوق كل ده انا اللي هغرش الشقه من آلاف للياء وبرجع اقولك محدش من اهلي هيسعدني فا مفروض تقفي جنبي 


ليالي_ غصب عني يا زين انا مضره امشي ومترنش عليا تأتي علشان هتجوز سلام 


باك 

فاق زين لاقو نفسو لسه واقف في نفس المكان وعايش علي ذكرها وهي اتجوزت وراجعه دلوقتي تاني لا يا ليالي انا لازم اعيش حياتي وادي مراتي حقها فيا  


رجع زين لقه فرح نايمه نام جنبها وخدها في حضنو 

حست فرح بس هي كانت محتاجه الحضن ده فاستتلمت 


اما في غرفه ليالي كانت تقف ليلي تسمع بناتها وهما بيتكلموا مع ليالي واحساسها اتأكد أن في حوار 


ليالي_ انا خايفه اوي يا اميره اتكشف

اميره وهي بطمنها_ متقلقيش بس خدي بالك في الكلام اهم حاجه 

هيام_ المهم انك تقربي من زين وتخلي يحبك من تاني وبعدها بقه ست فرح يطلقها واتجوزو انا بقه بحبو ومش شايفني 

ليالي_ ماشي اخرجو بقه علشان محدش يشوفكو 


تاني يوم صحي زين ملقاش فرح في الاوضه وهو خارج خبط في ليالي اللي كانت قصده 


زين_ انا اسف ولسه هينزل 


ليالي برقه مصنعه _لا ولا يهمك انا اللي اسفه علي الازعاج اللي سببتو في البيت 


زين _تمام ونزل وسبها 


ليالي بهمس _شكلك هتتعبني معاك يا زين 


نزلت زين بيدور علي فرح لقها قاعده في الجنينه مع حسنين وجميله


زين_ فرح عاوزك 


راحت فرح لزين 

فرح_ نعم 

زين_ تعالي البسي علشان نخرج 

فرح_ اي المناسبه 

زين_ تعالي بس وخدها وطلع وكانت عيون اميره مرقباهم 


راحت علي الجراش قطعت الفرامل 


اميره_ يلا يموتو هما الاتنين بس مش هقول لهيام علشان متخفش علي زين 


نزل زين وفرح وركبو العربيه ولاكن .........


بقلمي_فرحه_احمد


• تابع الفصل التالى " رواية بيت السلايف  " اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات