Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العقاب الفصل السادس 6 - بقلم الكاتبة المجهولة

    رواية العقاب كاملة    بقلم الكاتبة المجهولة   عبر مدونة كوكب الروايات 

 رواية العقاب الفصل السادس 6

 
 اول ما دخل مازن المكتب اتصدم من الي شافو اودامو مازن شاف صديق عمرو دياب مازن طلع يجري عليه وحضنو وقال
مازن:دياب وحشتني اوي كول دي غيبه يا رخم
دياب :معلش يا صحبي بس انت عارف بقا اشغل وسنينو بس اوعدك مش هسافر تاني هستقر في مصر
مازن :بجد يا دياب ده احلا خبر سمعته في حياتي
دياب:بجد يا مازن وكمان قررت اتجوز
مازن:هيا صح
دياب :صح يا صحبي بس ياريت ترضا هيا
مازن :يسطا دي كول يوم يجيلها عريس وترفض
دياب:يخطئ البت كانت هتضيع مني
مازن:الحق بقا بدل محد يخودها منك
دياب:والله هق**تلو هوا و هيا
مازن دحك عليه جامد وبعدين دياب مسكو من قفاه وقال
دياب :بقا كيده تتجوز من ورايه اخص عليك
مازن :معلش يا صحبي هيا الي جات بصرعه
دياب :اتجوزتها صح
مازن:اكيد طبعا
دياب :و هيا عرفتك ولالا
مازن:لا لسه مقلتلهاش بس مش عارف ايه هيكون رد فعلها بس هقولها انهرضا
دياب:ربنا معاك يا صحبي
مازن:يارب بس مقلتليش انت جيت امتا و ازاي متقوليش اجي اخدك من المطار
دياب:كونت عايز اعملهالك موفجئه و بعدين انت عريس
مازن:ماشي هعديهالك انهرضه بس
دياب:عملت ايه شرفتنا و طلعت موكوس
مازن:بتفكرني ليهه
دياب:يبقا موكوس
مازن :متقلقش اوريب
دياب :انا نشوف ودحك عليه روح رواح لحسن العروسه تقتلك
مازن:يخطئ دي هتعمل مني شورما
مازن رواح البيت ودخل بخوف لما لقه الدنيه هاديه و النور مطفي فجئه لقا حاجه شكلها مرعب اودامو طلع يجري بعد كيده وقف لما سمع صوت دحك وطلعت جني
مازن:حرام عليكي قطعت الخلف بسبابك
جني دحكت ولقت مازن طلع يجري وراها وهيا طلعت تجري ولقت مازن قفشها ورماها عليا السرير ربطها بي حبل وشعلقها في السقف
جني:يارب تنستر لو نزلتني
مازن :هنزلك بي شرط
جني:ايه هوا
مازن:هتقعدي و هتسمعي انا هقول ايه
جني :بس كيده من عونيا
مازن نزلها وقعدو هوا الاتنين علي السرير
مازن :جني انتي عارفه انا مين
جني:اكيد انت مازن
مازن :مازن مين
جني:مازن جوزي
مازن :جوزك و صديق طفولتك
جني بي صدمه:لا لا كيد انت مش هوا صح اول والله انت هوا
مازن :والله هوا و حضنها وهيا عيطت في حضنو
جني:انت وحشتني اوي يا مازن كونت فين كول ده
مازن:اسف والله بس كان لازم ابعد عشان اكون نفسي واقضر اعيشك في مستواه حلو واقضر اجبلك كول الي انتي عايزاه
جني:انت متعرفش انا عنيت ولا عشت في ايه من بعدك انا عشت في عزان كول يوم كونت بتمنه من ربنا انتي اشوفك
مازن :انا اسف بس غصب عني
جني:ممكن سوئل
مازن:اكيد
جني:ايه سبب استعجالك في جوزنا
مازن :هحكيلك يا ستي
فلاش باك
مازن كان بيتمشه في شركتو لقا موظف بيكلم
الموظف :مازن بيه ممكن اطلب منك ايد الانسه جني
مازن:تطلب ايه مين يا روح**امك
الموظف بي خوف:في ايه يا استاذ مازن انا بطلب اديها منك
مازن:انت جي تطلب ايد خطبتي مني
الموظف بيهوف وصدمه:خطبتك ازاي يا فندم انا مش شايف دبله في ايديها
مازن ادالو بوكس في وشو ومشي من اودامو وراح لي مامت جني عاد
مازن :ازيك يا سوسو
سعاد :ايه ده انت مين محدش مان بيقولي كيده غيرو
مازن :انا هوا يا روح قلبي يا سوسو
سعاد خضنتو بي فرحه
سعاد :وحشتني اوي يبني
مازن :وانتي اكتر والله
سعاد :قول انت عايز ايه من غير لف ودوران
مازن:افشاني كيده ديمن المهم عايز اتجوز البت بنتك
سعاد:اكيد يا حبيبي موافقه بس بردو الرئي رئي العروسه
مازن:لا انا مش عايزه تعرف حاجه انا هعملهالها موفجئه
سعاد :ماشي يبني الي تشوف
نرجع من الفلاش باك
جني:ياه كول ده
مازن :شوفتي بقا
جني :مازن انا بحبك اوي
مازن :وانا اكتر يا روح مازن
جني يلا بقا روح هود شوار وتعامله عشان تنام
مازن:مش ناويه تحني بقا
جني:لا يسطا مش دلوقتي ويلا روح
مازن :منو الله الظالم و المفتري
جني دحكت جامد وسبتو و مشت
مازن خد الشوارع و طلع وهوا حاطط الفوطه علي وسطو وبينشف شعرو بي الفوطه
جني اول ما شافت كيده غطط مشها بين ايديها ولسه هتقوم تجري تطلع برا لقت الي مسكها من وسطها
جني:ولا متتهوارش
مازن:طب بوصيلي
جني :روح البس الاول
مازن :قلها لبست
هيا فتحت عيونها ولقتو دحك عليها و هوا لسه ملبسش
ليه هاجري لقتها شدها تاني وبقت في حضنو وسرحو في عيون بعض مازن با**سه بوسه تحمل كول معاني الحب
بعد شويه بعد لما لقتها مش اداره تاخد نفسها وسألها وحطها علي السرير و لبس بنطلون و تيشرت وحضنها ونامو


تاني يوم في الشركه دياب كان اعد علي المكتب ونده لي امل
امل:نعم يا فندم
دياب:هاتي اوراق الصفقه الجديد نشتغل عليها شويه
امل:تمام يا فندم هروح اجيبها وهاجي تاني
امل راحت جابت الاوراق ورجعت تاني و أعدت اشتغلت عند مازن و جني
جني صحت من النوم أعدت تتفرج علي ادهم و هوا نايم و لسه هتقرب من و تبو**سو لقت صحي وبقا 
مازن:كونتي عايزه تتحم**رشي بيا
جني اتكسفت ومردتش
مازن: صباح العسل علي العسل وبس**ها وقام دخل ياهود شوار
جني:يخربيت غبائي ايه الي انا كونت هعملو ده
بعد شويه خرج من الحمام لقا جني في الطبخ بتعمل اكل
مازن حضنها من ضهرها
مازن:بتعملي ايه يا جوجو
جني:بعمل الفطار عشان تفطر
مازن :اشطا
جني:طب ابعد كيده عشان اعمل الاكل
مازن:متعمليه وانا كيده
جني:لا اوعا مش هعرف اعملو الاكل هيتحرق
مازن:لا هتعملي وانا كيده
جني استسلمت وسكتت وكمل الامل ومازن ليه حضنها
بعد شويه لقو الباب بي خبط
جني:ابعد بقا وروح شوف مين
مازن:ماشي يا موزه هرجعلك تاني
مازن اول مفتح الباب اتصدم من الي كان واقف اودامو كان وووو

يتبع…
reaction:

تعليقات