Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نجمة القاسي الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد هاني

 رواية نجمة القاسي الفصل الثلاثون 



رواية نجمة القاسي الفصل الثلاثون 

البارت 30

الكبير:شال من عليها رباط وقال بخ عمك رؤوف.


نجمه:بتدعك في عينها بتفتح بصدمه بتقول عمي رؤوف انت عاوز اي جايبني هنا انت نزلت امتا.


رؤوف بغضب:انا هنا موجود عشان بكرهك بكرهك انتي بكره ابوكي الي اخد مني حببتي انتي برضو جايه تعيدي الي ابوكي عمله جايه توجعي ابني تلفي علي قاسي تجوزي.


نجمه:عيطت وقالت بتكره اخوك انا عمري م شوفت بابا مزعلك دايما بيعاملك بطيبه انت الي بصيت علي الي في ايد بابا ،طمان اكسر قلبك مين انا معشمتش حد فيا.


رؤوف:مسكها من شعرها وقال من الاخر تسمعي الي هقول عليه ولا مهتشوفيش الي اسمه قاسي دا خالص.


نجمه:بخوف انت عاوز اي انت معندكش قلب ولا رحمه ازاي قادر تعمل في بنت اخوك كده انا عملت ليك اي .


رؤوف بغضب:بقولك اي يا بت انتي انا ملياش في شغل العياط المسكنه انا هقول كلام دلوقتي وفقتي عليه خير بركه هتمنعي الاذي عن سيد قاسي موفقتيش قاسي بيه هتقولي ليه باي باي.


نجمه عيطت:قالت لا قاسي لا ارجوك متعملش ليه حاجه. ...... كملت بحزن نجمه:انتو ليه بتعملوا فيا كدا انا عملتلكوا ايه 


رؤوف :اخرسي انت مش عارفه عايزه تعملي ايه 


نجمه:عايزه انا اي ذنبي لي اتحمل كرهك لي بابا الي هو المفروض اخوك حته منك. 


رؤوف:انا مش عاوز كلام تاني انتي فاهمه هو انتي هتجوزي من أبني صالح عشان هو بيحبك انا مش عاوز قلبه يتكسر يكون انتي سبب يابنت مصطفي.


نجمه:صالح مين دا م انا متجوزه ياعمي قاسي هجوز ازي ابنك ولا انت عاوز تبعني عشان تبعد عنك العين.


رؤوف ي:هوا انا كدا ابقى ببيعك لما اجوزك راجل غني ابقى ببيعك احمدي ربك انك وقعتي مع ابني طيب ساذج زي ابوكي الاهبل بس اعمل اي ابني بقا ودماغه كمان مش فاكره لما ابوكي مات صرفت عليكي شويه انتي اختك.


نجمه:تصرف عليا ايه مش كفايه خدت ورث أبويا بعد ما مات كمان عايز تجوزني لي ابنك ليه كل دا انا عملتلك ايه وقولتلك اشتغل واصرف على نفسي واريحك مني ومن مصاريفي ومش عايزه كمان ورث أبويا وانت مردتش حتى الكليه ال ليا مستقبل كبير فيها وهشتغل واعيش ملكه بعد ما اتخرج منها مش عايزني ادخلها لييييه اقولك انا ليه عشان انت بني ادم مش كويس شيطان رمتني انا اختي بعد م رفضت الكليه هخشها بقا اخري واحده بي ثانويه عامه بس نقول اي الطمع والكره والغل عاميك .


رؤوف:اخرسي خبطها بالقلم علي وشها وقال هتجوزي ابني كمان هتوفقي علي الي هقوله غير كده قولي يا رحمان يا رحيم علي اختك حبيبك الغني قاسي بيه هااا موافقه ولا مش موافقه علي كلام الي هقوله.


♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


عند ليث وصل:عند قاسي نزل من العربيه راح لي عربيه قاسي.......قتل قاسي.


قاسي:انا مش مصدق ان نجمه مش معايا دلوقتي دا كان لسه صوت ضحكتها بيزن في قلبي وعقلي.


ليث بزعل علي صديق عمره:متخافش أن شاء الله خير هنلاقيها المهم انت خليك قوي كده.


قاسيييييييييي:انا اكتشفت اني من غير نجمه ولا حاجه يا ليث مقدرش استوعب أنها مش معايا .


ليث:بحزن انت قولت أنها لبسه خاتم فيه جبي اس تعالي بسرعه نتبع الخطوات أن شاء الله نعرف نوصل.


قاسي: بسرعه مسك التلفون بتاعه وقاله صح وقال العنوان اهي هي قاعده في المكان دا لسه متحركوش 


ليث:تمام ماشي هروح اركب العربيه بتاعتي همشي وراك.

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


ملاك:قاعده عماله تعيط هي لبسه الفستان الفرح بتاعها بتقول يا ترا حصل ليكي اي يا نجمه ياحببتي.


واحده فاجأة بتخبط جامد ..........الخدامه بتفتح الباب بنت بتخش بهمجيه بتقول انت فين يا ليث خلاص اجوزت السنيوره نستني.


ملاك:قامت وقفت وقالت في اي انتي مين داخله كده ازاي اصلا.


ساره بغضب:انا ساره الي ضحك عليها الباشا ليث لما دخلتي انتي حياته رماني زي الكلبه.


ملاك بصدمه:انتي بتقولي اي يا بتاعه انتي عاوزه اي.


ساره: راحت وقفت قدام ملاك قالت ليث بيحبني انا فضينا انا هو اجمل ايام حياتنا انتي وقت في حياته هيرميكي.


ملاك بغضب: كدابه ليث مش كده انتي فاهمه مدام معكيش دليل انا واثقه في ليث انتي فاهمه جايه تطلع علي سلم.


ساره:فتحت تسجيل لي ليث هاهاهاهاها لا جامده يا ساره بجد اجمل ايام بقضيها معاكي عمري م هقدر ابعد عنك يا سرسور.


ملاك:بصدمه سمعت الكلام وقع عليها زي الصاعقه وقالت ليث يعمل كده لا مش مصدقه انا في حلم يتبعععععععععع


•تابع الفصل التالي "رواية نجمة القاسي" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات