Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من اجمل النساء الفصل السابع و الاخير - بقلم صوفيا علي

   رواية من اجمل النساء كاملة بقلم صوفيا علي عبر  مدونة كوكب الروايات


 رواية من اجمل النساء الفصل السابع و الاخير 

 
 
بقلم؛ حبيبه مصطفى
(وكل شكر وتقدير( لبسمله علي) صحبتي واختي والبست بتعتي هيا سعدتني في بعض الاحداث الروايه وكانت جمبي وبتقرء اول بأول عشان تقولي لو في حاجه غلط في الروايه)
ليلي؛ مش مصدقه ان مالك اخويا اللي كل البنات هتموت عليه خلاص في واحده وقعتو في حبها شاطره يا مريومه طلعتي مش سهله يا بت
مريم؛ ماشي يا بكاشه يلا ادخولي غيري
بعد ما مريم غيرت هدومها ومالك لبس بدله
مريم؛ ايه ده انت غيرت
مالك؛ في عريس من غير بدله
ليلي؛ كلنا اتشيكنا معادا العروسه
مالك؛ العروسه ليها حاجه تانيه في دماغي
ليلي؛ ايه ايه قول
مالك؛ بطلي فضول ويلا عشان ننزل
بعد ركوب مريم ومالك وليلي العربيه ووصلهم اتيليه عشان يجيب لمريم فستان
مريم؛ وقفت ليه
مالك؛ لازم العروسه تلبس فستان
مريم؛ لاء مش
مالك وهو يقطع كلامها؛ انتي عنيده اوي وانا بمل من الناس العنيده يلا يا مريم انا فرحان اوي متنكديش عليا
مريم وهيا تبتسم بخجل وتنزل من العربيه
بعد شراء مريم فستان ابيض منفوش قليلا وضيق من الاعلي وينزل بوسع الي الاسفل ورقيق للغايه
مالك؛ ايه ده لاء مش مصدق عيني ايه ده حوريه عيون زرقا مع الفستان لاء لاء ايه ده قمرر
H/B
بقلمي؛ حبيبه مصطفى
مريم وهيا تنظر له بخجل شديد وجهها يحمر بأكمله
مالك؛ لاء انا حتي هبقي زي جوزك مينفعش كدا
ليلي؛ خلاص يا رميو سبني بقي اظبط للبت شعرها مش لازم بيوتي سنتر يعني
مالك؛ اششش مريومتي عروسه لازم تروح بيوتي سنتر بصي يا مريم انا مش عايز مكياچ انتي اعملي ماسك لوشك تعملي شعرك اوعي تقوصي كدا بس ملامحك متدراش بالهباب ده انتي جميله كدا وبحبك من غير مكياچ
مريم؛ حاضر
ليلي؛ يلا يا رميو طيب
بعد ما مريم جهزت وركبو العربيه
مالك؛ اللحظه المنتظره خلاص نروح نكتب الكتاب عند المأذون
ليلي وهيا ترقع زغروطه لولولولولولولولولولولوولوولييييي
مالك وهو يضحك علي ما تفعله اخته؛ يا بنت المجنونه الناس هتتلم علينا
ليلي؛ بس يا خويا خلي الواحد يحس ان هو في فرح شغل يا خويا اغني خلينا نخربها
بعد وصلهم للمأذون
المأذون وكلمه المعتاده؛ بارك الله لكما وبارك عليهما وچمع بينهم في خييير
مالك وهو يجذب مريم لاحضانه؛ بحبك يا مريومتي
مريم وهيا تبتسم بخجل وتقول؛ ربنا يديمك في حياتي
مالك؛ اوعدك هعملك احلي فرح بس نحل المشاكل ديه
مريم؛ وانا مش محتاجه فرح انا فرحانه من غير فرح
مالك؛ بجد
مريم؛ اه ولله
مالك؛ ماشي يا مريومتي يلا بينا بقي هخرجك خروجه
مريم؛ ينفع بلاش انهارده
مالك؛ ليه
مريم؛ معلش انا تعبانه جدا ومحتاجه ارتاح ينفع تخليها بكره
مالك؛ حاضر يا مريومتي
بعد مروحهم البيت
ليلي؛ لازم تتجوزها اول يوم تييجي تقعود معايا فيه كان نفسي تنام معايت في اوضتي
مريم؛ طب ما انا هنام معاكي في واضتك
مالك؛ ليلي احنا لسه معملناش فرحنا لما نعمل الفرح تبقي معايا في اوضتي
ليلي بمرح؛ يلا يا مريومت اخويااااا
بقلمي؛ حبيبه مصطفى
في الصباح
الباب بيخبط بشده
مريم وهيا تستيقظ؛ مين فيه ايه
وتخرج من الاوضه
مالك هو ايضا يخروج من غرفته؛ فيه ايه مين اللي بيخبط كدا
مالك؛ وهو يفتح الباب
حسين؛ هو ده اللي خاطف بنتي يا حضره الظابط
الضابط؛ حضرتك متهم بخطف الانسه مريم حسين
مالك؛ لا ولله وايه الكلام الفارغ ده
الضابط؛ كلام فارغ ايه يا افندي انت هتهزر معايا
مالك؛ اصل غريبه هو في حد بيخطف مراتو جديده ديه
الضابط؛ ايه اسبتاتك
مالك؛ مريم حببتي هاتي قسيمه الجواز من جوا لوسمحت
مريم؛ قسيمه الجواز اهيه يا حضرت الظابط وانا مريم بقولك ده جوزي وانا بحبه مفيش الكلام الفارغ ده
مالك هو يشعور بالساعده لانها قالت انها بتحبه
الظابط؛ كلام حضرتك صح يا فندم
حسين؛ ايه اتجوزتي يا مريم اتجوزتي بتتحديني يا مريم بتتحديني ولله لهوريكي
الظابط؛ هاتو الراجل ده علي الحجز عشان تعمل بلاغ كاذب وازعاج سلطات
مريم؛ معلش يا حضره الظابط ده ابويا عشان خاطري بلاش تخدو حرام هو راجل غلبان معاملش حاجه ولله هو اكيد مش قصده
الظابط؛ وهو ينظر لحسين؛ هسيبك عشان خاطر بنتك بس بنتك ديه هديه ربنا بعتهالك بطل اللي انت بتعمله
حسين وهو يهز رأسه للظابط بدون كلام
بعد رحيل الظابط
مالك؛ يا ريت تبعد عن مراتي واعتبر انك مخلفتهاش اصلا
حسين؛ ينفع ادخول اتكلم معاها شويه
بعد دخول حسين
مريم؛ نعم تقدر تقولي عايزني في ايه
حسين؛ سمحيني يا بنتي
مريم وهيا تبتسم بسخريه؛ ولله اسمحك اممم انت عيشتني في ارف وضرب وشتيمه واهانه وتقولي اسمحك انا تعبت منك انا بكرهك عارف يعني ايه بكرهك انت متنفعش تبقس اب ده انا لما كنت بشوف بنت بتحضن ابوها قدامي كانت عيني بدمع من غير ما احس لما كنت في المدرسه واشوف الابهات والامهات مع عيالهم المشكله ان انا ولا لاقيه اب حنين ولا لاقيه ام بدل ما تخودني في حضنك وطبطب عليا وتبقي جمبي كنت بتضربني وتعذبني (مريم وصوت شهقاتها تعلو) حرااام عليك انت بعت لحمك بالفلوس انت متنفعش تبقي اب بس اقولك علي حاجه انا بشكرك
حسين؛ بتشكرين
مريم؛ مستغرب ليه اه بشكرك لولا اللي انت عاملته مكانش معايا مالك دلوقتي لولا اللي انت عاملته مكانش بقي ليا اب تاني دلوقتي
حسين؛ اب تاني ومين ده
مريم؛ مالك ابويا وجوزي وخويا وصاحبي وضهري وسندي اللي وقف جمبي من غير ما يعرف انا مين حتي ديه الرجاله اللي بجد مش انت ولا راجل ولا تنفع اب ولا تنفع في حاجه اصلا
حسين؛ سمحيني عشان خاطر مالك طيب مش عشان خاطري انا مستهلش
مريم؛ اطلع بره اطلع برهههه
بعد خروج حسين
مريم وهيا تجري لأحضان مالك وتبكي في حضنه
مالك وهو يطبط عليها؛ اهدي يا حببتي اهدي يا مريومتي بطلي عياط
مريم بعياط ؛ تعبت يا مااالك تعبت
مالك؛ اهدي طيب انا جمبك ومعاكي وفي ضهرك وهفضل سندك وضهرك
مريم وهيا تبتعد عنه قليلا ؛ يعني انت مش هتسبني
مالك؛ مقدرش يا قلب مالك ده انا روحي تطلع لو مشيت وسبتك في يوم
مريم؛ بعد الشر عليك
بعد مرور شهرين من جواز مالك ومريم وعاملو الفرح
مالك وهو يأتي من الشغل ويفتح الباب بتعب وأرهاق
مالك وهو يقع علي الارض؛ اههههههه يا بنت امجنونه سا مريم
مريم وهيا تضحك؛ نيهااااااا انا بقالي ساعه واقفه في البلكونه مستنياك تييجي عشان اعمل المقلب ده فيك هااااا هاهاهةهاهاهاااااااا
مالك بعصابيه وهو يقوم من علي الارض؛ كنتي بتقولي ايه
مريم وهيا تبتعد ببتء؛ اهدي يا مالك يا مالك يا حبيبي مش كدا طب. طب بحبك وهيا تنظر له بعيون تشبه الاطفال
مالك؛ قديمه الحركه ديه عملتيها في المقلب اللي فات ساعه لما وقعتيني في البانيو تعالي ده انا ه
مريم بمقاطعه كلامه؛ طب انا حامل ايه ناوي تاخد حقك برضو
مالك؛ ايههههه حامل بتهزري مش عشان خايفه تهزري معايا كدا
مريم؛ ولله العظيم حامل
مالك وهو يحضن مريم بقوي؛ بحبك يا ام زين ولو بنت بحبك يا ندي
مريم؛ ايه ده انت ناوي تسمي البنت علي اسم ممتي
مالك؛ اه عشان انا بحب ممتك كن قابل ما اشفها عشان جابت ليا احلي واجمل واحده في الكون كله
مريم؛ مش تعرف المفجأه كامله طيب
مالك؛ هو فيه احلي من كدا
مريم؛ اممم فيه احلي من كدا
مالك؛ قولي مستنيه ايهههه
مريم؛ انا حامل اه بس حامل في تونز
مالك وهي تدمع عيناه؛ تونز الف حمد وشكر ليك يا رب
فون مريم يرن
مالك؛ مين الفصيل اللي بيرن دلوقتي متروديش
مريم؛ استني بس ده رقم استني اعرف مين
مريم؛ الو
حسين؛ ايه يا بنتي وغلاوه مالك عندك ما تقفلي
مريم؛ عايز ايه
حسين؛ ريحيني يا مريم قبل ما اموت وقليلي انك مسمحاني انا تعبان يا بنتي عندي سرطان ربنا جبلك حقك وحق امك اللي انا مورتهاش يوم عدل عشان خاطري سمحيني
مريم وهيا تدمع عيوناها؛ بابا انت فين دلوقتي
حسين؛ في البيت يا بنتي
مريم؛ انا جيالك يلا سلام
مريم؛ مالك عشان خاطري ينفع توافق اروح لبابا
مريم اول ما حسين فتح الباب مريم ترتمي بين احضانه؛ وحشتني يا بابا
حسين؛ حبيبت بابا ربنا يخليكي ليا عشان خاطر اغلي حاجه عندك سمحيني
مريم؛ مسمحاك
حسين؛ من قلبك يا بنتي هموت وانا مرتاح
مريم؛ بعد الشر عليك انا مسمحاك يا بابا
تمت



reaction:

تعليقات