Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع 9 بقلم اسماء صالح

 رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع 

رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع 

سمية بضحك : ههه بجد وبعدين قولي 

مريم : بعدين اختهالك ع الحوـ.ش وشافت الجا.موس والبط والوز وقامت نا.طة ع اوضتها مطلعتش لغاية دلوقتى 


سمية بفرحة : تستاهل عملالي فيها هانم جتها ضر*بة

مريم بضحك كل ما تفتكر منظرها :

 هههه استني بس عليا همر"مطها علشان تتلز*ق زي الجر.ادة في حازم

سمية بمشاكسة : الله إحنا وقعنا ولا ايه ولا بنغير ررر ؟

مريم بتوتر : س سمية بطلي هبـ.ل وقعنا ايه ..اااه مش جوزي لازم اغير.

سمية وهي بتفتح التلاجة بالمطبخ : اممم طيب علشان جوزك بس .

بصت مريم للناحية التانية وتجاهلتها وكملت تحضير الاكل .


سكتوا للحظة وافتكرت سمية وضحكت : هههه بس 

 فرحانة فيها اوي ..

سعيدة وهي داخلة عليهم المطبخ : هي مين اللي فرحانين فيها دي ؟

مريم بارتباك : اااه لا ياما مفيش حد 

سعيدة : طيب فتحية واخدة إجازة النهاردة علشان وراها مشوار مع يحي ..يلا جهزوا الفطار مع بعض .

سمية بطاعة : حاضر ياما.


طلعت سعيدة من المطبخ وقعدت بالصالون مع الكل.

غادة ببرود قاعدة ع السفرة : اووف هو الفطار هيتأخر كتير 

جمال لسعيدة : ايه يا سعيدة فتحية اتأخرت

 ع الفطار .

سعيدة : فتحية مش في المطبخ يا جمال راحت مشوار البنات اللي بيعملوا الفطار جوه 

وفاء بتبص ع اكرم اللي مركز مع سمية طلعت من المطبخ وما.سكة الاطباق بتحطها ع السفرة وبترجع للمطبخ تاني وتطلع.

حازم بيبص ع سمية اللي بتقعد ع الكرسي : فين مريم يا سمية.

سمية : في المطبخ هتجيب اخر حاجه وجاية


قام حازم ..وقفته وفاء: رايح فين يا حازم !!!

حازم : رايح المطبخ يماما هاخد الحاجات من مريم وجاي 

وفاء بغر*ور : هي مش مراتك تخد*مك وتجيب الحاجة لغاية عندك .

ادايقت سعيدة وبصتلها بغضب وكانت هتتكلم .وقفها جمال حط ايده ع أيدها علشان متردش عليها 

حازم بص لأمه بضيق من كلامها وسابهم ودخل لمريم ..


ايه الفطار ده عسل وجبن وبس مفيش حاجات ايطالي ولا فرنساوي عندكم.

سعيدة بصتلها بضيق : ده اللي عندنا من خير ربنا 

بس حاجات بلدي اوي 

ده فطارنا وده اكلنا عجبك تكفيها ااقصد الكليه وانتي ساكتة مش عاجبك يا أمورة روحي فرنسا جيبي منها؟

بص اكرم اسمية اعجب بكلامها وضحك ع غادة اللي تقريبا هتولع من نظراتها.

بس خلاص حديت ع الاكل كلوا وانتوا ساكتين.

...


مريم كانت بتحط اخر حاجه ع الطبق وبتسند ع الرخامة.

حازم بإحراج : ااه مريم محتاجة مساعدة

مريم بتوتر : ا لا خلاص انا خلصت اهو 

بيقرب حازم من مريم اللي ارتبكت من قربه ! بلعت ريقها بكسوف : حازم إحنا ف في المطبخ وو

حازم وباصص في عنيها وبقرب : وي ايه يا مريم ؟

حازم قرب وشه ليها لدرجة قربهم حطت أيدها 

ع صدره وجسـ.مها بير.تعش احس حازم برعشـ.تها وحط ايده ع أيدها

وبص ليها بصدمة : مريم ايدك بتر*تعش انتي كويسة.

مريم وحاسة بدو"خة : هاا الا اااه ابعد يا حازم .

حازم بزعل : ليه للدرجة دي مش عايزاني....بصت ليه بصدمة وهزت رأسها بلاا بدموع .

حازم بهدوء : اماال كل ما اقرب منك بتعملي ليه كده وو...

كريم وعينيها بالأرض : حازم أنا مكسوفة منك .


حازم ليغيظها : طيب هطلع أنا اقعد مع غادة شوية 

بصتله بغضب وشدته من كتفه وهو وطالع ليهم ليتصدم بوشها

واتكلمت بعصبية هادية: لو طلعتلها همو*تها اللي شبه عروسة المولد دي !!!..

رفع حازم حواجبه من جرأتها بالكلام وضحك عليها .

نزلت أيدها من ع كتفه.. وسحبها من وسطها لحضنه وقب*لها بعنـ.ف .

..

وفاء : جمال أنا طالبة ة ايد بنتك لابني أكرم رأيك ايه ؟؟؟

اتفاجأت سمية وشرأت وهي بتاكل وبصت لاكرم اللي مصدوم زيها .

اكرم بصدمة : ايه اللي بتقوليه ده يماما 

وفاء بخبث : ايه يا أكرم هو انا هلاقي زي بنت عمك 

بص ليها بغضب من تسرعها ..وفهمت سمية أنه مش عايزها وفي حد في حياته ..

سمية وقفت بعند وخبطت ع الطرابيزة : وانا مش موافقة

اكرم بصلها بصدمة وفهم في حد في حياتها وقام بعند وبصوت عالي: موافقة مش موافقة هاخدك يابت عمي ووو

سمية بصدمة : وووو..


•تابع الفصل التالي "رواية صعيدية امتلكتني" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات