Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انا و العملاق الفصل الاول 1 - بقلم فيروزة

  رواية انا و العملاق كاملة بقلم  فيروزة  عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية انا و العملاق الفصل الاول 1

 
واقف عندك كده ليه يادكتور معاد العياده قرب والناس وقفه توبير قدمها …..
دكتور ….
سند بابتسامه….نعم يا عوض ….
عوض بضحك …..بعد كل ده وبتقولي نعم يا عوض اللي واخد عقلك يادكتره….
سند بابتسامه….ولا حاجه بقولك هي بنت مين اللي بتعارك هناك دي ….
عوض بضحك ….اللي بتضرب الراجل دي ….
سند بضحك ….هي بتضربه كمان أما ادخل ….ابعد كده يا عوض ….ياقوي….
سند بيعدل هدومه وقرب من الخناقه ….
سند بابتسامه….مالك يا انسه مين زعلك بس …
هي بصوت عالي ….اهو حمار كمان داخل في الخانقة …..
سند بغضب…..قصدك علي مين حمار يا انسه ….
هي بغضب ….عليك انت يا امور ….غور بقي احسن ازعلك …
سند شمر كمه ….تزعلي مين يا حلوه ….
هي سبات اللي كانت بتضربه وقربت من سند …..لو راجل
مد ايدك عليه …..ده لو راجل ..وضحكت بخبث….
سند بعصبيه …..هعرفك انا راجل ازاي يابت …..
وقرب منها ….
هي خافت من شكله وعروق أيدها اللي ظهرت ….الجري نص الجدعنه اجري يا مجدي وركبت التوكتوك وجريت بيه ….وهي ماشيه بيه طلعت لسانه ….لانا لقاء اخر يا عملاق …
سند بابتسامه خبيثه…..لانا لقاء يا قلب العملاق….
عوض بضحك….دكتور ….بقولك ….
سند بابتسامه…..قول يا قلب الدكتور ….
عوض بضحك….قلب مين يا دكتور ….العياده والناس …
سند افتكر وطلع يجري علي العياده ….
.
.
.
ضربتي مين النهارده يا بنتي ….
واحد كده يا احاج 🫣😂….
ليه يا آخره صبري …
والله يا حاج قولته الاجره عشره جنيه قالي خمسه بس بقوله
كنت قول من الاول قالي وهتعملي ايه يعني ….قولته طيب خد ….وروحت وروحت ضربته ….
ضربتيه …يلا يا آخره صبري نشوف حال لمشكلك وبعدين مش قولت بلاش سواقه تاكتك تاني ….
والله احاج قولت اسالي وقتي وبعدين الواد صبحي كان تعبان قولت اطلع مكانه …..
طيب غوري اغسلي وشك وتعالي عايزك ….
اشطا يا احاج….
.
.
.
.
عوض …
عوض …..نعم يا دكتور …
سند بابتسامه….لسه في حالات بره ولا خلاص ….
عوض بضحك….لا كده جبرت ….
سند بابتسامه….طيب انا مروح علشان عندي مشوار مهم …
عوض بضحك….الف مبروك مقدما ….
سند بابتسامه….الله يبارك فيك ….
.
.
.
.
.
انتي يا زفته ….
نعم احاج….
روحي يلا في مكانك ….
فوريره….
اهو ده اللي بخده منك ….
..
..
بقولك ايه يا حبيبي هات ورد شيك كده علشان يعجب العروسه ….
حاضر يا ست الكل ….
.
.
.
داخل محل الورد …
ولقه واحده وقفه ….
سند بابتسامه….يا انسه …يا انسه ….
هي مالها مش بترد ليه وقرب منها وخبط علي كتفها….
هي بصوت عالي لفت ليه ….انت بتتحمرش بيه وكمان في ملكي ده انت ليله امك مش معديه…
سند بغضب ماسكها من كتفها ….انتي تاني هو انتي ايه عفريته… بتطلعيلي منين انتي يا بت ….هااا…
هي بهدوء وسهوكه…..انا يا قلبي ….
الكلمه ده هزت قلب سند ….ورخه أيده …..
هي بصوت عالي….ولاه انتي ياض رد ….
سند بغضب…..عايزه ايه يا زفته …
هي ….سيبني …
سند بابتسامه…. اهو سيبتك…
هي ….عايز ايه ….
سند بابتسامه….عايزك …
هي بصوت عالي….نعم يا روح امك ….
سند بغضب قرب منها …..ومسكها من كتفها ….تاني لسانك الطويل تاني …
هي بهدوء ….اسفه اباشا….
سند بضحك ….انا عايز بوكيه ورد شيك كده ….
هي بضحك ….عيني ….
هي ….شمس يا عملاق ….
سند بابتسامه……عملاق في عينك ….الله اكبر…
شمس بضحك …..احبك وانت لطيف وخايف علي نفسك …
سند بابتسامه…..بت عيب عينك ….
شمس بضحك….اشطا اباشا هغمض…
.
.
.
اتاخرت كده ليه يا حبيبي ….
سند بابتسامه….كانت بختار الورد …
طيب يلا يا حبيبي…..
.
.
.
.
سند وصل عند العروسه و
البارت انتهاء بس الحكايه لسه في البدايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات…..
حابه اعرف رايكم ….واكملها ولا لا ….
هتكون مختلفه تماما عن أي روايه كتابتها…..
تفاعل علشان انزل البارت التاني الصبح …
روايه من وحي خيالي المجنون….



reaction:

تعليقات