Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل السادس 6 - بقلم سلمى عماد

  رواية سيف اصيب به قلبي كاملة بقلم سلمى عماد عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية سيف اصيب به قلبي الفصل السادس 6

 
اردف جاسر بهدوء..صحح كلامك يا عمي كلنا كنا عارفين هو بيحب مين
عادل..و اهي سابته في الاخر ، علشان لما اقولكوا محدش بيعيش معاه تصدقوني .
سامر بعصبيه كلما اتي هذا الموضوع..انااااا ميهمنيش انا اللي يهمني دلوقتي انه اكيد اتجوز عشان وريث للاملاك دي
محسن بخوف..يعني اي ممكن حقنا يروح
جاسر بسخريه..بابااا قول كلام غير ده
علاء بهدوء..عمي انتوا عارفين أن ده مش حقنا و لا عمره هيكون حقنا
سامر بصلهم بسخريه.. يا حنين انت و هو لا حقنا و حتى لو مش حقنا مفروض يفتكرنا يا اخي
اردف عادل بشرود..واللي مش هيجي بالذوق ، هيجي حتى لو بالمو’ت
(شراني يا عادل)😡
________
دلفت هايدي الي بهو المنزل وجدته يجلس هو و والدته..امال فين البنت دي
سيف..اسمها جويريه يا هايدي
هايدي..مبقولش أسماء خدميني
تفوهت بهذه الكلمات في لحظه دخول جويريه التي اقتربت منها ثم اردفت..بقولك اي يا ابله هايدي
شهقت هايدي بقوه..ابله؟ ، ابله اي يا بت انتي هتتجنني؟
نظرت لها هايدي بهدوء..اه ابله الاااه مش لازم احترم الأكبر مني يا ابله؟ ، ده مش موضوعنا موضوعنا دلوقتي أن كنتي فكراني ضعيفه أو من البنات اللي بتعيط و تسيب حقها ، لا يا طنط احسن تكوني خدتي انطباع عني كده بسبب أول مره شوفتيني فيها اقتربت منها اكثر ثم اردفت بهدوء و صوت منخفض..بلاااش انا عشان متعاملش معاكي بدماغي
كل هذا تحت نظرات والده سيف المذهوله و نظرات سيف التي يتباين بها الاعجاب
هايدي بتوتر من هذا الموقف..ا انتي ازاي تكلميني كده أنتي حشره زيك تلكم اسيادها كده
جويريه بعنف..مبلااش اوريكي مين دلوقتي سيد مين ، اطلعي برا دماغي و تركتها و رحلت تحت نظرات سيف التي تحولت الي دهشه فكيف لها ان تتحول هكذا
_____________
ها يا ليله هتعملي اي
ليله..مش عارفه يا غاده انا تعبت بجد من كتر التفكير
غاده..فكري كويس يا ليله مامتك تعبانه اوي و محتاجه علاج وانا والله لو كان في مقدرتي مكنتش اتردد لحظه بس انتي عارفه انا شايله اخواتي و البيت كله
ليله..انا عارفه يا غاده ربنا يقويكي هسيبك أنا دلوقتي و اروح البيت و هبقى ارد عليكي بكره
ذهبت الي منزلها و هي تفكر بالماضي الذي لا يتركها وحدها
فلاش باك
&اقترب منها و هو يضمها بحب و صوت ضحكاته يملئ المكان…قفشتك يا ليلووو مفكراني مش هعرف امسكك
هتفت و هي تلهث بضحك..ععع سبني يا&& و ظلت تحاول الفرار منه
&&..مش هسيبك ابدا
هتفت ليله بمشاكسه..امم و ده بقى في اللعبه بس و لا عمتا
&&..نظر لها بحب و رادف عمري عمري طول ما انا عايش اسيبك ، انتي دنيتي الحلوه دي و كل حاجه ليا
نظرت له بعيونها التي تشع الحب و الحنان..و انا عمري ما اسيبك ابدا
فاقت من شرودها على صوت هذا الغليظ الذي يردف..احممم مش ناويه تحمي بقى يا ست ليله و توافقي على طلبي و انول الرضىمنك
نظرت له بإذدراء..مش عيب عليك يا حاج اسماعيل تبص لواحده قد بنتك و كمان عاوزه زوجه رابعه ده عيب حتى على كرشك يا راجل
نظر لها من الأعلى للأسفل و اردف بغظلجه..الاااااه و أي لازمته الغلط ده يا ست ليله ده أنا هخليكي هانم و ست اجدعها ست
نظرت له بشراسه..بقولك اي يا راجل انت طلعني برا دماغك لاما أقول لمرتاتك و هما يتصرفوا معاك
رحلت و هو يظل يلك بالكلام وراها
دلفت الي منزلها..ماما ماما ثم تصمرت مكانها بصدمه و هي ترى والدتها واقعه على الارضيه و وجهها شاحب
جرت إليها و هي تصرخ…الحقوني ماما مااماا
طلعت إليها جارتيها..في اي يا ليله يا بنتي
الحقوني ماما مغمى عليها و وشها شاحب
تسريع الأحداث
حملوها و ذهبوا بها الي المشفي و ظلت جالسه ليله في انتظار الطبيب ليخبرها بحاله والدتها بعد مرور وقت خرج الطبيب من غرفتة والدتها هرولت إليه
ليله..مالها يا دكتور طمني
الدكتور..للأسف حالتها خطيره اوي و لازم تدخل جراحي في أقصر وقت
ليله بخوف لي يا دكتور هي مالها مش كان سكر اللي عندها
ليله بعياط..طب و انا اجيب منين المبلغ ده
الطبيب..للأسف معرفش بس لازم تسرعي عشان ميحصلش مضاعفات
ليله بلهفه..طيب هي فاقت ادخلها
الطبيب بأسف..هي دخلت في غيبوبه بسبب السكر و مع تعبها و الله أعلم هتفوق امتى ، عن أذنك عندي شغل
نظرت في آثره و هي تجلس على مقعد المشفى و دموعها تنزل بغزاره..يارب خليلي ماما ماليش غيرها يارب ظلت تبكي بصمت قليلا ثم وقف و هي تزيل دموعها..لازم اتصرف معنديش حل غير كده .. امسكت بهاتفها و حادثت صديقتها..الو يا غاده ، انا جايه معاكي الشركه بكره كلميهم.
هووب🫣
لسه لسه هكمل🥺
______
دلف الي غرفتها و هو يتحدث لها باعجاب..عجبتيني مكنتش اعرف أنك شرسه كده
نظرت له بابتسامه عريضه و اقتربت منه و نظرت لعيونه بعمق..امم شرسه اوي و مش ساهله خلي بالك مني بقى و غمزت له و تركته ينظر في اثرها بدهشه لم تدم طويلا لانه سمع صوت صريخها يأتي من الداخل..!
_____________
كان يجلس و يتذكرها و يتذكر همتها في العمل و انه يشتاق إليها في كل حين و حين ثم اردف بتنهيده عاشق..ااه يبقى انا يحصل فيا كده من واحده غبيه زيك كل خوفها من المستوي الاجتماعي و الناس.
reaction:

تعليقات