Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مسك الاسد الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ضحى صلاح

   

رواية مسك الاسد الفصل الحادي عشر 11   -      بقلم ضحى صلاح   

*مــســك الأســد*
*الجزء الحادي عشر والأخير* ♡ *part 11*
مسك سمعت صوت عالي جاي من المطبخ اتخضت راحت تشوف ايه اللي حصل
مسك بخضه:ايه اللي حصل
اسد بضحك: الميكروويف باظ بس 
مسك بضحك:على شكله وشه فيه اسود كتير 
اسد بضحك: بتضحكي عليه كده يا قرة عيني
مسك بضحك:بس يلا 
اسد بضحك :يلا يلا بس اهم حاجه أن مسكي بتضحك ربنا يديم السعاده عليكي 
مسك بحب: تسلملي يا قرة عيني
مسك بضحك:انا هعمل الاكل وانت سعدني بس 
اسد بضحك:طيب ماشي 
بعد مرور أيام جائت جلسة كماوي التانيه ذهب اسد ومسك الي المستشفي بين اعجاب الجميع بهم 
اسد : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 
جميع الموظفين بدهشه لانه ليست من عادته أن يلقي السلام عليهم : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
في الغرفه الكيماوي 
مسك : الحمدلله المره دي مش حسه بألم 
اسد :ايوه ده النوع الاصفر  الخفيف مش بيوجع 
مسك بحب:اه تمام 
حور وادهم كانوا معاهم في المستشفى بدأت العلاقه تتحسن بينهم قل الخناق بينهم وبدأ ادهم بالانجذاب لشخصية حور الطفوليه وأنها مخلصه جدا وطيبه 
في الغرفه الكيماوي
حور بحب : عامله ايه دلوقت يا روحي 
مسك بحب: الحمد لله يا قلبي  
ادهم بحب وهو يبوس فوق رأسها :يا رب ديما تكوني بخير يا تونزي اجمدي كده زي اخوكي امال 
ضحك الجميع عليه 
خرج ادهم ذهب الي الكافتيريا
وبعد نصف ساعه حور شعرت بالملل ذهبت الي المسجد الذي يوجد في المستشفى
شعر اسد بالنعاس فنام دون أن يحس بنفسه 
بعد مرور بعض الوقت انتهت الجلسه كان اسد نائم فقرارت مسك أن تقوم لتحضر مياه لنفسها قامت ولكنها سقتت على الأرض 
اسد سمع صوت الخابطه قام بخضه
اسد بخضه :انتي كويسه 
مسك بألم تحاول أن تخفيه لأنها ضعيفه جدا بسبب الكماوي وهيا تعاني من الانميا قبل أن تمرض بالمرض الخبيث :انا كويسه الحمدلله 
ولم تكمل كلامها كانت فاقده للوعي 
اسد بخوف وصوت عالي:يا دكتور يا دكتور 
الدكتور وهو يركد:في ايه ايه اللي حصل 
اسد بخوف :قامت تمشي وقعت 
الدكتور :انا هكشف عليها
اسد بخضه :طيب يلا بسرعه مستني ايه 
الدكتور :من فضلك اطلع بره 
اسد بغضب :انا مش هطلع 
الدكتور بخوف :تمام بس البس اللبس الطبي المعقم والحقنا لاوضة العمليات 
اسد وهو يركض :تمام 
في أوضة العمليات 
الممرضه :يا دكتور الحاله بتسوء 
الدكتور بتوتر:بنحاول اهو. 
الممرضه: القلب بيقف يا دكتور عايز إنعاش 
الدكتور بخوف :طيب يلا هاتي الانعاش ودخلي أستاذ اسد ممكن يقدر ينقذها 
الممرضه بدهشه :هو استاذ اسد دكتور 
الدكتور:ايوه ده اكبر دكتور كمان كان بيمسك اصعب الحالات ولكن ساب المهنه من زمان 
الممرضه:تمام 
الممرضه دخلت اسد
اسد بخوف :الحاله متأخر انتوا سيبنها كده ازاي انا هعلاجها 
اسد بدأ في علاج مسك وهيا كانت بتستجيب لعلاجه وفعلا بعد مرور بعض الوقت الذي كان ملئ بالتوتر والخوف وعياط حور وادهم  وخوف  اسد الشديد وكان ادهم يواسي حور كان يريد أن يحضنها لمواسيتها ولكن ليست من حقوا 
بعد مرور بعض الوقت فاقت مسك وأصبحت بحاله جيده وذهبوا جميعا الي الفيلا 
بعد مرور سنه من المعانة مسك وأسد بسبب المرض الذي اهلك مسك وجعلها ضعيفه ولكن تخطوا كل شئ بفضل الله وكان أوقاتهم  سعيده سويا ولم يتركها اسد وظل بجانبها 
ذهب مسك و اسد الي المستشفي لعمل بعض الفحوصات الطبية لكي يعرفوا مدا مدة العلاج الذي تحتاجها لكي تشفي
بعد مرور بعض الوقت انتهت مسك من التحاليل وتنتظر نتيجة التحاليل  
مسك بثقه في الله:انا عندي ثقه أن شاء الله اني اكون خفيت 
اسد بحب:يا رب يا حبيبي
مره الوقت وظهرت النتيجه
 فذهبت مسك وأسد الي الدكتور كان اسد يمكنه قرأة التحاليل ومعرفة مدة العلاج ولكن كان يخاف ان يكون المرض انتشر اكتر ففضل أن الدكتور هو الذي يقرأ التحاليل 
الدكتور بصدمه :ازاي 
اسد بخوف : ازاي ايه 
مسك بحزن : الحمدلله أن لله وإن إليه راجعون المرض زاد صح
الدكتور بتسرع :لاء انتي خفيتي يا مدام مسك بس انا عايز تحاليل تاني للتأكد
مسك ببكاء من الفرحه :الحمد لله يا رب فعلا أن الله عند حسن ظن عبده 
اسد بدموع الفرح: الحمد لله أن عوض ربي لكبير انا اسف يا رب لو شكيت في مره انك ممكن متكونش عند حسن ظن عبدك  
مسك وأسد سجدوا لله سجدة شكر 
ثم أعادوا التحاليل مره اخر ورجعوا للدكتور
الدكتور بصدمه كبيرة:مدام مسك انتي حامل ووضع الجنين جيد ومفيش اي تشوهات مش حضرتك كنتي بتخدي كيماوي صح ازاي الطفل مامتش وله حتي اثر فيه الكيماوي
مسك بفرحه شديده:هذا من كرم ربي عوضه الكبير 
اسد بفرحه شديد حضن مسك وباس رسها 
اسد بحب:مبارك عليكي يا مسك الاسد 
مسك بحب: مبارك علينا احنا الاتنين يا رفيق الجنه وتسلملي على الاسم الحلو ده 
ذهبوا ليخبروا حور وادهم وعائلتهم هذا الخبر المفرح 
عند مسك وحور
مسك :بقولك يا روحي 
حور وهيا تنظر إلى الهاتف :قولي 
مسك بخبث :هتبقي خالتوا 
حور بعدم تركيز :اه كملي 
مره وحده صوتت واااااااااااااو 
حضنت مسك 
حور بحب : مبارك عليكي يا قلبي 
حور وهيا كادت أن تخرج من الاوضه
مسك بخبث:انا خفيت 
حور كانت طلعه وعيطت اول ما عرفت وشالت مسك وزغرطت 
جاء ادهم على صوتهم 
ادهم بضحك علي حور :في ايه يا مجنونه 
حور بدموع فرح :مسك خفت وحامل 
ادهم من شدة الفرح حضن حور ودوخها وبعدها فاق هو بيعمل ايه كان محروج جدا واتأسف كتير وحزن علي رد فعله وحور خرجت من الغرفه وذهبت الي بيتهم وهيا كانت محرجه وحزينه جدا على رد فعله 
عند مسك وادهم 
مسك بحزن علي صديقتها :مكنش ينفع تعمل كده 
ادهم بحزن :والله محسيتش بنفسي من شدة فرحي بشفائك 
مسك بخبث:انت بتحبها 
ادهم بدون وعي :ايوه جدا 
مسك بفرح :طيب اتقدملها 
ادهم بأحراج :هتسعديني 
مسك بحب:طبعا يا تونزي 
ادهم اتصل بوالد حور ولكن أخبره أن لا يخبرها من هو العريس فوافق والدها 
اخبر والد حور حور. بأن تقدم عريس لها  زفرت بحزن 
حور بحزن فهيا تحب ادهم :تمام يا والدي 
عد الوقت وجاء موعد مقابلة حور وادهم 
ادهم كان يرن جرس الباب عند بيت حور 
والد حور :ازيك يا بني 
ادهم بحب :كويس الحمدلله يا عمي انت اخبارك ايه 
والد حور: الحمدلله في زحام من نعم الله 
ذهبوا الي الصالون وجات حور وهيا حزينه ولم تنظر إلى العريس كانت تنظر إلى الأرض بحزن تركهم والد حور ليتحدثوا 
ادهم بخبث:ازيك يا انسه حور مش بتبصي ليه لي الأرض عجباكي 
حور بصدمه :انت 
ادهم بضحك:مفاجأة حلوه صح 
حور :مقولتش ليه انك انت اللي متقدم 
ادهم :كنت عايز اعملك مفاجأة بلس عندك اي سؤال 
حور : انت بتصلي كل الفروض في وقتها وبتصلي القيام 
ادهم : الحمدلله
حور :انت عندك اي سؤال 
ادهم:ايوه 
حور :اتفضل 
ادهم بأستغراب :ليه مسألتيش اله سؤال واحد وعن الصلاة 
حور :الان الصلاه تنهي علي الفحشاء والمنكر وكل العادات السيئه 
ادهم :استأذن انا بقي وياريت تبلغني انك موافقه في اقرب وقت 
حور :هصلي استخاره وارد عليك بابا هيبلغك 
ادهم : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته استودعكم الله 
حور : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته خير من استودعت 
بعد مرور يومين اتصل والد حور بأدهم 
والد حور: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا بني 
ادهم بتوتر وخوف : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا عمي انا الحمدلله كويس 
والد حور وهو يدعي الحزن :الحمد لله
ادهم بخوف اكبر :ايه يا عمي رفضتني صح صوتك بيقول كده 
والد حور بضحك :وافقت 
ادهم بفرح ودون وعي : الحمدلله وانا اقول طلعه ممثله منين طلعت العيله كلها كده 
والد حور بضحك :انت شكل الصدمه مأثره عليك 
ادهم بتذكر :انا اسف يا عمي بس ده من فرحتي 
والد حور بضحك:ولا يهمك عايز حاجه استودعك الله
ادهم :خير من استودعت 
جاء فرح حور وأدهم وكان اسد ومسك أيضا معهم في الفرح 
بعد مرور ٩اشهر 
مسك في غرفة العمليات
كلوا متوتر بره لحد ما سمعوا صوت عياط اطفال ثم خرج الدكتور جري عليه اسد وحور وادهم والدكتور أخبرهم بأنها انجبت اربع  توائم ولدين وبنتين  
بعد مرور بعض الوقت فاقت مسك واطمأن عليها الجميع 
مسك بحب:هتسمي ايه يا حبيبي
اسد بحب:انتي اللي تعبتي فيهم انتي اللي هتسمي تلاته وانا هسمي بنت مسك 
مسك بفرح :بجد 
اسد بحب:طبعا احنا نطول يبقي عندنا اتنين مسك
مسك بحب: تسلملي يا رفيقي الي الجنه
اسد بحب:واياكي يا روحي
مسك بحب:هسمي حور و اواب و ادهم 
حور وهيا تحضن صديقتها : تسلملي يا رب
مسك بحب:واياكي يا روحي
ادهم باس راسها: ربنا ميحرمنيش منك ابدا
بعد مرور ٦سنوات 
حور خلفت اسد ومسك توائم 
وعنهم ٥سنين وبيحفظوا القرأن هما وأولاد مسك وأسد 
عند حور الصغيره وادهم هيا بتقول لخلها يا بابا هيا واخوتها مسك عودتهم على كده 
حور وهيا تركد علي ادهم :ازيك يا بابي وحستينيي
ادهم بضحك: الحمدلله يا قلب بابي الصغنن بتاعي عامل ايه 
حور بضحك:كويس الحمدلله وعايز يعمل مقلب 
ادهم بضحك:طيب في مين 
حور بضحك:في مامي 
ادهم بضحك:ماشي يلا نعمل خطه 
حور الكبيره :خطه من غيري يا وحشين 
حور الصغيره:لاء طبعا يا مامي 
حور الكبيره بحب:يا روح قلب مامي يلا نعمل المقلب 
حور الصغيره حطت صرصار لعبه في كباية المايه بتاع مسك الكبيره 
مسك وهيا بتشرب :اعععععععععععع
حور وادهم وحور الصغيره فضلوا يضحكوا ومسك جريت وراهم
الــنِّــهَــايَــه ❤🦋. "
  • يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل "رواية مسك الاسد كوكب الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا
  • يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مسك الاسد ) اسم الرواية
reaction:

تعليقات