Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمر الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا حمدان

 رواية قمر الصقر الفصل التاسع عشر 



رواية قمر الصقر الفصل التاسع عشر 

البارد ١٩


سليم. يوسف في تركيا 

صقر. ذود الحرس ياسليم شكلو الموضوع هيخلص قريب 

سليم. خلي بالك من نفسك يا صحبي 

صقر. وانت كمان خلي بالك من نفسك مش عايز اخسر حد ياصحبي 

صقر قفل من سليم وقال ل قمر يلا وخدها ونزل 

صقر. تحبي تروحي فين بس بلاش ملاهي الله يخليكي 

قمر بهدؤ. اي مكان مش مهم 


صقر. مالك 


قمر. مفيش 


صقر واقف العربي 


قمر. وقفت لي هني 


صقر. انزلي 

قمر نزلت 

صقر. مالك اي مديقك 


قمر بحزن . شوف مش عارفه هتفهمني ولا لا بس لغيت دلوقتي مقابلتش حد احس اني بجد عاوزاه او اني اربط حياتي بيه كنت عايزه حد يحبني ويخاف عليه يكون لي سند انا تعبانه بجد مليش اخ ولا اخت ولا اب انا ضعيف اووي الدنيا مش بتحبني مش حاسه ب اي امان 


صقر. بصي عوض ربنا دايمًا بييجى بعد التعب وبعد الحُزن وبعد الإحساس بالظلم وبعد المجهود وبعد الصبر وبعد الدُعاء وبعد الإبتلاء وبعد كل احساس كان تقيل على نفس الإنسان بييجى عشان ينسيه كل اللى فات ده كأنه لم يكُن ويبقاله بس شعور الفرحة والإمتنان ولذة الوصول ، وعوضه بيبقى مُبهر وجميل♥️


قمر. شكرا ياصقر 

صقر بضحك. اي يابنتي انا جوزك بردو 

قمر. اي ده انت بتضحك زي الناس 😂

صقر. انا بضحك على فكرة بس مش مع حد 


قمر. اضحك ياعم هو في احلى من الضحك 

صقر. نعم هو من دقيقتين بس كان مين قاعد جنبي 

قمر بضحك. مش انا 😂


صقر. خلاص اي رايك نروح نتفرج على فلم 


قمر. ممكن نتفرج على كرتون تنه ورنه 


صقر. نعم ياختي هو انا مع بنت اختي ولا اي 


قمر. على فكرة الكرتون للكبار كمان مش لصغيران فقد 


صقر. بس بس خلاص وفضل يضحك عليه 


قمر. بتضحك ليه بقااا متخلنيش اندم اني فضفضت معاك 


صقر ل اول مره يضحك كده.. ههههههه بس بس خلاص  


قمر. لا بقولك ايه وربنا يغور الكارتون بس متتريقش عليه كده انا ماشيه 


صقر. لا لا استني انا مقصدش بس بجد انتي غريبه يعني لسه من شوي كانت زعلانه ودايما خناق بين وبينك معرفش انتي عاقله ولا مجنونه بس ماشي احنا ممكن نكون صحاب ايه رأيك  


قمر. موافقه بس متتريقش عليه اشطا 


صقر. اشطا تعالي يلا 


في مكان ما 

مجهول ١. سليم جبت الملفات 

سليم. الملفات كله هني الغبي وثقه فيه وفكرني ان هسيب حقي ونرجع صحاب 

يوسف مجهول ٢. بس ازي واللي يشوفك يقول ان اخوك مش صحبك 

سليم. عادي مفيش أسهل من التمثيل 


مجهول ١. خلي بالك ان صقر مش سهل بردو 


سليم. شكلك متعرفيش انا مين يا صوفيا هانم 


صوفيا. بس لازم نخد حزران من كل خطوه 


يوسف. انا عايز قمر ومليش دعوه بامركم ده 


سليم. مقابل اي ياحلو مفيش حاجة بدون مقابل 


يوسف. اي حاجة انا موافق 


سليم. يبق تتنزل عن الشركه ليه وانا هجبلك قمر لحد عندك

يوسف. انت مجنون شركه اي 


سليم. ده اللي عندي يكده ياام مفيش 


صوفيا. سليم متنسش السيوفي ان قتل اخوه عشان الفلوس 


سليم. وانا قولت اللي عندي يا صوفيا هانم عندي سؤال بس هو مراد راح فين سمعت ان الجثه مكنتش موجوده ساعته 


صوفيا. مليكش دعوه غير بشغلك انت 


سليم بغضب. بقلك اي انا مش بشتغل عند حد حفظه على كلامك انا ممكن اوديك مكان محدش يعرفك في وانت فكر ورد عليه 


صوفيا في نفسه هخلص من صقر وانت ورى على طول محدش لازم يعرف طريق مراد ابدا 

يوسف. هنعمل اي 

صوفيا. اتنزل عن الشركه بس نخلص من صقر وبعد كده هنخلص من سليم على طول 


يوسف. هبدا في ورق النقل 


تأني يوم

قمر. صقر ياصقر تلفونك بيرن 


صقر. الو 


سليم. صقر تعالي على الشركه بسرعه 


صقر. اي حصل 


سليم. تعالي وانت هتعرف بنفسك 


صقر دخل يخد دوش ويغير هدوم وينزل على الشركه 


قمر. في حاجه ياصقر 


صقر. مفيش حاجة كملي نوم وانا ساعتين وهرجع متفتحيش لحد ولا تنزلي لحد ما ارجع 


قمر. حاضر 


في الشركه

صقر. اي في يا سليم 

سليم. الملفات بتعت الصفقات اختفت كلهم كأنه 


هني مفيش اي ملف كل بقاا ورق ابيض 


صقر بعصبي. ازي ده حصل ومفيش حد يعرف غير انا وانت ازي


سليم. معرفش وانا زيك انا فكرت انت خدهم 


صقر. الصفقات ده موجوده على الكمبيوتر 


سليم. حتى دول محذوفين 


صقر بعصبي. مين الح*ي*وان اللي داخل مكتبي 


سليم. اهدي احنا هنلغي كل الصفقات ده 


صقر. اتسرف ياسليم انا ماشي 


في القاهره

صحيت مليكه الساعه ٩ وكان آدم رانن عليه اكتر من ٣٠ رانه 

مليكه. انا كده اترفض تلفون رن وكان آدم 

ادم. اي يادكتور ما لسه بدري ولا اجيب المكتب عند حضرتك 

مليكه. بقلك اي متزعقش فيه انا قولتك مش بتعت شغل 

ادم بعصبي. مليكه نص ساعه القيك قدامي وقفل في واشي 


عند قمر وصقر 

قمر كانت قاعده بملل 

فجأه الباب خبط قمت فتحت تشوف مين ولقيت 

قمر. انت 

...... مفاجأه مش كده 


•تابع الفصل التالي "رواية قمر الصقر" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات