رواية عشقت خادمتي كاملة بقلم ياسمين سالم عبر مدونة كوكب الروايات
رواية عشقت خادمتي الفصل السادس 6
ياسمين سالم. أما عندا دهم الطبي طلب منهم أن يتجمعوا والكل اتجمع في غرفه أسر حتي قمر كانت معهم مدحت/ في ايه يا دكتور قلقتينا الطبيب بعمليه/ الاستاذ ادهم في أيامه الأخيرة الكل بصدمه أسر / ممكن تفهمنا قصدق ايه بأيامه الاخير
الدكتور / يعني اخوك عنده كينسر
في الحاله الاخير ود نتيجه اكتأاب
هبه / يعني ايه يعني ابني هيموت
الطبيب / اسف يا مدام بس كان لازم اقول ادهم بيه خلاص أيامه معدوده لأنه الفطره الي فاتت دي كتن عنده اكتأاب جامد ودا أسر عليه وممكن الإغماء دا بس التعصب والتطرف الزياده دي
هبه انهارت والكل انهار من البكاء
مدحت قعد جنب هبه وكان بيواسيها
مدحت ببكاء/ خلاص يا هبه ابني هيموت ابني ادهم انا مش قادر
( واخير سوف يظهر الحق)
هبه بأنفعال و بصريخ/ انت السبب يا مدحت انت السبب الاكتئاب دا كان منك انت انت الي أجبرته أن يبعد عن البنت الي بيحبها وهددته أن لو مسبهاش انت هتعملها فضيحه وهتلبسها هي وأبوها مصائب مش هيعرفه يطلعه منها ولما قلها كده وكان عايز يرجعلها تاني ويحكيلها قررت انت انك ابعت واحد يقتل ابوها وبعتلها في رساله أن ادهم بيموت وبعتلها العنوان وهي جت تجري
وحليت ادهم يروح علي نفس العنوان
وراح لقه ابوها مقتول وفيه سكينه وادهم طلع السكينه والبنت دخلت وفكرت أن ادهم هو الي قتله عشان ابوها عرف الي بينهم وكان عايز ادهم يتجاوزها عشان كده ادهم قتله
بعد دا كله عايزه يحصله ايه بعد ما الي بيحبها بقيت بتكرهه يا مدحت دخل في اكتيأاب منك يا مدحت منك الله يا مدحت
كل دا وقمر كانت بتسمع هي وأسر في صدمه بل أكثر من الصدمه هل في أهل كذالك هل في بشر كذالك
قمر بأنهيار/ لا لا مستحيييل انتوا بتهزروا صح انتوا مش ممكن تكونوا اهل لا ولا حتي.بشر انتوا الي عملته كده في ادهم انتوا الي لبستوه جريمه القتل
هبه / وانتي مالك بتدخلي ليه
قمر بصريخ / عشان انا قمر انا الي عملته معاها دا كله انا قمر الي قتلته ابوها وقتل حبيبي الي هيبقي قريب
ايوه انتوا قتلتوه ادهم انتوا قتلتوه بالبطئ حرام عليكم حراااااام لا لا ادهم انا ظلمته كتير طلع كان بيعمل كدا عشان يحميني لا يا رب لا انا ظلمته كتييير وجيت عليه كتير لما كان ليحاول يكلمني كنت بضربه وامشيه ادهم استحمل كتير مش ممكن انتوا السبب صدقوني لاجيب حق ادهم منكم وفجأة فقدت الوعي
كل ذالك تحت انظار أسر ال مصدوم
أسر / كل دا عملتوا في ادهم طيب ليه لييبييه ما تنطلقوا ايه خرستوا حرام عليكم ادهم بيموت بسببكم كل دا عشان حب قمر البنت الفقيره الغلبانه
ال قتلتلها ابوها عشان ايه عشان مش من طبقتك يا اخي انت ايه الجبروت الي فيك دا وكل ذالك لم ينتبهوا علي قمر الذي وقعت لا حوله ولا قوه
أسر انتبه / قممممر حاول يقوم بس مش قدر بسبب اصابه رجله
ونقلوها الغرفه التانيه
الطبيب المريضه دخلت في غيبوبه
مدحت / لازم تفوق عشان يجتمعوا هي وادهم هما اتظلمه كتير لازم ادهم يقضي آخر أيامه مبسوط مع الي بيحبها
هبه بغل/ لسه جاي تفكر دلوقتي في الي. بيحبها مكان من زمان يا مدحت
وهووووب راحت خبطته في قلبه بالسكينه
مدحت / اه اه وبدأ يفقد الوعي
و طبعا دا كل في غرفه قمر الي كانت في غيبوبه
و الكل الي في المستشفى سمع صوت مدحت وركضوا بتجاه غرفت قمر
وكانت هبه قتلت نفسها هي كمان
الدكتور حاول يأنقظهم ولكن بلا فائده كانوا فارقوا الحياه
الطبيب للاسف ماتو وكانت هبه تركه لهم رساله
وادهم فاق راح غرفه قمر عشان يشوفها ولكن لقي الممرضين والدكاتره
حوالين غرفه قمر ظن أن بها شيء ولكن كانت صدمته الأكبر عندما شاف ابويهي فاقدين الحياه
أدهم / ايه دا هما مالهم و بصريخ
بقولكم حد يشوفهم مالهم مش بينطقه ليه لييبيه
الدكتور / الباقيه في حياتك
أدهم بصدمة شلت لسانه / يعني ايه
ي ي يعني ايه البقيه في حياتك
أسر بنهيار في ناس جابته علي الكرسي المتحرك
أسر بنهيار/ يعني ماتواا يعني ماتوووا
يا ادهم ماتوا اه اه لا ليه بيحصل معانا كدا
أدهم / لا لا انا عارف انتوا بتهزروا مستحيل مستتتتتحيلللل يسبوني في اخر ايامي
أسر بصدمه / انت عرفت ازاي يا ادهم
أدهم بأنهيار / انا اصلا عارف يا أسر
بس مش كنت حابب اقولكم
وبعدها ضموا بعض بقوه
وتمت دفنه مدحت وهبه وكانت تاركه رساله ل ادهم وقمر رساله اعتزار ليه وسماح
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشقت خادمتي ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق