Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم بتول عبد الرحمن

 رواية سأحبك بالتأكيد الفصل السابع والثلاثون 

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل السابع والثلاثون 

41

طلعت منال اوضة لين وفتحت الدولاب علشان تجيب بيجامه وهيا بتدور لاحظت أن في صوره مطبوعه وخدتها تشوفها واتصدمت لما لاقتها للين في وضع حــ ـرج


قعدت على الكرسي اللي قدامها وهيا بتفكر الصوره دي ايه وليه اصلا هيا متصوره بالمنظر ده 


خدت الصوره وخبتها ونزلت عطت البيجامه لسلمى وكملت اليوم 


لين كانت في جامعتها مع صاحبتها 


كوثر : هو دكتور عبد السميع مش هييجي تاني ولا ايه 


لين : مش عارفه بس يبقى احسن 


كوثر : أنا م هتأخر زي المره اللي فاتت ... هتتأخري انتي براحتك 


لين : هجيب الايس كوفي الاول 


كوثر : لا مع نفسك بقا ... المحاضره قدامها ٣ دقايق


لين : يا ستي واضح أنه دكتور هفأ مش هيعمل حاجه 


كوثر : بس ممكن يسألني وانا مش مذاكره ... انتي مذاكره وزي الفل أنا لاء 


لين : خلاص روحي انتي 


في بيت عمر سلمى كانت بتتسحب على اوضة عمر براحه علشان تدخل تشوف حالها بس الباب مكانش بيفتح 


سلمى : اكيد العقربه دي قفلته ...والله لاوريكي 


في الشركه 


نيره : طب م الراجل عداه العيب اهو يا ستي 


ميرنا : البت دي مش سهله ومش هتسكت ... مشوفتيهاش يوم الفرح كانت عامله ازاي اصلا 


نيره : فكك منها ... عمر بيحبك انتي وهيا كانت قدامه ... يعني لو كان بيحبها كان اتجوزها هيا 


ميرنا : أنا مش عارفه ايه ده بجد ... كل أما اخلص من واحده التانيه تطلعلي 


نيره : انتي لسه في بداية حياتك ولسه هتقابلي كتير .. اهم حاجه تعرفي تحلى الأمور ببساطه 


ميرنا : أنا حاسه أن دمي بيتحرق كل يوم عن اللي قبله ... بقوله منروحش البيت وهما هناك بيقولي مينفعش 


نيره : هو فعلا مينفعش خالص ... بس انتي متسيبيش فرصه لسلمى دي تقرب من حياتكوا


عند لين دخلت المحاضره بس الدكتور منعها من الدخول 


الدكتور : أنا سمحتلك امبارح تدخلي ... بس مش وكاله من غير بواب هيا ... لما تحترمي مواعيدك تبقى تدخلي 


لين : أنا مش قصدي 


الدكتور : اسف ... اتفضلي بره 


خرجت لين وهيا بتشتم فيه 

لين : مش فاهمه يعني فيها ايه لما ادخل متأخر ... فوتت ديوان السلطان سليمان يعني ولا ايه ... ايه الدكاتره دي ياربي ... ده دكتور عبسميع ارحم بقاااا 


جه الدكتور من وراها : متقلقيش اوي كده مش هطول معاكوا في المحاضرات ودكتور عبسميع هيرجعلكوا تاني 


لين : اانت سمعت 


الدكتور : تقدري تدخلي بس متتكررش تاني ... وعموما مفوتيش ديوان السلطان سليمان ولا حاجه 


لين : أنا والله اسفه يا دكتور أنا مقصدش بس الحركه دي بتعصبني 


الدكتور : يا ستي ولا يهمك منا كنت في سنك مبطيقش الدكاتره بتوعي برضو 


لين : سبحااانه بجد ... مش بتحبها وطلعت من ضمنهم 


الدكتور : الدنيا بقا ... بس انتي اصلا باين عليكي شاطره وخساره تضيعي باقي المحاضره 


لين : شكرا يا دكتور بجد ... والله انت احسن دكتور من الدكاتره اللي موجودين هنا كلهم 


جه الليل وكانوا كلهم متجمعين في البيت على السفره 


منال : لين لما تخلصي اكل ابقي تعالي اوضتي عايزاكي 


لين : اوكي 


ميرنا : عمر أنا مش طايقه الاكل ده 


عمر : طب عايزه ايه 


ميرنا : مش عايزه اكل بس مش هطلع واسيبك 


عمر : خلاص يلا 


ميرنا : لا كمل.....


مكملتش جملتها ودخلت جري على الحمام ترجع وعمر جري وراها 


سلمى : هو .. هو .. هيا مالها 


منال : حامل يا حبيبتي 


_: ربنا يقومها بالسلامه يارب 


عمر : في أي مالك انتي كويسه 


ميرنا : قولتلك مش طايقه الاكل


عمر : خلاص متك...


منال جت عليهم : مالك يا ميرنا فيكي ايه ... من الحمل صح 


ميرنا : اه ... ريحة الاكل 


منال : طب خدها يا عمر واطلع فوق وانا هعملها شوربه خضار او اي اكل تاني 


ميرنا : لا انا مش قادره اكل اصلا تسلمي 


منال : لاء ازاي بس ... يلا يا حبيبي خدها على فوق 


سلمى كانت قاعده هتتجنن وقالت لساره بصوت واطي : شوفتي حرقة الدم 


ساره : فكك بقا ... مش هتعرفي تعملي حاجه ... انتي اصلا مش بتحبي عمر 


سلمى : لازم الف عليه ... قربي منه ممكن يشيلني من الفقر اللي احنا فيه ... انتي مش شايفه بيتهم وبيتنا ... مش شايفه الشركه اللي شغال فيها 


ساره : الطمع وحش 


سلمى : خليكي انتي كده على نياتك لحد م هتتجوزي في نفس البلد اللي اتولدتي فيها


ساره : انا راضيه يا ستي بس مهما يحصل ايه عمري م هلف على واحد متجوز ... واظن انتي عارفه احنا بنقول ايه على اللي بتلف على راجل متجوز 


سلمى وشها قلب : أنا غلطانه اني بتكلم معاكي اصلا 


قال حسن اخوهم للين : عامله ايه في دراستك يا لين 


لين : تمام الدنيا ماشيه وزي الفل 


حسن : ربنا معاكي ويوفقك 


بعد ساعه تقريبا لين راحت لمنال 


لين : ماما عايزاني ؟ 


منال : اه ... ادخلي واقفلي الباب 


دخلت لين ومنال طلعت الصوره اللي لاقتها وقالت : ايه ده ... عايزاكي تفهميني ايه ده 


لين اتوترت : انتي جبتيها منين دي 


منال : ملكيش دعوه ... قولي ايه ده وليه 


لين : والله غصب عني والله م كان قصدي ... هو بعتهالك صح ؟ ... بس انا بجد مش اقصد حاجه وحشه كل ده غصب عني 


منال : اهدي واتكلمي براحه .. أنا عمري م زعقتلك على حاجه ... وبثق فيكي دايما وسايبالك الحريه في كل حاجه ... ورغم كل ده بتخبي عليا 


لين : هحكيلك كل حاجه والله بس كل ده غصب عني 


عند ميرنا وعمر


عمر : اي يحبيبي ... بقيتي كويسه 


ميرنا : أنا كويسه والله بس دي اعراض عاديه مش مستاهله 


عمر : متأكده


ميرنا : اه والله 


عمر : لاء مش متطمن هنزل اعملك حاجه سخنه 


ميرنا : يابني متتعبش نفسك أنا كويسه صدقني ودي اعراض لازم تحصل اصلا 


عمر : مش هرتاح برضو ... مش هتأخر عليكي ٥ دقايق بس 


نزل عمر بسرعه وهو نازل سمع صوت لين وهيا بتعيط في اوضة منال فقلق ودخل علطول 


عمر : في ايه مالك 


لين مسحت دموعها بسرعه وقالت : م ... مفيش حاجه 


منال حطت الصوره وراها وقالت : حاجات بيني وبين اختك يا عمر 


عمر : والحاجات دي تخليها تعيط ليه وايه اللي خبتيه وراكي ده اول م دخلت 


منال : مفيش حاجه 


لين : عمر والله حاجه عاديه جدا صدقني 


عمر : انتوا بتكدبوا .. ماما وريني اللي وراكي لو سمحتي 


منال : عمر قولت خلاص بقا اطلع شوف مراتك 


عمر : لاء مش هطلع غير لما اعرف في ايه 


منال : مفيش حاجه قولت ... اسمع الكلام واطلع يلا لمراتك


عمر : ماما أنا مش عيل صغير عشان تعامليني كده هاتي اللي في ايدك 


منال : لاء مش هديك حاجه 


قرب عمر منها وحاول ياخدها وهيا مش راضيه تديهاله بس هو عرف ياخدها 


اخدها شافها واتصدم من اللي شافه و.....


y batool abdelrahman

•تابع الفصل التالي "رواية سأحبك بالتأكيد" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات