رواية حب من اول رسمه الفصل الرابع عشر 14
مستوقفش روح غير كلمه وحده
روح ف عقلها دفعت
صقر وبعدين وصلنا واخدتك المستشفي وو.
وقبل ما يكمل كانت مقطعاه روح
روح يعني اي يعني دفعت شايفني سلعه ولا اي ولا شفقه شوفتهم فقرا قلت تدفع وتاخد
كان هيتكلم صقر ولكن مدتوش فرصه يتكلم
صقر بعصبيه اااه دفعت وانتي مراتي ي روح دلوقتي من حقي اعمل فيكي اي حاجه
روح والدموع ف عينها وهي كره عيلتها ومديقه منه
متقدرش تعمل حاجه ي صقر غصب عني
صقر ف عقله استهدي بالله دي لسه عيله متتهورش
بدأت روح تعيط وهي ف قمة غضبها
روح وهي بتمسح ف دموعها اااه بردانه وهدومي مبلوله
راحت ل اوضه صقر وبتخبط ع الباب
صقر مع نفسها
روح أنا بردانه ومبلوله عايزه هدوم
فجاه صقر فتح الباب
حد قالك بلي شعرك
روح ب دموع اعمل اي يعني اموت من البرد
صقر ادخلي طيب
دخل وقفل الباب
اقعد ومسك السشوار وبدأ يجفف في شعرها
روح كانت مركزه معاه ف المرايه
وبتقول ف عقلها وشك وش ملاك مكتتش أتوقع انك كدا بجد.قال مرهف وبيغني ل حليم دا حليم لو شافه يخاف
صقر خلصت خدي الهدوم
روح طب اطلع برا
صقر الأوضه اوضتي
روح بتفتح باب الاوضه لقطه مقفول
روح انت ….
صقر ب مقاطعه أنا اي
روح أنا. دلوقتي البس ازاي
صقر ميخصنيش
روح وهي حسه ب البرد غمض عيونك طيب
صقر ابتسم ل برائتها مع انه كان متوعدلها
وبعدين اغمض لي م انتي زي الولد اصلا
روووح اناااا هع هع هع هاااي معلش معلش أنا ولد
دا انا كولي انوثه
روح ف عقلها أنا بقول اي مش كنتي مديقه ومش طيقاه كشري كشري
صقر بخبث مش شايف الانوثه دي
روح باحراج وغضب غمض عيونك اتجمدت مكاني
صقر سابها وخرج من الأوضه
صقر ف عقله لولا أني عاذرها عشان سنها وأنها مش ناضجه كنت ولعت فيها بجاز بس يلا معلش هي هتروح مني فين
خرجت روح من الاوضه وكان شكلها يضحك ب لبسه الواسع عليها جدا
روح اي ياربي دا لابسه شكاره
صقر وهو كاتم ابتسامته مش عاجبك ولا اي دا انتي كدا شبه بالظبط الواد سعيد
روح ب غضب عاجبني
فين اوضتي إلي هنام فيها
صقر في اوضه بس
روح بس اي
صقر ب نبره مرعبه
قطه كانت مطلعه عيني وخربتشني قتلتها في الاوضه ومن وقتها بعد ١٢ صوت القطه ف الاوضه دي بتنونو وممكن تفتحي عينك ف اي لحظه تلاقي قطع سودا في وشك
روح ب صراخ وبرقت عينيها
انت بتخوفني صح مفيش حاجه
صقر روحي وجربي
روح كانت هتروح بس الخوف كان أكبر منها وفجاه رجعت بسرعه ودخلت اوضته وقعدت ع السرير
صقر انتي قعدتي ع سريرييي امممممم مش خايفه اعمل فيكي حاجه
روح وقامت بسرعه أنا هنام ع الكنبه الأوضه تحسها شقه تانيه لوحدها
نامت ع الكنبه
صقر ضحك علي جبنها أنا عرفت نقطه ضعفك ل هوريكي الرعب وكان هينام
ولكن صعبت عليه شالها براحه ونيمها ع السرير وغطاها عشان البرد وجي يقوم من جبها ولكن هي كانت مسكه فيه زي الطفل الصغير
صقر ف عقله منا لو تليت ايدي هتصحي وانا عايز اشتغل وهتقعد ترغي كتير وانا مش قد الدوشه خايف اديها بوكس اموتها فيها بس انا مبنمش ف الليل هنام ازاي دلوقتي
بس اول ما نام جنبها سحب في النوم ومحسش بنفسه وكانه طفل كان محتاج يحس بالأمان
الصبح طلع
صقر وهو بيفتح عيونه لقي روح حضناه
صقر طب دلوقتي عايز اقوم قبل ما تصحي اتاخرت ع الشغل أنا نمت ازاي استغفر الله العظيم
وقبل ما يكمل روح وهي مديقه من ضوء الشمس وبتفتح عيونها بضيق لقت صقر بيبص ل عيونها العسلي مع ضوء الشمس كانها لوحه جميله
روح ب إحراج وهي بتشيل أيدها واحده واحده
وبتقول ف عقلها ابكي دلوقتي ولا اعمل اي اقول اي
أروح أنا عطشانه اوي وعايزة اصلي الصبح
وقامت وهي بتجري لدرجه كانت هتاخد الحيطه معاها
صقر اتاخرت ع الشغل م شاء الله عليك من اولها كدا ولا عملت رياضه البت دي بوظتلك يومك كدا من بدايتها
أما اقوم اشوفها بتعمل اي
صقر من وراها بتعملي اي
روح اااااع انت عبيط
صقر ما تلمي لسانك إلي عايز قطعه دا
روح حد يتكلم فجاه كدا وقعت قلبي
صقر انتي الي خفيفه
روح وبعدين بعمل اي يعني
صقر انا هجهز وهروح الشغل ولم أر
روح ب مقاطعه اقعد لوحدي ؟؟؟؟
لاااا متفقناش ع كدا
صقر واحنا اتفقنا ع اي اصلا هنهزر دا انا جبتك من هناك قتيله
روح ب حزن لما افتكرت كلامه إلي جرحها وعيونها اتملت دموع
صقر مش هروح النهاردة. أنا هطلع اجيب حاجه من العربيه وهرجع
صقر اهي الشنطه
خدي فيها هدوم روحي غيري وانا هجهز الفطار
روح ب استغراب تجهز فطار ؟!!!!!
