رواية احببت بنت أختي كاملة بقلم أبرار محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احببت بنت أختي الفصل الثالث 3
– يارا بتبص ليه بعصابيه وتدب رجليها في الارض وبتقول عبو شكلك يا زين ومشيت
– زين بضحك إن ما حرقتلك اعصابك مش ابقا اسمي الدكتور زين الدمهنوري يا ريري
________________________________
في غرفة يارا
– يارا يااااربي اعمل ايه دلوقتي عندي امتحان بكره وانا مذكرتش وكمان الماده مش سهله اوي وفضلت تفكر عشان تخلي زين يلغي الامتحان يوووووووه أعمل ايه دلوقتي ما انا مش هلحق اذاكر لازم افكر في خطه وبعد فتره مش قليله قالت ايوه دي هتبقا تحفه وهيصدقني يلا نبدا الخطه هقهقهقق
__________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت عائلة الصاوي
– معتز السلام عليكم ازيك يا سوسو يا قمر انتي عامله ايه
– سُعاد وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله بخير يا قلب سوسو
– معتز ايه الحلاوة دي كلها الناس بتكبر وتعجز وانتي بتكبري وتحلوي اكتر يا سوسو
– سُعاد يا باكش انت
عبدالرحمن وهو قاعد هيطق من ابنه
– عبدالرحمن وهو متعصب اجبلكم اتنين ليمون بالمره
– معتز حضن سُعاد وقال سوسو بتحب القصب أكتر جبلنا اتنين بس بعد الاكل عشان حبيبت قلبي لسه ماكلتش ومعدتها هتتعبها لو شربت حاجه ساقعه وهيا ماكلتش
– سُعاد يا قلبي انت
– عبدالرحمن ما تبطلو محن شويه وانتي يا هانم عاجب المياصه بتعت الود ده
– معتز وه انت غيران مني يا بودي دي بتكون سوسو مامتي وحببتي انت غيران مني لا لا ميصحش
– عبدالرحمن ول
وقبل ما يكمل كلامه مراد نزل من علي السلم وشايف الحوار
– مراد وهو بيضحك مالك يا بابا غيران علي ماما من معتز وفضل يضحك
– عبدالرحمن سُعاد مراتي انا وقام زق معتز من جمب سُعاد وقال بطل تلزيق وابعد عنها يلاا عشان مش ازعلك
– معتز رجع وحضن سُعاد وقال الاه غيران تؤ تؤ تؤ
كل ده و سُعاد و مراد بيضحكو عليهم
– سُعاد طيب بطلو خناق اللي مش بخلص منها دي ويلا عشان ناكل
– مراد والله يا ماما انا واقع من الجوع
– سُعاد تعالي يلا يا حبيبي وانت يا ميزو قوم كل
عبدالرحمن قعد بيلوي فمه وقال ايه يا هانم مفيش يلا يا بودي ولا اولادك اهم مني وانا اتركنت علي الرف
– معتز راح ليه وقال انت الخير والبركه يا بودي يا قمر انت قوم يا سكر عشان تاكل
– عبدالرحمن ما تبطل تلزيق ياااض انت انت طالع لمين كده دا مفيش حد منا كده
– معتز ما انا اختلف عن الاخرون يا بودي شئ فريد من نوعه
– مراد بضحك طيب يلا يا مغرور
وقامو ياكلو والقعدة مخلصتش من غزل معتز ل سُعاد و ضيق عبدالرحمن منه
____________________________
علي السفره في بيت الدمهنوري
– الفت امال فين يارا يا زين
– زين في اوضتها يا امي ثواني هروح اناديها
زين وهو بيخبط علي غرفة يارا.. طق طق طق فتحت الباب
– يارا نعم يا زين
بص علي وشها وقال في سره شكلك بتختطي لحاجه يا ام شبر ونص مش مرتاحلك
– زين يلا تعالي عشان تاكلي
– يارا وهيا عامله نفسها دايخه وتعبانه حاضر يا جايه
علي السفره كانو بياكلو ويارا عماله تغمض عيونها وبتمثل انها تعبانه وبتقلب في طبقها ومش بتاكل
– الفت مالك يا حبيبتي مبتكليش ليه
– يارا مفيش يا فوفتي انا حاسه بدوخه خفيفه وصداع ووجع في معدتي
– زين يااااه كل دول في نص ساعه بس مش كنتي زي القرده دلوقتي ورفع ليها حاجبه
– يارا بتبص ليه وقالت هو التعب ليه معاد يا دكتور
– الفت ألف سلامة عليكي يا قلبي كلي كويس اكيد ده من قلت الاكل يا حبة عيني وانا هعملك حاجه سخنه عشان معدتك
– زين بيلوي فمه وقال قلت أكل.!!
– يارا تيته انا شكلي كده مش هعرف اروح الجامعه بكره عشان تعبانه اوي حتي شوفتي كح كح كح عندي كحه شديده
– الفت لا مش يتسكت عليكي لازم تروحي لدكتور وجهت كلامها ل زين بعد ما تاكلو تروح تكشف عليها
– يارا ملوش داعي يا تيته انا هاكل وهاخد برشام وهنام وهصحى بكره كويسه ان شاء الله
بتبص ل زين وبتقول في سرها شكل كده الخطه مشيت بنجاح
– زين بطلي تفكري كتير في الامتحان والشغل العيال اللي لسه عملاه ده مش داخل عليا انا مش ماما عشان اصدق يا ريري
– يارا بتبص ليه بضيق وقالت علي فكره انا تعبانه فعلاً ومش بمثل
– الفت تمثل اي انا مش فاهمه حاجه
– زين وهو بياكل قال ل مامته قولي ل ريري تبطل الشغل ده ومفيش امتحان ولا اي حاجه انا كنت بس بحرق اعصابها عشان مسمعتش كللامي الصبح
– يارا اتصدمت وبصت ليه يعني مفيش امتحان ومش هذاكر
– زين بص ليها وابتسم وقال اها
– يارا قامت وجريت عليه حضنته وباسته من خدو وقالت انت أجمل زينو في الدنيا والله حبي ليك مش من فراغ
– زين وهو بيحضنها وبيضك قال مبشفش الحنيه دي غير وقت المصلحه بس يا ريري
– يارا قلب ريري من جوا يا زينو والله
– الفت ضحكت عليهم وقالت انتي مش بتكرهي الاسم ده ولما حد بيقولو ليكي بتتعصبي اي حصل دلوقتي!
– يارا بصت ل زين وقالت لا زينو يقول اي حاجه هو براحتو حبيبي اصلا وراحت قاعده علي الكرسي
– زين ضحك وقال طيب حبيبك هيخرجك انهارده
– يارا بصت ليه وقالت بتهزر صح.!
– زين لا يا ستي مش بهزر وشوفي عايزه تروحي فين وانا تحت امرك يا اميرتي
– يارا فرحت جدا وجريت عليه تاني وقالت انا قولت ليك قبل كده اني بحبك
– زين بيعمل نفسه بيفكر بتقوليها وقت المصلحه بس وبيضحك وكمان انتي كل شويه هتنطي وتحضنيني يلا روحي خلصي أكل عشان نخرج
– يارا اشطااااا يا حب
– الفت خلي بالك منها يا زين وربنا يحفظكم يا ولادي ويوقف ليكم ولاد الحلال يارب
– زين اميرتي في عيوني يا ماما
– يارا بصت ليه وعيونها اتملئت بالدموع
وزين عرف انها افتكرت باباها رغم انها مشفتهوش بس هيا اتحرمت من حنان وحضن الأب. راح ليها وحضنها وطبطب علي ضهرها متبكيش مبحبش اشوف دموعك.
– يارا عارف يا زين رغم إني مشفتش بابا خالص ومش فاكره شكله بس انت مش حرمتني من حنان الاب خالص كنت ليا الأب والاخ والصديق والحبيب ومش حرمتني من حنانهم عشان مدورش عليه بره انا بحبك اوي يا زين وفضلت تبكي في حضنه
– زين يا عمري متبكيش وكمان انتي مش بنت أختي انتي بنتي انا اها فرق السن بينا مش كبير بس انا بحسك بنتي مسؤله مني انا وحته مني وبعدها عن حضنه وقال اميرتي متبكيش لاني مبحبش اشوفها بتبكي وحرام العيون الجميله دي تدبل
– يارا ابتسمت وحضنته
– الفت وعامله نفسها زعلانه هو انا مليش نصيب من الحنيه والحضن ده
زين ويارا بصو لبعض وضحكو عليها وفتح دراعو ل مامته وحضنهم هما الاتنين وقال ربنا يخليكم ليا يا اغلي حاجه ليا في الدنيا
– الفت ربنا يحفظكم يا حبيب قلبي
– زين و يارا في صوت واحد يااارب واياكي يا فوفتي
خرجو من حضن زين والفت قالت يلا عشان متتأخروش
– يارا اشطااا وقالت فوريري وهكون عندكم
– زين فوريري! والله اشك انتي قدامك ساعه لما تجهزي انا عارف شغل البنات ده كويس وضحك
– يارا لا يا حبيبي مش هتأخر عشان نخرج ونقضي وقت طويل بره عشان عايزه اروح اماكن كتشيره
– زين بضحك طيب يلا روحي يام كتشيره
وكل واحد راح غرفة عشان يجهزو والفت بدات تلم السفره
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية احببت بنت أختي ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق