Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهرة الرحيم الفصل السابع عشر 17 - بقلم شهد احمد

          رواية مهرة الرحيم كاملة بقلم شهد احمد عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية مهرة الرحيم الفصل السابع عشر 17

 
رحيم. بعصبيه. مالك اخرس ي مالك بدل ما اعمل حاجه فيك مش تعجبك وانتي تعالي معايا ي هانم
مهره. وماله نروح لما نشوف اخرتها اي
رحيم. بصي ي بت الناس طالما انتي عايزه تنزلي البيبي ف انا قررت اتجوز
مهره. بصدمه 😳 تتجوز
رحيم. ايوه ي مهره انا من حقي اكون اب وبما أن محدش فينا طايق التاني ف انا قررت اتجوز علشان اجيب البيبي اللي انا عايزه
مهره. طلقني ي رحيم طلقني
رحيم. وانا طلاق مش مطلق وهتفضلي علي ذمتي
مهره. وانا من حقي اتجوز انا كمان واكون مع حد بيحبني وأحبه واجيب اطفال كمان مش معني انت عايز تتجوز وتجيب ولاد وتعيش حياتك وانا لا طلقني بقولك

رحيم. وانا قولت طلاق مش مطلق واللي عندي قولته ي مهره سلام
مهره. اعااا مش هسمح انك تتجوز عليا ي رحيم مش هسمحلك ي رحيم انك تتجوز اعمل ايه بس ي رب دلوقتي
مالك. مالك ي مهره في اي
مهره. رحيم عايز يتجوز عليا ي مالك علشان يجيب بيبي ومش راضي يطلقني ي مالك
مالك. انتوا الاثنين مجانين بجد ما تقولي ليه أن البيبي كويس وتعيشوا مع بعض وتخلصونا بقا انا كرهت حياتي بسببكم ولو الجواز بالشكل ده مش عايز اتنيل
مهره. اممم مش عايز تتنيل ولما قولت كده واحنا علي السلم وشوفت حور وسرحت فيها وقعدت اقولك
مهره. ولا ي مالك مالك وانت قولت. بصوت عالي اي اي .
وانا ضحكت وقولتلك بطمن عليك ي اخويا .
مهره. اي لسه برضوا مش عايز تتنيل الا قولي ي مالك انت حبيت حور ولا اي شيفاك يعني لما بتشوفها بتكون مش علي بعضك
مالك. بصراحه ي مهره حور صاروخ بتخليني افقد عقلي لما بشوفها بس لما بشوفك انتي ورحيم برجع واقول فوق ي مالك فوق

مهره. ضربته وقالت فوق ي اخويا بص ي مالك ي اخويا انت لو بتحب حور وهيا كمان لو حبتك صدقتي مش هيحصل معاكم اللي بيحصل بيني وبين رحيم احنا جوزنا من الاول كان غلط واجباري إنما انت اللي هتختار شريكه حياتك ي مالك يعني من الاخر وضعك غير فكر فيها ي مالك واللي في مصلحتك وشايفه صح اعمله وانا اكيد معاك انت اخويا ي ولا
مالك. تسلمي ي مهره الا قوليلي كنت عايزني اساعدك في اي
مهره. كنت عايزه اخوك الغبي يغير عليا بس هو صدمني وقال إنه هيتجوز
مالك. بصي ي مهره سيبي الأمور تاخد مسيرها من غير ما تعملي حاجه وكفاية اللي انتي عاملتيه في رحيم .
مهره. معاك حق ي مالك انا خلاص جبت اخري ومش هعمل ايه حاجه وهو لو عايز يتجوز يتجوز انا معنديش مشكله بس جوازه قدام طلاقي ي مالك سامع
مالك. ارحمي امي انا ماشي.
ومع الوقت مالك كان بيتشد ل حور وحور كمان اعجبت ب مالك وشخصيته وقد اي هو حنين وبيساعد اختها وكأنه اخوها بجد وانجذبت ليه رحيم كان غايب عن البيت بقاله اسبوع ومحدش يعرف عنه اي حاجه وفجاه كان دخل عليهم وفي أيده بنت
رحيم. اتفضلي ي فيروز ،،،، فيروز دخلت مع رحيم
ومالك ومهره وحور كانوا قاعدين بيبصوا لبعض
مهره. مين دي ي مالك. مالك. استني نعرف
رحيم. اقدم ليكم فيروز خطبتي وبعد اسبوع كتب الكتاب
مهره. قامت وبانفعال انت بتقول اي
رحيم. بقول أنها خطبتي وهتكون مراتي ي مهره
مهره. طلقني ي رحيم طلقني رحيم. طلاق مش مطلق
مهره. وانتي ي شاطره انتي مش عارفه انه هو واحد متجوز ازاي توافقي انك تتجوزي واحد متجوز طيب اطلبي حتي منه أنه يكون ليكي لوحدك يرضيكي ضرره تقسمه معاكي 😒😒 لا ومش لوحدها معاها ابنه كمان ههه انا مشفقه عليكي بجد وبعدين هو ده واحد يتعاشر ولا حد يتجوزه اساليني انا ي اختي عليه
رحيم. بعصبيه مهره الزمي حدك انا لحد دلوقتي مش راضي امد ايدي عليكي ولا اكلمك لأنك لسه حامل في ابني بس بعد كده انا مش هسمح ليكي انك تتخطي حدودك معاي سامعه
مهره. سوال واحد ي رحيم انت مصر أنك تتجوزها وكمان مش عايز تطلقني
رحيم. ايوه ي مهره هتجوزها ومش هطلقك
مهره. اممم طيب اسمع بقا …………
رحيم. بصدمه 😳 وصوت عالي مهره وراح ضربها بالقلم
مهره. 😳😳
ي ترا مهره قالت اي ل رحيم 🤔🤔
حابين الروايه تمشي ازاي رحيم ومهره يفضلوا مع بعض ولا يطلقوا وكل واحد يروح لحاله 🤔🤔🤔
reaction:

تعليقات