صقر انتي هترغي كتير روحي غيري هدومك بدل إلي انت لبساه دا
اخدت روح الشنط ودخلت وسابت الباب مفتوح
روح الله أي دا بجامه جميله اوي كان نفسي البسهم بس مينفعش لازم البنت تبقي ب عبايتها يقطعها دي ايام وفجاه دماغها شردت هو ممكن ف يوم يسبني وارجع ل نفس المكان دا تاني مستحيل دا كان كابوس وانتهيت منه بس هرجع منه كرامتي أنا هوريك ي صقر
بدات تلبس البجامه وكانت تحفه عليها وبدات تسبسب ب شعرها
روح اي دا انا جميله كدا معقول والله جمر يابت
صقر متاخديش مقلب بس يلا عشان نفطر
روح ب احراج احمم انت هنا من امتى
صقر ب ابتسامه سحرت روح
من اول والله جمر يبت
روح ف عقلها مش من ابتسامه اظبطي نفسك كدا كشري متبقيش غبيه
صقر سابها ودخل المطبخ يعمل قهوه
روح اي دا هاكل لوحدي
صقر مبفطرش.
روح ف سرها احسن بردو
صقر سمعت ولو مقصرتيش لسانك هقصهولك سمعتي
روح وبعدين اي السفره دي مفيش طبليه
صقر نعممم طبليه
روح اه يخويا طبليه احنا اتعلمنا منعلاش ع الاكل
صقر خلي عندك اتيكيت شويه
أنا هخرج وهرجع تاني خليكي اقعدي ف الأوضه وشغلي الشاشه وساعه زمن
ركب عربيته صقر وانطلق ع اكبر مول ل الملابس
صقر لو سمحتي ي انسه عايز هدوم كامله ل انسه كدا ١٨ أو ١٩ سنه كدا من اقل حاجه ل الخروج اه هي محجبه هاتي لوازم الحجاب وتكون الوان هادئه مش فاقعه وصيفي وشتوي ي المره هي عروسه جديده
السيلر ب ابتسامه نص ساعه والحاجه تجهز هو حضرتك الفنان صقر
صقر ب ابتسامه للاسف لا
السيلر لا هو أنا عارفه شكل حضرتك
انت مبدع وبحب جميع لوحك حقيقي مبدع
صقر وهو بيتمالك اعصابه تقدري تروحي تجيبي إلي طلبته ولا نشوف مكان غير
السيلر لا حضرتك ادايقت لي
البنت ف عقلها بنت المحطوظه دي مين بس هو مش متجوز اوعي يكون متجوز عرفي من ورا الجمهور
مين بنت المحظوظه دي
صقر اه هاتي من كل كوتش مقاس وياريت ميكنش كعب وكام شنطه شيك تليق ع الاطقم
صقر عينه جت ع فستان جميل جدا زي فستان الاميرات أكمام دانتيل شفاف ولونه ابيض ورقيق
فجاه افتكر كلام ربيع ل روح
صقر لو سمحتي عايز الفستان دا
اخد الشنط
صقر أنا محتاج اي تاني أه مكتبه
دخل المكتبه اشترالها ادوات رسم كامله واستاند وحاجات تانيه كتير
عند روح كل دا اتاخر كدا لي أنا عايزة ادخل الحمام بس خايفه البيت كبير جدا مع أنه هادي ومريح ومكنتش احلم ب بيت زيه بس ليه هيبه أنا هقوم اجهز الغدا علي ما يجي براحته
روح اي دا مش عارفه مكان كل حاجه هقعد اقلب كدا كتير اي دا ادي المكرونه واسبجتي كمان شكلي النهارده هبدع في المطبخ
صقر فتح البيت وبدأ يحول الحاجات الي جابها
صقر اي الروائح الجميله دي
دخل صقر المطبخ وكان ناوي يخضها بس استحرم
خرج تاني وبدأ ينادي عليها من الاوضه
روح اي دا جه نعم
صقر نعم الله عليكي ياختي
روح اي كللل داااا
صقر عشان متلبسيش من هدومي تاني وعشان
روح عشان اي
صقر عشان الجامعه بكرا هروح أنا وانتي اطلعلك بطاقه ونجهز ورق الجامعه
روح ……
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حب من اول رسمه ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق