Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جعلتني ملتزما الفصل الرابع 4 - بقلم ميادة الصيفي

   رواية جعلتني ملتزما كاملة بقلم ميادة الصيفي عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية جعلتني ملتزما الفصل الرابع 4

 
قام مراد ودخل ياخذ شاور ولبس نزل راح البار دخل لقى لارا قاعده مستنيه.
مراد: ازيك يا حبيبتي.
لارا: ازيك يا حبيبي.
مراد: تعالى نرقص.
لارا: يلا.
ياخذ مراد لارا ويرقص سوا في هذا الوقت يدخل ياسين.
ياسين : انت ايه يا ابني سايب مراتك وجاي ترقص مع واحده تانيه.
مراد: امشي يا ياسين ولارامش واحده لارا حبيبتي.
ياسين يضرب مراد بوكس : انت حيوان دي مش حبيبتك دي عايزه فلوسك واقدر اثبتلك.
مراد ضربه بالبوكس: فين الاثبات.
ياسين طلع تليفون وراء لمراد فيديو وهي لارا طالعه مع واحد شقه.
مرادبصدمه : انتي تعملي كده ليه انا حبيتك.
لارا بخوف: ما تصدقهوش يا مراد انا ماخنتكش.
مراد الغضب يتطايرمن عينيه ضربها بالقلم: ما اشوفش وشك تاني عشان لو شفته هقتلك.
وخرج من البار وذهب في طريق قصر.
❤ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❤
 
نرجع لمي
بعد العشاء جلست مي مع كوثر يشاهدون التلفاز.
كوثر: ايه يا مي عملت ايه اللي انا قولتلك عليه.
مي: اه يا ماما .
كوثر: طب تمام .
دخل مراد القصر على صاله رياضه يطلع غضبه فيها.
مي: ماله مراد يا ماما.
كوثر: مش عارفه والله يا بنتي .
مي: طب انا هقوم اشوفه.
كوثر: ماشي.
دخلت مي عند مراد لقيته قالع تيشرت وبيلعب بوكس وهو مش شايف قدامه ايدي اتعورت.
جريت مي عليه: وريني ايدك يا مراد .
مراد زقها: اطلعي بره مين سمحلك تخشي بره .
مي : مش طالعه وريني ايدك جت تمسك ايده مراد زقها راحت اتخبطت في الحديده ودماغها فتحت واغمى عليها.
جري مراد عليها: قوم يا مي انا عارف الحركات دي.
 
مي مش بتفوق راح خدها وخرج بيها جري كوثر شافته واتخضت وراحوا على المستشفى ودخلوها الاوضه وعالجوا الجرح.
واخدها مراد وروح بيها وطلع الاوضه وحطها على السرير وغطاهاوخرج واول ما خرج اتضرب بالقلم من امه كوثر.
كوثر: انت ازاي تمد ايدك عليها انت اتجننت يا مراد .
مراد: ما كنتش قصدي.
كوثر: خش اوضتك اقعد جنب
مراتك.
مراد: ماشي ويدخل الاوضه وبينام جنبها.
❤ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❤
نرجع لياسين خرج من البار ركب عربيته وكان متجه الى بيته وقابل نور وهي بتجري وفي واحد بيجري وراها وقف العربيه ونزل واول ما شافته جريت عليه واستخبت وراه.
نور: والنبي ما تخلي يخودنى.
الشخص: تعالي معايا.
ياسين: تيجي معاك بمناسبه ايه.
الشخص: ابن عمها اللي هتجوزها.
نور: وانا مش موافقه عليك هتجبرنى.
 
ياسين: طب امشي من هنا عشان ما تزعلش.
شخص: مش همشي غير لما تيجي معايا.
نور: امشي يا احمد مش عايزه اروح معاك.
ياسين مسك ضربه وخد نور ومشي ونور نازله من العربيه.
ياسين كتب كتابي عليكى الخميس الجاي وسابها ومشى.
نور اتصدمت وخدت بعضها وطلعت على شقتها خدت شاور ونامت وياسين دخل شقته خد شاور ونام.
❤ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❤
في صباح اليوم التالي يستيقظ مراد وينظر جنبه كانت مي لسه نايمه وبعض الخصل شعرها على وشها قام دخل اخذ شاور وخرج راح يصحى مي.
مرادبندم: ياريتني كنت قابلتك قبل لارا وبيفتكر انها رايحه تقابل شخص.
مراد: مي اصحي يلا يا بابا عشان تاخدي علاجك .
مي: حاضر.
قامت مي ودخلت الحمام تاخد شاور وخرجت صلت الظهر ونزلت هي ومراد يفطروا مع كوثر فطروا وطلعت لبست ونزلت وخرجت من القصر ومراد كان بيراقبها ومشي وراها بالعربيه لحد ما وقفت قدام ميتم ودخلت وهو دخل وراها وشافها بتتكلم مع شخص مش باين شكلوا.
مراد بعصبيه ضربها بالقلم : انتي خاينه وعامله فيها الطاهره الشريفه قدام امي.
مي: الدموع في عينيها وسعت عن شخص وكان طفل لا يتجاوز ال 12 من عمره.
مي: هو ده اللي انا خاينه انا باجي هنا كل فتره بقعد مع الاطفال انا بكرهك يا مراد وخرجت جري مراد اول مره يندم وجري وراها عشان يلحقها لكن لقاها في عربيه خبطتها.
يا ترى ايه اللي هيحصل في البارت الجاي.
وهل مي هتموت ولا هتعيش؟
وهل لارا كده دورها انتهى ولا لسه؟







reaction:

تعليقات