Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت صعيدية الفصل الثالث 3 بقلم وفاء يوسف

 رواية احببت صعيدية الفصل الثالث 



رواية احببت صعيدية الفصل الثالث 

أسر سرح فيها و في جمالها و حتى مسك بردوا سرحة معاه 

رغم تورها. و فاقوا من سراحهم في بعض على صوت طرق الباب


أسر : احم ا. انا هفتح الباب


مسك : احم تمام 


أسر فتح الباب و لقاه ست بعمر الخمسينات تقريبا


الست : صباحية مباركة يا عريس


أسر : الله يبارك فيكي 


الست : الفطور يابية


أسر : لاء نزلية تحت و احنا هنيجي


الست: تمام يابيه تؤمر بحاجه تانية(معلومة الست دي جاتهم مش خادمة لأنهم عيلة عادية مش غانية)


أسر : لاء. و بيقفل الباب


مسك رايحة تفتح و تنزل و بينه عليها أسر


أسر : انتي رايحه فين


مسك : نازليه في مانع


أسر بجدية : صليتي


مسك نزلت رأسها لتحت : لا


_ امال. نازلة ليه و مسكة من ودنها(بهزار) 


مسك : انت عتعمل أيا يا مجنون انت


أسر : نازلة من غير ما تصلي ليه يابت دخل عليكي دم


مسك. : انا مش بصلي اصلا


أسر بصدمة : نعاااااااااااااااااااااااام


_ ياختي ياختي. مراتي مش بتصلي. مراتي مش بتصلي مراتي مش بتصلي

( هم قلبها اغنيه محمد هنيدي في الخاله نوسه) 

مسك: اه


اسر : يالهويتي يالهويتي


مسك : ياخرابي


أسر : اه اه بت انطقي مش بتصلي ليه.


مسك : ما اهو اصلوا


أسر : اصلوا ايه.


مسك : انا مش بعرف اصلي


أسر : نااااااااعم. ياختيييييي. مش بتعرفي تصلي.


ليه أن شاء الله مفيش مدارس مفيش و كاد أن يكمل و لكن راء مسك عندما هدئت و الدموع تتجمع في عينيها الدموع 


أسر : في ايه يخرب بيتك مالك 


مسك : انا مرحتش مدرسة


أسر : مرحتيش مدرسة ازاي   


مسك : محدش خلاني اروح مدرسة علشان عادات الصعيد و كده. و أكملت بفرحة بس انا شاطرة و بعرف اكتب و أقر. بس مش بعرف اصلي علشان محدش علمني و كل ما اسأل حد يتجاهلني


أسر : طيب بصي كده انا هعلمك


مسك : بجد. لا لا انت بضحك عليه صح


أسر : لا يا سيتي والله ما بضحك عليكي. و يلا علشان تتوضي


مسك : بجد. طاب يلا


 أسر ومسك دخلوا الحمام وعلومها ازاي تتوضئ و تصلي و تقرا ايه بعد ما تصلي


أسر : حرما


مسك: احم اقول ايه يلي ما تسمى انت


أسر : اللهم طولك يا روح يا بت اسمي أسر اسمي أسر بعدين يا ستي قولي جمعا


مسك : طاب طاب


بس تعرف انوا روح دي بنت خالتي و أقرب حد لي


أسر : بت يلا ننزل احنا لسه هنرغي

 مسك : طاب يلا


بعد ما نزلو تحت


محمود : صبحية مباركة يا عريس


أسر : الله يبارك فيك يا بابا


محمود : ازيك يا عروسة


مسك بخجل : الحمد لله يا عمي


أسر بيتفاجا جدا من خجلها 


أسر في نفسة : هي البت دي عليها عفريت بس و نعمة جامدة. و الله انا ماعرف مين. حببني في سما 


يأتي ابو العروسة و بيسلم على أسر


أمير : صباحية مباركة يا عريس كيفك


أسر الله يبارك فيك. الحمد لله


أمير بيجي يسلم على مسك. مسك بتترعش جامد و بتمسك في ايد أسر جامد. أسر بيحس بيه و بيبص عليها. و بلاقي انو الدموع متحبسة في عينيها 


أمير : بيمد ايده علشان يسلم و فجأة بيمسك ايده أسر بدال مسك


أسر : معلش. بقا يا عمي دي بقت مراتي خلاص


أمير و كان قرب ينفجر من الغيظ : هههه اكيد يا عريس


محمود :مش يلا نفطر بقا 


يلا طبعا. و كلهم متوجهين على السفرة. تلفون أسر بيرن


أسر : الو مين


****************


أسر بصدمة هو بيزعق لراجل : انت بتقول ايه. طيب طيب انا جاي. و قفل السكة


مسك : هو في أيا


أسر بعصبية : انتي تسكتي خالص



•تابع الفصل التالي "رواية احببت صعيدية" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات