Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من نظرة حب الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ندوشة

 رواية من نظرة حب الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ندوشة 

"23"


طلعت منة من المستشفي وهي شعور الغضب مسيطر عليها اتصلت علي رقم 


منة : عاوزة اشوفك حالا 


: .........


منة : هتعرف بعدين بس عاوزة اشوفك 


: .........


منة : تمام مسافة السكة وهاجي 


قفلت منة التليفون وركبت عربيتها واتجهت للمكان اللي قالها عليه 


بعد فترة وصلت لفيلا كبيرة دخلتها واول ما شافته اتجهت له بغضب 


: انتي ايه اللي مضايقك 


منة : انا مبقتش متحملة انت وعدتني ي رضا ان كل حاجة مالك يملكها هتبقي لينا 


رضا : وانا رضا السخاوي وكلمتي وحدة وانا وعدتك ومش هرجع في كلامي 


منة : انا خلاص مش عاوزة ارجع هناك انت لو شوفت معاملتهم ليا هتقدر 


رضا : ي حبيبتي استحملي بس لحد ما خطتنا تنجح وبعدين هندمهم علي اللي بيعملوه دا 


منة : انا رجعت تاني عشانك انت بس والا مكنتش هبص في وشهم 


رضا : ما انتي بردوا مش ملاك انتي عارفة انتي عملتي ايه فيهم وانك غلطتي فيهم من الاول 


منة : وهو اللي انا عملته دا مش عشانك انت 


رضا : ايوة وانا عارف ي حبيبتي بس بردوا متتوقعيش منهم انهم ياخدوكي بالحضن وخصوصا مالك 


منة : رضا انا تعبانة ومدايقة فياريت متدايقنيش اكتر 


رضا : المهم انتي لازم تمثلي انك اتغيرتي وانك بتحبيهم كلهم وندمانة علي اللي انتي عملتيه 


منة : ما انا حاولت بس هما مش متقبلين اي كلمة مني 


رضا : وانتي بقي لازم تغيري رايهم المهمة دي عليكي 


منة : اوك انا همشي بقي ي حبيبي احسن خايفة ليشكوا في 


مشيت منة من الفيلا وسابته وهو بيفكر في الخطوة الجاية 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀


في المستشفي كانوا كلهم متجمعين وبيتكلموا مع مالك 


زين : انا هروح بكرة الشركة وهشوف الشغل يعني متهتمش انت 


ثريا : وملك انت ناسي انك هتاخدها عشان تشتروا الحاجات اللي احنا هنحتاجها في الخطوبة 


زين : هو انتي مش شايفة حالة مالك وبعدين حمزة مش هيقدر علي الشغل لوحده 


مالك : زين انا كويس وماما عندها حق مش لازم انك تاخر نفسك 


زين : بس 


حمزة : انت بتناهد وبتعاند ليه بينك مش عاوز تتجوزها وصرفت نظر عن الموضوع دا 


زين بسرعة : لا طبعا ايه صرفت نظر دي انا عاوز اتجوزها النهاردة قبل بكرة 


ثريا : يبقي تسمع الكلام وتروح بكرة ومتعرفهاش اي حاجة انت فاهم 


زين : فاهم 


ثريا : الوقت اتاخر روحوا يلا انتوا استريحوا وانا هقعد جمب مالك 


مكة : لا ي ماما انتي تعبانة روحوا انتوا وانا هقعد 


زين : مفيش حد غيري هيقعد هنا 


مالك : والله وهو انتوا شايفيني موت اتفضلوا كلهم امشوا 


ثريا : انت بتطردني ي مالك 


مالك : وهو انا اقدر ي سوسو بس مش عاوز اتعبكم وانا بقيت كويس اهو 


مكة : تعب ايه بس ي مالك 


مالك : معلش خدوني علي قد عقلي 


ثريا : اللي انت عاوزه ي ابني 


مشيوا كلهم وسابوه وهو كان بيفكر في اللي حصل وازاي هيقدر يرد علي رضا واللي عمله فيه 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀


تاني يوم راح زين نسمة وملك البيت عشان ياخدهم يشتروا الحاجة دخل زين العمارة وخبط علي الباب فتحتله نسمة 


نسمة : اهلا ي زين بيه اتفضل 


دخل زين لجوة وهو بيقول : بيه ايه بقي احنا بقينا عيلة قوليلي ي زين او حتي دلعيني 


نسمة : خلاص ي عم 


زين : اومال فين ملك 


نسمة : بالسرعة دي طب اقعد علي الاقل وانا هناديها 


زين : اصلها وحشتني اوي وعاوز اشوفها 


نسمة : هناديها 


دخلت نسمة لجوة في الاوضة وكانت ملك بتلبس الحجاب اول ما شافتها ابتسمت 


نسمة : بسم الله ما شاء الله خمس خميسة في عين الحسود


ملك : يعني حلوة 


نسمة : حلوة بس دا انتي مشاء الله قمر عرفت ليه هو هيموت علي شوفتك


ملك بكسوف : بطلي بقي ي نسمة 


نسمة : يلا نطلع لانه قاعد علي نار وحابب انه يشوفك 


ملك : انا خلصت اهو 


نسمة : يلا نطلع 


طلعوا له وهو اول ما شافها انصدم من جمالها وفضل باصصلها ونسمة كانت مبتسمة بسعادة 


نسمة : احم احم 


زين : ليه كدة دا انتي فصيلة 


نسمة : ركز شوية كدة ويلا نمشي 


زين : ما تخلينا قاعدين شوية 


نسمة : يلا ي زين يلا 


زين : يلا 


طلعوا كلهم من البيت وركبوا العربية وطول الوقت كان زين بيبص لملك 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 


في المستشفي كان مالك في الاوضة لوحده لحد ما سمع صوت من برة وفجاة الباب اتفتح



  •تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات