Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رحيم قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف

 رواية رحيم قلبي الفصل العاشر 



رواية رحيم قلبي الفصل العاشر 

رحيم وغرام راحو البيت رحيم خبط باب العربية وسابها وطلع غرام قعدت تعيط علي حظها قفلت العربية وغمضت عنيها فجاة رحيم فتح الباب وشالها وطلع من غير كلام..


غرام قعدت تبص ليه كتير وقالتله كنت فاكرك هتسبني..


رحيم مردش عليها وطلع الاوضه حطها علي السرير وسابها ونزل..


رحيم عند ابوه :الظاهر كده يا بابا اللعبة بينك وبين ابوها خلصت هو دخل السجن ونا مش هلبس ف حيطة انا مبحبهاش وبكره هطلقها واتجوز مي بس كلامي انتهي..


كامل بصدمة :انت بتقول اي انا عارف ان اللعبة خلصت ونت اتجوزت هطلقها عشان ابوها حس بيها ونت مش حاسس بيها يا رحيم..


رحيم :لاء مش حاسس بيها اتجوزتها عشانك ونت عرفت تاخد حقك منه هي هترجع تمشي ونا هطلقها انا طالع..


كامل :تعالا يا رحيم متقولهاش حاجه تكسر قلبها يبني يا رحيمم..


رحيم طلع عند غراَم لاقها نايمه علي السرير بس نايمة هادية بصلها ولسه هيمشي مسكت فيه..


غرام استنا يا رحيم انت مقولتليش علي الاجابة بتاعتي ليه اتغيرت معايا من اول ما ركبنا العربية..


رحيم بصلها اوي وقالها اجهزي عشان لم رجلك تقدري تمشي عليها هطلقك واتجوز حببتي..


غرام شهقت بصدمة :هطلقني يا رحيم عايزني امشي من البيت انا تقيلة علي قلبك كده طب ما امشي من دلوقت اوعا كده انا همشي عليهااا..


رحيم :اه انا بحب مي صديقتي ف الجامعه وكنت هتجوزها بس حصل ظرف واتجوزتك بعدين مش هتقدري تمشي..


غرام قامت من علي السرير ساندت وفتحت الباب وقالتله طالقني عشان انا ماشية.. ،

بس انا بقولهالك يا رحيم الي بعد عني مستحيل يرجعلي.. ؛


رحيم تعالي عشان رجلك وجعاكي تعالي يا غرام لم تقفي علي رجلك ابقي امشي..


غرام لسه بتنزل علي السلم صرخت فيه وقالتله اوعا تقرب مني لو قربت هسيب نفسي علي السلم ابعد..


رحيم قرب منها وقالها اعقلي يا غرام بلاش الجنان ده..


ناهد شافت غرام وهي بتقع علي السلم والحج كامل سمع صوتها وطلع يجري...


رحيم مسكها وقربها منه وقالها :'انتي مجنونة عايزة توقعي نفسك عشان خاطر ايه...


غرام قعدت تصرخ لحد ما اغمي غليها :رحيم شالها وحطها علي السرير وطلب دكتور..


كامل مكنتش متوقع منك كده يا رحيم يا ابني عايز تتجوز امشي وسبنا لوحدنا سبها وامشي سبهااا..


ناهد مصدومة من الي بيحصل :وقالتله اي الي بيحصل ل غرام يا رحيم فين الحب كنت بتقولي انا بحبها صح صح يا ولدي..


الدكتور شاف غرام وقال هي عندها انهيار عصبي شديد اثر علي رجليها جامد واعصابها ياريت بلاش ضغط زياده عليها والراحة التامة ليها..


ناهد بصت ل رحيم وقالتله اطلع بره يا رحيم روح ل مي واتجوزها مي لو دخلت البيت لا انت ابني ولا اعرفك..


كامل بص ل ابنه بندم وقاله غرام تبقي بنتي زيها زيك ونت كسرت قلبها وهي لو شافتك مش عارف رد فعلها..


رحيم انا مش هخرج من هنا غير لم اعتذرلها يا امي ومش هسبها غير لم تمشي علي رجليها كويس..


ناهد قعدت جمب غرام وقالتلها ربنا يقومك بسلامة يا حببتي ويصبرك علي الي انتي فيه..


كامل سابهم وخرج وناهد خرجت وراه رحيم جاب كرسي وقعد قدمها لحد الصبح..!


رحيم نام علي الكرسي.. الصبح غرام فتحت عنيها وشافت رحيم نايم بصت ليه وعيطت اوي.. رحيم حس بيها فتح عنيه لقها بصه ليه وساكته..


رحيم صباح الخير يا جميلتي هقول ل ماما تجبلك الفطار..


غرام ساكته ومش بترد عليه خالص بعدها بصت ل سقف الاوضة وغمضت عنيها..


رحيم ردي عليه هتاكلي ولا هتنامي؟


غرام فتحت عنيها وبصت ف الفراغ ومش ردت عليه..


رحيم انا عارف انك زعلانه من تصرفات امبارح بس ده ميمنعش انك تسكتي كده؟


غرام قامت سندت علي السرير وشربت مياه ودخلت الحمام وسابته متعصب..


رحيم اوف ام التجاهل ده احنا لو فضلنا كده مش نافع..


غرام خرجت لبست اسدال وصلت وهي بتصلي رحيم سمع صوت عياطها..


رحيم قالها لم تخلصي صلاة عايزك ف موضوع مهم يا غرام..


غرام خلصت وقالتله انا عارفه الدكتور قالك اي ف لحد ما اقف علي رجلي مش محتاجه مسعدتك ولا كلامك وفره ليك وماما ناهد هبقي اطلب منها المساعده لم احتاج انا نازله..


رحيم مصدوم من البرود بتاعها وازي عرفت كلام الدكتور ازي؟


غرام فتحت الباب ونزلت برحه لحد موصلت اوضة ناهد ودخلت براحه لقت الحج كامل قاعد وبيشرب قهوة..


كامل ادخلي يا غرام ناهد بتجيب الفطار اقعدي عشان تاكلي..


غرام لاء انا مش جعانة بس انا هطلب ان انام معاها ف الاوضة هنا عشان لو طلبت مساعده منها..


كامل وهو رحيم ماثر معاكي ف حاجه يا بنتي.. ؛


غرام انا مش عايزة مساعده من حد يا بابا لو مش موافق هطلع فوق واساعد نفسي..


كامل لاء البيت بيتك يبنتي خلاص اقعدي مع ناهد هنا..


رحيم دخل عليهم وقالهم انا مش موافق مراتي تسيب اوضة نومها..


كامل.. سيب مراتك تعمل الي هي عايزه يا ابني هي عايزه امك خليها معاه..


رحيم ونا قولت الي عندي ابقا خالي ماما تتطلع الاكل فوق.. رحيم شال غرام وطلع بيها فوق وقالها متنزليش غير باذن مني..


غرام ونت مالك انت دلوقت بقيت فارقه معاك كلامك مبقاش فارق معايا انت بنسبالي وهم وهيروح..


رحيم سكت شويه وقالها مانا مش هسيبك غير لم ازهق منك؟


غرام هو نا لعبة بتلعب بيها شويه اه وشوية لاء يا رحيم هل ده يعقل..


رحيم قعدها علي الكرسي يا شيخه انتي مرتاحه كل شوية اشيلك ف بنات كتير بتحلم بكده..


غرام بضحك :كل بنوتة بتحب بنوتة تشلها عشان كده بيحبو كده..


رحيم حلو عشان كده بيحبو كده غرام اسكتي خالص اسكتي..


غرام فين اجابة سؤالي يا رحيم؟


رحيم سؤال اي ده الي عايزه؟


غرام اتجوزتني ليه؟


رحيم...... 



  •تابع الفصل التالي "رواية رحيم قلبي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات