Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبي المجهول الفصل السادس 6 - بقلم لحن الحياه

 رواية حبيبي المجهول (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر كوكب الروايات بقلم لحن الحياه 

رواية حبيبي المجهول الفصل السادس 6 

رواية حبيبي المجهول الحلقة السادسة 6
بقلم الشيماء محمد ♥
ادهم دخل لقي حد بينادي عليه 
ادهم ادهم استني 
بص لقي واحد مش عارفه بس فاكر انه شافه قبل كده 
ادهم: افندم 
الراجل: انت مش فاكرني؟؟؟ انا صاحب المطعم اللي جنبكم ده 
فاكر لما جيت انت وعم حسين تسألني علي البنت اللي خبطتها العربيه ليلي اللي شغاله في محل الرياضة ده 
ادهم: اه اه افتكرت افندم خير؟ 
الراجل: معلش لو مفيهاش غلاسه هو انت تعرف ليلي دي كويس؟؟؟ 
ادهم اتردد يقوله ايه بس افتكر ليلي لما حذرته انه يقول انهم مرتبطين 
ادهم: اه اعرفها شويه يعني عادي جيران شغل 
الراجل: اه طيب تعرف اخلاقها ايه؟ 
ادهم: اخلاقها؟ حضرتك اسئلتك غريبه بس هيا انسانه محترمه بس ليه الاسئله دي؟ 
الراجل: ابني الكبير جالي هنا وكانت بتشتري اكل وشافها واتكلم معاها وعجبته قوي وعايز يتعرف عليها اكتر ويخطبها فقولت اعرف انا عنها كل حاجه الاول قبل ماهو يرتبط بيها 
ادهم بيسمع الكلام ده والنار بتولع جواه اكتر واكتر وسيطر علي نفسه بالعافيه علشان ما يضربش الراجل ده 
ادهم: اممم طيب انا معرفش حاجه عنها بعد اذنك 
سابه ومشي لانه مش ضامن نفسه لو وقف اكتر هيعمل ايه 
طلع مكتبه زي المجنون رايح جاي وكل ما حد يدخله يطرده بره 
افتكر عم حسين وهو بيقوله لو ضاعت منك هتندم واهو فعلا هيتجنن 
بيتخيلها تضحك وتهزر مع واحد تاني غيره ده ممكن يقت،لها 
ايه ده من امتي هو غيور كده؟؟؟ ماهو ارتبط ببنات قبل كده بس عمره ما حس بنار جواه كده؟؟؟ عمره ما حس انه عايز يقت،ل حد قبل كده؟؟؟ 
ابوه دخل عليه ولسه ادهم هيزعق 
ادهم: قولت مش عايز حد 
قاطعه علي: ده انا في ايه مالك؟ 
ادهم: اسف مفيش 
على: هتولع في الناس والشركه وتقول مفيش مالك فيك ايه!؟؟؟ مره مبسوط ومره فرحان ومره عاقل ومره مجنون فيك ايه؟ 
ادهم: قولت لحضرتك مفيش 
على: مين هيا؟؟؟ 
ادهم: مين هيا ايه؟ 
علي: اللي عامله فيك كل ده؟؟ انت ابني وانا عارفك اكتر من اي حد؟؟ ومفيش حاجه تجنن الراجل غير واحده فمين هيا اللي قلبتك حالك كده؟؟؟ 
ادهم: _____
على: ايه مش هتقول لابوك؟ 
ادهم: مش حكايه مش هقول بس الموضوع انتهي فملوش لازمه الكلام
على: ومين اللي نهاه ونهيتوه ليه؟ 
ادهم بعصبيه: علشان هيا متخلفه ___ متخلفه وغبيه وغبيه 
على: متخلفه مرتين وغبيه مرتين اممممم ده الموضوع كبير بقي طيب ايه رايك لو تحكي لابوك الراجل العجوز الموضوع من اوله وتسيبني انا احكم اذا كانت هيا المتخلفه و الغبيه ولا انت؟؟؟ 
ادهم: انا مش غبي ولا متخلف 
علي: انت هتقولي ما انا عارفك 
ادهم: قصدك ايه بقي هاه؟ 
علي: مقصديش احكيلي الاول 
ادهم: انت عندك شغل 
على: في داهيه الشغل المهم ابني حبيبي ميبقاش هيتجنن كده قولي الحكايه من اولها 
ادهم فضل مع ابوه وحكاله من اول يوم لحد النهارده 
ادهم: بس وهو ده اللي حصل من اول يوم لحد النهارده مين بقي اللي غلطان؟؟؟؟ 
علي: سيبك من مين الغلطان انا هسالك سؤال واحد تجاوبني عليه بصراحه 
ادهم: اتفضل 
علي: انت بتحبها ولا هيا مجرد بنت عاديه؟؟؟؟؟ ودولي دي ايه بالنسبالك انت تعرفها اهو من كام سنه وكل سنه كانت بتسافرلك وتقضي معاك كام اسبوع ولا شهر
ادهم: دولي دي سوري بس just for fun 
No thing serious 
علي: طيب وهيا عارفه كده؟ 
ادهم: عارفه وكل يوم بقولها ان انا مبحبهاش
وهيا مجرد _____ يعني انت فاهم اكيد 
علي: فاهمك طيب وليلي؟؟؟ 
ادهم: ليلي!!! ليلي حاجه مختلفه! مختلفه عن اي شيئ مريت بيه او حسيت بيه 
عندها مقدره غريبه انها تخرجني من قمه الحزن لقمه الفرح والعكس بتجنني بلحظه 
مش عارف اقولك ايه عنها مجنونه هيا؟؟ تخيل بترفض دعوتي في مطعم five star علشان تروح محل كشري او تركب عربيتي وتتنطط في مواصلات غريبه انسانه غريبه 
علي: كده انت جاوبتني علي سؤالي 
هيا انسانه بسيطه بترضي بحاجات بسيطه وانت كدبت عليها وفهمتها انك زيها فليه مستغرب دلوقتي؟ وبعدين انت عشت في وسط متحرر جدا وده يمكن يكون غلطي انا 
انا خليتك تعيش معظم حياتك بره مصر وده خلاك تتطبع بطباعهم وتنسي طباعنا هنا 
وللاسف يا ادهم انا سيبتك بره كتير ومكنتش اب كويس لاني معلمتكش اهم مبادئ دينك وعرفتك الحرام والحلال وسيبتك وقولت اهو شاب خليه يعيش سنه بس للاسف كان المفروض اعلمك الحرام والحلال 

اللي انت بتطلبه من ليلي ده مش ثقه ده بالنسبالها هيا بتتخلي عن دينها و قيمها ومبادئها 
ادهم: ماهي دولي اهي بتتمني بس اشاره مني وهتبقي في السرير معايا
علي: دولي عايشه في نفس الوسط بتاعك ولا قيم ولا اخلاق
علاقتك اللي بدولي اللي بتسميها
Just for fun
دي حرام جدا ومن اكبر الكبائر كمان اما ليلي فدي بنت نظيفه ولسه بريئه حافظ عليها هتصونك وتحافظ عليك 
وبعدين انت قرفان منها ومش طايقها ليه بقي عايز ليلي تبقي زيها؟؟؟ 
ادهم: انا مش عايزها زيها بس عايزها تسمحلي اقرب منها اكتر 
علي: مش هتسمحلك وده اللي مجننك عليها ولو بتحبها صح هتقبلها كده زي ماهيا 
اتمني انك تعرفني عليها بس ده اكيد بعد ما تكشف ورقك قدامها 
ادهم: مش دلوقتي لو كشفته هخسرها مش دلوقتي.... هكمل معاها واشوف هتوصلني لحد فين 
علي: وابقي طمني عليك 
ادهم حاول يكلم ليلي بس هيا رفضت حتي تديله اي فرصه علشان يكلمها فيها 
اخيرا استناها وهيا مروحه بيتها واول ما خرجت من المحل لقته بيشدها من دراعه ويسحبها بعيد عن اختها وصاحبتها ويدوب صاحباتها هيلحقوها فماجده منعتهم وقالتلهم يسبوهم لوحدهم يصفوا امورهم 
ادهم: سيادتك ما بترديش عليا ليه؟ 
ليلي: وارد عليك ليه؟ انت كنت واضح في كلامك لما مشتني وطردتني بره عربيتك ولا نسيت؟ 
ادهم: ده كان اختيارك انتي؟ 
ليلي: اه صح نسيت اصل انا اللي شرط عليك يا اما ارضي مزاجك ورغباتك يا ما تلزمنيش 
ادهم: انا مقولتش كده ابدا 
ليلي: ده معني اللي طلبته مني 
ادهم: ماعلينا مش ده اللي عايزك فيه 
ليلي: امال سيادتك جاي ليه؟ 
ادهم: يا الله منك.... المهم انتي ايه اللي بينك وبين ابن صاحب المطعم؟؟؟ 
ليلي: مطعم ايه وابن مين انت بتتكلم عن مين؟ 
ادهم: متعمليش فيها عبيطه انتي عارفه انا بتكلم عن ايه 
ليلي: لا مش عارفه انت بتتكلم عن ايه 
ادهم: اه امال ابن صاحب المطعم عايز يخطبك كده لله في لله كده ولا اتسحر من نظره 
ليلي: انا مش فاهمه انت بتتكلم عن ايه وبعدين انا مش ملزمه اوضح لحضرتك اي حاجه بعد اذنك 
ويدوب هتمشي مسكها من دراعها جامد 
ادهم: انا مخلصتش كلامي ردي علياايه اللي بينك وبينه وعايز يخطبك ليه لما هو ما يعرفكيش؟ 
ليلي: اولا مفيش حاجة بينه وبينه 
ثانيا مش كل الناس زي سيادتك لازم يجربوا الاول قبل ما ياخدوا خطوه جديه في ناس بتكفيها الاخلاق والسمعه 
ادهم: قصدك ايه هاه؟ وبتلمحي لايه سيادتك؟ 
ليلي: ما بلمحش ولعلمك لو فعلا ابن صاحب المطعم اتقدملي هوافق عليه بعد اذنك 
ادهم: بقي كده ماشي براحتك بس لعلمك انتي انا كل يوم في الفتره اللي فاتت كنت بنام في حضن واحده وبتديني كل اللي عايزه مش مجرد بوسه او مسكه ايد بعد اذنك 
سابها ومشي وهيا اتجمدت مكانها
ايه اللي قاله ده؟؟؟ هو معقوله ده؟ هو في ناس كده؟ لألأ ممكن بيقول كده بس علشان يضايقها زي ماهيا قالت انها هتوافق علي غيره علشان تضايقه ايوه اكيد كده اكيد كده 
ماجده جت واخدتهاوروحو وهيا طول الطريق ساكته مصدومه مش عارفه تتكلم 
ادهم ركب عربيته وساقها ولقي نفسه علي الكورنيش في المكان اللي قعد فيه مع ليلي اخر مره واتخانقوا فيه وبيسال نفسه 
هو ليه قالها كده؟ هو من يوم ما عرفها ما لمسش واحده ابدا وندم علي اي علاقه عاشهاقبلها؟؟؟ ليه بدال ما يصالحها زعلها اكتر؟ هو بس كان ناوي يقولها قد ايه بيحبها وبدال كده جرحها
ليلي طول الليل تعيط واصحابها مهما يقولو او يعملوا معرفوش يخرجوها من حالتها 
واخيرا كل واحده راحت بيتها 
وفاء وهيا داخله بيتها لمحت محمد جاي ابتسملها اول ما شافها وهيا ردتله ابتسامته 
محمد: ده ايه الصدف الجميله دي؟ 
وفاء: اخبارك ايه؟ وشغلك اخباره ايه؟ 
محمد: الحمد لله تمام هانت اهي 
وفاء: ايه هيا اللي هانت؟ 
محمد: يعني اخلص شويه التزامات وحاجات كده وساعتها هعرف اخد خطوه 
وفاء: خطوه ايه بالظبط؟ 
محمد: خطوه اقرب فيها من اللي عايزه 
وفاء: وايه هو اللي انت عايزه؟ 
محمد: مش ملاحظه ان اسئلتك كتير؟؟ ؟
وفاء: مش ملاحظ ان كلامك الغاز ؟؟؟؟ 
محمد: ولا الغاز ولا حاجه كلامي واضح بس للي بيفهم 
وفاء: واللي ما بيفهمش؟؟ 
محمد: يستني بقي الايام تفهمه 
وفاء وفاء 
وفاء: ايوه يا ماما حاضر طالعه 
مامتها: اطلعي يا بنتي الوقت اتاخر 
محمد: مساء الخير يا ست الكل 
مامتها: مساء النور يا شكوكو ما تتطلع 
محمد: لا زي ما حضرتك قولتي الوقت متاخر 
تصبحوا علي خير 
وفاء: صح قبل ما تدخل شوف ليلي وحاول تتكلم معاها 
محمد: هيا كانت كويسه ايه اللي حصل تاني؟ 
وفاء: اتكلم انت معاها تصبح علي خير 
طلعت لامها اللي واقفه مستنياها 
مامتها: يعني لو حد شافكم واقفين كده في نص الليل مع بعض يقول عليكي ايه؟ 
وفاء: اولا محدش شافنا وبعدين احنا جيران ومحدش هيتكلم علينا 
غير كده بقي مش مهم اي حد 
مامتها: ومالك مبسوطه قوي كده هو قالك ايه؟ 
وفاء: هو ما قالش بس لمح انه هياخد خطوه
مامتها: هياخد خطوه مين قالك ان الخطوه دي بقي لصالحك؟؟ 
وفاء: هو قال ان الحدق يفهم تصبحي علي خير 
محمد دخل لاخته وفضل يرغي معاها شويه وهيا مسهمه ومش بترد 
محمد: الظاهر ان انا بتكلم مع نفسي 
ليلي: اسفه يا كوكو بس متضايقه حبتين 
محمد: هو ادهم اخباره ايه مفيش جديد؟ 
هنا ليلي اتفجرت في العياط 
محمد: هو ده بقي السبب اللي واخدك مني احكيلي ايه اللي حصل 
حكتله ليلي علي الحوار اللي دار بينهم 
محمد: بصي بقي احنا مش عايزين نسبق الاحداث بس معني انه يتجنن كده لما يسمع ان حد اتقدملك انه لسه بيحبك وعايزك هو بس محتاج وقت يراجع فيه نفسه 
ليلي: واللي قاله انه كل يوم مع واحده!!! 
محمد: ليه دنجوان هو!!!!! لا هو بس قال كده علشان يغيظك زي ما انتي غيظتيه وقولتيله انك هتوافقي علي الراجل لو اتقدملك هو واجهك بنفس السلاح اللي واجهتيه بيه الغيره
ليلي: يعني مفيش بنات؟ 
محمد: ما اظنش وبعدين هيجيب منين بنات كل يوم 
ليلي: وهيا البنات قليلة انت اصلا ما شفتوش هو شكله ايه اصلا 
محمد: شكله ايه يعني؟ اهو راجل زي اي راجل
ليلي: لا طبعا ادهم امور جدا شعره طوله عرضه لبسه ابتسامته طريقه كلامه كله علي بعضه كده بيسحر 
محمد: بتتكلمي علي واحد من بتوع السيما سيادتك 
ليلي: اهو شبهم كده عامل زي احمد عز بطوله وعرضه بس علي احلي 
محمد: احلي كمان لا ده الموضوع كبير كل ده وسواق 
ليلي: ساعات بحس انه مش سواق اصلا عامل زي الناس الارستقراطيين كده 
زوق اتيكيت طريقه اكله لبسه كلامه غريبه 
محمد: انا فعلا من كلامك كده مش حاسه سواق ابدا 
بس يمكن يكون ابن ناس يعني من الطبقه المتوسطه ولا غني ولا فقير واتعلم كويس 
ليلي: ممكن تقريبا كده هو خريج مدارس لغات لانه بيتكلم انجليزي كتير وبطريقه حلوه 
محمد: يمكن علي العموم نامي دلوقتي والصبح ربنا يسهلها 
ادهم الليل كله بيتخيل ليلي بفستان ابيض طويل وواقفه قصاده واول ما بيقرب منها بتجري وتروح لغيره وكل شويه يقوم من نومه مفزوع ومستني النهار يطلع باي طريقه 
ليلي بتحلم طول الليل بادهم وحواليه بنات كتير وكلهم في حضنه وكلهم بيبصولها ويشاورو عليها ويضحكوا وهو بياخد واحده وري التانيه في حضنه 
اخيرا انتهي الليل بكوابيسه قامت هيا واختها ونزلو شغلهم واول ما وصلت لقت ابن صاحب المطعم مستنيها واسمه امجد واول ما شافته افتكرته هيا كانت نسياه خالص هيا فعلا اتكلمت معاه مره او اتنين مش اكتر وهيا بتجيب اكل 
امجد: صباح الخير انسه ليلي 
ليلي: صباح النور 
امجد: انا امجد ابن 
قاطعته: انا عارفه حضرتك خير 
امجد: كنت عايز اتكلم معاكي شويه 
ليلي: اتفضل قول 
امجد: لا هنا مش هينفع 
ليلي: وغير هنا مش هينفع برضه 
امجد: يبقي في بيت حضرتك اديني عنوانكم وهنيجي انا والدي البيت ونخليه ينفع ايه رايك؟ 
ليلي: افندم؟؟؟ انت بتقول ايه؟ 
امجد: بقول لحضرتك اديني العنوان 
ليلي بتضحك باستغراب وشيئ لا ارادي خلاها تبص حواليها لمحت ادهم وافق بعيد ساند علي عربيته بيتفرج عليها والنار طالعه من عنيه بصتله نظره طويله قبل ما تجاوب علي امجد

  •تابع الفصل التالي "رواية حبيبي المجهول" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات